Yama Notları: AoE4 - 3. Sezon: 24916 Yaması
#2
https://www.ageofempires.com/news/age_of...6_season3/ :Oynanış Değişiklikleri (Tüm Medeniyetler)
PN_Banner_BalanceUpdates_Blank.jpg

Genel
  • "Tek seferlik Hareketler İçin Hedef Noktası İşaretçilerini Göster" adlı yeni bir ayar ekledik
  • Kuşatma Birimleri, saldırı komutu verildiğinde artık düşman birimlerini kovalayacak, otomatik olarak kurulup/toplanacaklar
  • Köylülerin, binanın toplanma noktasına en yakın tarafında ortaya çıkamaması sorunu düzeltildi
  • Bazı benzersiz teknolojiler tamamlandığında size bildirilmediği bir sorun düzeltildi
  • Kulelerden, Şehir Merkezlerinden ve Okçu Gemilerinden atılan okların sesinin çalmaması sorunu düzeltildi
  • Koyunların müttefiklere karşı davranışlarında bazı değişiklikler yapıldı
  • Müttefik İzciler, korumasız koyunları çalamaz
  • Düşman İzciler, müttefiklere yakın koyunları çalamaz
  • Müttefiklere koyun vermek için 'Eşlik Et' yeteneğini kullanabilirsiniz
  • Koyunların sürüldükten sonra Şehir Merkezine yaklaştıklarında yavaşlama sorunu düzeltildi
  • Daha önce sıraya alınmış bir Devriye komutu kesintiye uğradığında, yeni sıraya alınan Devriye komutlarının sıraya girmemesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Bir birime Devriye komutu verildiğinde ses çalmaması sorunu düzeltildi
  • "Klasik" shift-tıklama emirleri ile ilgili bir sorun düzeltildi
  • Birimler artık sıraya alınmış komutları yürütürken gelecekteki durumlarını gözden geçirecek. Yani keşişler sıralı bir emir ile Kadim Eser alabilir ve ardından bir Manastıra iade edebilir
  • Topların Üniversite binalarına zarar verememesi sorunu düzeltildi
  • Topların ses ve darbe efektlerinin yanlış anda oynatılmasıyla ilgili bir sorun düzeltildi
  • Şehir Merkezlerindeki saldırı menzili artık tüm uygarlıklar için doğru şekilde görüntüleniyor
  • Koçbaşı veya diğer taşıma birimlerinden çıkan üniteler artık varsayılan olarak seçilecek
  • Tüm binalar 80 saldırı önceliğine ayarlandı, böylece birimler belirli binaları hedeflemek yerine en yakın binaya saldıracak. Yine de kendilerine saldıran binalara öncelik vereceklerini unutmayın
  • Köylü olmayan birimler için meşale menzili 0,25 karo artırıldı
  • Kadim Eser altın üretimi 100'den 80'e düşürüldü.
Geliştirici Notu: Kadim Eserleri topladığınızda, oyunun geri kalanı için baskın yapıp bir köylü avlamaktan çok daha önemli bir ekonomik avantaj sağlar. Altın değerini toplamaya değecek kadar yüksek tutmak istedik, ancak düşman oyuncunun umutsuz bir dezavantajda olduğunu hissetmesini istemedik.


Birimler

İzci:
  • İzci yakın dövüş hasarı 2'den 1'e düşürüldü
Geliştirici Notu: İzci hasarı azaltılıyor, bu nedenle oyunun başlarında köylü tacizinde daha az etkili olacaklar.
  • İzciler artık grup oluşumundayken diğer Süvarilerle birlikte duracak
Geliştirici Notu: Dizilişlerde Önde giden izciler, çoğu zaman kendilerini ölüme götürdüler.

Mızrakçı:
  • Mızrakçı sağlığı 70'ten 80'e yükseltildi
  • Mızrakçı hasarı 6'dan 7'ye yükseltildi
Geliştirici Notu: Bu değişiklikler, İlk Çağda Mızrakçıyı Şövalye taciziyle başa çıkmada daha iyi hale getirmenin yanı sıra İngiliz Man-at-Arms birlikleri ile savaşırken de etkinliklerini artırmayı amaçlıyor.

Piyade Hücumu:
  • Minimum tetiklenme mesafesi 2'den 1 kareye düşürüldü
  • Süre 5 saniyeden 7 saniyeye çıkarıldı
Koçbaşı:
  • Silah menzili 0.2875'ten 0.5375 karoya yükseltildi
  • Duvarlara verilen ilave hasar +100'den +200'e yükseltildi
Karşı Ağırlık Katapultu:
  • Bonus hasarı +500'den +450'ye düşürüldü
Çekiş Katapultu:
  • Silah menzili 13'ten 14'e yükseltildi


Yükseltmeler/Teknolojiler
  • Ekonomik teknolojilerin araştırma sürelerini ve maliyetlerini azalttık (gıda toplama, odun toplama, madencilik)
  • Feodal Çağ araştırma süreleri 75 saniyeden 45 saniyeye düşürüldü; toplam kaynak maliyeti 250'den 150'ye düşürüldü
  • Castle Age araştırma süreleri 70 saniyeden 60 saniyeye düşürüldü; toplam kaynak maliyeti 500'den 350'ye düşürüldü
  • İmparatorluk Çağı toplam kaynak maliyeti 1000'den 750'ye düşürüldü

