Yama Notları: Age of Empires II HD - 5.0 Yaması
#1
Oyunun eklentilerine sahip olmasanız bile bu değişiklikler sizin oyununuzda etkilidir. Değişiklikler uygarlık uygarlık kategorilendirilmiş, binalara göre listelenmiştir. Bina, geliştirmeler ve birim isimleri gibi oyun içi terimler anlaşılabilirliği yüksek kılmak amacıyla çevirilmemiştir.

Tüm Uygarlıklar
building-icon-7.png Market
  • Cartography'i araştırmak artık bedava.
  • Banking ve Coinage araştırma süresi arttırıldı (50s -> 70s)
  • Banking maliyeti arttırıldı  (200 et / 100 altın -> 300 et / 200 altın)
  • Coinage maliyeti arttırıldı from (150 et / 50 altın -> 200 et / 100 altın)
  • Trade Cartların çarpma alanı düşürüldü (ticaret rotalarında tıkanmalar olmasını engelliyor)
building-icon-1.png Barracks
  • Spear-zinciri develere karşı +2 saldırı bonusu aldı.
  • Long swordmen'in canı +5 arttı.
  • Long swordmen-zinciri eagle birimlere karşı +2 saldırı bonusu aldı.
  • Man-at-Arms-zinciri binalara karşı +1 saldırı bonusu aldı.
  • Eagle Scout feodal çağdan itibaren üretilebiliyor.
  • Eagle Warrior hızı 1.1'den 1.2'e çıkarıldı (Eagle scout 1.1, Elite Eagle Warrior 1.3)
  • Eagle Warrior üretim süresi 3 saniye azaltıldı.
  • Tracking maliyeti 25 et azaltıldı
building-icon-0.png Archery Range
  • Cavalry Archers artık 10 altın daha ucuz.
  • Elite Skirmisher geliştirme maliyeti 250 odun / 160 altından 200 odun / 100 altına düşürüldü.
building-icon-10.png Stable
  • Camel'ler Cavalry'lere karşı +1 saldırı, -1 bonus saldırı değerine sahip.
  • Heavy Camel geliştirmesi artık 20 saniye daha kısa sürüyor.
  • Cameller artık gemi olarak sayılmıyor (çeviri hatası değil)
  • Husbandry maliyeti 250 etten 150 ete, araştırma süresi 50 saniyeden 40 saniyeye düşürüldü.
building-icon-9.png Siege Workshop
  • Rams artık 4 değil 5 birim taşıyabiliyor.
  • Onagerler artık ağaçlara zarar verebiliyor.
  • Kale çağı için Siege Tower birimleri.
  • Scorpion vuruş alanı arttırıldı.
  • Scorpion'a +1 pierce armor bonusu.
  • İşçiler artık ramların içerisine sokulabiliyor.
building-icon-13.png Walls
  • Palisade wall inşa etmesi artık 1 saniye daha uzun sürüyor.
  • Stone wal inşa etmesi artık 3 saniye daha uzun sürüyor.
  • Stone wall canı feodal çağda yarı yarıya daha az.
  • TÜM BİNALARIN: Canı feodal ve karanlık çağlarda daha az.
building-icon-6.png Dock
  • Fireship +20 can
  • Demolition ship +10 can
  • Karanlık ve feodal çağlarda bina canı daha az.
  • Trade Cog artık %30 daha çok taşıyor.
  • Trade Cog limandan geri döneceği zaman artık anında dönüyor.
  • Fire ship +1 armor/+1 ship armor
  • Fast Fire ship +1 armor/+2 ship armor
  • Fire Ship artık Ballistics geliştirmesinden faydalanıyor.
  • Fire Galleys ve Demolition feodal çağa eklendi.
  • Fire Galley Pierce Armor 5'ten 4'e düşürüldü.
  • Demolition Raft artık vurabildiği her yüzeye tam hasar vermiyor.
  • Demolition Raft blast radius 1.5'tan 2.5'e çıkarıldı.
  • Demolition Raft pierce armor 3'ten 2'ye düşürüldü.
  • Demolition Raft canı 50'den 45'e düşürüldü.
building-icon-5.png Monastery
  • Relic taşıyan monklar artık anti-monk hasarlarından etkileniyor.
  • Fervor düzeltildi.
  • İspanyol, Hun, Maya, İnka, Macar, Slav, Etiyopya ve Mali monkları diğer uygarlıklarla aynı seviyede faith dolduruyor.
building-icon-12.png Town Center
  • Town Patrol artık 100 gold daha ucuz. (300 et, 100 altın)
building-icon-15.png University
  • Murder holes 100 taş daha ucuz.
  • Chemistry geliştirmesi kaleleri ve town centerları da etkiliyor.
building-icon-3.png Castle
  • Trebuchetler ağaçlara daha iyi saldırabiliyor.
  • Görüş alanları 1 arttırıldı.
  • Petard 15 et daha ucuz.
building-icon-11.png Towers
  • Guard Tower, Keep +1 saldırı
building-icon-4.png Outpost
  • Outpost 5 taş daha ucuz.
