Yama Notları: Civilization VI - Gathering Storm Yama Notları
#1
2e2da05a9fa3376b93568fa02044c15b92a5eba7.jpg

Yapay Zeka
  • Artık daha çok uçak üretip kullanıyor.
  • Bir düşman şehrini alması gerekiyorsa garnizon için kullandığı birimleri de savaşa dahil etmeye başlıyor.
  • Sivil bir üniteyi yakalamak için birden fazla ünite görevlendirmeyi bıraktı.
  • İhtiyacı olmadığı zamanlarda altın için ticaret yapmaya yanaşmıyor.
  • Menzili garnizon ünitelerini savaşta artık daha etkili kullanıyor.
  • Artık bir şehri aldığında bir savunma birimini otomatik görevlendirir.
  • Hedef şehri mevcut turda alabildiği durumlarda ünitelere savunma emri vermeyi bıraktı.
  • Ünite harcamaları için gereken kaynaklara daha çok önem veriyor.
  • Dost bir ülkede tarihi eser kazısı yapmayı artık saldırı sayıyor.
  • Barbar saldırı zamanlayıcısı ilk ünite menzile girer girmez diğer üniteleri beklemeden başlar.
  • Barbarlar saldırı sırasında keşfedilmemiş bölgelerden de geçebilir.
  • Saldırıdan korumak istediği şehre gönderdiği savunma birimlerini artık korumaya çalışıyor.
  • Daha fazla gemi inşa etmesi için deniz birimlerinin önemi artırıldı.
  • Bir şehri alırken konumunu daha dikkatli analiz etmeye başladı, başka bir ülkenin ortasında şehre sahip olmaktan kaçınıyor.
  • Savunma amacıyla şehir devletlerinden levy military yapabilir.
  • Ticaret anlaşması önerirken artık bolca ürün istemek yerine daha basit ve dikkatli teklifler sunuyor.
  • Tarihi eser koleksiyonunu tema haline getirirken yaşadığı bir sorun düzeltildi.
  • Religious Emergency durumunda partneri hedef şehrin dinini değiştirdi diye uyarıda bulunmaz veya sinirlenmez.
Kullanıcı Arayüzü

Yeni Özellikler
  • Ana Menü: Hall of Fame – Zafer ve yenilgilerinizi detaylı istatistik ve grafiklerle inceleyebilirsiniz.
  • Oyun İçi Ayar: İnşa sırası ve toplu inşa modları aralarında geçişi sağlayan bir butonla birlikte oyuna eklendi.
  • Lens: Empire Lens – Aktif edildiğinde sahip olduğunuz toprakları gösterir, districtler ve getirileri ile birlikte.
  • Kaynak Rapor Sayfası: Tanıştığınız medeniyetlerin sahip olduğu stratejik ve lüks kaynak miktarını gösterir.
  • Mini-map: Anlaması kolay yeni bir minimap ve açıp kapatabileceğiniz tam ekran mini-map seçeneği eklendi.
  • Map Labels: Artık doğal harikalar ve ulusal parklarının isimlerini yazan yazı etiketleri var. (Gathering Storm gerekir)
Yeni Eklenen Oyun Ayarları
  • Birden çok seçmeli renk körü modu getirildi.
  • Dokunmatik modu aktif hale getiren bir seçenek eklendi
  • Bulut gölgelerini aktif hale getiren bir grafik ayarı eklendi.
  • Fare tekerleğinin hızını ayarlamanızı sağlayan bir seçenek eklendi.
  • Modların uyumluluk uyarısını kapatabileceğiniz bir onay kutusu eklendi.
  • Gathering Storm Benchmark ayarları eklendi. (Gathering Storm gerekir)
  • Civilization “Jersey” Sistemi: Birbirine yakın renk paletine sahip medeniyetlerin renk temasını otomatik olarak düzenler.
  • Yüksek çözünürlüklü dokulara sahip ölçeklendirilebilir kaynak ve üretim simgeleri eklendi. (XML dosyalarıyla değiştirilebilir)
  • Bir üniteyi seçtiğiniz zaman şehirlerin menzilli saldırı arayüzü gizlenir.
  • Bir ünitenin hareket puanı kalmamışsa menzilli saldırı seçeneği gizlenir.
  • Eğer bir düşman ünitesi menzildeyse şehirdeki ünitenin bayrağı ve şehrin menzilli saldırı butonu yeniden pozisyonlandırılır.
  • Arkeolog için önerilen bölge vurgusu eklendi.
  • Üniteler arasında geçiş yapma mantığı geliştirildi artık kamera oyuncunun gitmek istediği yerin tersine daha nadir gidiyor.
  • Pop-up ve danışman önerileri geliştirildi ve güncellendi.
  • Ve daha pek çok arayüz ve metin düzenlemesi.
Grafikler
  • Yeni grafik sistemi ile birlikte aynı sahnede daha fazla parçacık görebilirken daha yüksek performans alacaksınız.