Köylüler, Tüccarlar ve Bina İnşaatı Güncellemeleri (Tüm Medeniyetler)
  • Köylü tamir animasyonları artık tamir ederken düzgün görünecek ve düzgün bir şekilde değişecek
  • Köylülerin, bırakma eylemleri iptal edildiğinde veya kesintiye uğradığında taşıdığı kaynağın yalnızca bir kısmını bırakması sorunu düzeltildi
  • Köylülerin koyun hasat etmeden önce kısa bir süre “A-Pose” yapmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Bir saldırgan tarafından vurulduğunda Köylülerin kaynakları bırakmasının kesintiye uğramasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • İşe Dönüş komutu, bir bina yerine, artık seçilen tüm yapılarda aynı anda gerçekleşir
  • Köylü meşale saldırısının kuşatmaya karşı ilave hasarı 0'dan +2'ye yükseltildi
  • Market inşa süresi 30 saniyeden 20 saniyeye düşürüldü.
  • Tüccarlar, bir Taş Duvar Kapısının inşa edilmesini engelliyorlarsa artık yoldan çekilecekler
  • Tüccarlar artık onları yeni bir hedefe atadığınızda hareket etmeyi bırakmıyor
  • Tüccar maliyeti 75 odun 75 altından 60 odun 60 altına düşürüldü. İnşa süresi 35 saniyeden 25 saniyeye düşürüldü
  • Bir Değirmen veya Şehir Merkezi (veya Tahıl Ambarı) üzerinde birden fazla çiftlik inşa etmek, artık bu yapının etrafını tutarlı ve tahmin edilebilir bir şekilde dolduracaktır
  • Bina yerleşimini etkileyen bir sorun düzeltildi
  • İki veya daha fazla köylüyle duvar inşa ederken köylülerin boşta kalmalarına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Duvarların ve diğer binaların yoğun ormanlarda bazen ağaçları geçerek boşluk oluşturmasına neden olan bir sorun düzeltildi

Binalar
  • Şehir Merkezi Taş maliyeti 300'den 350'ye yükseltildi
  • Şehir Merkezi İnşa süresi 120 saniyeden 150 saniyeye çıkarıldı
  • Kale inşa süresi 140 saniyeden 180 saniyeye çıkarıldı

Medeniyetlere Özel Değişiklikler
PN_Banner_Updated_Blank.jpg


Abbasi Hanedanı
Görsel


Genel:
  • Uqba Salonunun diğer Harikalarla daha uyumlu olması için görsel ölçeği azaltıldı
  • Bilgelik Evlerinde yeni seviyelerin kilidi açıldığında sesli bir kutlama bildirimi alınır
  • Abbasi Hanedanlığı'nın ana Şehir Merkezinin Başkent Simgesi yerine normal bir Şehir Merkezi simgesi olarak görüntülenmesine neden olan bir Mini Harita sorunu düzeltildi
  • Tüccar birimleri artık Taş için ticaret yapamaz
Deniz Değişiklikleri:

Teak Masts (Abbasiler):
  • Maliyet 200 odun 300 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 40 olarak ayarlandı
  • Abbasid Hanedanlığı'nın Ok Gemisi, Springald Gemisi ve Savaş Gemisi %10 hareket hızı kazanır


Çinliler
Görsel


Genel:
  • El Bombacılarının sığ sulardayken düzgün görsel efektler göstermemesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Çin Seddi Geçithanesi Simgesi'ni, onu çevreleyen duvarları yok ederek kalıcı olarak yok etmeye neden olan bir sorun düzeltildi
  • İmparatorluk Memuru kısayol tuşu artık yeniden eşlenebilir
  • İmparatorluk Memurları için iki yeni kısayol eklendi: Seç ve Döngü
  • İmparatorluk Memurunun Şehir Merkezlerinde vergileri manuel olarak bırakamaması sorunu düzeltildi
  • Güneş Barbakanı Simgesi yardım metni artık silahlarla yükseltilebileceğini doğru bir şekilde yansıtıyor
  • Kızgın Yağı Yeniden Yükle araştırma süresi 90 saniyeden 60 saniyeye düşürüldü
  • Kızgın Yağı Yeniden Yükle toplam kaynak maliyeti 1000'den 500'e düşürüldü
  • Tahıl ambarı artık ekonomik teknolojiler içeriyor
  • Tahıl ambarına artık ekonomik bina kısayollarıyla erişilebilir
  • Ruh Yolu Simgesi araştırma hızı bonusu %100'den %150'ye yükseltildi
  • Fire Lancer menzilli zırh 0'dan 1'e yükseltildi
  • Elit Fire Lancer menzilli zırh 0'dan 2'ye yükseltildi

Deniz Değişiklikleri:

Thunderclap Bombs (Çin):
  • Maliyet 200 odun 500 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 45 saniyeye ayarlandı
  • Baochuan'lar bir Arı Kovanı yerleşimi kazanır: 8 hasar, 8 patlama hasarı, 9 silah menzili


