Yama Notları: AoE4 - 3. Sezon: 24916 Yaması
#1
Görsel

Bu yazıda 3. Sezonun başlangıcıyla oyuna eklenecek yeni içerikler ve değişikliklerden bahsediliyor

https://www.ageofempires.com/news/age_of...6_season3/ :25 Ekim'e sayılı günler kaldı, Age of Empires IV: Anniversary Edition ve Üçüncü Sezon: Yıl Dönümü Güncellemesi neredeyse geldi! Bunu hepinizle birlikte kutlamak için çok heyecanlıyız! Ve yeni medeniyetler, mücadeleler, başarımlar, özellikler ve daha fazlası dahil olmak üzere Üçüncü Sezondan bekleyebileceğiniz her şeye erken ve derinlemesine bir bakışla partiyi başlatabileceğimizi düşündük. İster Malililer ve Osmanlılarla yeni stratejiler geliştirmek, ister Savaş Sanatı mücadeleleriyle becerilerinizi sınamak, ister 1v1 Tekli Sıralamada veya yepyeni Takım Derecelisinde arkadaşlarınızla zirveye tırmanmak, ister bir dizi Age temalı ödül kazanmakla ilgileniyor olun. Üçüncü Sezon: Yıl Dönümü ile her oyun tarzı için bir şeylerimiz var.

İşte güncellemede sabırsızlıkla bekleyebileceğiniz şeylerin bir özeti!
  • İki yeni uygarlık: Osmanlılar ve Malililer, ve bunlarla birlikte gelen Savaş Sanatı mücadeleleri, Ustalıklar, Başarılar!
  • Üçüncü Dereceli Sezonun başlangıcı, Takım Dereceli tanıtımı ve yepyeni ödüller!
  • Rakiplerinize karşı Alay'ları kullanın ve Hileler ile oyunlarınızı renklendirin!
  • Sekiz Yeni Harita ve İki Yeni Biyom!
  • Deniz Dengesi Yenilemesi, Deniz Haritası maçlarına yeni bir soluk getiriyor!
  • Birim yollarını ayarlamak için Hedef Noktası İşaretleyicileri!

Age of Empires'ın bugünkü haline gelmesine yardımcı olan muhteşem topluluk üyelerimize tekrar teşekkürler!

—Age of Empires Takımı

Öne Çıkanlar
PN_Banner_ReadersNotes_Blank.jpg

Yeni Medeniyetler

Görsel

Osmanlılar

Osmanlı uygarlığı gücünü askeri yeteneklerinden, İmparatorluk Konseyi sisteminden ve benzersiz Askeri Okul sisteminden alıyor.

Daha Fazlasını Web Sitemizde Okuyun!

Görsel

Maliler

Malililer; güçlü ekonomik stratejilere, altın kazanmaya ve altın harcamaya odaklanırlar. Uzun süreli askeri savaşlar yerine benzersiz piyade birimleriyle vur-kaç taktiklerini tercih ederler.

Daha Fazlasını Web Sitemizde Okuyun!

Yeni Savaş Sanatı Mücadeleleri

Nihayet, Hayatta Kalma Mücadeleleri Savaş Sanatları'na geldi!

Bu güncellemeyle, Osmanlı ve Mali medeniyetlerine odaklanan iki yeni tek oyunculu “Savaş Sanatı” hayatta kalma mücadelesi görevi geliyor. Her uygarlığın benzersiz yeteneklerini denemek ve ustalığınızı geliştirmek için bunları kullanın.

Osmanlılar

Görsel


Osmanlı Savaş Sanatı mücadelesinde, Şehir Merkezinizi savunmalı ve rakipleriniz tarafından yok edilmesini engellemelisiniz. Ekonomilerini geliştirmek, ordularını güçlendirmek ve düşman dalgalarına karşı durmak için Osmanlıların benzersiz özelliklerini kullanın! Yeni Osmanlı birimleri ve üretim binalarıyla strateji oluşturmak bu senaryoda başarılı olmanın anahtarı olacaktır. Düşman dalgalarına ne kadar süre dayanabileceğinize bağlı olarak bir madalya (Bronz, Gümüş, Altın) kazanacaksınız.