building-icon-22.png Fish Trap
  • Artık inşa edilmesi 60 yerine 40 saniye sürüyor.
Yeni Genel Birimler
109.png Eagle Scout
  • Feodal çağdan itibaren kullanılabilir, 20 et 50 altın ister, kale çağında 200 et 200 altın karşılığında Eagle Warrior'a dönüştürülebilir.
204.png Fire Galley
  • Feodal çağdan itibaren kullanılabilir, 75 odun 45 altın ister, kale çağında War Galley geliştirmesiyle Fire Ship'e dönüştürülebilir.
203.png Demolition Raft
  • Feodal çağdan itibaren kullanılabilir, 75 odun 50 altın ister, kale çağında War Galley geliştirmesiyle Fire Ship'e dönüştürülebilir.
213.png Siege Tower
  • Kale çağından itibaren kullanılabilir, 200 odun 160 altın ister.
229.png Battle Elephant
  • Kale çağından itibaren güneydoğu asya uygarlıkları tarafından kullanılabilir, 120 et 70 altın ister, İmparatorluk çağında Elite Battle Elephant'a geliştirilebilir.
Yeni Genel Teknolojiler
tech_icon-42.png Gillnets
  • Kale çağından itibaren limanlarda bulunur, yapılması halinde balıkçı gemilerin %25 daha hızlı çalışmasını sağlar.
tech_icon-119.png Arson
  • Kale çağından itibaren barakalarda bulunur, yapılması halinde piyadelerin binalara +2 hasar vermesini sağlar.
tech_icon-120.png Arrowslits
  • İmparatorluk çağında üniversitede bulunur, yapılması halinde kule saldırı oranını yükseltir.
Uygarlık Değişiklikleri
110.png Aztekler
  • Free loom silindi, onun yerine fazladan 50 altınla başlıyorlar.
  • Jaguar Warrior +1 pierce armor
  • Elite Jaguar Warrior piyadelere karşı fazladan +1 saldırı
  • Military creation bonus (+16.5%) artık Monkları etkilemiyor.
  • Demolition Raft üretebiliyorlar.
  • Atlatl: yeni kale çağı özel teknolojisi (400 et 350 altın), Skirmisher saldırısını ve menzilini +1 arttırıyor.
192.png Berberiler
  • Cavalry ucuzlaması kale/imparatorluk çağlarında %15 %20'ye çekildi.
  • Ring Archer Armor'a sahipler.
  • Elite olmayan Genitourlar artık -1 attack, +1 range'e sahip.
041.png Britonlar
  • Get Cannon Galleon'a sahipler.
  • Longbowman üretim süresi 1 saniye kısaltıldı.
  • Heavy Scorpion'a sahipler.
  • Yeomen artık Kale Çağında üretilebiliyor.
  • Warwolf: yeni imparatorluk çağı özel teknolojisi (500 odun 250 altın), Trebuchetlere patlama saldırısı veriyor.
035.png Bizanslılar
  • Greek Fire: yeni kale çağı özel teknolojisi (300 altın / 250 et), fire shiplerin menzilini 1 arttırıyor.
047.png Keltler
  • Furor Celtica artık kuşatma silahlarının canını %40 arttırıyor.
  • Stronghold: yeni kale çağı özel teknolojisi (250 et / 200 altın), kale ve kulelerin %20 daha hızlı saldırmasını sağlıyor.
036.png Çin
  • Chu Ko Nu üretim süresi 3 saniye kısaltıldı.
  • Town Center görüş alanı 5 arttırıldı.
  • Great Wall: yeni kale çağı özel teknolojisi (200 odun / 200 altın), sur ve kulelerin canını %30 arttırıyor.
196.png Etiyopyalılar
  • Torsion Engines artık Scorpionlara da etki ediyor.
  • (Elite) Shotel bina karşıtı bonusu 2/3'ten 0/1'e düşürüldü.
046.png Franklar
  • Foragerler %25 daha hızlı çalışıyor.
  • Squires teknolojisine sahipler.
  • Throwing Axeman saldırı gecikmesi -2 (12'den 10'a elitler 8)
  • (Elite) Throwing Axeman +0.1 hız
  • (Elite) Throwing Axeman +10 can
  • Elite Throwing Axeman araştırma maliyeti 100 altın daha ucuz
  • Knights +20% can bonusu Cavalry +20% can bonusu olarak değiştirildi.
  • Chivalry: yeni kale çağı özel teknolojisi (400 odun / 400 altın), Stable binasının %40 daha hızlı çalışmasını sağlıyor.
050.png Gotlar
  • Treadmill crane silindi.
105.png Hunlar
  • Cannon Galleons silindi.
  • Treadmill crane silindi.
  • Cavalry Archers artık maliyeti kale çağında %10 ucuz, imparatorluk çağında %20 ucuz (eskiden %25 ve %30'du)
  • Tarkan +10 can
  • (Elite) Tarkans +1 pierce armor
  • Marauders: yeni kale çağı teknolojisi (300 odun / 200 altın), Tarkanların stable'den üretilebilmesini sağlıyor.
