Yama Notları: Age of Empires III: Definitive Edition - 14825 Yaması
#1
age3de_Update_v2-1536x864.jpg

Kaşifler hoş geldiniz! Şubat ayına girerken, yepyeni bir güncelleme, yeni bir festival ve Age of Empires III: Definitive Edition'da keşfedilecek pek çok yeni değişiklikle yeni aya giriyoruz! Şubat ayı için yolda olan değişikliklerden bazıları:

Yama Özeti
  • Yeni Etkinlik:Çin Yeni Yılı Festivaline katılın ve özel ödüllerin kilidini açın!
  • Yeni Meydan Okuma: Bombard Brawl meydan okuma senaryosunda savaş alanındaki ustalığınızı test edin!
  • Yeni Başkent Özelleştirme: Çin Başkenti Pekin için yepyeni özelleştirme seçeneklerinin kilidini açın!
  • Yeni Haftalık Avatar Ödülleri: Ücretsiz bir profil avatar resmi seçmek ve kilidini açmak için her hafta oturum açın
  • Çok sayıda denge ve performans iyileştirmesi
  • Yeni bir Çağ'a geçerken Kasaba Merkeziniz artık yok olmuyor
  • Birimlerin binalara sıkışmasını önlemek için devam eden ayarlamalar
  • Çin medeniyetinin gücü ve taktik araçlarına yapılan geliştirmeler
  • İsveçlilerin gücünü dengelemek için bazı değişiklikleri geri alındı ve ayarlamalar yapıldı
  • Standart Haritalar setindeki Hazinelere yönelik büyük çaplı revizyon
  • …ve dahası!
İleriye dönük pek çok önemli düzeltme ve özellik olsa da, bu ayın güncellemesiyle birlikte gelen önemli gelişmelerden bazıları şunlardır:

AoE3DE_Lunar_Newyear_1920x1080-1536x864.jpg

Çin Yeni Yılı Kutlamaları 1-22 Şubat 

Çin Yeni yılı yaklaşırken (12 Şubat), Age of Empires III: Definitive Edition tarzında bir parti düzenleme fırsatını yakalıyoruz! Bu, elbette üstesinden gelmeniz gereken yeni zorluklar, kilidini açabileceğiniz özel profil simgeleri ve hatta becerilerinizi test etmek için yeni bir meydan okuma ve liderlik tablosu anlamına gelir (aşağıdaki Bombard Brawl bölümüne bakın!). Bütün bunlar Çin Yeni Yılı Festivali'nin bir parçası!

Yeni Ödüller

Bugün'den 22 Şubat'a kadar etkinlik temalı kutlamaların kilidini açmak için günlük oyun içi görevleri tamamlayın:

Aşağıdaki zorlukların her biri sırayla ve ayrı günlerde açılmalıdır:

1. GÜN İpek Yolu Haritası'nda Çatışma veya Çok Oyunculu bir oyun kazanın.
             Geleneksel Giysili Cheongsam Vatandaşı profil simgesinin kilidini açın.

2. GÜN Çinliler olarak 50 topçu öldürün.
             Hand mortar Jammed with Fireworks profil simgesi kilidini açar.

3. GÜN Asya Hanedanlığı Seferi'nde Lao Chen ile 10 Anchor Fist gerçekleştirin.
             Hediye sepetli Lao Chen profil simgesi kilidini açar.

4. GÜN 15 Harikanın hepsini inşa edin
             Geleneksel Giysili Iron Flail profil simgesi kilidini açar.

5. GÜN Büyük İpek Yolundaki tüm Ticaret Noktalarını 3 FFA Standart YZ'ya karşı 2 Dakika boyunca kontrolünüz altında tutun.
             Geleneksel Giysili Áo dài Vatandaşı profil simgesi kilidini açar.

Sonsuza Kadar Kalacak!
Unutmayın: Etkinlik sırasında Xbox Live'da oturum açarsanız, elde ettiğiniz tüm profil simgelerini sonsuza kadar saklayacaksınız! Giriş yapın, ödüllerinizi kazanın ve Çin Yeni Yılı Festivali'nin tadını çıkarın!

Yeni Mücadele:Bombard Brawl
Görsel


Bombard Brawl senaryosu, güçlendirilmiş bir Fransız kalesini kuşatmak için düşman hatlarından geçmeye çalışırken becerilerinizi test edecek. Puan kazanın, savaş alanına hakimiyet sağlayın ve arkadaşlarınızın liderlik tablosunda nereye düştüğünüzü görün!
  • Osmanlı kuvvetlerinin Komutanı olarak atandınız ve Fransız kalesini kuşatmadan önce dört düşman kampını ele geçirmelisiniz!
  • Her düşmanın mevzisinin yanında bir bayrakla gösterilen kilit düşman mevzilerini yok ettikten sonra, ordunuzu güçlendirmek için sağlam kalan binaların kontrolünü üstleneceksiniz.
  • Nihai hedefiniz, Fransız Komuta Merkezini yok etmek ve yol boyunca olabildiğince çok puan kazanmaktır. Oyun içi bir liderlik sıralaması, arkadaşlarınızın puanları karşısında nasıl olduğunuzu gösterecek!
Skor tablosuna ek olarak, senaryodaki puanınıza bağlı olarak iki özel simgenin kilidini açabilirsiniz:

Shaolin-Monk.pngBombard Brawl mücadelesinde 45.000 puana ulaş.