Maliler

Heyecan verici yeni Mali Savaş Sanatı mücadelesinde, Açık Maden Ocaklarınızı düşman saldırılarından korumalısınız. Başarılı olmak için, düşman kuvvetlerine saldırılar düzenlemeli, Açık Maden Ocaklarınızı yok etmeyi önlemek için benzersiz Mali birimlerini kullanmalısınız! Açık Maden Ocaklarınız düşman tarafından istila edilmeden önce ne kadar altın toplayabileceğinize bağlı olarak bir madalya (Bronz, Gümüş, Altın) kazanacaksınız.

İzleyici Modu

Üçüncü Sezon Güncellememizde, Capture Age'den yeni İzleyici Modumuza göz atabileceksiniz! Bu yeni araç, 25 Ekim'de Age of Empires IV Yıldönümü Güncellemesinin bir parçası olarak yayınlanacak. İzleyici Modu (Beta) yalnızca 1v1 maçları için geçerli olsa da, araç zaman içinde gelişmeye devam edecek - sizin geri dönüşleriniz de göz önünde bulundurularak! - Bununla ilgili her şeyi buradan okuyun!

Alaylar ve Hileler

Hayranların istediği alay hareketi ve hile özellikleri, Age of Empires IV'e görkemli bir giriş yapıyor!

Bu güncellemede, aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli alay hareketlerine ve hilelere sahip olacaksınız.

photonman_close_gif_540.gif photonman_far_gif_540.gif

Spamlayabileceğiniz tüm Alay'ların, kullanabileceğiniz tüm eğlenceli Hilelerin ve bunların kilidinin nasıl açılacağının bir listesi için SSS göz atın.

Yeni Haritalar

Görsel

Forest Ponds

Forest Ponds'ta haritanın her köşesinde bir tane olmak üzere dört su kütlesi ve haritanın merkezinde manevra kabiliyetini sınırlayacak büyük bir orman bulacaksınız.


Görsel

Hideout

Bu haritada, başlangıçta güvenli bir konumda başlasanız da, uzaktaki kaynakları güvence altına almak için saklandığınız yerden hızla çıkmanız gerektiğini fark edeceksiniz.


Görsel

Mountain Clearing

Mountain Clearing'in kontrolünü elinize alın - sınırlı alan ve kaynaklarla, savaşlar şiddetli olacak.


Görsel

Wetlands

Wetlands, kıyı balıklarıyla dolu göletlerle kaplı düz bir haritadır. Haritada çok fazla hayvan olmadığı için göletleri kullanarak benzersiz stratejiler oluşturmanız gerekecek.


Görsel

Prairie

Prairie'nin açık ve acımasız manzarası hızlı bir genişleme gerektiriyor ve oyuncuları her yönden gelebilecek baskınlara karşı açık bırakıyor. Hızlı bir şekilde savunmanızı geliştirin veya rakiplerinizin açığından yararlanın!


Görsel

Waterholes

Ekonomik avantaj elde etmek için birçok gölü ele geçirin, Waterholes haritasında rakiplerinize yürüyerek veya at sırtında hükmedin.


Görsel

Mediterranean

Orijinal Age of Empires'ın 25. Yıldönümünü kutlamaya yardımcı olmak için Rise of Rome genişlemesinin ikonik haritalarından birini geri getiriyoruz: Mediterranean!

Mediterranean'da balık yataklarıyla dolu büyük bir merkezi göl, karşı kıyılarda iki deniz ticaret noktası ve gölün karşı taraflarında plajın hemen dışında iki Kutsal Yer bulunur. Bu harita, hem deniz hem kara odaklı oynanmalıdır. Çünkü suyu görmezden gelip yalnızca karada savaşırsanız; rakibinize giden en doğrudan rotadan ve büyük bir balıkçılık ekonomisinden vazgeçmiş olursunuz.


Görsel

Oasis

Age of Empires II'den Oasis haritasını da geri getiriyoruz!

Age of Empires IV versiyonunda, Oasis hala ortasında küçük bir göl ile onu çevreleyen yoğun ormana sahiptir. Ancak bu sefer, gölün kıyısına yalnızca iki Kutsal Mekan ekliyoruz. Vahaya giden yolu kesen ve Kutsal Mekanları güvence altına alan ilk kişi sen mi olacaksın, yoksa ormanın içinden geçerek merkezin kontrolünü rakibinden mi alacaksın?