097.png İnkalar
  • Keep eklendi.
  • Guilds eklendi.
  • Block Printing eklendi.
  • Thumb Ring eklendi.
  • Slingers için artık kale gerekmiyor.
  • Kamayuks +0.05 daha hızlı.
  • Kamayuk artık fillere +20 daha fazla hasar veriyor.
  • Couriers:  İmparatorluk çağı özel teknolojisi %10 hız yerine artık Eagle Warrior, Slinger ve Kamayuk birimlerine zırh veriyor.
093.png Hintliler
  • Villagers maliyeti -10% Dark, -15% Feudal, -20% Castle, -25% Imperial Age (çağ başı %5 daha ucuz)
  • Guild eklendi.
  • Ring Archer Armor eklendi.
  • Elephant Archer +30 daha fazla canı var.
  • Elite Elephant Archer -20 daha az canı var.
  • (Elite) Elephant Archer -1 pierce armor
  • (Elite) Elephant Archer -10 et (artık 100 et 80 altına üretiliyor)
133.png İtalyanlar
  • Condottiero için artık kale gerekmiyor.
  • Condottiero +1 attack, +0.2 hız
  • Genoese Crossbowman maliyeti 50 odun 50 altından 45 odun 45 altına düşürüldü.
  • Hussar eklendi.
  • Pavise artık tüm yaya okçuları etkiliyor.
  • Pavise maliyeti 550 et 300 altından 300 et 150 altına düşürüldü.
  • Çağ atlamak artık %15 yerine %10 daha ucuz.
  • Gunpowder ucuzluğu %15'ten %20'ye çıkarıldı.
  • Fishing Ships artık 25 odun daha ucuz.
  • Condottiero üretim süresi artık 11 saniye yerine 18 saniye.
 044.png Japonlar
  • Bloodlines eklendi.
  • Treadmill Crane eklendi.
  • Yasama: yeni kale çağı özel teknolojisi (300 odun / 300 et), kulelerin ekstradan ok atmasını sağlıyor.
 117.png Koreliler
  • War Wagon üretim süresi 25 saniyeden 21 saniyeye düşürüldü.
  • War Wagonlar artık Cavalry Archer olarak görülüyorlar (böylelikle Camel Archer ve Elite Skirmisherlardan fazladan hasar alıyorlar)
  • Surlar %25 daha hızlı inşa ediliyor.
  • Takım bonusu değişti : Mangonel ve Onagerlerin minimum menzili düşürüldü.
  • Turtle ship için artık kale gerekmiyor.
  • Turtle Ships -10% daha ucuz.
  • Turtle Ships eğer Türklerle dostsanız daha hızlı inşa ediliyor.
  • Panokseon: yeni kale çağı özel teknolojisi (300 odun / 300 et), turtle shiplerin %15 daha hızlı hareket etmesini sağlıyor.
198.png Malililer
  • Halberdier silindi.
  • Odun bonusu artık tarlaları etkilemiyor.
  • Elite Gbeto saldırısı 14'ten 13'e düşürüldü.
 108.png Mayans
  • Plumed archer taban maliyeti 50 altın 50 oduna çıkarıldı.
  • Resources lasting longer %20'den %15'e düşürüldü.
  • Obsidian Arrows: yeni kale çağı teknolojisi (300 altın / 300 et), archer, crossbowman ve arbaletlerin binalara +6 fazla vurmasını sağlıyor.
042.png Moğollar
  • Elite Cannon Galleons silindi.
  • Mangudai frame delay 10'dan 5'e düşürüldü.
  • Elite Mangudai frame delay 0'dan 5'e çıkarıldı.
  • Nomads: yeni kale çağı teknolojisi (300 odun / 150 altın), evler yıkıldıktan sonra sağladıkları populasyon limiti kaybolmuyor.
043.png Persler
  • War Elephant artık kale çağında çiğneme saldırısı yapıyor.
  • Boiling Oil: yeni kale çağı teknolojisi (200 odun / 100 taş), kaleler ramlara karşı daha etkili.
191.png Portekizliler
  • Feitoria artık 250 altın 250 taş karşılığı yapılıyor (eskiden taş yerine odun istiyordu)
  • Feitoria üretim oranı 0.8f, 0.8w, 0.45g, 0.25s (eskiden 0.7f, 0.7w, 0.45g, 0.45s)
  • Arquebus artık barutlu birimleri daha az etkiliyor. 
  • (Elite) Organ Gun minimum 1 menzile sahip.
  • (Elite) Organ Gun piyadelere karşı 1 bonus kaybetti.
037.png Saracens
  • Market 75 odun daha ucuz.
  • Elite Mameluke saldırı gecikmesi 0'dan 5'e çıkarıldı.
  • Madrasah: yeni kale çağı özel teknolojisi (200 et / 100 altın), monklar artık öldürüldüklerinde maliyetlerinin %33'ünü geri kazandırıyor.
114.png Slavlar
  • Tarım hızı artık 1.18 yerine 1.31.
  • Boyar hızı 1.35'ten 1.4'e çıkarıldı.
106.png İspanyollar
  • Misyonerler artık Bloodlines'tan etkileniyor.
