Sohbet: CK3 - Genel Sohbet: Kralın Sarayı
(25-04-2024, 18:25)Kirpi : Yahu şu vebadan dolayı halk kırılıyor, dirgen sapı yiyor millet açlıktan. Yok mu kesin bir çözümü ?
Var gibimsi... Krallarının ilk bir kaçını steward kas. Basa bildiğin kadar hastalık binası bas, ayrıca sağlam bir saray hekimi bulmaya çalış, bu sırada elindeki saray hekimini salgın önlemeye al. Elinde sağlam bir saray hekimi ve en azından elindeki 2 dükalıkta her kontlukta ikişer seviye hastalık önleme binası bulunduğunda kolay kolay ağır hasar yemezsin. Kalanı zaten vasalların.

Sert hastalık vururda buna rağmen salgın senin dükalıklara vurursa yapacak bir şey yok. Başkenti al karantinaya geç.
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
Son gelistirme gunlugunde muhtesem seyler var. Oyunun eksikleri cok iyi tespit edilmis.
[+] 1 üye casaryus96 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Amerikan seçimlerinde bir aday, karşısındaki tecrübeli ve uzun süredir hükümette yer alan bir başka siyasetçi yapacağı şeyleri, eksikleri anlattığında "bu zamana kadar niye yapmadın? 10 senedir zaten yönetimdesin, şimdi mi aklına geldi?" demişti. CK3'te eksik tespit edenle 5 senedir o eksiğe sebep olan aynı kişi. Bu saatten sonra kimsenin günah çıkarma şansı yok.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
Bu eksikler 3 senedir oyuncular tarafından söyleniyor ve adamlar şimdi çok büyük bir yenilikmiş gibi önümüze koyuyorlar.
Ara
Cevapla
Bu oyunun bence temel sorunu RPG yönünü arttırmak adına oyunu strateji oyunu yapmaktan pek anlamayan tiplere emanet etmeleri. Benim teorim bu yönde. Oyunun bu rpg tarafına yoğunlaşmasını ben fikir olarak beğeniyorum. Daha kapsamlı karakter geliştirme ağaçları olsun, hanedan mekanikletimolsun çok iyi. Ama oyunun strateji tarafı bir paradox oyununa yakışmayacak kadar sığ. Yani illa çok kapsamlı ticaret nüfus mekaniği gelsin demiyorum. Bu serinin esas olarak yöneldiği şey bu değil çünkü. Ama esas olarak yöneldikleri alanla ilgili de daha kapsamlı işler yapabilirler. Mesela iç savaş mekaniği. Duruma göre pozisyon alma, taraf değiştirme çeşitli konularda pazarlık yapma falan. Ya da feodal kontratlar daha derin hale gelebilir mesela vergi için 5 seçenek olması yerine sayaçla özel olarak ayarlanabilir vesaire. Bunları yapmak çok zor olmasa gerek. Oyunun şimdiye kadar çıkan en iyi içeriği olan Royal Court bile aslında event eklemekten başka pek de bir şey yapmıyor.

Son olarak taaa oyunun geliştirilme aşamasındaki bir günlüğe atıf yapacağım. Artık konsey üyelerinin kralın yeteneğine eklenmeyeceği, bir elçi geldiği zaman şansölywnin kralım ağzını kapatmasını saçma bulduklarını söylemişlerdi. Balık baştan kokar derler ya, bu da o minvalde talihsiz bir yorumdu. Yani vizyonunuz bu mu? Hiç mi tarih bilmezsiniz anlamıyorum ki .s
Ara
Cevapla
(04-05-2024, 17:53)MelaRossa : Bu oyunun bence temel sorunu RPG yönünü arttırmak adına oyunu strateji oyunu yapmaktan pek anlamayan tiplere emanet etmeleri. Benim teorim bu yönde. Oyunun bu rpg tarafına yoğunlaşmasını ben fikir olarak beğeniyorum. Daha kapsamlı karakter geliştirme ağaçları olsun, hanedan mekanikletimolsun çok iyi. Ama oyunun strateji tarafı bir paradox oyununa yakışmayacak kadar sığ. Yani illa çok kapsamlı ticaret nüfus mekaniği gelsin demiyorum. Bu serinin esas olarak yöneldiği şey bu değil çünkü. Ama esas olarak yöneldikleri alanla ilgili de daha kapsamlı işler yapabilirler. Mesela iç savaş mekaniği. Duruma göre pozisyon alma, taraf değiştirme çeşitli konularda pazarlık yapma falan. Ya da feodal kontratlar daha derin hale gelebilir mesela vergi için 5 seçenek olması yerine sayaçla özel olarak ayarlanabilir vesaire. Bunları yapmak çok zor olmasa gerek. Oyunun şimdiye kadar çıkan en iyi içeriği olan Royal Court bile aslında event eklemekten başka pek de bir şey yapmıyor.