Üçüncü Sezon Ödülleri

Üçüncü Dereceli Sezon, 26 Ekim-15 Şubat tarihleri arasında olacak, size 1v1 veya Takım Dereceli'deki aşamalarda savaşma ve çeşitli etkinlik ödülleri kazanma fırsatı verecek. Bu sezon için, doğum günü partisine yalnızca bir ay sürecek Yıl Dönümü temalı bir etkinlik getirmekle kalmıyoruz, aynı zamanda Aralık ayında Tons o' Toys ile ilk mini etkinliğimizi başlatıyoruz.

Mini etkinlikler Sezon temamızdan biraz uzaklaşmamıza, kazanmanız ve gösteriş yapmanız için daha da ilginç ve eğlenceli ödüller sunmamıza olanak tanıyan yeni bir konsept! Daha fazla detayın gelmesi için takipte kalın!

Görsel


Görev İsmiHedefÖdül
Giriş Bonusu25 Ekim ve 28 Aralık tarihleri arasında giriş yapProfil İkonu Açıldı – size doğum günü pastası sunan bir kapibara!
Profil İkonu Açıldı – Chibi Wololo Rahibi
Profil İkonu Açıldı – 25. Yıl Dönümünü anmak için bir madeni para!
1997'den Beri BalıkçılıkBir Çatışma veya Çok Oyunculu maçta Yiyecek Kaynağı olarak 1997 Balık toplaAşırı kaslı domuz karikatürü mührünü açar
Azaltılmış Nüfus Kapasitesi50 kişilik nüfus kapasitesini aşmadan bir Çok Oyunculu veya Çatışma maçı kazanınPhoton Man mührünün kilidini açar
Daha Fazlası için Yer Ayırtın16 Fil birimini bir Taşıma Gemisine yükleyinBir tekneye tıkıştırılmış bir grup fili gösteren mührün kilidini açar
Paris YanıyorBir Fransız Savaş Gemisi ile 5 bina yıkınElizabet Ramsey'in profil portresinin kilidini açar
Sıkıntı YokKöylülerle herhangi bir yapıyı tamir etmeden bir Çok Oyunculu veya Çatışma maçı kazanınArka planda ateş varken gülümseyen bir köylünün profil portresinin kilidini açar
Zafer:OsmanlılarOsmanlılar olarak bir Çatışma veya Çok Oyunculu maç kazanınCraig Mullins'in Osmanlı sanat çalışması profil portresinin kilidini açar

Şimdi bu ödüllerin tadını çıkarın, ancak 10 Kasım'da daha fazlası için de gözünüzü dört açın!

Üçüncü Sezon Dereceli ve Lider Tabloları

2v2, 3v3 veya 4v4'ten oluşan Dereceli Takım maçlarına katılmak için arkadaşlarınızla takım kurabilecek veya diğer oyuncularla eşleştirme yapabileceksiniz. Takım oyunları ve 1v1 için Lider Tablolarımız var! Üçüncü Sezon 26 Ekim'de resmi olarak başladığında, dereceli sıralarda diğer oyuncuların nasıl arkanızda yığıldığını görebileceksiniz!

Lider Tablosu

Arkadaşlarınızla dereceli oyunlar oynamak şimdiden ödüllendirici, ancak Takım Dereceli'ye geçmek için bazı ek nedenlerimiz de var! Bir Takım derecesi kazanmak dereceli yolculuğunuzun sonuçlarını göstermek için size benzersiz bir sezonluk Anıt ve Portre kazandıracak. Ayrıca, kazandığınız derecenin ihtişamını ve prestijini daha iyi yansıtabilmeniz için Dereceli rozetleri yeniden oluşturduk!

Görsel


Ayrıca Açılabilir Alaylar da Dahildir!

Ulaşılan Derece (Tekli veya Takımlı)AlayNasıl Kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)OPSezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Güzel koyunSezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Bir aralar ordun vardı, hatırladın mı?Sezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Pekiii, işler birden kızıştıSezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)STRAEEELBOOORRAAAASezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)İşte! Benim Muhteşem Ordum!Sezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Sıkıntı yok...Sezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Bilirsin, bu oyunun iyi bir öğreticisi de var.Sezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Benim için bir onurduSezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır
Bronz+ (Tekli veya Takımlı)Ben... Ben bunun geldiğini görmedimSezon 3'te Tekli veya Takım Dereceliye katılarak kazanılır

Harita Havuzu

Üçüncü Sezondan başlayarak, daha düzenli bir harita havuzu rotasyonu sunacağız.