Delhi Sultanlığı
Görsel


Genel:
  • Zafer Kulesi artık simgenin yakınında hareket eden birimler yerine, etki alanındaki binalardan üretilen tüm piyadeleri güçlendiriyor
  • İki Cami inşaatı aynı anda bittiğinde birden fazla ücretsiz Alimin sağlanmasına izin veren bir açık düzeltildi
  • İnanç Kubbesi Simgesinin ipucu metni netleştirildi - bilginleri daha ucuza ama daha yavaş hızda üretiyor
  • Güçlendirilmiş Temeller araştırıldıktan sonra inşa edilen evler artık doğru miktarda nüfus ekleyip çıkaracak
  • Bir medresede bulunan Alimlerin bina yok edildiğinde hemen öldürülmesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Toplam Alim sayısının; bir Cami veya Medrese, içindeki Alimlerle birlikte yok edildiğinde doğru şekilde gösterilmemesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Simgesi inşa edilmeden önce piyadelerin duvarların inşasına yardım edebildiği bir hata düzeltildi
  • Teknolojiler iptal edildiğinde rıhtımlardaki araştırma ilerlemesinin kaydedilmemesi sorunu düzeltildi
  • Birim gerçek bir saldırı gerçekleştirmeden önce Forced March'ın hız bonusunun kaldırılmasına neden olan bir sorun düzeltildi

Deniz Değişiklikleri:

El Yazması Ticareti:
  • Maliyet 0'a ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Alimlerin Rıhtımlarda garnizonlanmasına izin verir, her alim yerleştirildiği Rıhtımın üretim hızını %20 artırır ve Delhi Sultanlığı etkisine bağlıysa garnizondaki Alimler teknoloji zaman indirimine de katkıda bulunur


İngilizler
Görsel


Genel:
  • Berkshire Sarayı Simgesi yerleştirme kuralları artık diğer kaleler gibi çalışıyor - doğrudan sahile yerleştirilebilir
  • Kralın Sarayı Simgesinin diğer Şehir Merkezlerinden daha az Görüş Alanına sahip olması sorunu düzeltildi
  • Kalelerin amaçlanandan daha kısa sürede inşa edilmesi sorunu düzeltildi

Deniz Değişiklikleri:

Admiralty (English):
  • Maliyet 150 yiyecek 350 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Okçu Gemileri, Springald Gemileri, Savaş Gemileri +1 menzil kazanır


Fransızlar
Görsel


Genel:
  • Ekonomik teknoloji indiriminin balıkçılık teknolojilerine uygulanmaması sorunu düzeltildi
  • Tüccar birimleri artık Taş için ticaret yapamaz


Deniz Değişiklikleri:

Long Guns (French):
  • Maliyet 150 odun 350 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Silahlar (Galleass ve Savaş Gemisi) +%10 saldırı hasarı kazanır


Kutsal Roma İmparatorluğu
Görsel


Genel:
  • Swabia Sarayı Simgesinden gelen okların yanlış konumda ortaya çıkmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Elzbach Sarayı'nın silah menzilinin kullanıcı arayüzünde görüntülenmemesi sorunu düzeltildi
  • Elzbach Sarayı artık etki simgesini düzgün bir şekilde gösteriyor
  • Acil Onarımlar simgesi, Acil Onarımlar yeteneği Elzbach Sarayı Simgesi üzerinde kullanıldığında düzgün bir şekilde görüntüleniyor
  • Swabia Sarayı Simgesinin nüfus sınırını artırmaması hatası düzeltildi
  • İki Elli Silahlar teknolojisinin meşalelere de bonus vermesine neden olan sorun çözüldü. Meşaleler hala tek elle kullanılıyor
  • Tithe Barns teknolojisinin, 30 yerine her dakika sadece 20 taş sağlamasına neden olan bir sorun düzeltildi


Deniz Değişiklikleri:

İtfaiye İstasyonları:
  • Maliyet 100 yiyecek 250 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Tüm Kutsal Roma İmparatorluğu gemileri, savaş dışındayken her 2 saniyede 1 hp yeniler


Moğollar
Görsel


Genel:
  • Moğol Ovo'sunda yanlış takım renklerinin görüntülenmesi sorunu düzeltildi
  • Bir Ovo inşa ederken ve iptal ederken birimlerin büyük taş birikintilerinde sıkışıp kalmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Ovo'nun taş işleyen bir köylü olarak sayılmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Korsanlık teknolojisinin gemileri yok ederken amaçlanan kaynakları sağlayamaması sorunu düzeltildi
  • Boşta kalan Köylülerin bazen Yeniden Kurulmanın ortasındaki bir Moğol binasına otomatik olarak gitmesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Duâ Çadırı'nın bazen istenmeyen yinelenen düğmeleri görüntüleyebilmesi sorunu düzeltildi
  • Birden fazla oyuncu artık aynı taş üzerine Ovo inşa edemez
  • Tüm Paketlenmiş Binaları Seçe yeni kısayol tuşu eklendi
  • Baskın teknolojisinin yardım metni artık yapım aşamasındayken yıkılan binaları doğru bir şekilde içeriyor
  • İlkel Atlı sağlığı 100'den 110'a yükseltildi
  • İlkel Atlı hasarı 7'den 8'e yükseltildi
  • Gümüş Ağaç ipucu metninde, amaçlanan %50 daha hızlı üretim yerine %100 daha hızlı üretim bonusunun yazdığı bir sorun düzeltildi


