Victoria 3 - Osmanlı ile Tanzimat Reformları Rehberi
#1
Öncelikle merhaba. Hepinizin bildiği üzere Victoria 3 çıktı. Victoria 3 bir çok ülke için ilginç ve oynanabilitesi yüksek bir dönem. Bu ilginç ve keyifli oynanışa sahip bir ülke de Osmanlı. Eminim burada bir çok kişi Osmanlı oynamaktan oldukça keyif alıyordur. Bir çok ülkeye baktığımızda Osmanlı bunların arasında oldukça keyifli bir deneyim sunmakta. 

Peki nedir bu Tanzimat? Bildiğiniz üzere kötü bir döneme girmiş Osmanlı'yı eski haline getirebilmek için bir dizi reform çalışmasına girdi. İşte oyuna başladığımızda Avrupa'nın Hasta Adamı adında bir event bizi karşılamakta. Bizden beklenilen bu hasta adamı tekrar hayata döndürebilecek miyiz yoksa hasta adam ölüp gidecek mi? 

image.png

Eventi aldığımızda günlüğe böyle bir kayıt gelmekte. Hasta adamın olası sonuçlarını görmekteyiz. Şimdi bir de reformlara bakalım:

image.png

Gördüğünüz üzere altı adet yapabileceğimiz reform bulunuyor. Tanzimatın tamamlanabilmesi için bunlardan dört tanesi yapmamız gerekli. Biz hasta adamı iyileştirebilmek için bu altı reformdan şunları yapacağız:
  1. Bürokratik Reform
  2. Suriye'yi Geri Al
  3. Ordu'nun Çadalaşması
  4. Ayrılıkçığı Bastır
Peki neden bu dört reform? Öncelikle hem kolay hem de getirisi en yüksek olan bu dördü. Bunlardan en önemlisi ve zorlayıcı olacak olanı Bürokratik Reform. Şimdi Osmanlı ile oyuna başladığımızda bir vergi problemi ile karşılaşıyoruz. Devlet yeterince vergi toplayamıyorum. Bunun sebebi ise hali hazırda bulunan kanunların yeteri kadar vergi toplanmasına engel olmasıdır. Yani bu reformu yapmak ekonomik açıdan ülkeyi oldukça rahatlatıcaktır. 

image.png

Oyuna girdiğimizde bürokrasi kanunlarından Irsi Bürokratlar yasasının hali hazırda bulunduğunu görüyoruz. Çözüm ise Atanan Bürokrat yasasını çıkartmak. Bu reformu çıkartmak için hükümette aydın kesim bulunması lazım ancak zaten oyuna başladığınızda aydın kesim hükümette bulunuyor. Bu nedenle oyuna başlar başlamaz bu yasayı geçirmeye başlayın. Şimdi yasanın geçmesi biraz şans işi ve zaman alabilir. Yasanın geçmesi için belli bir şans yüzdesi var. Bu başlangıçta %7 %8 gibi düşük bir oran. Ancak zamanla bu oran artabildiği gibi düşebilirde. Bu değişimler gelen eventler ile sağlanıyor. Şimdi buradaki taktik, her döngü sonunda gelen eventler ile başarıyı arttırıcı etkenleri seçmelisiniz. Tabi bazen de başarının düşmesini sağlayan eventlerde gelebilir. Şöyle örnekliyelim:

image.png

Burada yasanın döngü sonunda başarıyla geçmesini sağlayan etkenleri görüyoruz. Bu etkenleri topladığımızda %18lik bir oranım var. Pek iyi değil ama devam etmekte fayda var. Buradaki ipucu şu bazen şansa öyle kötüe eventler gelebilir ki yukarda başarılı olması neredeyse imkansızdır. Birde buradaki etkenler stacklendiği için iyi eventler gelse de yine de geçemeyecektir yasa. Bu yüzden böyle bir durumda yasayı iptal ediyoruz. Yanlış hatırlamıyorsam on bir ay sonra tekrar yasayı gündeme getirip işlem başlatabiliyoruz. O yüzden  çok kötü bir durumda kalırsanız yasayı iptal etmekten çekinmeyin. Ve unutmayın bu yasayı geçirmek çok önemli. Oyuna başlar başlamaz bu yasayı geçirmeye çalışıyoruz. Ancak burada şöyle bir handikap var. Bürokrasi puanının eksiye gitmesi. Bürokrasi puanı eksiye düştüğünde vergi gelirinizde düşüyor. Çünkü Irsi Bürokratlar yasası kötü gibi gözükse de nüfus çarpanından gelen bürokrasi azaltımını %25 azaltıyor ki önemli bir oran. Mesela ben bu yasayı geçirdiğimde bürokrasi puanım -124 oldu. Bu da -%14 vergi kaybına yol açıyor. Burada verebileceğim iki tavsiye var. Birincisi kısa bir çözüm olarak Ankara ve Arnavutluk vilayetlerine Devlet Yönetim Binası basmanız. İkincisi ise Merkezi Arşiv teknolojisini açıp Devlet Yönetim Binalarından Standartlaştırılmış Dosyalama Sistemine geçmeniz. Ancak Bu teknolojiyi açmanız uzun süreceğinden ilkini yapın.

Şimdi bu yasayı halletiğimizi varsayalım. Bürokratik reformu tamamlamamız için bir diğer adım, Vergilendirme yasasını değiştirmek. Hali hazırdaki yasaya bir göz atalım:

image.png

Gördüğünüz üzere hali hazırda toprağa dayalı vergilendirme bulunuyor. Bizden istenen bu yasayı değiştirmek. Biz burada kişi başına vergilendirme yasasına geçeceğiz. Bu yasaya geçtiğimizde gelir direkt olarak +22 artacak. Şimdi bu yasayı geçirebilmek için iki şeye ihtiyacımız var:

  1. Teknolojiden Para Birimi Standartlarını açmak.
  2. Halihazırda bulunan Gelenekselcilik yasasını değiştirmek.
Birinci kolay teknolojiyi açarsınız. Burada mevzu ikinci seçenek. Gelenekselçiliğin kaldırılabilmesi için hükümetinizde bunu isteyen birisi olmalı. Şuan hali hazırda hükümette yerel yöneticiler ve aydınlar bulunmakta. Burada ihtiyacımız olan ise Sanayiciler. Ancak Sanayicileri hükümete aldığımızda meşruluk düşmekte. Bu da geçireceğimiz yasanın tartışma döngüsünün süresini uzatmaktadır. Burada yapılacak iki şey şu. Birincisi diret olarak yerel yöneticileri hükümetten atıp Sanayicileri hükümete almak. Örneğin ben bu şekilde yaptığımda meşruluğum %51'e geriledi. Çok kötü değil ancak döngü tam bir sene sürmekte. Kabul ediyorum biraz uzun. Ancak bu esnada ülkeyi kalkındıracak şeyler yapabilirsiniz. İkincisi ise öncelikle Yerel Yöneticilerin gücünü kırmayı deneyebilirsiniz. Bunun için bazı yasalar değiştirmeniz ve üretimdeki atamaları değiştirebilirsiniz. 

Şimdi burada bir dipnot düşmek istiyorum. Ben böyle patır patır yasa değiştirin diyorum. Ancak çıkar grupları bu değiştirdiğiniz yasalardan rahatsız olabilir. Bu rahatsızlık arttıkça radikalleşecekler ve devrim yapmak isteyeceklerdir. Buna dikkat etmelisiniz. Ancak her devrim geliyor uyarısından korkmayın. Eğer devrim çok güçlü değilse genelde %50 60'lara geldiğinde güçten düşmeye başlayacaktır. Şöyle bir durumda söz konusu. Bazen isyan işinize yarayabilir. Eğer ki gelen devrim çok güçlü değilse ve yanınızda güçlü bir müttefiğiniz varsa, yani devrimi yenebilecekseniz devrim yapmaya çalışan çıkar grubunu güçten düşürmek için gayet ideal bir yöntem olabilir. Örneğin bu rehberi hazırlamak için oynadığım oyunda, Yerel Yöneticiler tek başına ayaklandı. Ama Fransa yanımdaydı ve karşı taraf hali hazırda çok güçlü değildi ve savaş çıkmadan teslim oldular. Bu durumda direkt olarak güçten düşüp hükümetteki meşruluğumu arttırdım. Böylece Genelekselcilik yasasını daha kolay değiştirebileceğim.

