14-05-2021, 00:04
(Son Düzenleme: 16-05-2021, 13:54, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda Tourist Season eklentisi tanıtılıyor.
https://anno-union.com/devblog-tourist-season/ :"Tourist Season" ile şehirlerinize renk ve eğlence katıyoruz! Her yerden insanlar geniş başkentinizi, Müze koleksiyonlarınızı ve dünyanın dört bir yanından sunduğunuz lezzetleri işitti.
Bu geliştirici günlüğünde "Tourist Season" DLC'sinin içeriklerine göz atacağız: Turistler ve ihtiyaçları, otobüs sistemi, Restoranlar ve tarifler, üretmeniz gereken yeni mallar ve çok aşamalı yeni bir anıt olan Demir Kule.
Yine de her şey Turistlerin kendisiyle alakalı değil, ihtiyaçlarını karşılamak birazdan öğreneceğiniz gibi aynı zamanda mevcut nüfusunuza da etki ediyor.
Turistler ve Oteller
Turistler, şehrinizin en heyecan verici kültürel noktalarını görmek için günübirlik gelen Ziyaretçilerin aksine geceleyin şehrinizde konaklayan Eski Dünya'daki yeni bir Yerleşimci Kademesidir.
İlk önce Kamu Demir Yerinizi yükselterek onları çekmeniz gerekli. Bunu 500 Mühendise ulaştığınızda yapabilirsiniz.
Bundan sonra yapılması gereken şey Otel inşa etmek. Bunlar inşaatları maliyetli olan ve 9'a 7'lik boyutuyla bayağı yer kaplayan şık binalardır fakat etkileyici görünüşünün yanında 500 Turistlik kapasitesiyle bunu telafi ederler.
Daha çok Turist çekmek ve Otellerinizi ağzına kadar doldurmak için seçkin ihtiyaçlarını karşılamanız gerekecek. Bunlar Temel İhtiyaçlar ile Mutluluk İhtiyaçları olarak ikiye ayrılıyor ve var olan ürünlerle yeni ürünlerin birleşiminden, yeni yeme içme alanlarından; Müzikhol, Hayvanat Bahçesi veya Müze gibi kültürel binalardan oluşuyor.
Her ihtiyacın durumunu Otelin arayüzünden tespit edebilseniz de düşük mutluluğun Turist nüfusuna etki edişinde bir değişiklik var:
Bir ihtiyacın karşılanması mutluluklarına bağlı olarak kısıtlanabiliyor. Bu, ilgili ihtiyaç ve bilginin yanındaki kırmızı bir mutsuz ikonuyla belirtiliyor. Limitlerin sebebi düşük ada çekiciliği veya Eğlence Yeri ya da Müze azlığı olabilir. Turistlerin adanızı ziyaret etmek için para ödediğinden emin olmak amacıyla bu sorunları çözün ve şehrinizdeki potansiyel Turist sayısını en yükseğe çıkarın.
Mutlu Turistler şehrinizde daha çok para harcar, bu varlıklı kişilerin cüzdanları dolu olduğundan talepkâr ihtiyaçlarını karşılamaya kesinlikle değer.
Yukarıda Turistlerin yeni bir Yerleşimci Kademesi olduğunu söylemiştik. Bu mekaniğin parçası olarak "Müşteriler" olarak adlandırdığımız bir nevi "iş gücü" sağlıyorlar. Bunlar, turizmle gelişen Restoranlarınız, Barlarınız ve Kafeleriniz için çok önemli. %100 kapasitede çalışmaları için belirli sayıda Müşteri gerekiyor. Eğer bir yerde Müşteri eksiği varsa, onu çevreleyen yerleşimlerin aldığı güçlendirmeler düşürülür, daha fazlası sonraki paragrafta.
Sizi uyarmamız gerek ki Turistler şımarık ve talepkârdır ("tembel" demeyelim de), uzun yürüyüşleri de sevmezler. Bu yüzden ihtiyaçlarını karşılamak için tüm önemli yerlerin yanında Otobüs Duraklarıyla adanızda tam bir otobüs ağı kurmanız lazım. Otobüs sisteminin ayrıntılarına bu geliştirici günlüğünün ilerleyen kısımlarında değineceğiz.
Restoranlar, Kafeler ve Barlar
Turistlerimize kalacak bir yer ayarladık. Fakat yukarıda bahsettiğimiz gibi sıradan Ziyaretçilerden daha talepkârlar ve Hayvanat Bahçesi veya Müzeye sahip çekici bir adanızın olması yetmiyor.