Deniz Değişiklikleri:

Korsanlık:
  • Maliyet 100 yiyecek 250 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Öldürülen düşman gemisi başına 25 odun ve 25 altın kazanın
  • (Şu anda İmha gemileri ile yapılan öldürmeler için çalışmıyor)


Rus
Görsel


Genel:
  • El Bombacıları tarafından saldırıya uğradığında Streltsy'nin yakın dövüş silahına geçmesine neden olan sorun çözüldü
  • Streltsy sabit yerleştirme bonusu artık bir yığın bonusu sağlamıyor. Artık 10 saniye sonra sabit +%30 saldırı hızı veriyor
  • Fine Tuned Guns teknolojisinin ikincil maliyeti olan 150 yiyecek, teknoloji temasına daha iyi uyması için 150 odun olarak değiştirildi
  • Savaşçı Keşiş eğitim süresi diğer 240 kaynaklı birimlerle eşleşmesi için 45 saniyeden 35 saniyeye düşürüldü
  • Şehir Merkezi Etkisi 0'dan 1 karoya yükseltildi
  • Güçlendirilmiş Çit inşa süresi 3 saniyeden 7 saniyeye çıkarıldı
  • RUS artık koyun öldürmekten ödül kazanmıyor

Deniz Değişiklikleri:

Uyarlanabilir Gövdeler:
  • Maliyet 75 yiyecek 175 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 20 saniyeye ayarlandı
  • Rus gemilerinin dönüştürme maliyeti cezasını kaldırır ve dönüşümler daha hızlı gerçekleşir: 25 odun ceza kaldırıldı ve dönüşümler %100 daha hızlı

Takılı Silahlar (Maliler/Rus):
  • Maliyet 200 odun 500 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 45 saniyeye ayarlandı
  • Springald Gemilerindeki balistayı, daha fazla menzil ve hasara sahip Toplarla değiştirir



Mali ve Osmanlı Medeniyetleri - PUP Geri Bildirimi

Eylül ayındaki Üçüncü Sezon Genel Güncelleme Ön izlememiz için bize katılabilen herkese teşekkür etmek istiyoruz. Sayenizde hem Malililer hem de Osmanlılar için bazı anlamlı ve önemli değişiklikler yapabildik.


Maliler
Görsel


Genel:
  • Ticaret vergisi mekaniğindeki bir hata düzeltildi
  • Farimba Garnizonunda okçuları yükseltirken Zehirli Oklar teknolojisinin çalışmayı durdurmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Mızrak atışı bekleme süresindeyken Donso'nun saldırı animasyonlarının oynamasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Savaşçı İzci can yenilenmesi saniyede 5'ten 1'e düşürüldü.
  • Gizli Musufadi'yi görmek için gereken algılama yarıçapı binalar ve birimler için azaltıldı. Karakollar ve izciler ise değişmeden kalıyor ve amaçlanan şekilde çalışmaya devam ediyorlar

Deniz Değişiklikleri:

Deniz Avcı Erleri (Malililer):
  • Maliyet 100 odun 250 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 30 saniyeye ayarlandı
  • Ok Gemilerine Cirit ekler – 6 hasar 3 Patlama saldırısı

Takılı Silahlar (Maliler/Rus):
  • Maliyet 200 odun 500 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 45 saniyeye ayarlandı
  • Springald Gemilerindeki balistayı, daha fazla menzil ve hasara sahip Toplarla değiştirir

Kano Taktikleri:
  • Okçu Gemisi Cirit patlama hasarı 3'ten 2'ye düşürüldü
  • Okçu Gemisi cirit hasarı 6'dan 4'e düşürüldü


Osmanlılar
Görsel


Genel:
  • Osmanlı başlangıç odunu 150'den 200'e yükseltildi
  • Özgün askeri ve teknoloji binaları %33 daha ucuz
  • Yeniçeri İnşa süresi 28'den 24'e düşürüldü
  • Yeniçeri artık “Menzilli” bir birim olarak kabul edilmiyor. Bu, artık Atlı ve Mancınık birimlerinden ilave hasar almayacağı anlamına geliyor
  • Osmanlı Büyük Kadırgası artık tek silah yerine üç silahını da ateşliyor

Deniz Değişiklikleri:

İmparatorluk Filosu (Osmanlılar):
  • Maliyet 150 yiyecek 350 altın olarak ayarlandı
  • Araştırma süresi 45 saniyeye ayarlandı
  • Bombardıman Gemileri %15 daha hızlı eğitiyor ve hareket ediyor