  • Misyonerler için artık kale gerekmiyor.
  • Takım bonusu ticaretten artık %33 yerine %25 daha fazla altın kazanılmasını sağlıyor.
  • Inquisition: yeni kale çağı özel teknolojisi (300 altın / 100 et), monklar daha hızlı dönüştürüyor.
045.png Tötonlar
  • Town Center görüş bonusu silindi.
  • Town Center fazladan 10 birime sahip olabiliyor ve fazladan 5 hasar sağlayabiliyor.
  • Town Center +2 saldırı bonusu silindi.
  • Teutonic Knight +10 can
  • Teutonic Knight 0.1 fazladan hız
  • Takım bonusu düzeltildi.
  • Ironclad: yeni kale çağı özel teknolojisi (400 odun, 350 altın), tüm kuşatma silahlarının zırhını güçlendiriyor.
039.png Türkler
  • Elite janissaries artık Türk takım bonusundan etkileniyor.
  • Altın işçileri artık %15 değil, %20 daha hızlı çalışıyor.
  • Sipahi: yeni kale çağı özel teknolojisi (350 et, 150 altın), cavalry archerların canını 20 arttırıyor.
038.png Vikingler
  • Takım Bonusu : Limanlar %25 yerine %15 daha ucuz.
  • Viking ship maliyeti artık her çağ daha azalıyor.
  • Treadmill Crane'e sahip.
  • Berserk +4 can
  • Berserk üretim süresi 2 saniye kısaldı.
  • Longboatlar artık kale gerektirmiyor.
  • Berserkergang maliyeti 500 et 850 altından 850 et 400 altına değiştirildi.
  • Chieftains: yeni kale çağı özel teknolojisi (400 et, 300 altın) tüm piyadelere atlılara karşı avantaj sağlıyor.
Harita Değişiklikleri
Genel Değişiklikler
  • Geyik farklılıkları silindi, artık her oyuncu başlangıç noktasına yakın bir yerde en az 4 geyik buluyor.
  • Daha çok balık, denizlerde artık daha çok balık var böylelikle liman kurduğunuz yerin yanında balık olmaması gibi şanssız olaylarla karşılaşmıyorsunuz.
Archipelago
  • Merkezde ekstradan adalar oluyor.
  • Altınların birbirine olan uzaklığı azaltıldı.
Arena
  • Relicler artık surlara sıkışmıyor.
  • Relic geliştirildi, artık oyuncuların başlangıç noktalarından daha uzakta oluyorlar.
  • Duvar uzaklıkları değiştirildi, artık 20 sabit uzaklık var.
Baltic
  • Üs alanı genişletildi, böylelikle oyuncuların denize çok yakın başlama olasılığı azaltıldı.
  • Kurtlar silindi.
Black Forest
  • Ormanlar baştan yapıldı, böylelikle ormanların ortasında relic, kaynak vb. maddeler olmuyor.
  • Üs alanı genişletildi.
  • Altın ve taş dağılımı dengelendi.
  • Relic dağılımı dengelendi.
Coastal
  • Üs alanı genişletildi.
Crater Lake
  • Üs alanı genişletildi.
  • Altınlar artık birbirine biraz daha uzak.
  • Merkezdeki adada geliştirmelerde yapıldı.
Fortress
  • Artık balık yok.
Ghost Lake
  • Ortadaki deniz artık köşesiz.
  • Koyunlar artık daha dengeli bir şekilde dağıtılmış.
Gold Rush
  • Merkezdeki altın madenlerinin pozisyonu geliştirildi.
Highland
  • Fazladan yaban domuzu ve koyun uzaklıkları dengelendi.
Islands
  • Artık merkezde fazladan adalar olabiliyor.
  • Üs alanı genişletildi.
Mediterranean
  • Ortadaki deniz artık köşesiz.
  • Üs alanı oyuncuların denize çok yakın olmasını engellemek adına genişletildi.
  • Kurtlar silindi.
Migration
  • Koyun ve geyik dağılımı düzenlendi, artık üssünüze çok yakın her zaman 2 koyun olacak.
  • Odun dağılımı geliştirildi.
  • Altın uzaklığı geliştirildi.
  • Altın ve taş madenleri artık kıyıya yakın olamıyor.
Oasis
  • Daha büyük orman, herkesin üssüne eşit uzaklıkta oluyor.
Rivers
  • Merkezde ekstadan adalar.
Salt Marsh
  • Harita baştan yapıldı, merkezde sulak bir alan var.
Scandinavia
  • Buz parçaları artık daha küçük parçalar halinde ve etrafa daha eşit bir şekilde dağıtılmış.
Yucatan
  • Yaban domuzu dağılımı silindi.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
hocam bunlarin rise of rajas paketi ile geldiginden emin misiniz `? hepsini tek tek okudum hepsi; forgotten, african kingdooms ve 4,9 patchi ile gelmis degisiklikler gibi duruyor.
Ara
Cevapla
#3
Alıntı:

Rise of the Rajas sayfasında 1. Rise of the Rajas ile gelenler 2. Tüm değişiklikler diye sınıflandırılmış. Rise of the Rajas sayfası boş.
Tüm değişiklikler kısmında Rise of the Rajas dahil olması muhtemel, şu şekilde yazılmış.

Alıntı:This changelog is up to date since the latest balance changes were made in 5.0.

Battle Elephants birimi örneğin, oyunda daha önceden var mıydı? Onun eklenmesini Rise of the Rajas'a yordum.
Öbür türlü Rise of the Rajas çıkmasına rağmen yama notlarının çıkmamış olması gibi bir skandal var.
Cevapla
#4
(20-12-2016, 19:03)Duman :
Alıntı:

Rise of the Rajas sayfasında 1. Rise of the Rajas ile gelenler 2. Tüm değişiklikler diye sınıflandırılmış. Rise of the Rajas sayfası boş.
Tüm değişiklikler kısmında Rise of the Rajas dahil olması muhtemel, şu şekilde yazılmış.

Alıntı:This changelog is up to date since the latest balance changes were made in 5.0.

Battle Elephants birimi örneğin, oyunda daha önceden var mıydı? Onun eklenmesini Rise of the Rajas'a yordum.
Öbür türlü Rise of the Rajas çıkmasına rağmen yama notlarının çıkmamış olması gibi bir skandal var.
vallahi buyuk skandal olur. yabanci sayfalari da, youtube kanallarini da siklikla takip edyorum(spirit of the law, zeroempires vs..) oyunda hala degismesi gereken cok sey oldugunu soyluyorlar. ispanyollerin degistirilen trade bonusu ve mameluke meselesi .ok can sIkmIs.

allah askina saracensin team bonusu hakkinda ne dusunuyorsunuz ? degismesi gerekmez mi ?
Ara
Cevapla
#5
Güncelleme bana da geldi ama bende rajas paketi yok.
Ara
Cevapla
#6
(20-12-2016, 22:21)Merco : Güncelleme bana da geldi ama bende rajas paketi yok.

ben de baktim. 5.0 patch gelmis. ama ne gibi degisiklikler oldugu hakkinda bir liste yok.
Ara
Cevapla
#7
Evet buradaki değişiklikler Rise of the Rajas'ı da kapsıyormuş, Rise of the Rajas'a spesifik liste yayınlanmış oradaki hususlar burada da mevcut.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.