  • Yavaşça hareket eden bulut gölgeleri. (Ayarlardan açılıp kapatılabilir)
  • Yeni yeryüzü/model yansımaları. (Önceden sadece okyanuslarda ve nehirlerde yansıma vardı)
  • UI öğeleri için alt piksel filtreleme. (Kamera hareketi esnasında ünite ve şehir bayraklarında oluşan titreme giderildi)
  • Liderlerdeki gölge kalitesi artırıldı, ultra ayarlarda 8k harita gölgesi seçeneği kaldırıldı.
  • DX12 versiyonunda daha fazla performans ve daha az bellek kullanımı.
  • Tüm grafik kalitesi seviyelerinde görsel uyum iyileştirmeleri.
  • Şehir ve yol yerleşimlerinde çeşitli iyileştirmeler.
  • Çeşitli grafik performans optimizasyonları.
  • Multithreading performansı artırıldı.
Çok Oyunculu
  • Bulut üzerinden oynama. (İnternet bağlantısı gerektirir)
  • Multiplayerda senkronizasyon ve bağlantı sorunları giderildi.
Denge Değişiklikleri

Barbarlar
  • Barbar kampları ileri çağlarda başlayan oyunlarda artık menzili izci birlikleri çıkartabiliyor.
Birim ve Birim Güçleri
  • Yağmalama ödülleri bulunduğunuz çağa göre değişir. (İyileşme hariç)
  • Bütün iyileşme ödülleri artık 50 HP.
  • Bilim ve kültür geliştirmelerini yağmalama ödüllerinin ana değeri 25'ten 15'e düşürüldü.
  • Machine Gun artık 2 menzile sahip.
  • İlerleyen çağlarda Horse Archer harici birim çıkarılabilmesi için menzili mobil birim tagı eklendi.
  • Hava ünitelerinin saldırı gücü kara ünitelerine uyumlu olacak şekilde artırıldı. (Gathering Storm'da geçerli)
  • Uçak savar ünitelerinin gücü artırıldı, bakım maliyeti düşürüldü. (Gathering Storm'da geçerli)
  • Oyuncular artık benzersiz birimler ile oyuna başlayabilirler.
  • Missile Cruiser ile Battleship aynı hareket menziline sahip.
Şehir ve Şehir Gücü
  • Duvarların can değeri 2 katına çıkarıldı. Dış savunma gücü 2->3
  • Government Plaza artık diğer districtler ile aynı yağma değerine sahip.
  • Audience Chamber hükümet binasının housing değeri 4->3
Teknoloji ve Civic Ağacı
  • Petrol kuyusu geliştirmesi çelik teknolojisi araştırıldıktan sonra yapılabilir.
Poliçeler ve Hükümetler
  • Total War Poliçesi yağmalarda %50 daha fazla altın kazandırır.
  • Strategic Airforce Poliçesi artık tüm uçakları kapsıyor.
  • Civil Prestige Poliçesi sadece seviye 2 vali gerektirir ve 2 housing sağlar.
  • Üretim bonusu veren poliçeler artık eski üniteleri de kapsıyor.
  • Yine harikalar için üretim bonusu veren kartlar artık eski çağlardaki wonderları da kapsıyor.
Medeniyetler
  • Tamar artık faith ağırlıklı gidiyor.
  • Sphinxes bir diğerinin yanına inşa edilebilir.
Din
  • Defender of the Faith savaş bonusu 10 -> 5
  • Sonradan başlayanlar için faith puanı ekler.(sanırım sonradan şehir kuran medeniyetleri kastediyor)
Casusluk
  • Counterspy and Listening Post görevleri tamamlanma bildirimi üzerinden tekrar başlatılabilir.
  • Harita oluşturulurken tüm medeniyetler ve şehir devletleri mümkün olduğunca etrafa dağıtılmaya çalışılır.
Performans
  • Ticaret rotası ile yol hesaplamalarında ve raporlarda birçok performans güncellemesi yapıldı.
  • Özellikle oyunun sonlarında, AI işlem sürelerinde önemli artışlar sağlandı.
  • Oyun içindeki farklı paneller ve ekranlar arasında çoklu arayüz performans iyileştirmeleri.
Giderilen Hatalar

Ünite ve Ünite Güçleri
  • Heavy Cavalry terfilerinin bağlantıları düzeltildi.
  • Oyuncuların müttefik bölgelerinde uçak konuşlandırmasına izin verildi.
  • Hava birimleri artık içinde sivil bir birim bulunan defansif districte saldırabilir.
  • Pek çok Rebase ve Deploy hata düzeltmeleri.
  • Paraşütçüler şehir merkezlerini havaalanı olarak görmüyor.
  • Bir ünitenin sahibi değiştiğinde tecrübe puanı ve tecrübe seviyesin aktarılamama sorunu düzeltildi.
  • The Garrison terfisi artık düzgün çalışıyor.
  • Corp veya Army katılan üniteler yanlış bir şekilde birleşiyordu düzeltildi.
  • Bir şehir inşa edildiğinde üniteler olmaması gereken bir yerde duruyorsa yeniden yerleştiriliyorlar.
  • Roman Fort inşa etmek ünitenin turunu sonlandırır.
  • Müttefiklerin savaş bonusları artık arayüzde doğru bir şekilde gösteriliyor.