Harita Dengelemeleri
PN_Banner_MapUpdates_Blank.jpg



Görsel


Görsel

Takım Adalar & Savaşan Adalar
  • Üçüncü Sezon Donanma düzenlemesi çabamızla Takım Adalar ve Savaşan Adaların tozunu alıyoruz ve onlara biraz çeki düzen veriyoruz. Bir deniz filosunun yüksek odun maliyetini karşılamak için adalarda ortaya çıkan ormanların miktarını büyük ölçüde artırdık. Ek ağaçlara daha fazla yer açmak için diğer kaynakların miktarını biraz azalttık (büyük altın madenlerini azalttık)
  • Adanın kıyı şeritleri, kıyıdaki kayalıkları ve dağları ortadan kaldırarak; rıhtımlar, nakliye gemileri ve kıyı şeridindeki balıkların yanı sıra ağaçlar için daha fazla alan sağlayacak şekilde değiştirildi
  • Derin su balıkları artık her kıyı şeridine çok eşit bir şekilde yerleştirildi
  • Takımadalar, artık daha güvenilir Kutsal Mekan ve ticaret noktası oluşumuna sahip
  • Savaşan Adalar artık çok daha fazla ormanlık ada içeriyor
  • Derecelide, Takımadalar ve Savaşan Adalar oynadığınızda, azalan arazi kapsamına uyum sağlamak ve oyuncu başına daha fazla ormana izin vermek için normalden daha büyük bir boyutta oynuyor olacaksınız. Bunun harita kalitesini büyük ölçüde iyileştirdiğini gördük ve bunu özel oyunlarda da denemenizi öneririz! (Küçük'te 1'e 1, Orta'da 2'ye 2, Büyük'te 3'e 3, Devasa'da 4'e 4)
  • Takım Adalar'da Kutsal Mekanların nasıl yerleştirdiğinin analizini tekrar yaptık. Dengeli kaynak sistemini kullanmak yerine, harita şimdi en büyük 2 tarafsız adayı bulacak ve bunların ortasına bir Kutsal Mekan yerleştirecek. Yalnızca tek bir tarafsız adaya sahip olunması durumunda, mekanlar adanın karşıt uçlarına yerleştirilecek. Bu, harita oluşumunda tutarlılığı artırmaya büyük ölçüde yardımcı oluyor
  • Archipelago artık her oyuncunun başlangıç adasına bir tane yerleştirerek ve kalan 3 tarafsız Kadim Eser'i diğer ıssız adalara dağıtarak oluşuyor


Görsel

Boulder Bay
  • Boulder Bay'de, kara ve su arasında daha eşit bir ayrım sağlamak için körfezin genel boyutunu küçülttük


Görsel

Hill and Dale
  • Takım oyunlarının amaçlanan şekilde, eşit konfigürasyonda her takım için platolar oluşturmasını sağlamak amacıyla Hill ve Dale'de bazı oluşturma kurallarını değiştirdik. Ek olarak, ticaret noktalarının, oyuncuların bulunduğu platolarının arkasında ortaya çıkmamalarını sağlamak için bazı kısıtlamalar getirdik
  • Yakın zamanda ormanlar için yeni bir 'Dengeli Kaynak' dağıtım kategorisi ekledik ve bu ayarları Hill ve Dale'e uyguladık. Harita artık daha fazla sayıda küçük orman üretecek. Ayrıca büyük ormanların ortaya çıkma yerleri, kalıntılar ve büyük altın madenleri gibi önemli nesneleri yerleştiren sistem tarafından kontrol ediliyor. Bu, ormanların bu haritadaki oyuncular ve takımlar arasında daha adil bir şekilde yerleştirilmesini sağlayacak


Görsel

Lipany
  • Kutsal Mekanları daha iyi dağıtmak için bazı yeni dengeleme araçları uyguladık. Yeni ayar ile Kutsal Mekanları artık bir ''Ekip Kaynağı'' olarak ele alıyoruz ve bir haritanın hak iddia edilen bölümlerine bakarken, artık tek sayıdaki önemli nesneler için tüm yerleştirme seçeneklerini daha akıllıca belirleyebiliyoruz
  • Önceden, düşük nesne sayısında kaynaklar için yalnızca her takımdaki bireysel oyunculara bakar ve nesneyi yerleştirecek bir yer bulmaya çalışırdık (bu örnekte Kutsal Mekan). Belirli bir oyuncunun hak iddia edilen bölgesinde, araziyi engelleme veya düşman oyuncunun yakınlığı gibi şeyler nedeniyle boşluk yoksa, Kutsal Mekan kaçınma yarıçapını büyük ölçüde azaltırdık, bu da Kutsal Mekanların haritanın bir tarafında bir araya toplanmasına veya bazı durumlarda, oyuncuların arkasında ortaya çıkmasına neden olurdu. Şimdi, bir takımdaki belirli bir oyuncu, tartışmalı bölgesinde Kutsal Mekan oluşturmak için yeterli alana sahip değilse, Kutsal Mekan bir zafer koşulu olduğundan, ekipteki diğer herkesin tartışmalı bölgelerini potansiyel yerleştirme yerleri için kontrol edecektir. Bu, daha eşit yerleşim sağlamaya yardımcı olacak ve bu dağılımları ileride çeşitli haritalarda ayarlamaya da devam edeceğiz
  • Lipany'de Kutsal Mekanların dağılımını iyileştirmek ve tek bir takım lehine ortaya çıkmamalarını sağlamak için ayarlamalar yaptık
  • Takım oyunlarında Lipany'deki oyuncular artık rakiplerine tehlikeli bir şekilde yakın doğmayacak
  • Lipany'deki böğürtlenlerin sayısı düşürüldü - harita ortasındaki büyük dut bölgeleri, standart dut bölgeleri ile değiştirildi ve bunların toplam sayısı biraz azaltıldı-