Son olarak taaa oyunun geliştirilme aşamasındaki bir günlüğe atıf yapacağım. Artık konsey üyelerinin kralın yeteneğine eklenmeyeceği, bir elçi geldiği zaman şansölywnin kralım ağzını kapatmasını saçma bulduklarını söylemişlerdi. Balık baştan kokar derler ya, bu da o minvalde talihsiz bir yorumdu. Yani vizyonunuz bu mu? Hiç mi tarih bilmezsiniz anlamıyorum ki .s

Dediklerinin hepsini ayrı bir dlc olarak satacağı için tek bir zamanda hepsini vermezler. 10 seneye yayacaklar. Hepsini farklı dlc lerde verecekler. Oyunculara bu bütün dlcleri aldırtacaklar.
Ara
Cevapla
(04-05-2024, 22:39)dark prens :
(04-05-2024, 17:53)MelaRossa : Bu oyunun bence temel sorunu RPG yönünü arttırmak adına oyunu strateji oyunu yapmaktan pek anlamayan tiplere emanet etmeleri. Benim teorim bu yönde. Oyunun bu rpg tarafına yoğunlaşmasını ben fikir olarak beğeniyorum. Daha kapsamlı karakter geliştirme ağaçları olsun, hanedan mekanikletimolsun çok iyi. Ama oyunun strateji tarafı bir paradox oyununa yakışmayacak kadar sığ. Yani illa çok kapsamlı ticaret nüfus mekaniği gelsin demiyorum. Bu serinin esas olarak yöneldiği şey bu değil çünkü. Ama esas olarak yöneldikleri alanla ilgili de daha kapsamlı işler yapabilirler. Mesela iç savaş mekaniği. Duruma göre pozisyon alma, taraf değiştirme çeşitli konularda pazarlık yapma falan. Ya da feodal kontratlar daha derin hale gelebilir mesela vergi için 5 seçenek olması yerine sayaçla özel olarak ayarlanabilir vesaire. Bunları yapmak çok zor olmasa gerek. Oyunun şimdiye kadar çıkan en iyi içeriği olan Royal Court bile aslında event eklemekten başka pek de bir şey yapmıyor.

Son olarak taaa oyunun geliştirilme aşamasındaki bir günlüğe atıf yapacağım. Artık konsey üyelerinin kralın yeteneğine eklenmeyeceği, bir elçi geldiği zaman şansölywnin kralım ağzını kapatmasını saçma bulduklarını söylemişlerdi. Balık baştan kokar derler ya, bu da o minvalde talihsiz bir yorumdu. Yani vizyonunuz bu mu? Hiç mi tarih bilmezsiniz anlamıyorum ki .s

Dediklerinin hepsini ayrı bir dlc olarak satacağı için tek bir zamanda hepsini vermezler. 10 seneye yayacaklar. Hepsini farklı dlc lerde verecekler. Oyunculara bu bütün dlcleri aldırtacaklar.

Ben aşağı yukarı 2014 yılından beri Paradox oyunları oynarım. EU4 ve CK2 elimizde büyüdü sayılır. Ama bu seride ayrı bir yavaşlık var. Mesele o klasik dlc politikasından öte yani ona alıştık zaten bu da bu şirketin para kazanma metodu. Ama bu saydığım oyunlar dlclerle gerçekten gelişmişti. 2016 gibi EU4 hakkında bize çaktırmadan eu5 oynatıyorlar aslında diyorduk oyun muazzam gelişmişti o süreçte. 