Birkaç gün konaklandığında mutfak gereçleri doğal olarak önem kazanıyor; Turistlerin Restoran, Kafe ve Barlara talebi gayet anlaşılır.
Bu üç bina Kamu Hizmeti binalarına benzer ama yeni tarif sistemini kullandığı ve üretimle kamu hizmetini birleştirdiği için biraz daha zorlayıcı bir şekilde çalışıyor. Seçtiğiniz tarife göre bina bir yemek, tatlı veya içecek hazırlar ve Turistlerin ihtiyacını karşılarken belirli bir alandaki yerleşimlere bonus sağlar. Hadi daha yakından bakalım:
Görebileceğiniz üzere her tarif belirli malzemeleri gerektiriyor, bu yüzden Deponuzun fazla uzakta olmadığında emin olun. Bazı tarifler farklı oturumlardan malzemeleri gerektirebilir, bazılarıysa elde etmesi kolay malzemelerden oluşabilir. Her zaman a) yeni sistemler denemek b) oynanışa yeni özelliklerle heyecan katmak istediğimiz için yeni bir zorluk olarak tarif sistemini ekledik.
Tüm tarifler Turistlerin Restoran, Kafe ve Bar ihtiyacını aynı şekilde karşılıyor, onlara sunacağınız leziz yemeklerden hoşlanacaklar. Fakat çevre yerleşimlere gelen daha önce bahsettiğimiz bonus değişkenlik gösteriyor: Mesela Restoranınız "Arşidük'ün Şinitzeli"ni servis ediyorsa çevre yerleşimler +3 mutluluk alır ve daha az Ekmek, Balık ve Çikolata tüketir. "Stroggof Gulaşı"nı seçtiyseniz yakındaki yerleşimciler +2 mutluluk kazanır ve daha az Balık, Sosis ve Konserve Gıda tüketir.
Restoranı konumlandırmak ve gerekli malzemelerle çevre yerleşimlere bağlı olarak tarif seçmek, optimizasyonu seviyorsanız size güzel bir yapboz zorluğu sunacaktır.
Bu üç tür binadan birini seçmek etki alanlarını bir çemberle gösterir ve etkilenen yerleşimler yeşille işaretlenir.
Daha fazla tarifin kilidini Turist görevleri veya belirli koşulları yerine getirerek açabilirsiniz: Ayrıntılar için tarif kitabına bakın.
Meyve Bahçeleri ve Kimyasal Tesisler
Turistlerinizin ihtiyaçlarını karşılamak ve nefis yemekler yapmak için yalnızca var olan malları kullanmak... sıkıcı olurdu, değil mi? İki yeni üretim binamızla tanışın: Meyve Bahçesi ve Kimyasal Tesis.
Meyve Bahçeleri, ya Turistlerin ihtiyaçlarını doğrudan karşılayan ya da tarifler için girdi malı işlevi gören yeni tarımsal mallar üretir. Etrafına ağaç dikmesi bakımından Oduncu Kulübelerine benzerlik gösterir. Kırmızı Biber Tarlası veya Üzüm Bağında olduğu gibi tarla yapmanıza gerek yok; bu var olan sistemin, modüllerin veya tarlaların yükseltilmesi ya da otomatik olarak değişmesi için yeniden yapılmasını gerektirirdi. Oduncu Kulübeleri etrafını ağaç dikerek değiştirdiği bir sistemi zaten kullandığı için bu sistemi kullanmak çok daha uygundu.
Fakat yeni malzemelerin hepsi Eski Dünya'da yetiştirilemiyor, Meyve Bahçesi inşa etmek için Yeni Dünya'da yer açmalısınız. Şampuan veya Limonata gibi yeni ürünler için Tarçın, Kâfur Mumu veya Turunçgil Meyvelerini ancak o zaman üretebilirsiniz. Meyve Bahçeleri, Restoranlara benzer şekilde bir Meyve Bahçesinin büyüteceği tohumu katalogdan seçebildiğiniz bir tarif sistemi kullanıyor. Meyve Bahçeleri girdi mallarına ihtiyaç duymuyor.