Görsel

MegaRandom
  • Oyuncuları kıyı şeridi yerine oluşturulan adaların merkezine daha yakın bir yere yerleştirmek için MegaRandom haritasında ayarlamalar yaptık


Görsel

Moğol Tepeleri
  • Moğol Tepeleri artık koyunları nehrin 2 yakasında daha eşit şekilde oluşturacak


Görsel

Dağ Geçidi
  • Dağ Geçidi, bir Takım Oyunu kaynak dengelemesi aldı. 1v1 konfigürasyonunda olduğu gibi, tüm takım oyunları da dağ silsilesinin her iki tarafına yayılmış aynı miktarda kaynağa sahip olmalı ve geçidin yakınında daha az kaynak bir araya toplanmalıdır


Görsel

Prairie
  • Her sürüdeki geyik sayısı azaldı
  • Oyuncu başına 2 yerine 1 domuz oluşturulacak
  • Yaban domuzu, oyuncunun şehir merkezinden biraz daha uzağa taşındı


Görsel

Bataklıklar
  • Haritadaki orman miktarı azaltıldı
  • Haritadaki gölet sayısı azaltıldı
  • Her göletteki balık sayısı azaltıldı
  • Göletler, oyuncunun başlangıç şehir merkezinden biraz daha uzağa taşındı
  • Her sürüdeki geyik sayısı azaltıldı
  • Domuzlar, oyuncunun başlangıç şehir merkezinden uzaklaştırıldı
  • Kaynakların başka kaynaklarla hapsolma şansı azaltıldı


Görsel

Bataklıklar
  • Haritadaki orman miktarı azaltıldı
  • Haritadaki gölet sayısı azaltıldı
  • Her göletteki balık sayısı azaltıldı
  • Göletler, oyuncunun başlangıç şehir merkezinden biraz daha uzağa taşındı
  • Her sürüdeki geyik sayısı azaltıldı
  • Domuzlar, oyuncunun başlangıç şehir merkezinden uzaklaştırıldı
  • Kaynakların başka kaynaklarla hapsolma şansı azaltıldı


Çeşitli Harita Güncellemeleri
  • Ekip Oyunları (2v2 ve üstü) için kaynak dağıtımına genel bir bakım yaptık. Bu değişiklik için hedeflerimiz, her takımın harita kaynaklarına eşit dağılımını sağlamayı denemeye devam etmek, ancak ortaya çıkabilecek merkezi çizgiyi genişletmek olmuştur. Ayarlamadan önce, bir haritanın kaynak ödülünün çoğunun oyuncular arasında bir çizgide ortaya çıkma eğilimi vardı - bu, haritanın “tartışmalı bölgesini” oluşturduğu için tasarlandı, ancak optimal değildi ve sıkıcı veya bayat bir oyuna yol açabiliyordu. Yeni ayarımız bu tartışmalı alanı genişletiyor, kaynakları her takıma biraz daha yakın hale getiriyor. Uyarmak isterim ki, yakında altın madeninizin olması rakibinize de yakın altın madeni olduğu anlamına gelir! Bu değişiklik haritanın daha önemli olmasına yol açmalı ve her takıma doğrudan merkezde olmadan kendi taraflarında daha fazla genişleme fırsatı vermelidir.
  • Dağ Geçidi ve Moğol Tepeleri gibi bölünmüş haritalarda, her kaynağın eşit miktarda dağıtılmasını sağladık, böylece haritanın her iki tarafı da dağıtılan her kaynaktan aynı miktarda alacak. Daha açık haritalar için orta bandı genişlettik.
  • Asya Subtropikal ve Tebeşir Dağları biyomları artık bazı haritalarda yanlışlıkla eksik olan ek ağaç çeşitlerini ortaya çıkarıyor olmalı
  • Kutsal Mekanların birbirine çok yakın yerleştirilme sıklığı azaltıldı; Kutsal Mekanlar artık uzaklaşmadan önce her ekip üyesinin tartışmalı bölgesinde yerleşebilecek yer arıyor
  • Sabit oluşturma konumlarını kullanan bir maçı yeniden başlattıktan sonra oyuncuların rastgele konumlarda doğmasına neden olan bir sorun düzeltildi



