Yama Notları: Civ6 - Şubat 2021 Yaması
#1
2K+Blog+Hero+Image+Feb.png

Bu yama; yeni Barbarian Clans oyun modu, Lider Seçim Havuzu ve oyunculardan gelen geri dönüşlere bağlı olarak çeşitli denge değişiklikleri içeriyor.


Barbarian Clans Oyun Modu

Çeşitli barbar grupları ve stratejileri ekleyen yeni bir oyun modu. Bu mod, alışık olduğumuz barbar kabilelerini, kendine ait arazi ve savaş tercihleri olan klanlarla değiştiriyor. Ayrıca, barbarlarla barışçıl etkileşim kurarak daha fazla stratejik seçenek sağlayan yeni oyuncu eylemleri ekleniyor.

Her klan bir şehir devleti olma yolunda ilerler. Eğer bir kamp oyunda yeterince uzun süre kalırsa veya oyuncu eylemlerinden yeteri miktarda hızlandırma kazanırsa bir şehir devletine dönüşür. 

Yeni Klan Türleri

Bu oyun modu 7 tür barbar klanı içeriyor. Her klanın tercih ettiği birimler vardır ve haritada belirmek için farklı şartları gerektirir. Normal birimlerinin yanı sıra, oyun kurulurken seçilmeyen uygarlıkların özel birimlerinden de yararlanabilirler.
  • Flatland Clan: Outpost'larını ormanlar ve tepelerden uzakta, açık arazilere kurmayı tercih eder. Saldırı için yakın dövüşçü, savunma için menzilli birimler kullanır.
  • Woodland Clan: Outpost'larını ormanlar ve yağmur ormanlarının içine veya yanına kurmayı tercih eder. Menzilli birimleri hem saldırı hem de savunma için kullanır.
  • Hills Clan: Outpost'larını tepelik açık arazilere kurmayı tercih eder. Yakın dövüşçü birimleri kullanır hatta menzilli birimlerden neredeyse hiç yararlanmaz.
  • Rover Clan: Outpost'larını ormanlardan uzakta ve yakınında bir at kaynağı olan açık arazilere kurmayı tercih eder. Mümkün olduğunca çok süvari birimi mevzilendirir, hem savunma hem de saldırı için hafif ve ağır süvarilerden yararlanır.
  • Chariot Clan: Outpost'larını yakınında bir at kaynağı olan çöllere kurmayı tercih eder. Süvari araçlarını ve hafif süvarileri kullanır, ordusunda neredeyse hiç menzilli birim barındırmaz.
  • Jungle Clan: Outpost'larını yakınında bir fildişi kaynağı olan yağmur ormanlarına kurmayı tercih eder.
  • Seafaring Clan: Outpost'larını daima kıyı bölgelerine kurar. Outpost'larını anti-süvari birimleriyle savunsa da, bunun dışında hem saldırı hem de keşif için menzilli ve yakın dövüşçü donanma birimleri kullanır.
Yeni Birim Komutları

Barbar Outpost'una giren birimler onu otomatik olarak yok etmez. Bunu yerine, klanla ilgili iki birim komutu arasından seçim yapabilir.
  • Klanı Dağıt: Klanı tamamen yok edinve dağıtan birim için tecrübe puanı kazanın.
  • Klanı Talan Et: Oyuncu altınla ödüllendirilir ve klanın şehir devleti olma yolundaki ilerlemesi azalır ancak Outpost yok edilmez. Talan edilen klanlar talanlara karşı bir süreliğine dokunulmazlık kazanır ve bunun karşılığında bir savunma birimi alır.
Yeni Oyuncu Komutları

Oyuncular, klanlara karşı barışçıl eylemlerde bulunabilir. Bu etkileşimleri başlatmak için, oyuncuların Outpost'un üzerindeki harita sancağına tıklaması gerekir.
  • Klanı Kirala: Klanın hâlihazırda eğitebileceği en iyi birimi kalıcı olarak satın almak için altın ödeyin. Klan şehir devleti olma yolunda ilerleme kazanır.
  • Klandan Fidyeyle Birim Serbest Bırak: Klanın ele geçirdiği bir sivil birimi geri almak için altın ödeyin. Klan şehir devleti olma yolunda ilerleme kaybeder.
  • Klana Rüşvet Ver: Klanın birimlerini topraklarınızdan kovmak ve birkaç tur boyunca şehirlerinizi hedef almamaları için altın ödeyin. Klan şehir devleti olma yolunda ilerleme kazanır.
  • Klanı Kışkırt: Klanı başka bir uygarlığın şehirlerine saldırıp onları talan etmeye teşvik etmek için altın ödeyin. Klan şehir devleti olma yolunda ilerleme kaybeder.
Lider Seçim Havuzu

