Yama Notları: Age of Empires III: Definitive Edition - 29715 Yaması
#1
Görsel

Bu yazıda Age of Empires III: Definitive Edition 26865 yaması ve 30181 Hotfix'i ile gelen değişikliklerden bahsediliyor.
https://www.ageofempires.com/news/aoe3de-update-29715/ :Kaşifler, tekrardan hoş geldiniz. Age of Empires III: Definitive Edition'ın en son güncellemesindeki yenilikleri incelerken bize katıldığınız için teşekkür ederiz!

Bugünün güncellemesi, sizlere mümkün olan en iyi deneyimi sunmaya çalışırken, bir dizi heyecan verici özellik ve düzeltmeyi de beraberinde getiriyor. Gündemde ne olduğunu merak mı ediyorsunuz? İşte bu güncellemedeki yeniliklere küçük bir bakış:
  • Savaş alanının daha iyi bir görünümünü sağlayan yeni bir "genişletilmiş" açılır mini harita özelliği!
  • Oyun içi arayüze yeni bir "Ana Şehir Mini Destesi" eklendi ve Ana Şehir nakliyatlarının daha akıcı bir şekilde yönetilmesine izin verildi.
  • Oyun sonrası özet ekranında yeni bir sohbet penceresi açılır.
OYUN
Denge&Performans
  • Boş bir Kısayol Tuşu varken ve oyuncu profili yüklenirken meydana gelen bir kilitlenme sorunu düzeltildi.
  • Kısayol tuşu ekranından çıkıp tekrar girdikten sonra kısayol tuşu profilleri eklerken/silerken/yeniden adlandırırken meydana gelen bir kilitlenme sorunu düzeltildi.
Grafikler
  • Fransız ve Alman Avcı Erleri, İmparatorluk yükseltmesini araştırdıktan sonra artık görsel görünümlerini doğru bir şekilde güncelliyor.
Ses
  • Bir müttefik veya düşman oyuncunun teslim olması veya yenilmesi durumunda yeni bir sesli uyarı eklendi.
Arayüz
  • Savaş alanının daha iyi bir görünümünü sağlayan yeni bir genişletilmiş mini harita özelliği!
  • Oyun içi arayüze, Ana Şehir nakliyatlarının daha akıcı bir şekilde yönetilmesine olanak tanıyan yeni bir Ana Şehir Mini Destesi eklendi.
  • Oyun sonrası özet ekranında yeni bir sohbet penceresi açılır.
  • Birimler artık mini haritada inşa ve merak simgeleriyle gizlenmemelidir.
  • MP Lobi sekmesi, doldurulan yuvalar yerine hazır oyuncuların sayısını gösterecek şekilde güncellendi ve ayrıca ipucu aracılığıyla oyun hakkında (doldurulan yuvalar dahil) ek bilgiler sağlıyor.
  • Sağlık puanı çubukları yeniden işlendi ve şimdi yakınlaştırma düzeyinize daha iyi uyum sağlıyor. Okunabilirliği artırmak için küçük bir çentik eklendi ve renklerin artık minimum parlaklığa sahip olması, takım renginin erişilebilirlik ayarları aracılığıyla çok koyu olarak ayarlandığı durumlarda okumayı kolaylaştırıyor.
  • Parola korumalı çok oyunculu maçları izlemek artık MP lobi tarayıcı ekranında maça çift tıklayarak mümkün.
  • Bir klanı bildirmek artık çok oyunculu bir lobideyken klan tarayıcısından yapılabilir.
  • İki varsayılan tuş atama profilinin adları artık doğru şekilde yerelleştirildi.
  • Avrupa, Amerika ve Yerli Teknoloji Ağaçları eksik Kaşifler, Generaller ve Savaş Reisleri birimlerini eklemek için güncellendi.
  • Teberli Piyadeler için eksik Muhafız ve İmparatorluk yükseltmelerini eklemek için İngiliz Teknoloji Ağacı güncellendi.
  • İsveç Teknoloji Ağacı, eksik Arbaletçi ve Kıdemli Arbaletçi birimlerini eklemek için güncellendi.
  • Rus Teknoloji Ağacı, doğru çağda Kıdemli Teberli Piyadeleri listeleyecek şekilde güncellendi.
  • İspanyol kışlası Teknoloji Ağacının yanlış Espadachins'i göstermesiyle ilgili bir sorun düzeltildi.
  • Muhafız Avcı Erleri ve İmparatorluk Avcı Erleri yükseltmelerinin İspanyol Teknoloji Ağacı için yanlış çağda listelenmesi sorunu düzeltildi.