Golden-Ox.pngBombard Brawl mücadelesinde 60.000 puana ulaş.

Başkent Özelleştirme:Pekin


İsveç'teki Başkent özelleştirmeleriyle ilgili heyecanınızı duyduk, bu nedenle, Çin Başkenti Pekin'i geliştirmek için 31 yeni seçenekle özelleştirme seçeneklerinizi bir kez daha genişletmekten heyecan duyuyoruz! Şehrinizi güzelleştirmek için yeni bina seçenekleri, vatandaşlar, fenerler, bayraklar ve diğer unsurların kilidini açın ve seçin - hepsi Çin uygarlığına olan bilgeliğinizi göstermek için!
  • Beş farklı binayı özelleştirin: İmparator Hazinesi, Kale, İmparatorluk Sarayı Tüccarlar Loncası ve Customs House(Gümrük Daireleri)
  • Başkentiniz için üç yeni skyboxes (gökyüzü kutusu) açılabilir!
  • Farklı binalar için dört renk çeşidi mevcuttur!
  • …ve dahası!
Haftalık Avatar Ödül Sistemi

Her hafta, sadece oyunu oynayarak beş profil resminden birini kalıcı olarak açma seçeneğiniz olacak! Giriş yapın, favori simgenizi seçin ve koleksiyonunuza ekleyin!

Görsel


Seçmediğiniz diğer dört seçenek ilgili hafta için kilitlenecek, ancak sonraki rotasyonlarda geri dönecektir; koleksiyonunuzu tüm farklı seçeneklerle doldurmak için oyuna girmeye devam edin!

Düzeltmeler
Denge ve Performans İyileştirmeleri
  • Bellek sıkıntıları için uygulanan iki düzeltme.
  • Başka sekmedeyken gizlice ortaya çıkabilen çökme sorunları düzeltildi.
  • Oyunu başlatırken olası bir takılma ve bellek sıkıntıları düzeltildi.
  • Bazı makinelerde bulut kaydı yaparken oluşan bir takılma sorunu giderildi.
  • Bring Down the Mountain (ACT II:Ice) Ka:Nien'e saldırı emri verirken meydana gelen bir çökme sorunu düzeltildi.
  • Aktif ekipler arama performansı iyileştirildi.
Grafikler
  • Belirli bir animasyon oynatılırken yeni bir Çağ'a yükseltildiğinde Towncenter_aoe3de.pngŞehir Merkezinizin tamamen ortadan kalkmasına neden olan eski bir hata düzeltildi.
  • Arazi artık doku kalitesi ayarına doğru şekilde yanıt veriyor.
  • Yalnızca DirectX 11'i destekleyen donanım için Occludee gölgelendiricisi düzeltildi.
Ses
  • Tüm medeniyetler için ♪ medeniyet sesleri ♪ güncellendi.
Arayüz
  • Swedish_torp.pngTorp ve PorcelainTowerDE.pngPorcelain Tower (Porselen Kule) artık tüm toplama oranlarını kullanıcı arayüzünde düzgün bir şekilde gösterecek.
  • Seçenekler menüsüne Display Resource Gauge on Harvest (Hasatta Kaynak Ölçerini Görüntüle) ayarı eklendi. Bu ayar varsayılan olarak etkindir ve kalan kaynakları görevli Köylüler ile ağaçlar, madenler, yiyecekler ve av hayvanları için bir sağlık çubuğu olarak görüntüler. Köylüler yeniden görevlendirildiğinde, gösterge bir saniye sonra otomatik olarak kaybolacaktır.
  • Komut panelleri artık UI Seçenekleri ayarlarında etkinleştirildiğinde kısayol tuşu katmanlarını görüntüleyecektir.
  • Kaynak çubuğunun savaş sisi katmanının üzerinde görünmesini önlemek için güvenlik önlemleri eklendi.
  • Ağaçların ve hayvanların sağlık barının her zaman görüntülendiği bir sorun düzeltildi.