Ama CK3'ün çıkalı 4 sene oldu hala daha regency hariç dişe dokunur bir mekanik eklenmiş değil. Bir de saray unvanlarını sayabiliriz.
[+] 1 üye MelaRossa nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
İşin komik tarafı eu5 çıkınca burada yakınılan şeylerin aynısının tekerrür ettiğini görücez.
Ara
Cevapla
image.png?ex=669649a3&is=6694f823&hm=da3...3cdbcf00d&
paşaların keyfi gelecek legends of the dead diye 12 dolara çöp eklenti çıkartacaklar üstüne üstlük bir de şöyle böyle daha dlc de çıkartacağız şimdiden parasını verebilirsiniz diye teklif sunacak, saçmalık
Steam atölyede insanların gönüllü yaptığı modlarla kıyaslayınca bu kadar beceriksiz olmayı başarmak ve sürdürmek büyük bir olay
[+] 1 üye Ferreke nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Legends of the dead faciasından sonra hayatta önden para vermem. Beklerim değerse indirim bekler öyle alırım. Dlcler artık aşırı pahalı çıkıyor.
Ara
Cevapla
(15-07-2024, 13:50)Semavi7 : Legends of the dead faciasından sonra hayatta önden para vermem. Beklerim değerse indirim bekler  öyle alırım. Dlcler artık aşırı pahalı çıkıyor.
üstelik yaz indirimine de girmedi bu dlcler, yaz indiriminde bu paketten daha pahalı çok az şey vardı acaba başyapıt yaptıklarını mı zannediyorlar
Ara
Cevapla
Paketin içeriğinde çıkmamış ürünler olduğundan Steam indirim politikasına uymuyor. İndirime girmemesi normal.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
CK3'ün çıkışının üzerinden 4 yıl geçti, bu 4 yılda yapılanlara bakalım:
  • 12 güncelleme çıktı (yılda 3)
  • Northern Lords (Asatru/İskandinav flavor eklentisi)
  • Royal Court (3d taht odası + eserler)
  • Fate of Iberia (İberya flavor eklentisi + struggle)
  • Friends and Foes (ilişki eventleri)
  • Tours and Tournaments (turnuva/gezi aktiviteleri)
  • Wards and Wardens (eğitim eventleri)
  • Legacy of Persia (İran flavor eklentisi + struggle)
  • Legends of the Dead (salgın ve destan eklentisi)
Roads to Power (Bizans eklentisi) bu ay çıkacak, Wandering Nobles bu yıl.

Çıkan eklentilerde mekaniklerden tamamen kopup içeriklere (yani eventlere) odaklandılar, 4 yılda getirdikleri en "mekanik" özellik Struggle mekaniği olabilir, ana eklentilerin her biriyle oyuna farklı arayüzler eklendi. Aktiviteler tamamen event üzerinden işliyor, bölgesel eklentilerle oyuna herhangi bir anlamlı din, kültür vb. mekaniği eklemedi. Akla gelen sadece Legacy of Persia ile Aşiretlere eklenen tuhaf bir "vergi toplama" mekaniği mevcut.

Bu süre zarfında, oyunun çıkışından bu yana hiçbir değişikliğe uğramamış bölgeler:
  • Britanya
  • Fransa
  • Almanya
  • İtalya
  • Rusya
  • Doğu Avrupa
  • Orta Asya
  • Tibet
  • Hindistan
  • Batı Afrika
  • Baltık
  • Finlandiya
  • Etiyopya
  • Sibirya
Burada sorulması gereken soru, 4 yılda bu kadar az bölgeye dokunulması bir mecburiyet mi yoksa bir strateji mi? Bana kalırsa ikisi de değil, 3d taht odası veya aktiviteler için oyunun immersionunu zedeleyen arayüzler yapmak yerine rahatlıkla Britanya DLC'si çıkarılabilirdi, geliştirici ekip kendi tercihleriyle farklı bir yol izledi ve bu durum, bu tercihler sebebiyle gerçekleştiği için sorumluluk onlarda. Elbette DLC spamlasınlar demiyoruz fakat ben CK2'de İpek Yolu mekaniğiyle Orta Asya'da altın kasabiliyorken CK3'te bu hızla bunu yapmam için yaklaşık 15 yıl beklemem gerekmesini normal karşılayamayacağım. Oyunda bir yerlerde birilerinin ticaret yaptığına dair en ufak bir emare yok. Vergi memuru gibi bina yapıp vergi topluyoruz.

İçeriğe yığılan oyunda bir süre sonra eventleri nadirleştirmeye başlayacaklar zira oyun oynanamaz hale gelecek. CK2'de bu yaşandı, multiplayerda o kadar çok event geliyordu ki ordu kontrol edemiyordunuz. Oyunun benim için talihsiz bir tarafı çıkarılan içerik paketlerinde verilen kararlar neticesinde bölgesel eklentilerin de çekici olmaması, örneğin İran'da Halifelik/Fars Hanedanları çatışması hiç ilgimi çekmiyor, bu sefer adamların koca 1 yılda çıkardıkları yegane içerik eklentisi de anlamsızlaşıyor.

Royal Court ile eklenen taht odasının verdiği haz benim için Facebook'ta ev süslediğimiz Pet Society oyunundan farksız, Tours and Tournaments'te turnuvaya katılmadan önce çıkan arayüzde kendimi Travian'da binalara tıklar gibi hissediyorum. İşin kısası, önceki 4 yıl oyun benim için neredeyse hiç ilerlemedi, event yığının gözümde değeri yok, oyun kendi kendinize kurallar koymazsanız eğlenceli değil, multiplayer her eklentiyle birlikte daha da oynanamaz hale geliyor, sonraki 4 yıl da böyle gitmesi muhtemel.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
Dört yıl ve hala boş hissettiriyor, bu Paradox'un işi belli olmaz burası oldu bitti şimdi dört çıkacak diyebilirler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.