Lider Seçim Havuzu, oyuncuların tek ve çok oyunculu oyunlarında liderler için 2 özelleştirilmiş havuz oluşturmasına imkân tanıyan bir seçenektir. Bu seçenek sayesinde diğer oyuncular veya yapay zekânın seçebileceği listeler oluşturulabiliyor. Mesela, çevrim içi bir oyunda arkadaşlarınız için bir grup lidere sahip olup yapay zekâyı farklı bir lider havuzuna kısıtlayabilirsiniz. Bu seçenek rastgeleliği tamamen ortadan kaldırmıyor, daha önce oyunlarınızda görmediğiniz bir grup liderden oluşan bir liste oluşturabilirsiniz; barışçıl bir oyun için saldırgan olmayan liderler veya gerçek bir karşılaşma için savaş çığırtkanı liderler.

Denge/Cila

Genel Güncellemeler
  • [Maya ve Gran Colombia Uygarlık Paketi] Barracks'ın yerini alan Basilikoi Paides'in Lahore'nin Nihang birimine savaş gücü yükseltmesini olması gerektiği gibi uygulamadığı bir sorun giderildi.
  • [Ana Oyun, Rise and Fall] Llanero [Maya ve Gran Colombia Uygarlık Paketi] ve Oromo Cavalry'nin [Etiyopya Uygarlık Paketi] eğitilmesi için artık stratejik kaynak gerekmiyor.
  • [Gathering Storm] Earth Goddess artık Breathtaking altıgenlere 1 inanç veriyor.
  • Kıyı Talanı birim eyleminin üzerinde destek birimi bulunan kıyı bölgelerini olması gerektiği gibi talan etmediği bir sorun giderildi.
  • 20 uygarlık ve 24 şehir devleti olan oyunlarda Özgür Şehirlerde oyuncu olmadan başladığı bir sorun giderildi.
Doğal Harika Güncellemeleri
  • Cliffs of Dover 3 altın, 3 kültür ve 2 yiyecek veriyor.
  • Crater Lake 4 yerine 5 inanç veriyor.
  • Lysefjord yanındaki altıgenlere +1 üretim veriyor.
  • Giant's Causeway yanındaki altıgenlere +1 kültür veriyor.
  • Campus artık Great Barrier Reef'ten büyük bir bitişiklik bonusu alıyor.
Hükûmet Güncellemeleri
  • Autocracy Politika Bölmeleri: 1 Askerî, 1 Ekonomik, 1 Diplomatik, 1 Joker Kartı
  • Oligarchy Politika Bölmeleri: 2 Askerî, 1 Ekonomik, 0 Diplomatik, 1 Joker Kartı
  • Monarchy Politika Bölmeleri: 2 Askerî, 1 Ekonomik, 1 Diplomatik, 2 Joker Kartı
  • Merchant Republic Politika Bölmeleri: 1 Askerî, 2 Ekonomik, 2 Diplomatik, 1 Joker Kartı
  • [Gathering Storm] Monarchy, her Renaissance Walls için +2 favor verir.
Bina Güncellemeleri
  • Arena ve Tlachtli binaları +2 mutluluk veriyor.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Ferris Wheel artık +2 mutluluk veriyor.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Audience Chamber artık +2 mutluluk ve +4 barınma yeri veriyor.
  • [Rise and Fall, Gathering Storm] Toronto (Rise and Fall) ve Mexico City'ye (Gathering Storm) Water Park binası eklendi.
Red Death
  • Kaynaklar, başlangıç konumları ve sıcaklık gibi işlevsel olmayan harita seçenekleri Red Death'te geçerli olmadıkları için kaldırıldı.
Etiyopya Uygarlık Paketi
  • Bir binadaki şaheser bölmelerinin, Secret Socities oyun modunda Büyük Tüccar tarafından yapılan bankanın yeri Gilded Vault ile değiştirildiğinde kaybolduğu bir sorun giderildi.
Bizans ve Galya Uygarlık Paketi
  • Culture Industry altın politika kartının verdiği +%25 üretimin, uzmanlık bölgeleri dışındaki bölgelere uygulanması gerekirken uzmanlık bölgelerine uygulandığı bir sorun giderildi.
Pirates
  • Oyuncuların aynı tur içerisinde arka arkaya taverna ziyaret edebildiği bir sorun giderildi.
  • Şehir Sancağı penceresinin,  “Sack City” ve Visit Tavern” pencerelerini görüntülerken yanlış metin gösterdiği bir sorun giderildi.
Vietnam ve Kubilay Han Uygarlık Paketi
  • [Babil Uygarlık Paketi] “Maui’s Inventions” kahraman yeteneği, oyuncuların tek bir kaynak üzerinde hâkimiyet kurmasını engellemek için dünyada hâlihazırda bulunan rastgele bir kaynak ortaya çıkarıyor.
  • Şirket oluşturulurken gereksiz mesajların çıktığı bir sorun giderildi.
  • Kubilay Han'ın gündeminin askerî güç doğrultusunda negatif etkileri hesaba katmadığı bir sorun giderildi.
  • Bir oyuncu başka bir oyuncudan şirket çalmaya çalıştığında oyunun çöktüğü bir sorun giderildi.
Çok Oyunculu
  • "Hayır ve sormayı bırak" seçeneği, çok oyunculu oyunlarda insan oyuncular diplomatik etkileşime geçerken devre dışı bırakılıyor.
  • Eşleştirme geliştirildi.
Yapay Zekâ
  • Yapay zekâ hava birimleri üretmeye daha yatkın.
  • Yapay zekâ hava birimleri için daha iyi formasyonlar kullanıyor.
  • Yapay zekâ daha fazla hava kuvveti hazır bulunduruyor.
  • Yapay zekâ uçaksavarları hava araçlarına karşı daha etkili kullanıyor.
  • Yapay zekâ, hava birimleri üretmek için gerekli olan stratejik kaynakları içeren takaslara daha çok önem veriyor.
  • Yapay zekâ, hava birimleriyle ilgili stratejik kaynaklar için anlaşma yapmaya daha yatkın.
  • Yapay zekânın kültür yarışında yer alma isteği arttırıldı.
  • Yapay zekânın çok sayıda uzay istasyonu inşa etmeye yatkınlığı güçlendirildi.
  • Yapay zekâ, sahip olmadığı kaynakları gerektiren birimler üretmiyor.
  • Yapay zekânın değeri düşük nesneler için gereğinden fazla altın önerdiği bir sorun giderildi.
Arayüz
  • Yenilen bir uygarlığın verisinin CO2 Levels Global Contribution grafiğinden kalktığı bir sorun giderildi.
  • “Sleep” ikonlarının World Tracker'daki Birim Listesinde olmadığı bir sorun giderildi.
  • Çeşitli metin güncellemeleri.
Konsol