Birde şöyle ufak bir ayrıntı bulunuyor. Devrim yapmasalar da çıkar gruplarının size sağladıkları iyi ve kötü etkenler var. Bunlardan en önemlisi, Yerel Yöneticiler ile ilişkiniz -5'e gerilerse Soylu İmtiyazları diye bir şey açılmakta ve bu etki bütün tarımdan aldığınız vergileri %20 düşürmektedir. Ekonominize çok ağır olmasa da yine de bir darbe vuracaktır, dikkat edin.

Dipnotu dikkate aldığınız varsayarak devam ediyorum. Şimdi bu kısımda en çok zorlanacağınız Genelekselcilik yasasını değiştirilmesini. Bunu yaptıktan sonra olaylar biraz daha kolaylaşacaktır. Artık vergilendirme yasasını değiştirebiliriz. Artık Sanayicileri hükümetten atabilirsiniz vergi yasasına geçmek için onlara ihtiyacınız kalmadı ve gereksiz yere hükümetin meşruluğundan götürüyorlar. Ben kendi oyunumda Aydınlar'ın yanına bir de güçlenmiş olan Silahlı Kuvvetler'i aldım ve meşruluk %75 oldu. Hükümetteki son durum:

image.png

Artık kolayca vergilendirme yasasını değiştirebilirsiniz. Şimdi bu yasayı değiştirdiğinizi veya değiştirmeye çalıştığınızı varsayarak Tanzimattaki diğer seneçeklere odaklanmaya başlayabiliriz. Benim bu yasaları değiştirmem biraz uzun sürdüğünden Tanzimat için kalan sürem üç yıl. Bu yüzden elimi çabuk tutmalıyım. Bu arada yasaları geçirmeye çalışırken Tanzimat Reformlarından olan Ayrılıkçıları Bastır reformu kendi kendine tamamlandı. Yani artık iki reform bitti kaldı iki diyebiliriz. Bunlardan en önemlileri Suriye'yi geri almak. 

Şimdi tüm vilayetleri tek seferde alabilmeniz için üstün güç olmanız gerekiyor. Yoksa savaş sebebine hepsini ekleyemiyorsunuz. Tekte almak süre için önemli. Ben yasaları geçirirken ara ara kışla bastım ve savaş için 196 tabur asker oluşturdum. Tabi teknolojilerden de Hat piyadesi ve Napolyon Stratejilerini alıp orduyu modernleştirmeniz gerek. Bunun içinde silah ver top üretmelisiniz. Ben genelde bir eyalette top ve silah üretirken başka bir eyalette sadece silah üretiyorum. Mesela bu oyunda Ankara'ya beş adet silah fabrikası bastım ve burada silah ve top üretiyorum. Kastamonunda ise iki adet fabrika var ve sadece silah üretiliyor. Şimdi savaşı inceleyelim:

image.png

Gördüğünüz gibi savaş iki cepheden oluşuyor. Birinci cephe Suriye cephesi. İkinci cephe Trablusgarp. Burada size tavsiye en önemli ordularınızı ve iyi generallerinizi Suriye cephesine göndermeniz. Trablusgarp cephesinde ufak bir ordu göndererek savunma yapabilirsiniz. Eğer cephe durumu müsaitse saldırı emri de verebilirsiniz. Ben pek zorlanmadan savaşı kazandım. Yeterli sayıda ve modern bir ordunuz varsa sizinde zorlanacağınızı düşünmüyorum. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken bir şey var. Bir bug mı bilmiyorum ancak, eğer çok güçlüyseniz bazen tek toprak verip savaştan çekiliyor. Mesela benim bu oyunumda Fransa müttefiğimdi ve çok güçlüydük. tekrar toprak verip ayrıldı. Ancak benim pek sürem kalmadığından hepsini tek seferde almalıyım ve tekrar denediğimde Fransayı ittifaklıktan atıp teke tek saldırmam gerekti. Eğer süreniz kalmadıysa buna dikkat edin.

