Yama Notları: Civ6 - Eylül 2020 Yaması
#1


Bu yama notlarında, Bizans & Galya Uygarlık Paketi ile oyuna eklenen içerikler ve ücretsiz güncellemeyle yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

Uygarlık: Bizans Uygarlık: Galya
[Rise and Fall veya Gathering Storm] Dramatic Ages Oyun Modu

Dramatic Ages açık olduğunda, her çağ daha da önem kazanıyor. İlk çağ haricinde tüm çağlar uygarlığın çağ skoruna bağlı olarak ya altın ya da karanlık çağ olur. Çağ skoru teknolojilerden, civiclerden ve birimleri terfi ettirmekten (ilkinden sonraki tüm terfiler için) kazanılır. Eğer bir oyuncu altın çağa girerse geriye kalan çağ skorları ekstra sadakat baskısına dönüşür. Komşulardan biri karanlık çağa girmişse bu belirgin bir faktör olabilir. Buna ek olarak, hükümetinizin joker kartı slotunda kullanabileceğiniz güçlü politika kartlarına erişebilirsiniz. Dikkat edin, karanlık çağa girmeniz şehirlerinizden bazılarının isyan edeceği anlamına gelir! Karanlık çağa giren oyuncuların imparatorluklarının bir kısmı anında özgür şehirlere dönüşür ve bu özgür şehirler diğer şehirler üzerinde baskı uygulayabilir. Daha kolay zorluk ayarlarında, yapay zekâ oyuncudan çok daha fazla şehir kaybeder. Daha zor zorluk ayarlarında bunun aynısı insan oyuncular için geçerlidir. Prince zorluk seviyesinde, iki taraf da eşit miktarda kaybeder.