Üçüncü Sezon Dereceli Haritaları
Tüm sezon boyunca Dereceli harita havuzunda yedi kalıcı harita olacak. Belirli bazı haritalar da sezon boyunca dönecek. Üçüncü Dereceli Sezonumuzda hangi haritaların mevcut olacağını görmek için aşağıdaki listeye göz atın!

Kalıcı Dereceli HaritalarıDönüşümlü Dereceli Haritaları
Dry ArabiaNagari
The PitAltai
Hill and DaleHideout
MediterraneanWaterholes
Ancient SpiresBoulder Bay
Forest PondsFrench Pass
LipanyKing of the Hill
Highview
Oasis

Hızlı Oyun Haritaları
Dereceli rotasyonla aynı tempoda dönen daha "hızlı oyun-dostu" haritalarla birlikte normal harita havuzumuz her zaman kullanılabilir olacaktır.

Kalıcı Hızlı Oyun HaritalarıDönüşümlü Hızlı Oyun Haritaları
Dry ArabiaNagari
AltaiDanube River
ArchipelagoWarring Islands
Dry ArabiaConfluence
French PassWaterholes
HighviewBlack Forest
Hill and DaleWetlands
King of the Hill
Lipany
Mongolian Heights
Mountain Pass
Nagari
Forest Ponds
Mountain Clearing
Boulder Bay
Hideout
The Pit
MegaRandom
Oasis
Mediterranean
Ancient Spires
Prairie

Deniz Değişiklikleri

Deniz dengesine; gelişmiş taktik savaşlar, daha fazla patlayıcı, yeniden düzenlenmiş denge ve daha fazlası gibi bazı değişiklikleri eklediğimizi daha önce bildirmiştik. Artık Kale ve İmparatorluk çağında ok gemileri, ateş gemileri ve springald gemiler için yepyeni yükseltme yollarını kontrol edebileceksiniz!

Donanma Değişiklikleri hakkında daha fazla ayrıntı aşağıdaki Denge bölümünde bulunabilir.

Hedef Noktası İşaretleyicileri

Bu güncellemede, hareket ettiğiniz her an için Altın Renginde Hedef Noktası İşaretçilerini, bir Eylem yaptığınızda Mavi Renkte Hedef Noktası İşaretçilerini ve Saldırı veya Devriye yaptığınız her zaman Kırmızı Renkte Hedef Noktası İşaretçilerini görebileceksiniz! Ayrıca, bu seçeneklerden herhangi birini kullanarak her shift-tıkladığınızda yeni bir işaretçi göreceksiniz, böylece ünitenizin izleyeceği yolu görebilirsiniz. Bütün bir grubu seçerseniz, grup liderinin izleyeceği yolun işaretlerini görebileceksiniz, birliklerinizi sıraya koyun ve onları zafere taşıyın!

Görsel


Görsel



Oyun
PN_Banner_BugFixes_Blank.jpg

İstikrar & Performans

Özellikle sohbet ve yükleme sırasında bağlantı kopmalarına ve yavaşlamalara neden olan çeşitli ağ sorunları için hafifletici önlemler getirdik. Bu senaryolarda ağ iletişimi iyileştirilmiş durumda, ancak hala temeldeki sorunu düzeltmeye çalışıyoruz. Durumu izlemeye devam ederken, herhangi bir sorun yaşıyorsanız lütfen bir bilet oluşturarak bize bildirin!
  • Çarpışma oyunlarında keşif yaparken meydana gelen nadir bir çökme düzeltildi.
  • Kaydetme devam ederken oyundan çıkıldığında oluşan bir kilitlenme düzeltildi.

Kısayol Tuşu Güncellemeleri
  • Sistem Kısayolları ve Yeniden Eşlenebilir Kısayol Tuş düzenleri arasında bulunan bir Shift-tıklama tutarsızlığı sorunu düzeltildi, shift-tıklama işlevselliği her iki düzende de mevcut olduğunda global kısayol tuşlarına göre tutarlı bir şekilde önceliklendirilecek. Bu, oyuncuların artık birden fazla Çiftliği hızlı bir şekilde sıraya almak için Shift + Q + A tuşlarına veya Saldırı Hareketlerini sıraya almak için Shift + A tuşlarına basabilecekleri anlamına geliyor. Shift tuşuyla başka birleşik tuşlar atamanın kısayol tuşu çakışmalarına neden olabileceğini lütfen unutmayın.
  • Oyuncular artık Yeniden Eşlenebilir Kısayol Tuşları düzeninde "Değirmen / Av Kabini" kategorisi altındaki "İzci Eğit" tuşunu yeniden atayabilirler.
  • Bir kısayol tuşu çok uzun olduğu için kesildiğinde artık kısayol tuşları menüsünde bir ipucu görünüyor.
  • Sadece kara ordusunun dışındaki donanma askeri birimlerini seçmek için yeni kısayol tuşları eklendi.