Yapay Zeka
PN_Banner_ReadersNotes_Blank.jpg



İzcilik

Yapay zekanın İzcileri nasıl kullandığı konusunda birkaç iyileştirme yapıldı:
  • Yapay Zeka İzcileri artık tehditlerin daha fazla farkında, mümkün olduğunca onlardan kaçınıyor ve saldırıya uğradığında kaçıyor. Yüksek düşman konsantrasyonu olan alanlardan geçmekten kaçınmalı ve artık çok sayıda koyunu rakibin üssüne sürüklememelidirler. Üzgünüz, artık bedava koyun teslimatı yok.
  • Yapay Zeka İzcilerinin haritanın yalnızca bir alanını keşfettikten sonra takılma sorunu düzeltildi. Bir İzci bir yerde saldırıya uğrarsa, artık geri dönmeden önce bir süre diğer yerleri keşfedecektir.
  • Yapay Zeka İzcileri, oyuncuyu daha erken bulmak için daha agresif hareket edecek. Daha zor zorluklarda, bu, Yapay Zekanın erken hücumlar gerçekleştirmesini ve zorluklarını artırmasını sağlamalıdır. (Yalnızca Gizlenmiş ve Keşfedilen harita ayarlarıyla)
  • Birden fazla İzciye sahip yapay zeka, artık birbirlerinin topraklarına geçmek yerine keşif yapmak için dünyayı paylaşıyor. (Yalnızca Gizlenmiş ve Keşfedilen harita ayarlarında)
  • Ortaya Çıkarılmış harita ayarına sahip bir oyun oynarken yapay zekanın rakibi gözlemlemek için gereksiz yere İzciler kullanmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Yapay Zeka İzcilerinin bir kurt tarafından saldırıya uğradıklarında ne yapmaları gerektiği konusunda kararsız olmalarına neden olan bir sorun düzeltildi. İzciler artık yapabilirlerse kurda saldıracaklar veya kaçacaklar
  • Yapay Zeka, balıkçılığa öncelik vererek, mümkün olduğunca az izcilik yapmak için balıkçı teknelerini kullanacak. Bu, yapay zekanın su haritalarına başlama hızını artırmaya yardımcı olacak
  • Yapay Zeka Deniz İzciliği kalıpları iyileştirildi. İzciler aktif olarak düşman adalarını arayacak


Harita Etkileşimleri

Yapay Zeka, çevresiyle etkileşim kurmanın bazı yeni yollarını öğrendi:
  • Yapay Zeka şimdi bazı harita tıkanma noktalarını (nehir geçişleri ve köprüler dahil) algılayacak ve onları kontrol etmek için bu alanlarda Karakollar ve Kaleler inşa edecek

Yapay zekanın bir su haritasındaki kaynakları nasıl keşfedip kullandığı da iyileştirildi:
  • Yapay Zeka, su haritalarında diğer adaları kolonileştirecek ve mevcut kaynaklardan yararlanacaktır
  • Su haritalarındaki Yapay Zeka İzcileri, nereye gidecekleri ve diğer oyuncuları nasıl izleyecekleri konusunda daha iyi kararlar verecek
  • Yapay Zeka, fazladan Köylüleri su haritalarında kolonileştirilmiş adalara taşıyacak ve bu da daha iyi kaynak kazanımı ve ekonomi ile sonuçlanacak
  • Yapay Zeka Balıkçı Tekneleri, tehdit edildiklerinde artık rıhtımlarda garnizonlanacak
  • Yapay Zeka şimdi derin deniz balıklarını toplamak için Balıkçı Tekneleri gönderecek


Tehdit Değerlendirmesi

Yapay Zeka, oyuncuların oluşturabileceği tehditleri daha iyi algılar ve bunlara daha iyi yanıt verir:
  • Yapay Zekanın bazen birkaç düşman İzcinin varlığına aşırı tepki vermesi ve ardından Duvar inşa etmeye öncelik vermesi sorunu düzeltildi
  • Kadim Eser taşıyan birden fazla keşişle karşılaştığında, Yapay Zeka sadece ilk keşiş yerine fazladan keşişleri de tehdit olarak algılıyor
  • Yapay Zekanın askeri birimleri her zaman, dönüşüm gerçekleştiren bir keşiş biriminden kaçmaya çalışacak (keşişi çok hızlı bir şekilde öldürebileceklerinden emin olmadıkça)
  • Yapay Zeka keşiş birimleri, tehlikeli bölgelerde Kadim Eser toplamaya çalışmaz ve bir Kadim Eser almaya giderken yolda saldırıya uğrarsa kaçar
  • Taş Duvarların arkasındaki düşman binalarına saldırmaya çalışırken bazı Yapay Zekaların kuşatma silahları getirmemesi düzeltildi
  • Yapay Zekanın menzilli birimlerinin dikkatinin dağılabileceği ve ordusunun geri kalanının düşman askeri birimleriyle savaşmasına yardımcı olmak yerine zararsız binalara saldırabileceği durumları azaltmak için Yapay Zeka savaş mantığını geliştirdik
  • Yapay zekanın bazen donanma askeri gücünde gerideyken askeri gemiler inşa etmeye yeterince öncelik vermediği bir hata düzeltildi
  • Ordusu çok zayıf olduğu için Yapay Zekanın maksimum nüfustayken Çağ Atlamadan takılıp kalacağı bir sorun düzeltildi
  • Bazen Yapay Zeka birimlerinin bir küçük savaşla meşgulken ana hedeflerinden uzaklaşmasına neden olan bir sorun düzeltildi. Yapay Zeka artık ufak savaşını tamamlamalı ve ardından mümkünse orijinal hedeflerine devam etmelidir
  • Yapay Zekanın geri çekilen orduları, daha hızlı kaçabilmeleri için formasyon kullanmayacak
  • Yapay Zekanın, ordusuyla görevine devam etmek yerine, yalnızca birkaç ek birim almak için ordusunu sık sık durdurabilmesine neden olan bir sorun düzeltildi


Oyun Sonu Yaklaşımı

Yapay zekanın oyun sonuna nasıl yaklaştığı ve nasıl tepki verdiği konusunda iyileştirmeler yapıldı:

Yapay Zeka artık avantajı olduğunda düşmanları bitirmeye öncelik verecek
Çok güçlü bir askeri avantaja sahip olmasına rağmen, Yapay Zekanın bir dünya harikası oluşturmak için kaynak tasarrufu yapabileceği bir sorun düzeltildi
Yapay Zeka, düşmanın kutsal zafer süresi azaldığında ordu gücü konusunda daha az seçici olacak şekilde ayarlandı. Bundan önce, durum umutsuz olsa bile Yapay Zekanın yeterince saldırmamasına neden olabiliyordu
Yapay Zeka artık daha büyük ordularını desteklemek için oyunun ilerleyen bölümlerinde daha fazla tarla kuracak


Medeniyetlere Özel Yapay Zeka Değişiklikleri

Yapay zekanın bazı medeniyetleri oynama şekli değişti:

İngilizler:
  • Yapay Zeka artık Wynguard Sarayı Simgesinde birimler oluşturabileceğini biliyor
Kutsal Roma İmparatorluğu:
  • Yapay Zeka artık Aachen Şapeli Simgesinde bir keşişin garnizonlanabileceğini biliyor
Moğollar:
  • Yapay Zeka artık İzcisinin bir Taş Madeni bulmasını beklerken boşta durmayacak. Ayrıca keşif mantığı, Taş Madenlerini daha erken bulmalarını sağlamak için iyileştirildi


Diğer Yapay Zeka Değişiklikleri
  • Kolay Yapay Zeka, özellikle 1v1 maçlarında artık oyunculara erken baskınlar yapmayacak
  • Yapay zekanın Bahçıvanlık teknolojisini araştırmadığı bir hata düzeltildi
  • Bir grup Yapay Zeka birimlerinin çatışmadan sonra ayrılmasına neden olan bir sorun düzeltildi. Birimler artık savaştan önce ve sonra daha iyi grup uyumu sağlamalı
  • Yapay zekanın ihtiyaçlar daha önemli olduğunda (Çağ Atlama veya tehdit altında olma gibi) kaynaklarla ticaret yapması için ayarlamalar yapıldı
  • Yapay Zekanın Simgelere saldırmamasına neden olan bir sorun düzeltildi



Modlama
PN_Banner_Features_Blank.jpg


Modlar
  • Kalın Ormanlar: Kesilen ağaçların seçilememesi ve Köylülerin bu ağaçları toplamaya gönderilememesi sorunu düzeltildi
  • Royal Rumble: Moda Maliler ve Osmanlılar eklendi
  • Çifte Köylüler: Moda Maliler ve Osmanlılar eklendi


İçerik Düzenleyicisi Güncellemeleri
  • Oluşturulan haritalar için 2'den fazla oyuncu oynayabilecekken yalnızca 2 doğma konumuna sahip olması hatası düzeltildi
  • Modlanmış haritalar için çıkmaz etkileşimi düzeltildi. Birimler artık çıkmaz/etkileşimsiz bölgelerden geçemez
  • Bir haritayı suyla yeniden boyutlandırıp ardından prosedürel harita geni kullanıldığında meydana gelebilecek bir çökme sorunu düzeltildi


Steam Koleksiyon Kartları

Steam'de Age of Empires IV oynayanlar için, 25 Ekim'den itibaren Steam Koleksiyon Kartı işlevini ekleyeceğimizi duyurmaktan heyecan duyuyoruz! Artık oyunu oynayarak, oyun rozetleri ve diğer takas edilebilir öğelerle birlikte sanal kartlar kazanabileceksiniz.

Trading_cards_fix.jpg


Devam Eden
PN_Banner_KnownIssues_Blank.jpg


Araştırma

Topluluk Tarafından Bildirilen Sorunlar

Raporlarınız, oyundaki düzeltmeleri ve özellikleri önceliklendirmemiz ve uygulamamız için çok önemli bir yer tutmaya devam ediyor. Yollayın gelsinler!

Bilinen diğer sorunlar için lütfen bu sayfayı ziyaret edin!


Ufukta Neler Var
PN_Banner_Misc_Blank.jpg


Yaklaşıyor...

Bu güncellemedeki tüm yeni içerikler için heyecanlı olduğunuzu umuyoruz ve ufukta ne olduğu hakkında sizinle daha fazlasını paylaşmak için sabırsızlanıyoruz! Yılın sonuna doğru ilerlerken, Age of Empires IV'ten başka neler bekleyebileceğiniz konusunda size bir fikir vermek için Topluluk Yol Haritamızın güncellenmiş bir sürümünü paylaşacağız.

Bu arada, geri bildirimlerinize dayalı olarak, önümüzdeki ay içinde denge güncellemeleri, yaşam kalitesi düzeltmeleri ve diğer iyileştirmeleri içerecek küçük bir yama planlıyoruz - ne düşündüğünüzü bize bildirmeyi unutmayın!
[+] 1 üye Athule nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
AoE4 - 3. Sezon: 24916 Yaması - Yazar: Athule - 21-10-2022, 20:28
AoE4 — 3. Sezon 24916 Yaması - Yazar: Athule - 21-10-2022, 20:28
AoE4 — 3. Sezon: 24916 Yaması - Yazar: Athule - 22-10-2022, 10:38



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.