Kimyasal Tesis de tarif sistemini kullanıyor. Turistlerinizin çokça talep ettiği üç tüketici malının patentine sahip oluyorsunuz. Turistlerinizi mutlu etmek için Limonata (Güherçile, Şeker ve Turunçgil Meyveleri kullanarak), Şampuan (Sabun, Tarçın ve Hindistan Cevizi Yağı kullanarak) ve Hediyelik Eşyalar (Cam, Kâfur Mumu ve Pamuk kullanarak) üretin.
Hem Meyve Bahçeleri hem de Kimyasal Tesisler, girdi mallarını almak ve bitmiş ürünleri teslim etmek için Depoya ihtiyaç duyuyor.
Otobüs Sistemi
Bu blogun başında bahsedildiği gibi sadece bir Hayvanat Bahçesi veya beş yıldızlı bir otele sahip olmak yetmiyor: Turistler talepkârlar ve fazla uzağa yürümek istemiyorlar. Otobüs sistemi burada devreye giriyor.
Otobüs Duraklarının, Turistlerin ziyaret etmek istediği tüm önemli noktalara yerleştirilmesi gerekiyor. Bu, Kamu Demir Yeri ve Otelden başlayıp Müzikholler, Restoranlar, Barlar ve Müzenize kadar uzanıyor. Bir Otobüs Durağı yerleştirirken iki etki alanına dikkat etmeniz gerekecek: Turistlerin erişebileceği bir bina olması için çemberin alanı içerisinde olması gerekli. Yani Hayvanat Bahçeniz bu çemberin dışındaysa otobüs ağınızın parçası olmayacak ve Turistlerinizin Hayvanat Bahçesi ihtiyacı karşılanmayacak.
Dikkat etmeniz gereken ikinci gösterge ise sokakların üzerindeki yeşil kaplama: Bu kaplama, otobüs ağınızın toplam menzilini işaretliyor. Bir Otobüs Durağının ağa bağlı olması için yeşil kaplamasının mevcut ağ ile üst üste binmesi gerekli.
Turistler şehrinizin tüm harikalarını görürken uzun yolculuk yapmayı sevmediği için Otel ile ilgili yerin arasındaki mesafe fazlaysa bir ihtiyacın karşılanma seviyesi düşebilir. Bu gibi problemleri belirlemek için gözünüzü Otellerin ihtiyaç panellerinden ayırmayın.
Geçen haftanın blogunda otobüs sistemini ayrıntılı biçimde ele aldık. Daha fazla bilgi için bir göz atın!
Demir Kule
Hiçbir şey Turistlerinizi anıtlardan çok etkileyemez (Arşidük'ün Şinitzeli istisna olabilir), bu yüzden inşa edecek yeni bir anıt eklemek gayet mantıklıydı: Demir Kule. Diğer anıtlar gibi üç aşamada tamamlanıyor ve tamamlandığı zaman adanızın çekiciliğini arttırmakla kalmayıp çevre yerleşimlere bonus vermek için başka bir seçenek daha sunuyor. Ülkedeki en iyi restoran olan "La Reine" üç adet özel tarif sunuyor. Bunlar güçlü birer güçlendirme sağlıyor ve belirli malların tüketimini azaltıyor fakat üç malzeme yerine dört malzeme gerektiriyor. Belki de tatlıların en haşmetlisi olan "Triffle Kulesi"ne kim hayır diyebilir ki?
Demir Kule'ye dair bir özellik daha var: Fazladan Turist Müşteri atayarak güçlendirmesinin etki alanını fazlasıyla arttırabiliyorsunuz. Merkezî bir konuma yerleştirildiğinde şehrin tamamını bile kapsayabilir...
Böyle şatafatlı bir anıtın kraliyetin de dikkatini çekebileceğini unutmayalım.
Son Olarak
"Tourist Season" âdet olduğu üzere ortama uygun bir grup aksesuarla birlikte çıkacak. Hediyelik Eşya Dükkânı, Gözetleme Noktası, Trafik İşaretleri ve Çiçek Tarhları inşa ederek şehirlerinizi otantik turist merkezleri hâline getirin.
Her zaman olduğu gibi "Tourist Season" DLC'si ile beraber çeşitli yaşam kalitesi geliştirmeleri ve hata düzeltmeleri içeren ücretsiz bir güncelleme çıkaracağız. Çıkış notlarının tamamını haftaya paylaşacağız, daha fazla ayrıntı için takipte kalın.
Geliştiricilerden birinci elden bilgi almak için 25 Mayıs TSİ 18.00 - 19.00 arasındaki canlı yayınımızı kaçırmayın. Takvimlerinizi işaretleyin!