Oynanış

Genel
  • Trading_Post_icon.pngTicaret Noktaları oluştururken Settler_aoe3de.pngYerleşimcilerin tuzağa düşmesini önlemek için ek iyileştirmeler uygulandı. Birimlerin yapılarda sıkışıp kalabileceği diğer durumlar için düzeltmeleri belirlemeye ve bunlara yönelik çalışmaya devam ediyoruz.
  • Varsayılan tuş atama ayarları kullanılırken kısayol tuşlarının Köylüler ve Kaşifler tarafından kullanılamaması sorunu giderildi.
  • Kısayol Tuşları ayarlar menüsünde "ALT + Sağ Tık Saldırı Hareketi" seçeneğinin devre dışı bırakılmasını engelleyen bir sorun düzeltildi.
Exploit Düzeltmeleri
  • İki dakikadan kısa sürede biten oyunlar için artık deneyim ödülü verilmeyecek.
Sefer
  • Last City of the Inca (Act III: Steel): Düşman yapay zekasını daha fazla tehdit oluşturacak şekilde geliştirdi ve yeşil bilgisayar müttefikini daha az "kasıntı oynayacak" şekilde teşvik etti, böylece oyuncu senaryoda önemli bir rol oynayabilir.
Uygarlık Dengelemeleri

Genel

Birimler
  • Polar_Bear_icon.pngBig Jerome the Pet Polar Bear artık Grizzly_Bear_icon.pngHoncho the Pet Grizzly Bear ile aynı çarpanları paylaşıyor. Kahramanlara verdikleri hasar 1x'ten 0,5x'e ve Muhafızlara verilen hasar 3x'den 1,2x'e düşürüldü.
  • Colonial_militia_aoe3de.pngPeruvian Legion: El bombası saldırısının hasarını 24'den 21'e düşürüldü.
Kartlar
  • Bazı medeniyetler için Extensive Fortifications kartının kullanılabilirliği ayarlandı. Bu, Antlaşmalı oyun modunda "kamplaşma" stratejilerinin etkinliğindeki endişe verici bir artışa karşı koymaya yardımcı olmak içindir.

  • Stonemasons: Artık tüm Wagons, Rickshaws ve Travois'lerin yapım hızını düzgün bir şekilde iyileştiriyor.
Çinliler
Flag_ChineseDE.png

"Medeniyetin genel gücünü artırmaya yardımcı olurken, aynı zamanda Commerce Age (Ticaret Çağı) temelli stratejileri uygulamak ve daha fazla araç sağlaması için değişiklikler yapıldı. Özellikle, Yeni Ordu kartlarındaki değişiklik, Eski Han Ordusunu erken oyunda kullanmak için önemli ölçüde daha çekici hale gelmektedir, çünkü artık oyun ilerledikçe birimlerin kullanışlılığını korumanın daha iyi bir yolu var. Bu değişikliklerin etkisini çok yakından izleyeceğiz ve gerekirse ek ayarlamalar yapacağız. "

Birimler&Binalar
  • Village.pngKöy: Maliyet 190'dan 180 oduna düşürüldü. Tecrübe ödülleri ve inşa süresi buna göre ayarlandı.
  • SummerPalaceDE.pngYaz Sarayı: Territorial Army'ın  ücretsiz olarak verilmesinden önceki süre 210'dan 195 saniye'ye düşürüldü.
  • ForbiddenArmy.pngForbidden Army: Eğitim süresi 33'den 29 saniyeye düşürüldü.
Kartlar
  • 9 Keshik (III) ▶ 10 Keshik (III)
  • 24 Rattan Shields (IV) ▶ 26 Rattan Shields (IV)
  • Standart Army Hit Points (II): Steppe_rider_de.pngBozkır Binicileri ve Chu_ko_nu_aoe3de.pngChu Ko Nu için can puanı bonusu +% 15'den +% 20'ye çıkarıldı.
  • Beiyang Army (III): 8 Keshik_de.pngKeshik, 8 Steppe_rider_de.pngBozkır Binicisi sağlayan ve Disiplin yükseltmelerini etkinleştiren kartın yiyecek maliyetini 1000'den 750 yiyeceğe düşürüldü.
New Army (III) kartında birkaç değişiklik yapıldı:
  • 3.Çağdan, 2.Çağ'a taşındı.
  • Maliyet 200'den 500 yiyeceğe çıkarıldı.
  • Arquebusier_de.pngArquebusiers ve Changdao_de.pngChangdao Swordsmen'in Fortress Age(Kale Çağı)'e kadar daha güçsüz ve  Disiplinli statüsünde olmadığını unutmayın.
Fransızlar
Flag_FrenchDE.png
Uygarlık
  • Başlangıç kaynaklarından 50 yiyecek kaldırıldı.
İsveçliler
Flag_SwedishDE.png
Uygarlık
  • Artık Crossbowmen(Arbaletçi) üretebilir
Birimler&Binalar
  • Torp şu şekilde ayarlandı:
  • Torp'un yerleştirme kısıtlamalarını biraz gevşettik ve toplama yarıçapını gösteren görünür halkanın doğruluğunu iyileştirdik. Bu değişiklikler, bir önceki oyun güncellemesinden önce mümkün olan, ancak şimdi çok daha kolay olan tek bir Madenden 6 Torps'a kadar rahatlıkla toplanmasına izin verecek.
  • Meyve çalılıklarındaki yiyecek miktarı 125'den 200 yiyeceğe çıkarıldı
  • Meyve çalılığı inşa limiti 30'dan 60'a çıkarıldı
  • Artık aynı anda diğer meyve türlerini toplarken Blueberry(Yaban Mersini) de toplanabilir.
  • Blackberries (Böğürtlenler) artık Torps tarafından düzgün bir şekilde toplanıyor.
Kartlar