  • İnşa yapabilen üniteler nükleer serpinti bulunan şehirlerde bile eğitilebilir.
  • Ünitelerin bulunduğu bölgeye bağlı savunma gücü yanlış gösteriliyordu, düzeltildi.
  • Ünitelerin içerisinde dost bir ünite bulunan düşman şehrine saldırmayı reddetmesi düzeltildi.
  • Uçakların uçak gemisi ile bağlantısını kopmasına sebep olan bir sorun düzeltildi.
  • Nükleer saldırılar her zaman kamera açısında olur, kolayca geçilebilir.
  • Ünitelerin uzun yollarda tek sıra hareket etmelerine neden olan bir sorun düzeltildi.
Şehirler ve Şehir Savaşları
  • Su taşkını bulunan bölgelerde birden fazla üretim sorunu giderildi.
  • Urban Defenses Policy 400 hit point sağlamaması sorunu düzeltildi.
  • Yağmalanan districtler çevrelerine bonus sağlayamıyordu bu sorun düzeltildi.
  • Şehir merkezlerinin yiyecek ve üretim bonusu almasını engelleyen bir sorun düzeltildi.
  • Yağmalanan lüks kaynakların hala amenities vermesini sağlayan bir sorun düzeltildi.
  • Free cities saray inşa ederek great worklerin kopyasını oyuna sürmesini sağlayan bir hata düzeltildi.
  • Bir şehir ortadan kaldırılırsa milli parklarda ortadan kalkar.
  • Bir şehir ticaret ile verildiğinde üniteler doğru bir şekilde şehrin dışına atılır.
  • Şehirlerde nükleer serpintiden oluşan birçok sorun düzeltildi.
  • Şehir transfer edildiğinde yağmalanan districtlerde oluşan hatalar düzeltildi.
  • District tamir edildiğinde hala yağmalanmış gibi görünmesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Savaş gücü veren bir district turun ortasında tamamlanmışsa savaş gücü yeniden hesaplanır.
Önemli İnsanlar
  • Great General ve Amirallerin karşıt birimler üzerinde aktif olmamasını sağlayan bir hata düzeltildi.
  • Great Person ihtiyacı olan bina satın alınırsa hemen aktif hale getirilebilinir.
Loyalty
  • Bir şehir ele geçirildiğinde tur başına etki eden sadakat puanları güncellenir.
  • Bir şehir herhangi bir sebepten ötürü tamamen sadık olarak kilitlenirse (Statue of Liberty, Phoenicia unique ability), tur başına sadakat puanı 0 olarak gösterilir ve panelde (always full loyal) her zaman sadıktır yazar.
Poliçeler ve Hükümetler
  • Praetorium Policy vali olmadığı sürece doğru uygulanmamasını sağlayan bir hata düzeltildi.
  • Democracy's government bonus districtler yağmalandığında geçerli olmaz.
  • The Classic Republic government Amenity and Housing bonus sadece yağmalanmamış district varsa geçerli olur.
Ticaret Rotaları
  • Ticaret yolu bonuslarının varış noktasına etki etmemesini sağlayan hatalar düzeltildi
  • Binalar yağmalandığında Ticaret Güzergah Kapasitesi artık doğru şekilde azaltılıyor.
Medeniyetler
  • Alexander'ın önceliklerinin doğru şekilde uygulanmaması hatası düzeltildi.
  • Sumerlerin ve Foreign Ministry binasının birlikte düzgün çalışmaması hatası düzeltildi.
  • Mvemba'nın the Devout agenda almaması sağlandı.
Teknoloji ve Civicler
  • Apprenticeship bir yapıyı onarırken artık daha düzgün çalışıyor.
Casusluk
  • Rise and Fall spy görevleri için metne ayrıntılar eklendi.
  • Tur geçme ve uyuma butunları spy görev üzerindeyken kaldırıldı.
  • Outlaw Listening Post mission vs. Allies (artık dostlarınızı da dinleyebileceksiniz diyor sanırım).
  • Spy için şehre yerleşme bonusunun %100 olması engellendi.
  • Archipelago küçük adalar üretmesine neden olan bir hata düzeltildi.(Espionage ile ne alakası var)
  • Eğer altın çağdaysanız denounce'un hemen ardından 3. party bir savaşa katılabilirsiniz.
  • Yağmalanan distirctler Financier governor sayesinde yeniden satın alınamaz.
Exploitler
  • Oyuncular artık fetih edilen bir şehirden tile transferi yapamaz. (Transfer edip yağmalayıp sonra geri alınabiliyordu)
Görsellik
  • Brezilya şehirleri ve sarayı güncellendi.
  • Kıyı şehirlerinin görselleri kanala sahip olacak şekilde yenilendi. Granaries ve Monuments görselleri güncellendi.
  • Bütün modellerde hatalar giderildi ve görsel düzeltmeler yapıldı.
Ücretsiz İçerik
  • Scout için alternatif kostüm eklendi. Köpek yerine kedi gezdiren scout birimi için 2kgames sitesinden hesap açıp oyununuzun bulunduğu platforumu hesaba bağlamanız yeterli.
[+] 4 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.