Artık Suriye'yide aldığımıza göre geriye tek bir reform kalıyor: Ordu'nun Çağdaşlaşması. Bu oldukça kolay bir reform. İnceleyelim: 

image.png

Gördüğünüz gibi öncelikle tabur sayınız 250 olmalı. Burada şöyle bir kolaylık var. Önce suriyeyi aldığınızda 30 40 tabur kadar hali hazırda geliyor. Örneğin 196 taburla savaşa başlamıştım Suriye'yi aldıktan sonra 230 kadar çıktı. Bundan Sonra yapmanız gereken 250 tabura çıkana kadar kışla basmanız. Daha sonra tüm ordunuzu askeri teknolojiden kazandığınız düzenlemeler ile donatmanız gerekmektedir. Bu yaptıktan sonra bu reformda bitmiş olacaktır.

Bu dört reform ile birlikte artık hasta adamı iyileştirebileceksiniz.
[+] 8 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Gayet güzel bir rehber olmuş elinize sağlık izin verirseniz bende bir ekleme yapayım, oyalama olasılığı hükümette bulunan ama yasayı desteklemeyen çıkar gruplarının tesir oranının toplamıdır ve bu  olasılık aynı zamanda bahsettiğiniz yasa geçirmeyi imkansızlaştıran eventlerin gelme olasılığıdır yasa için dönüm noktası tamamlanmadan önce yasaya muhalif grupları eğer hükümetten atarsanız meşruluğunuz 0 a düşmediği sürece döngü tamamlanacak ve asla oyalama oranından gelen yasa geçirme durumunuzu baltalayan eventleri almayacaksınız bu bir bugtur, yapımcılar düzeltene kadar kullanınız
Ek: eğer yasaya karşı bir devrim planlanıyorsa oyalama oranını artırır hani söylediğini yaptım ama negatif event geldi diye kızmayın
[+] 2 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(11-11-2022, 16:14)Legnica : Gayet güzel bir rehber olmuş elinize sağlık izin verirseniz bende bir ekleme yapayım, oyalama olasılığı hükümette bulunan çıkar gruplarının tesir oranının toplamıdır ve bu olasılık aynı zamanda bahsettiğiniz yasa geçirmeyi imkansızlaştıran eventlerin gelme olasılığıdır yasa için dönüm noktası tamamlanmadan önce yasaya muhalif grupları eğer hükümetten atarsanız meşruluğunuz 0 a düşmediği sürece döngü tamamlanacak ve asla oyalama oranından gelen yasa geçirme durumunuzu baltalayan eventleri almayacaksınız bu bir bugtur, yapımcılar düzeltene kadar kullanınız
Ek: eğer yasaya karşı bir devrim planlanıyorsa oyalama oranını artırır hani söylediğini yaptım ama negatif event geldi diye kızmayın

Muhalefet oturumu terketti diye bir event geliyor bazen bu da ona dahil mi?
Ara
Cevapla
#4
Değil. O event her türlü gelebiliyor.
[+] 2 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(12-11-2022, 13:47)Wayfear :
(11-11-2022, 16:14)Legnica : Gayet güzel bir rehber olmuş elinize sağlık izin verirseniz bende bir ekleme yapayım, oyalama olasılığı hükümette bulunan çıkar gruplarının tesir oranının toplamıdır ve bu  olasılık aynı zamanda bahsettiğiniz yasa geçirmeyi imkansızlaştıran eventlerin gelme olasılığıdır yasa için dönüm noktası tamamlanmadan önce yasaya muhalif grupları eğer hükümetten atarsanız meşruluğunuz 0 a düşmediği sürece döngü tamamlanacak ve asla oyalama oranından gelen yasa geçirme durumunuzu baltalayan eventleri almayacaksınız bu bir bugtur, yapımcılar düzeltene kadar kullanınız
Ek: eğer yasaya karşı bir devrim planlanıyorsa oyalama oranını artırır hani söylediğini yaptım ama negatif event geldi diye kızmayın