Blueberries (I) kartının bazı sevilen tasarım öğeleri geri yüklenirken, yeni işlevlerin bir kısmı da korunmuştur. Kartın artık aşağıdaki etkileri var:
  • Yeni inşa edilen Torps şimdi bir kez daha 200 yiyecek içeren bir Yaban Mersini Çalısı üretecek.
  • Haritada halihazırda bulunan herhangi bir Torp Meyve çalılığı, Yaban mersini çalılığına yükseltilecek ve +200 yiyecek elde edecek (zaten çalılıktaki yiyeceğe ek olarak).
Blackberry (III) kartı şu şekilde ayarlandı:
  • Artık iki kez gönderilebilir.
  • Bazen Torpların Blackberry kartı ile ortaya çıkan Meyve Çalılarından toplanmasını engelleyen bir sorun giderildi.
Bu değişikliklere ek olarak:
  • German Mercenary Contracts (IV): Paralı askerlere verilen saldırı ve vuruş puanı bonusu +% 20'den +% 25'e çıkarıldı.
  • Başkentinize yeni bir 4 Prospector Wagon (IV) kartı eklendi.
  • İmparatorluk Çağına ulaştıktan sonra, Prospector Wagon gönderileri artık diğer birim gönderilerine benzer şekilde tekrar gönderilebilir.
Rastgele Haritalar
Standart Haritalar setindeki 83 farklı hazinenin ödülleri, muhafızları ve ortaya çıkma sıklığı ayarlandı. Bu, kayda değer iki şekilde kendini gösterecektir:
  • Muhafızlar artık ganimet yığınlarını güçlerine ve zorluklarına göre koruyacaklar.
  • Büyük Ağaç Hazineleri tüm Asya haritalarında daha seyrek ortaya çıkacak.
Lobiler ve Eşleştirme
  • Artık Skirmish(Çatışma) oyunu için Senaryo dosyası oynatabilirsiniz. Uygarlıklar kurulum ekranında değiştirilebilse de, Multiplayer Senaryolarına benzer şekilde senaryo yüklenirken bunun olmayacağını unutmayın.
  • Anlaşmalı Haritalar oyun havuzu artık sadece 40 dakikalık oyunlar için değil, tüm Dereceli Anlaşma oyunları için kullanılacak.
  • Oyuncuları arkadaş listesinden bir lobiye davet etme seçeneği artık yalnızca birincil platformdaki (Steam veya Xbox Live) kullanıcıları gösterecek. Bu, oyunun platformun kolaylaştıramadığı bir davet gönderme olanağı sunduğu durumları önlemek içindir.
Yapay Zeka
  • Yapay Zeka'nın Köylülerini yanlış kaynaklara yerleştirmelerine neden olan bir sorun düzeltildi.
Modlama
  • Mod yöneticisi, zaten devre dışı bırakılmış bir mod aboneliğinden çıkarken yeniden başlatmayı gerektirmeyecek şekilde güncellendi.
  • Yeni modlara abone olurken yeniden başlatma gerekliliğini ortadan kaldıracak bir değişiklik için zemin hazırlandı.
  • Oyun her başlatıldığında modların yeniden indirilirken takılı kalmasına neden olan ve böylece kullanıcıların çok oyunculu erişimini engelleyen bir sorun düzeltildi.
  • Dosya sisteminde daha yüksek önceliğe sahip modlara daha düşük öncelik verilmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Listedeki başka bir mod ile aynı öncelik numarasını paylaşan modlara neden olabilecek bir sorun düzeltildi.
  • Modlar ekranına giderken meydana gelen birkaç çökme düzeltildi.
  • Değişiklikleri o dosyaya uygulamak için bir modun protoy.xml kopyasını oluşturmasına gerek kalmaması ve proto birim geçersiz kılmaları için bir sistem uyguladı.
  • Winter Wonderland [Mod]: Mod, protoy.xml'yi geçersiz kılmak yerine protomods.xml'yi kullanacak şekilde güncellendi.
omnia fui et nihil expedit
[+] 2 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.