  • Prusyalı Mitralyöz ve İmparatorluk Mitralyöz yükseltmelerinin Alman Teknoloji Ağacı için yanlış çağda listelenmesi sorunu düzeltildi.
  • Bu Devrimlerde bulunmadığından Osmanlı ve Ruslar için Teknoloji Ağacından Mitralyöz kaldırıldı.
  • BD'de Kapitalizm teknoloji kartı Beyaz Saray'dan Üretim Tesisine taşındı.
  • Urumiler, Sipahiler, Kurukafa Şövalyeler, Daimyolar, Kaşifler, Köpekler, Rahipler, Savaş Reisleri ve Amerikan Generalleri gibi sağlığı yenileyebilen birimler için sağlık yenileme pasif becerileri eklendi.
  • BD El Bombacıları için eksik birim türü etiketi olarak Ağır Piyade eklendi.
  • Ana şehir özelleştirme ekranında klavye navigasyonunda küçük iyileştirmeler.
  • Mod ekranında görüntülenen mod açıklamaları için hatalı HTML biçimlendirmesi düzeltildi.
  • Oyun özeti panelinde Bitiş Çağı'nın yanlış görüntülenmesi sorunu düzeltildi.
  • Bazı binaların yanlış aralıklar göstermesi sorunu düzeltildi.
  • (Örn: Karakol artık gemi karşıtı menzili değil, temel menzili gösterecek.)
  • Ara sahneler sırasında İngilizce olmayan dillerde oyun karakterlerinin adlarının yerelleştirilmemiş görünmesi sorunu düzeltildi.
  • Hangi kartların tekrar gönderilebileceğini daha iyi netleştirmek için İmparatorluk Çağı ipucundaki yanlış bir açıklama düzeltildi, çünkü bu, oyuncuları tüm Ana Şehir gönderi kartlarının tekrar gönderilmesine izin verileceğine inandırmış olabilir.
  • Fire and Shadow Campaign - The Rescue'da mahkumlar için yanlış fraksiyonun görüntülenmesi sorunu düzeltildi.
  • İngiliz, Fransız, Hollandalı ve İsveçli olarak ABD'ye isyan ederken Petard'ın Topçu Dökümhanesi Arayüzünden itilmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Green Mountain Boys için yanlış bir ipucu açıklaması düzeltildi.
  • Fransız kışlası birim yükseltmelerinin yanlış Çağ satırında görüntülenmesi sorunu düzeltildi.
  • İpuçlarında Oklahoma Black Mesa için yanlış adlandırma gösterilmesiyle ilgili bir sorun düzeltildi.
  • Mançurya, Bengal ve Malezya için Oyun Özetinde hatalı Kanunsuzların görüntülenmesi sorunu düzeltildi.
  • Mini harita genişletme düğmesi yolunun yanı sıra diğer arayüz öğeleri üzerinde düğme kırpılmasıyla ilgili bir sorun düzeltildi.
  • Hollanda Konsolosluğu'nun yükseltmeleri yanlış çağ sıralamasında göstermesi sorunu düzeltildi.
  • "Sıfırla" ve "Tümünü Sıfırla"nın Kısayol Seçenekleri ekranında istendiği gibi çalışmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Sıradan/dereceli oyunlara ev sahipliği yaparken Davet Et iletişim kutusunda davet düğmelerinin eksik olması sorunu düzeltildi.
  • Oyun Özeti ve Oyuncu Özeti araç ipucu için eksik noktalama ile ilgili bir sorun düzeltildi
  • Brezilya-Portekizce Özeti'nde Lakota Tokala Askeri için yanlış bir çeviri düzeltildi
  • Bazı dillerde oyun sonrası menüde metnin kesilmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • İnka Tarihi Özeti'ndeki bir yazım hatası düzeltildi.
  • Sefer Kan, Buz ve Çelik Yasası II Ana Şehir kartlarının "Yerli Antlaşmalar" ve "Yerli Savaşçılar" ile ilgili "yeni kartlar seç" ekranında yanlış sırada gösterilen bir sorun düzeltildi.
  • Yeni davranışıyla ilgili Yerli Elçilik ipucu ve geçmiş metniyle ilgili bir sorun düzeltildi.
Ayarlar
  • Tuş atama profilleri artık ana oyuncu profili .xml'den ayrı olarak, oyuncu profilinin yanı sıra "C:\Users\Games\Age of Empires 3 DE\Users" içinde bulunan "LocalKeybindings.xml" içinde saklanmaktadır.
  • Ek olarak, herhangi bir sayıda ekstra tuş atama profili artık “/ExtraKeybindingProfiles” alt dizinine (aynı konumda bulunur) yerleştirilebilir ve bunlar da oyuna yüklenecektir. Bu, nasıl oynadıklarını görmek için arkadaşlarınızla tuş bağlama profillerini değiştirmeyi kolaylaştırır!
