Yama Notları: Civ6 - İlkbahar 2018 Yaması
#1
ad00ea25c307a96cb019b11ba2454532b736de27.jpg

Sid Meier’s Civilization VI için yarın yeni bir güncelleme geliyor. Aşağıdaki videoda baş tasarımcı Anton Strenger’in güncelleme hakkındaki görüşlerini paylaştığı videoyu izleyebilirsiniz.


Eklemeler
Ortak Savaşlar/Üçüncü Taraflı Savaşlar güncellemesi
  • Oyuncular artık içinde bulundukları savaşlara yapay zekayı davet edebilir.
  • Artık ticaret ekranında Ortak Savaş açılırken Casus Belli seçilebilecek.
  • Ortak Savaşlar için artık bir tarafın düşmanı 5 tur boyunca denounce yapması gerekiyor.
  • Lider ekranı, savaş ilanının ortak bir savaşın parçası olduğunu açıkça gösteriyor.
Oyun ortasına ve sonuna odaklanmış 12 yeni Tarihi An (Historical Moment)
  • İlk gemi enkazı (shipwreck) çıkarıldı (+2 Çağ (Era) Puanı)
  • Dünya’da ilk gemi enkazı çıkarıldı (+3 Çağ Puanı)
  • Tüm binalarıyla ilk Aerodrome tamamen geliştirildi (+3 Çağ Puanı)
  • Tüm binalarıyla ilk Encampment tamamen geliştirildi (+3 Çağ Puanı)
  • Tüm binalarıyla ilk Entertainment Complex tamamen geliştirildi (+3 Çağ Puanı)
  • Tüm binalarıyla ilk Water Park tamamen geliştirildi (+3 Çağ Puanı)
  • 25 nüfusa sahip ilk şehir (+1 Çağ Puanı)
  • Dünya’nın 25 nüfusa sahip ilk şehri (+2 Çağ Puanı)
  • İlk Seaside Resort (+2 Çağ Puanı)
  • Dünya’daki ilk Seaside Resort (+3 Çağ Puanı)
  • National Park kuruldu (+3 Çağ Puanı)
  • Dünya’daki ilk National Park kuruldu (+4 Çağ Puanı)