Altın Çağ Politikaları

Klasik Çağ ve Orta Çağ arasında mevcut:
  • Mandala State: Her harika için +4 kültür. Şehirlerinizdeki her harika 9 altıgen içindeki yabancı şehirlerin tur başına 2 sadakat kaybetmesine neden olur.
  • Free Inquiry: Commercial Hub ve Harbor bölgeleri altın bonuslarına eşit miktarda bilim bonusu sağlar. Campus bölgeleri bilim bonuslarına eşit miktarda altın bonus sağlar.
Klasik Çağ ve Rönesans arasında mevcut:
  • Praetorian Guard: Yaralı birimler her tur 10 sağlık puanı kadar iyileşebilir. Encampment bölgeleri ve binaları için +2 üretim.
  • Exodus of the Evangelists: Missonarie, Apostle, Guru ve Inquisitor birimleri için +2 hareket puanı; yeni eğitilenleri +2 eylem sayısı kazanır. +4 büyük peygamber puanı.
  • Monumentality: Settler ve Builder birimleri için +2 hareket puanı. Sivil birimler inançla satın alınabilir. Builder birimlerini satın almak %30 daha ucuzdur.
Rönesans ve Modern Çağ arasında mevcut:
  • Sakdina: Projeleriniz aktifken her vatandaş kendi şehrine +0,5 sadakat baskısı uygular. Projeleriniz tamamlandığında projenin gerçekleştiği bölgedeki her bina için +%10 büyük kişi puanı kazanın.
  • Reform the Coinage: Trader birimleriniz yağmalanamaz. Uluslararası ticaret yolları gittikleri yabancı şehirdeki her uzmanlık bölgesi için +3 altın sağlar.
Sanayi Çağı ve Modern Çağ arasında mevcut:
  • Culture Industry: Bir şehirdeki her uzmanlık bölgesi için +1 kültür. Uzmanlık bölgeleri dışındaki bölgeler inşa edilirken +%25 üretim. Entertainment Complex ve Water Park inançla satın alınabilir.
Sanayi Çağı ve Bilgi Çağı [Rise and Fall] ya da Sanayi Çağı ve Atomik Çağ [Gathering Storm] arasında mevcut:
  • Heartbeat of Steam: Sanayi Çağı ve sonrasındaki harikalar için +%10 üretim.
  • To Arms!: Tüm birimlere +%50 tecrübe puanı ve askeri birimler üretilirken +%25 üretim.
Atomik Çağ ve Bilgi Çağı [Rise and Fall] ya da Atomik Çağ ve Gelecek Çağı [Gathering Storm] arasında mevcut:
  • Solidarity: Tüm valiler yabancı şehirlere fazladan 2 sadakat baskısı uygular. Valiye sahip tüm şehirleriniz +%25 altın ve inanç kazanır.
  • Wish You Were Here: Tüm National Park'lar için +%100 turizm ve dünya harikalarından +%50 turizm.
  • Sky and Stars: Spaceport ve Aerordrome bölgeleri için +%30 üretim. Bir Spaceport veya Aerodrome'a sahip olan şehirler için +%15 bilim ve üretim.
Bilgi Çağı ve Gelecek Çağı arasında mevcut:
  • [Gathering Storm] Popular Front: Şehir devletlerinin süzereni olmaktan ve ittifak seviyesinden +%100 favor. Şehir devletlerine giden ticaret yollarınız her puandan +4 sağlar.
  • [Gathering Storm] Military-Industrial Complex: Geliştirilen tüm alüminyum, petrol ve uranyum kaynakları her tur fazladan 2 kaynak verir. Tüm savaş birimleri +5 savaş gücü alır. Menzilli birimler +1 menzil alır.
Karanlık Çağ Politikaları
  • Flower Power, Rogue State, Cyber Warfare, Automated Workforce, ve Disinformation Campaign karanlık çağ politikaları değiştirilmedi.
Klasik Çağ ve Orta Çağ arasında mevcut:
  • Monasticism: Bir Holy Site bölgesine sahip olan şehirlerde +%75 bilim. AMA: Bir Holy Site bölgesine sahip olmayan şehirlerde -%25 kültür.
Klasik Çağ ve Rönesans arasında mevcut:
  • Inquisition: Inquisiton'ı 1 Apostle eylemiyle başlatın. Tüm dini birimler dost topraklarda +15 dini savaş gücüne sahip olur. AMA: Tüm şehirlerde -%15 bilim.
  • Decentralization: 6 ya da daha az nüfusa sahip şehirler her tur 4 sadakat kazanır. AMA: 6'dan fazla nüfusa sahip şehirler -%15 altın alır.
  • Elite Forces: Tüm birimler için +%100 savaş tecrübesi. AMA: Her Spy birimini ve askeri birimin bakım masrafı +1 altın artar.
Klasik Çağ ve Sanayi Çağı arasında mevcut:
  • Isolationism: Yurtiçi ticaret yolları +3 yiyecek, üretim ve altın sağlar. AMA: Settler birimleri eğitilemez ya da satın alınamaz veya yeni şehirler kurulamaz.
Rönesans ve Modern Çağ arasında mevcut:
  • Samoderzhaviye: Başkentinizde +%50 üretim. AMA: Tüm valiler nötrleştirilir ve tekrar atanamazlar.
Sanayi Çağı ve Bilgi Çağı [Rise and Fall] ya da Sanayi Çağı ve Atomik Çağ [Gathering Storm] arasında mevcut:
  • Robber Barons: Banka ya da Shipyard'a sahip olan şehirlerde +%50 altın ve +%25 üretim. AMA: Tüm şehirlerde -2 mutluluk.
Sanayi Çağı ve Bilgi Çağı [Rise and Fall] ya da Sanayi Çağı ve Modern Çağ [Gathering Storm] arasında mevcut:
  • Soft Targets: Şehir saldırılarına karşı savunurken ve bölge savunmalarına saldırırken +10 savaş gücü. AMA: Birimlere karşı -3 savaş gücü.
Sanayi Çağı ve Bilgi Çağı [Rise and Fall] ya da Sanayi Çağı ve Atomik Çağ [Gathering Storm] arasında mevcut:
  • Despotic Paternalism: Valiye sahip olan şehirlerde her tur +4 sadakat. AMA: Valiye sahip olmayan tüm şehirlerde -%15 kültür ve bilim.
Modern Çağ ve Bilgi Çağı [Rise and Fall] ya da Modern Çağ ve Atomik Çağ [Gathering Storm] arasında mevcut:
  • Collectivism: Tarlalar +1 üretim sağlar. Industrial Zone bölgeleri üretim bonuslarına eşit miktarda yiyecek sağlar. AMA: Büyük kişi puanları %50 daha yavaş kazanılır.
Dünya Harikaları