OYNANIŞ
Genel
  • Sahra Hastanelerine belirli bir askeri toplanma noktası komutu eklendi.
Düzeltmeler
  • YZ oyuncularının kolonilerini savunmak için birimleri (Milisler, Düzensizler, vb.) oluşturmak için Milisler komutunu kullanmasını engelleyen bir sorun düzeltildi.
  • Birimlerin, saldıramadan önce öldüğünü görmüş olsalar bile, yenilmiş bir düşman biriminin konumuna hareket etme sorunu düzeltildi.
  • Belirli birimler (ör. köylüler) seçildiğinde daha düşük öncelikli kısayol komutlarının (ör. birim bul) yüksek öncelikli komutlar (ör. bina inşa et) yerine yürütülmesi sorunu düzeltildi.
LOBİLER & EŞLEŞTİRME
Genel
  • Gündelik çok oyunculu oyun rövanş işlevi artık önceki oyuncuların davet edilmesine izin veriyor.
  • Kayıttan çok oyunculu bir oyun başlatırken olası bir senkronizasyon sorunu düzeltildi.
  • Oyuncuların, medeniyetin kilidini henüz açmamış olsalar bile, BD medeniyetini içeren MP tekrarlarını bazen izleyememe sorunu düzeltildi.
  • Bir oyuncu bir maç sırasında bağlantı sorunları yaşadığında veya bağlantısı kesildiğinde, oyuncuların oyunu kazanmasına rağmen (veya tam tersi) bazen ELO derecesini kaybetmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • MP maçları sırasında hızlı bir şekilde art arda birden çok kez duraklatmaya basıldığında, duraklatma sayacının birden çok kez azalmasına ve oyunu yalnızca bir kez duraklatmasına rağmen birden çok sohbet bildirimi göndermesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • MP kayıt oyunlarından takım numaralarının yanlış yüklenmesi sorunu düzeltildi.
  • Kaydedilen MP oyunları sırasında yanlış sohbet / bildirim mesajlarının görüntülenmesi sorunu düzeltildi.
  • Dereceli oyun arama ekranında davetlerin geri çekilememesi sorunu düzeltildi.
  • Bir oyuncu istifa etmeden bağlantıyı kestiğinde oyun otomatik kaydetmeyi tetikler.
  • Oyuncuların, o skor tablosu türündeki ilk maçı oynadıktan sonra atanan yeni bir skor tablosu için ilk sıralamaları, artık diğer skor tablolarındaki sıralamalarından alınmıyor. Bu, Relic Link'i sunucularının ilk sıralamaları atama biçiminde küresel bir değişikliktir.
  • Kullanıcının ana bilgisayardan indirmesi gereken bir Özel Harita, MP oynarken şimdi indirmeden önce kullanıcıya sorulacak.
MODLAMA
Genel
Bu güncelleme, Mod sisteminde birkaç değişiklik getiriyor.
  • Yeni bir simge, hangi modların "MP için güvenli" olduğunu gösterecek, yani modu olan bir oyuncu, etkinleştirilmeden diğerleriyle eşleştirilebilir.
  • Yalnızca veri içeren modlar artık Modlar ekranından çıkarken çalışırken yeniden yüklenecek. Bu, değişikliklerin etkili olması için oyunu tamamen yeniden başlatmanız gerekmeyeceği anlamına gelir.
  • Her yeni yama sürümüyle birlikte güncellenmesi gereken veri modlarının önlenmesine yardımcı olacak bir ek mod sistemi üzerinde çalışmaya başlandı.
  • Örnek olarak, protoy.xml'i geçersiz kılmak yerine, modda değiştirilmiş bir kopyasına sahip olarak, oyun dosyalarından temel protoy.xml ile birleştirilecek bir protomods.xml dosyası dahil edilebilir.
  • Bu, şu anda proto birim, teknoloji ağacı, sivil, politikacı ve külçe verileri için desteklenmektedir.
  • Daha fazla ayrıntı burada Mod Talimatları sayfasında bulunabilir.
  • stringtabley.xml'i geçersiz kılan bir modun dosyanın mod sürümünü yüklememesi sorunu düzeltildi.
  • Oyunun .xmb dosyasına dönüştürülmediği sürece moddaki bir .xml dosyasını okuyamamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
HOTFIX 30181
Genel
Not: Bu düzeltme, önce Steam'de daha sonra Microsoft mağazasında kullanıma sunulacağından, çapraz etkileşimi geçici olarak bozacaktır.