Kısayollar ve Yeniden Eşlenebilir Tuşlar
  • Konsey Salonu'na artık Okçuluk Binaları kısayollarıyla erişilebilir.
  • Beyaz Kule'ye artık Kale kısayollarıyla erişilebilir.
  • Berkshire Sarayı'na artık Kale kısayollarıyla erişilebilir.
  • Kırmızı Saray'a artık Kale kısayollarıyla erişilebilir.
  • Spasskaya Kulesi'ne artık Kale kısayollarıyla erişilebilir.
  • Elzbach Sarayı'na artık Kale kısayollarıyla erişilebilir.
  • Astronomik Saat Kulesi'ne artık Kuşatma Atölyeleri kısayollarıyla erişilebilir.
  • Topçu Okulu'na artık Kuşartma Atölyeleri  kısayollarıyla erişilebilir.
  • Padişahın Sarayı, Dini Simge'den Askeri Simge'ye dönüştü ve artık Askeri kısayollarla erişilebilir.
  • Teslis Manastırı'na artık Askeri kısayollarla erişilebilir.
  • Yüksek Silah Deposu, Askeri Simge yerine Teknoloji Simgesi olarak değiştirildi ve artık Teknoloji kısayollarıyla erişilebilir.
  • Bilgelik Evin'e artık Teknoloji kısayollarıyla erişilebilir
  • Kraliyet Enstitüsü'ne artık Teknoloji kısayollarıyla erişilebilir.
  • Bozkır Tabyası'na artık Ekonomi kısayollarıyla erişilebilir.

Sefer
PN_Banner_Updated_Blank.jpg

Genel
  • Panoramik Kamera ayarı artık Sefer ve Savaş Sanatı oynarken çalışıyor.

Savaş Sanatı
  • Savaş Sanatı giriş sahneleri artık ESC tuşu dışında hiçbir tuş tarafından atlanamayacak.

Sefer Görevleri
  • Süvari okulu artık %20 üretim hızı bonusunu seferde uyguluyor.
  • Otuzların Savaşı görevinde Geoffroy Du Bois için ipucu düzeltmesi yapıldı.
  • Song Hisaro görevi artık Latin Amerikalı İspanyol oyuncular için doğru videoyu oynatıyor.
  • Novgorod görevinde, birimler artık bir kuşatma kulesi tarafından taş duvarlara bırakıldıklarında sıkışıp kalmıyorlar.
  • Gizli birimler ortaya çıktığında tüm haritada aktif görüşe sahipseniz, Bremule görevinde oluşan olası bir çökme sorunu düzeltildi.

Denge
PN_Banner_BalanceUpdates_Blank.jpg

Deniz Dengesi Değişiklikleri (Tüm Medeniyetler)

Bu güncellemede, tamamı aşağıda listelenen Deniz Kuvvetleri'nde kapsamlı değişiklikler yapıyoruz. Bir medeniyete özgü deniz değişiklikleri, daha aşağıda medeniyete özgü güncellemeler kısmına dahil edildi.