Denge
Valiler:
  • Pingala’nın Librarian yeteneği artık şehirde +%15 Bilim ve Kültür veriyor (+%20ydi).
  • Magnus’un Groundbreaker yeteneği +%100’den +%50’ye düşürüldü.
Hükümetler (Rise & Fall):
  • Komünizm: Nüfus başına bonus üretim 0.4’ten 0.6’ya çıkarıldı. Genel üretim bonusu %10’dan %15’e çıkarıldı.
  • Demokrasi: Semt (district) başı üretim 2’den 1’e düşürüldü.
  • Faşizm: Savaş gücü 4’ten 5’e çıkarıldı. Bonus birlik üretimi %20’den %50’ye çıkarıldı.
Hükümetler (Vanilla):
  • Faşizm: Savaş gücü 4’ten 5’e çıkarıldı.
Policy (Politika):
  • Military Research artık Military Academies, Seaports ve Renaissance Walls için +2 Bilim veriyor (eskiden +1’di ve Renaissance Walls’u
  • kapsamıyordu).
  • Public Transport artık Farm’ı Neighborhood ile değiştirdiğinizde Appeal başına 100 Altın veriyor (50ydi).
  • Ecommerce tüm ticaret yollarınız için +2 Üretim ve +5 Altın veriyor (eskiden sadece uluslararası ticaret yolları için +5 ve +10du).
Uygarlıklar:
  • Victoria’nın Pax Britannica yeteneği ayrıca yabancı bir kıtadaki şehirde Royal Navy Dockyard inşa edildiğinde bedava yakın dövüş birliği veriyor.
  • Lautaro’nun Swift Hawk yeteneğine başka bir etki daha eklendi: Düşman şehrinin bir toprağını yağmalamak artık o şehrin 5 loyalty (sadakat) kaybetmesine neden oluyor.
  • Seondeok’un Hwarang yeteneği ile artık şehre yerleşen valiler, ilki de dahil olmak üzere, her terfi edildiklerinde (promotion) +%3 Kültür ve Bilim sağlıyorlar. Eskiden terfi fark etmeksizin her vali için +%10du
  • Norveçli Berserker – Üretim masrafı 180’den 160’ya düştü. Saldırırken aldığı güç bonusu +7’den +10’a çıktı. Savunurken azalan gücü -7’den -5 oldu.
  • Japon Samurai - Üretim masrafı 180’den 160’ya düştü. Savaş gücü 45’ten 48’e çıktı.
  • Gürcü Khevsur - Üretim masrafı 180’den 160’ya düştü. Savaş gücü 40’tan 45’e çıktı.
Çağlar:
  • Biri oyunu Bilgi (Information) Çağı’nda (Era) kazanırsa tüm oyuncular Normal Çağ’a (Age) dönüyor ve tüm Dedication bonusları siliniyor. Böylece herkes “Bir Tur Daha” modu için eşit hale geliyor. Biri daha önceki bir çağda kazanırsa her şey normal devam ediyor.
  • Çağ puanı ile alakalı oyun sonu projeler:
    • Manhattan Project ve Operation Ivy artık +1 yerine +2 veriyor.
    • Satellite launch, Moon landing, ve ilk Mars component artık dünyada ilkse +4 değilse +2 veriyor (eskiden hepsi +1di).
  • Monasticism karanlık politikası artık Holy Site olan şehirlerde +%100 yerine +%75 Bilim veriyor.
Harita oluşumu:
  • Kaplumbağalar artık daha yaygın.
Çeşitli:
  • Din artık şehrin Sadakati’ni etkileyebilir. Din kuran oyuncular için, o dine inanan şehirler +3 sadakat, inanmayanlar ise -3 sadakat alıyor.
  • Foreign Ministry hükümet binası ile artık Şehir Devletleri’nin birlikleri her zaman savaş bonusu alıyor.
  • Şehir Devletleri’ini özgürleştirmekten alınan envoy sayısı artık oyun ilerledikçe artıyor.
  • Commandoların melee (yakın dövüş) terfisi artık +1 hareket veriyor.

AI
  • AI artık ortak savaşlar ve üçüncü taraf savaşları için yeni kurallar izliyor. Bu savaşları seçilen casus belliye göre değerlendiriyor ve tekliflerine casus bellileri dahil ediyor.
  • Şehir alım satımında artık kazanacağı ve kaybedeceği kaynakları ve greak workleri de hesaba katıyor.
  • Bir şehir saldırısında artık diğer bir şehrin semtlerini yağmalamıyor.
  • Artık şehri ele geçirebilirse önceliğini birlikler yerine şehirlere veriyor.
  • Gelir ve çağ stratejileriyle ilgili sorunlar giderildi.
  • Hükümetlerden gelen bonusları artık düzgünce analiz ediyor, sadece monarşiyi seçmiyor.
  • Düşman gemileri yakındayken askerleri denizden gönderme konusunda daha çok düşünüyor.
  • Artık ne istersin sorulduğunda sadece altını seçebiliyor.
  • Başka birliklere saldırmayan şehir-devletlerinin birlikleri artık kendi topraklarında kalacaklar.
  • Şehir savunmasıyla ilgili birlik yönetimi geliştirildi.

Multiplayer
  • Bir oyuncu turunu unready (hazır değil) yaparsa turun sonuna kadar “turu otomatik bitir” kapatılır.
  • Host oyunu yüklerken oyuncuların kopma sorunu çözüldü.
  • Bazı oyuncular daha önceden katıldıkları için katılmalarına izin vermeyen zombi bağlantı sorunu çözüldü.
  • Oyuncular artık tur süreleri dolduğunda unready yapamaz.
  • Yıkılmış uygarlıklar artık oyun yüklendiğinde seçilemeyecek.

Bunlardan başka arayüz ve oyunun kendisiyle ilgili birçok hata da giderilmiştir.
[+] 2 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Alıntı:Harita oluşumu:
  • Kaplumbağalar artık daha yaygın.

:hearteyes:
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#3
Dakika 1.18'de Discuss altında Casus Belli yazıyor ?  :smiling: :grinn:
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.