  • Animasyonlarda takılmalara neden olan bir enterpolasyon sorunu düzeltildi (ki bu aynı zamanda zayıf FPS olarak da sunulabilirdi).
  • Kaynak toplarken imlecin bazen yanlış simgeyi göstermesi düzeltildi.
  • Oyun boyutu nedeniyle lobiden çıkarıldığında oluşan bir çökme düzeltildi.
  • Takım oyunu sohbeti artık doğru bir şekilde Müttefikler olarak varsayılan olacak ve işaret fişekleri artık Herkese gösterilmeyecek.
Harita güncellemeleri:
  • Mançurya
    • Kuzey madenlerinin doğru şekilde spawnlanmamasına neden olan bir hata düzeltildi.
    • Önce yapılan takım diğerinden biraz daha küçük spawn olur.
  • Sibirya
    • Başlangıç avının ve meyvelerin bazen düzgün bir şekilde ortaya çıkmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
    • Yalnızca normal harita: Takım spawnlarının boyutu biraz azaltıldı.
  • Borneo
    • Takım oyunlarında ve ffa'da maden başlangıç mesafesi ayarlandı (benimki artık her oyuncu için TC'den aynı mesafede ortaya çıkıyor).
  • And Dağları-Yukarı
    • Kademe 2 ve 3 hazineler istendiği gibi ortaya çıkar (3'ü kayalıklardan uzakta ve 2'si kayalıkların içinde).
  • Kaskad Aralığı
    • Kaynak oluşturma tutarlılığını iyileştirmek için ayarlanmış kısıtlamalar.
  • Pencap
    • Orijinal tasarımla tutarlı olarak, 1v1'de avlanma sayısı hedeflenen sayıya düşürüldü.
    • Takım oyunlarında hafif boyut küçültme.
    • Kapalı vagonun bazen göçebe modunda ortaya çıkmamasına neden olabilen bir sorun düzeltildi.
  • Bereketli Hilal
    • 1v1 ve dengeli takım spawnlarında TC konumu düzeltildi.
    • Ortaya çıkma tutarlılığı için 1v1'de harita kaynakları yeniden dengelendi.
    • Oyuncuların ikinci madenlerinin ortaya çıkmamasına neden olabilecek bir sorun düzeltildi.
    • TC vagonunun göçebede spawn olmamasına neden olabilecek bir sorun düzeltildi.
  • Kamçatka
    • Başlangıç sürüsü 2/3'lü sürüden 1 sürü ve 6 büyükboynuzluya değiştirildi.
    • Göçebe oyun modu sırasında kapalı vagonun ortaya çıkmasını engelleyebilecek bir sorun düzeltildi.
    • Daha hızlı yükleme süresi için bazı döngüler kaldırıldı.
  • Amazon
    • Kuzey adasında düzgün bir şekilde ortaya çıkmaları için madenleri ve ağaçları yeniden yazıldı.
  • Muhteşem ovalar
    • İkinci bizon sürüsü 13'ten 11'e düşürüldü.
    • 1. seviye külçelerin haritanın kenarlarında toplanmasını önlemek için hazineler üzerindeki kısıtlamalar ayarlandı.
    • Daha hızlı yükleme için bazı döngüler kaldırıldı.
    • Yalnızca büyük GP: Kaynakların doğru bir şekilde ortaya çıkmasını sağlamak için ayarlanan kısıtlamalar.
    • Takım spawnında küçük boyut küçültme.
    • Takım oyunlarında bazı madenlerin ortaya çıkmaması sorunu düzeltildi.
  • Boyalı Çöl
    • Bazı oyuncuların FFA / 2v2v2v2 / dengesiz takımlarda ortaya çıkmama sorunu düzeltildi.
    • Takım spawnlarında harita boyutu biraz küçültüldü.
  • Kore
    • Takım spawnları için yeniden dengelenmiş avlar.
  • Bengal
    • Bazen yerel yerleşimlerin 1v1'de ortaya çıkmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Arktik Bölgeler
    • Su türünü değiştirdi, böylece uçurumun kenarındaki arazi artık inşa edilebilir.
  • Florida
  • Yalnızca 1v1'de değiştirilmiş ticaret yolları:
    • En iyi oyuncunun üçüncü tp'de ilk pası alması artık daha zor.
    • Su oyuncusunun ticaret yolunu kontrol etmesi artık daha zor.
    • Yerel yerleşim yerlerinden birinin bazen ortaya çıkmaması sorunu düzeltildi.
  • Ağaçların bazen o kadar yoğun bir şekilde ortaya çıktığı ve bataklığa girip çıkmanın engellendiği bir sorunu çözmek için bataklık adalarına ve ağaçlara dokundu.
omnia fui et nihil expedit
[+] 3 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.