İşte en büyük değişikliklerimizin bir özeti ve Deniz oyunu için anlamları:
  • Her gemi sınıfı artık aynı istatistikleri paylaşıyor, bu da bir Baouchuan ve Karak'ın hem maliyet hem de güç açısından eşit olduğu anlamına geliyor. Donanma dengesini daha da iyileştirmek istediğimiz için gelecekte gemi varyasyonlarını eklemeyi planlıyoruz, ancak bu güncellemeyle hedefimiz üzerinde çalışabileceğimiz sağlam bir temel oluşturmak.
  • Springald Gemisini ve İmha Gemisini tüm uygarlıklar için Feodal Çağa taşıdık, bu, oyunun ilk aşamalarında Deniz savaşını çok daha heyecanlı hale getiriyor. Artık klasik bir taş, kağıt, makas sistemi var. Ayrıca counter sistemini güçlendirdik ve karma ordu kompozisyonlarını eskisinden çok daha önemli hale getirdik.
  • Okçu Gemisi > İmha Gemisi > Springald Gemisi > Okçu Gemisi.
  • Artık Kale Çağı'nda kilidi açılmış hiçbir deniz birimi kalmadığına göre, tüm uygarlıklara açık olan bir dizi kademeli yükseltme ekliyoruz. Her gemi tipinin kullanabileceği bir Kale Çağı ve İmparatorluk Çağı yükseltmesinin yanı sıra tüm gemilerin sağlığını ve zırhını iyileştiren yeni Zırhlı Gövde ve Tersane İşçileri yükseltmeleri var.
  • Okçu Gemilerine ve Savaş Gemilerine yiyecek maliyeti eklenmesi de dahil olmak üzere gemi maliyetleri genel olarak değiştirildi. Deniz haritalarını oynarken ilginç ekonomik kararlar alınmasını sağlamak istiyoruz ve belirli Deniz birimlerine yiyecek maliyeti getirmek, kaynağa yeterli talebin olmasını da sağlıyor. Bu, ek balıkçı gemileriyle ekonomilerinizi suya doğru genişletmek istediğiniz için özellikle önemlidir.
  • Gemiler genellikle daha ucuzdur ve eskisinden daha hızlı eğitilirler, bu da oyunda daha çok birimi daha hızlı yerleştirebileceğiniz ve daha erken savaşabileceğiniz anlamına gelir.
  • Gemilerin hareket hızlarında ve dönüş hareketlerinde, onları daha duyarlı hale getirmek ve kullanımını eğlenceli hissettirmek için birçok ayarlama yaptık.
  • Gemiler artık başka bir birimle çarpıştığında garnizon komutunu iptal etmeyecek.
  • Gemiler artık köprülerin altından geçemez.
  • Balıklar artık daha rahat bir şekilde seçilebilir.

Su haritalarına ve genel olarak denizcilik deneyimine nasıl yaklaşacağınıza dair çalışmamızın bir parçası olarak çok sayıda değişiklik oldu. Aşağıda tüm medeniyetleri toplu olarak etkileyen değişiklikler bulunmaktadır. Bir medeniyete özgü deniz değişiklikleri, onların medeniyete özgü güncellemeler kısmına dahil edilir.
  • Gemiler artık başka bir birimle çarpıştığında garnizon komutunu iptal etmeyecek.
  • Gemiler artık köprülerin altından geçemez.
  • Balıklar artık daha rahat bir şekilde seçilebilir.
  • Springald Gemisi'nin Binalara karşı ilave hasarı +40'tan +45'e yükseltildi.
  • Gemi Ölümleri artık mücadelelerde doğru bir şekilde sayılıyor.
  • İmha gemilerinin ateş görsel efektleri artık gemi ekran dışında inşa edildiğinde gösteriliyor.
  • Ticaret Gemileri ticaret yollarından %40 daha az kaynak getiriyor.

Gemilerdeki Değişiklikler

Balıkçı Gemileri:
  • Artık bir İzci gibi su üzerindeki gizli sislerin içini görebilir.
  • Balıkçı Teknesi görüş hattı 14 karo olarak ayarlandı.
  • Balıkçı Teknesine balık tutması emredildiğinde varış-hedef çizgisi gözükür.
Ticaret Gemileri:
  • Odun maliyeti 300'den 100'e düşürüldü.
  • Eğitim süresi 60 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü.
  • Sağlık 300'den 225'e düşürüldü.
  • Ticaret gemilerinin demirciden zırh yükseltmesi aldığı bir hata düzeltildi.

Geliştirici Notu: Deniz haritalarında ticareti daha çok erişilebilir hale getirmek istiyoruz. Amaç, su kontrolünü elinde tuttuğun ve rıhtımlarının güvenliğinden öte harita hakimiyetini genişlettiğin için seni ödüllendirmektir.