Tümü
  • Yenilgi ekranının butonlarının, çok oyunculuda bir oyuncunun başka bir oyuncu şehir kurmadan yenildiğinde çalışmadığı bir sorun giderildi.
  • Global Resource Report ekranında mevcut olan ahşap kenarlık düzeltildi.
  • Bildirimler menüsünün Büyük Kişilikler menüsüne taştığı bir sorun giderildi.
  • Purchase with Gold penceresinde fazladan bir sembolün olduğu bir sorun giderildi.
  • Path to Nirvana oyun oluşturma menüsünde Taoizm ikonunun Çin'in sembolü olarak gösterildiği bir sorun giderildi.
  • Çok oyunculuda senkronizasyon bozulduktan sonra oyunun çöktüğü bir sorun giderildi.
  • Çok oyunculu oyunların sonunda oyunun çöktüğü bir sorun giderildi.
  • Büyük Kişilikler penceresinin Heroes & Great People menüsünün Kahramanlar sekmesinde gösterildiği bir sorun giderildi.
PlayStation 4 ve Xbox One
  • Rise and Fall kurallarıyla oynanan bir oyunda gözüken gereksiz bir sancak düzeltildi.
Nintendo Switch ve PlayStation 4
  • Oyun oluşturma menüsünde Game Random Seed ve Map Random Seed metinlerinin üst üste bindiği bir sorun giderildi.
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.