Statue of Zeus
  • Gereksinimler: Barracks binasına sahip bir Encampment bölgesinin yanında ve düzlüğe inşa edilmelidir.
  • 3 Archer, 3 Sperman ve 1 Battering Ram verir. Anti-süvari birimleri üretilirken +%50 üretim. Her tur +3 altın.
Biosphere
  • Gereksinimler: Bir nehrin yanında bir Neighbourhood bölgesinin bitişiğinde inşa edilmelidir.
  • Tamamlandığı zaman bu şehirdeki her bataklık, yağmur ormanı ve orman için 100 bilim kazanın. İmparatorluğunuzdaki yağmur ormanları ve bataklıkların yanındaki altıgenler için +1 çekicilik.
  • Tüm Offshore Windfarms, Solar Farms, Wind Farms, Geothermal Plants, ve Hydroelectric Dams'ler için +%200 enerji kazanın. Bu bina ve geliştirmeler enerjilerine eşit miktarda turizm sağlar. İmparatorluğunuzdaki yağmur ormanları ve bataklıkların yanındaki altıgenler için +1 çekicilik.
Yeni Harita
  • Highlands: Tepelerin ve sıradağların hakim olduğu bir haritada uygarlığınızı test edin.

Ücretsiz Oyun Güncellemesi
  • Gürcistan'ın yetenekleri artık Gathering Storm ve Rise & Fall'da aynı.
  • Canal bağlantıları inşa edildiği zaman artık kaynaklar ortadan kaldırılacak.
  • Oyun içi menüye girmek artık menzilli saldırı okunu iptal ediyor.
  • Otlaklara +1 yiyecek veren bonus Exploration civicinden Stirrups teknolojisine taşındı.
  • Şehir devleti yerleştirilmesi geçersiz konumlandırmayı azaltmak için güncellendi.
  • Oyuncuların Gizli Tarikat özel binalarını ve yerini aldıkları binaları aynı anda inşa etmelerine izin veren bir sorun giderildi.
  • Work Ethic Takipçi İnancında yağmalanmış bir bölgenin tamir edildikten sonra bölge bonuslarını yeniden kazanmadığı bir sorun giderildi.
  • Bir Kabile Köyünü üzerinde bulunduğu altıgene sahip olarak ele geçirmek çağ skoru veriyor.
  • Barbarların etrafı sınırlarla çevrilip kapana kısıldıklarında artık yok olmak yerine uygun altıgenlere ilerliyor.
Arayüz
  • İttifak türü, artık Agreements kategorisi küçültüldüğü zaman açılır bir pencerede gösteriliyor.
  • Hükümet menüsünün filtreler listesi metin ekrana sığmadığı artık zaman alt satıra geçiyor.
  • Çoklu seçim ekranındaki butonlar birleştirildi.
  • Civilopedia lider sayfalarındaki özel birimler ve altyapı artık daha istikrarlı.
Yapay Zekâ
  • Yapay zekâ geliştirmeleri.
Çeşitli
  • Antakya şehir devletinin yerini Venedik şehir devleti aldı.
  • Harita seçiminin çökmesine sebep olan bir sorun giderildi.
  • Harita görselinin güncellenmesi istemsizce kayma ihtimalini azaltmak için artık oyuncu Haritada gezinmeyi bıraktıktan sonra gerçekleşiyor.
  • Oyuncu bir hotseatte oyundan çıkmaya çalıştığı esnada "Emin Misiniz" yazısının çıkmadığı bir sorun giderildi.
  • Metin güncellemeleri.
Çökme
  • Bir Builder birimi bir Vampire Castle'ı temizlediği zaman gerçekleşen çökme düzeltildi.
  • Birimler bir GDR ile mağlup edildiğinde gerçekleşen çökme düzeltildi.
  • Politika kartlarını seçerken gerçekleşen bir çökme düzeltildi.
  • Çökme düzeltmeleri.
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.