Nakliye Gemisi:
  • Sağlık 600'den 400'e düşürüldü
Springald Gemisi (Hulk/Baghlah/Savaş Hurdası/Lodya Springald Gemisi/Savaş Kanosu):
  • Kale Çağından Feodal Çağa geçirildi
  • "Saldırı Gemisi" sınıfından "Springald Gemisi" sınıfına geçirildi
  • Yiyecek maliyeti 120'ye ayarlandı
  • Odun maliyeti 200'e ayarlandı
  • Altın maliyeti 30'a ayarlandı
  • Eğitim süresi 30'a ayarlandı
  • Nüfus maliyeti 3'e ayarlandı
  • Sağlık 450'ye ayarlandı
  • Menzilli Zırh 3'e ayarlandı
  • Saldırı hızı 4.12s olarak ayarlandı
  • Hareket hızı 1.38 karo/sn olarak ayarlandı
  • Dönüş Hızı 185'e ayarlandı
  • Menzil 6 karoya ayarlandı
  • Hasar 35'e ayarlandı
  • Okçu Gemilerine karşı bonus hasar +40'a ayarlandı
  • Binalara karşı bonus hasar +40'a ayarlandı
  • Ateşleme konisi açısı azaltıldı, böylece ateş etmek için neredeyse 90° dönecekler
  • Birimlerin, savaşa girene kadar bir süre daha hızlı hareket etmesini sağlayan "Yelken Adam" yeteneği eklendi
  • Springald Gemileri ve Savaş Gemileri artık avantaj sağlamak için dönemeyecek. Geminin her iki tarafındaki silahlar da artık aynı bekleme süresini paylaşıyor
  • Bordadan ateş eden gemiler artık menzil dışına çıktıklarında düşmanları doğru bir şekilde takip edecek
  • Bordadan ateş eden gemiler, artık düşman gemilerini kovalarken dönüş süresini hesaba katıyor; ateş etmek için dönmeden önce daha fazla kovalıyorlar

İmha Gemisi:
  • Kale Çağından Feodal Çağa geçirildi
  • Odun maliyeti 80'e ayarlandı
  • Eğitim süresi 15 saniyeye ayarlandı
  • Saldırı hasarı 95'e ayarlandı
  • Bordadan Ateş Eden Gemilere ve Binalara karşı bonus saldırı hasarı 300'e ayarlandı
  • Sağlık 145'e ayarlandı
  • Dönüş Hızı 260'tan 330'a yükseltildi
  • Nüfus Maliyeti 2'ye ayarlandı
  • Hareket hızı 2,00 karo/sn olarak ayarlandı
  • Deniz birliklerimiz için yaşam kalitesi iyileştirmeleri yapmak uzun zamandır radarımızdaydı ve İmha Gemilerimize kendilerine verilen Saldırı Hareketi komutlarını nasıl daha iyi kullanacaklarını öğretebildiğimizi duyurmaktan mutluluk duyuyoruz! İmha gemileri artık Saldırı Hareketi hedefine doğru boş yere yelken açmayacak, bunun yerine yol boyunca hedefleri tarayacaklar ve eğer bir düşman birimi menzil içindeyse, o hedefe doğru hareket edecek ve yeterince yakın olduğunda patlayacak. Bu değişiklikler, İmha gemilerinin faydasını iyileştirmeye yönelik önemli bir adım olmalı. Bununla birlikte, iyi mikro hakimiyetinin otomatik kullanımdan daha az etkili olduğuna inanmıyoruz, bu nedenle İmha Gemilerinin optimum kullanımı her zaman doğrudan oyuncu yönetimi yoluyla olacaktır
  • İmha Gemileri, doğrudan onlardan uzaklaşan hedeflere daha etkili bir şekilde hasar verir

Savaş Gemisi (Karak/Baochuan/Xebec):
  • Sağlık 700'e ayarlandı
  • Odun maliyeti 200'e ayarlandı
  • Yiyecek maliyeti 200'e ayarlandı
  • Altın maliyeti 200'e ayarlandı
  • Hasar 45'e ayarlandı
  • Patlama başına ateşlenen top sayısı 3'e ayarlandı
  • Binalara karşı bonus hasar +70'e ayarlandı
  • Hareket hızı 1,25 karo/s olarak ayarlandı
  • Saldırı Menzili 9'a ayarlandı
  • Menzilli olan hasar türü Kuşatma olarak değiştirildi
  • Nüfus maliyeti 6'dan 5'e düşürüldü
  • Springald Gemileri ve Savaş Gemileri artık dönerek avantaj sağlayamayacak. Geminin her iki tarafındaki silahlar artık aynı bekleme süresini paylaşıyor