Muhalefet oturumu terketti diye bir event geliyor bazen bu da ona dahil mi?
Sanırım o event 'oyalama' olasılığına göre değil de 'tartışma' olasılığına göre geliyor ve tartışma olasılığı ise diğer olasılıklara göre hesaplanıyor sanırım yani onun için bir yöntemim yok
Ara
Cevapla
#6
Bende bir kaç devletle oynama deneyimim oldu ancak hiç biri Osmanlı kadar zevkli olmadı.Oyunda bir kaç bug var onlarda çözülürse tadından yenmez.Mesela benim 40 birimlik taburum İstanbul'da takılı kaldı hiç bir savaşta onu ne seferber edebildim ne bir şey yapabildim.Bide savaş esnasında anlaşma koşullarında bir sıkıntın var anlaşma koşullarını ayarladığımız gibi gelmiyor bir kaç sefer başıma geldi.Öteki bug ise Örneğin Yunanistan'a diplomatik bir manevra başlatıyorum bütün vilayeleri iade et yapıyorum ancak manevra sona ermeden yani savaş başlamadan kabul ediyor ve bana gidip mora yarım adasını bırakıyor acayip sinirlerimi bozdu.
yinede yıllarca beklemeye değdi uzun yıllar bu oyunu oynarım artık.
İşin aksi tarafı Knights of Honor 2 geliyor ne yapacağım :((
Ara
Cevapla
#7
Merhaba,
Oyunu Cumartesi günü yine Osmanlı ile bi oynayayım dedim bir çok şey düzelmiş gibi duruyor.
Oncelikle Kanunları getirme olayı sanki kolaylaştı RNG biraz daha yardımsever davranıyor.Ayrca meşrluk büyük bir önem kazandı çünkü kanunların hızlı ve etkin bir şekilde geçmesine yardımcı oluyor.
Sanayiciler artık hızla gelişebiliyor sanırım burdaki bugu çözmüşler.
Çıkan kanunlar artık çıkar gruplarına çok daha fazla ivme veriyor.
General ve Amiral atamalarında sürekli karşımıza Ayanlar ve Silahlı kuvvetlerin çıkar gruplarından seçenekler gelirdi, artık öteki gruplardanda gelme şansı artmış görünüyor
Mesela ben 2 adet Mareşal Aydın generalim var.
Savaşlarda Moral çok önemli bir durum oldu.Ordudakilerin maaşını yükseltmek önemli katkılar verebiliyor yada kamu çalışanlarının maaşını artırmak yine önemli derecede katkı sağlıyor.
Doğruluğu kanıtlanmamış bir şey var ordunun kullandığı bazı malzemeler azalmış gibi hissettim.Önceki oyunlarıma kıyasla bir fark seziyorum.

Kişisel düşünceme göre oyundaki denge ayarları çözülür ve güzel eklentiler ile desteklenirse muhteşem bir oyun olacak.
[+] 1 üye Songokturk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Selamlar, Tanzimat i tamamladıktan sonra, Kahire ve civarını feth ettikten sonra oyun çok acayip yerlere gidiyor.
Potansiyeli çok yüksek
Ara
Cevapla
#9
Osmanlı ile Tanzimat ve Mısır fethi sonrası nasıl bir yol izlenmeli? Hangi müttefikler alınarak hangi fetihler yapılabilir, ya da fetih yapmadan marketi büyüterek ilerlemek daha mı mantıklı?
Ara
Cevapla
#10
rehber baya eski , bilmeyenler olabilir. ben de sağda solda tarama yaparken gördüğüm bir eklentiyi yapayım. günlükte potansiyel günlüklerde mısır kanunları günlüğünü aktifleştirmeniz şiddetle önerilir. bu günlük aktifleştiğinde bir adet piyasa liberali kışkırtıcı eventi geliyor. bu kışkırtıcıyı lider yaptığınızda hükümette yer alan yerel yöneticilerin başına geliyor . bu adam birçok kanunu zorlanmadan kısa sürede geçirmenizi sağlıyor. tanzimat konusunda kısa sürede çok yol katediyorsunuz.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.