Okçu Gemisi (Savaş Kadırgası/ Hafif Hurda/ Dhow/ Avcılık Kanosu):
  • Yiyecek maliyeti 90'a ayarlandı
  • Odun maliyeti 150'ye ayarlandı
  • Altın maliyeti 0 olarak ayarlandı
  • Eğitim süresi 25 saniyeye ayarlandı
  • Sağlık 300'e ayarlandı
  • Menzilli Zırh 1'e ayarlandı
  • Görüş mesafesi 12 kareye ayarlandı
  • Hareket hızı 1,75 karo/s olarak ayarlandı
  • Dönüş hızı 330'a ayarlandı
  • Nüfus 3'e ayarlandı
  • Menzil 6.5 karo olarak ayarlandı
  • Saldırı hızı 1.5s olarak ayarlandı
  • Okçu Gemileri artık tek bir patlamada hedef konuma doğru dağılan 5 ok fırlatıyor
  • Hasar 6'ya ayarlandı
  • İmha Gemisi'ne karşı bonus hasar 18'e ayarlandı

Kadırga:
  • Sağlık 1200'den 700'e düşürüldü
  • Menzilli zırh 3'ten 1'e düşürüldü

Kuşatma & Bina Değişiklikleri

Rıhtım:
  • Sağlık 2000'e ayarlandı
  • İyileşme 5HP/s'den 3 HP/s'ye düşürüldü
  • Savunma Yerleşimi maliyet 125 taş 75 odun olarak ayarlandı
  • Savunma Yerleşimi hasar 10 (+25 Gemilere karşı) olarak ayarlandı
  • Savunma Yerleşimi menzil 11 olarak ayarlandı
  • Savunma Yerleşimi silah dolum süresi 3s olarak ayarlandı
  • Rıhtım yerleşimi daha esnek hale getirildi

Ok Yarıkları/Garnizon Okları/Kale okları:
  • Gemilere Karşı Bonus hasar +25'ten +10'a düşürüldü

Katapult:
  • Gemilere Karşı Bonus hasar +500'den +200'e düşürüldü

Culverin:
  • Gemilere Karşı Bonus hasar +200'den +10'a düşürüldü

Ortak Teknolojilerdeki Değişiklikler

Genişletilmiş Hatlar:
  • Maliyet 175 altın 75 yiyecekten 175 altın 75 oduna değiştirildi
  • Araştırma süresi 45 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü

Eğik Ağlar:
  • Maliyet 350 altın 150 yiyecekten 350 altın 150 oduna değiştirildi
  • Eklendi: Balıkçı Teknelerinin hareket hızını +%10 artır

Patlayıcılar:
  • Araştırma süresi 60 saniyeden 45 saniyeye düşürüldü

Zırhlı Gövde:
  • Maliyet 150 yiyecek 250 altından 200 yiyecek 500 altına değiştirildi
  • Araştırma süresi 60 saniyeden 45 saniyeye düşürüldü
  • Tüm askeri gemiler +%20 Sağlık kazanır
  • Tüm askeri gemiler +1 Menzilli Zırh kazanır

Ekstra Hamaklar:
  • Çin uygarlığından kaldırıldı
  • Maliyet 100 odun 250 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Okçu Gemiler, her seri saldırıda +1 ok atar

(YENİ) Gemi yapımcıları:
  • Zırhlı Gövde gerektirir
  • Maliyet 300 yiyecek 550 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 50 saniyeye ayarlandı
  • Tüm askeri gemiler +%20 Sağlık kazanır
  • Tüm askeri gemiler +1 Menzilli Zırh kazanır

(YENİ) Yangın Çıkarıcılar:
  • Maliyet 100 yiyecek 250 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • İmha Gemileri +%20 saldırı yarıçapı kazanır

(YENİ) Springald Mürettebatı:
  • Maliyet 150 yiyecek 350 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 35 saniyeye ayarlandı
  • Springald Gemileri +1 Menzil kazanır
  • Springald Gemileri +%20 saldırı hızı kazanır

(YENİ) Döner Top:
  • Maliyet 150 yiyecek 350 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 45 saniyeye ayarlandı
  • Springald Gemisine, 15 hasar veren ve 360 derece ateş edebilen bir Döner Top ekler

(YENİ) Ateşli Atışlar:
  • Maliyet 200 odun 500 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 45 saniyeye ayarlandı
  • Okçu Gemileri düşman gemilerini ateşe verir, ateş etkisi altındaki gemilere 10 saniye boyunca 30 hasar verilir (istiflenmez)
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
AoE4 - 3. Sezon: 24916 Yaması - Yazar: Athule - 21-10-2022, 20:28
AoE4 — 3. Sezon 24916 Yaması - Yazar: Athule - 21-10-2022, 20:28
AoE4 — 3. Sezon: 24916 Yaması - Yazar: Athule - 22-10-2022, 10:38



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.