Günlük: CK3 - 1.2 Yamasındaki Diğer Değişiklikler
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.2 yamasındaki diğer değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1442919/ :Herkese merhabalar, bu günlükte sizlere 1.2 yamasıyla oyuna eklenecek olan çeşitli yeniliklerden bahsedeceğiz. Hükümdar Yaratma özelliği çok hoş olsa da, 1.2 yamasının yegane içeriği o değil. Sizlere tanıtmak için sabırsızlandığımız çok sayıda yeni özellik mevcut, aşağıda bunları sizler için sıraladık.

Son olarak merak ettiğinizi biliyoruz, evet - 1.1 sürümünde aldığınız kayıt dosyalarıyla 1.2 sürümünde devam edebileceksiniz.

Ölüm Listesi
CK2'nin eğlenceli mekaniklerinden biri olan Ölüm Listesi CK3'e geliyor, daha önce Hükümdar Yaratma özelliğine dair paylaştığımız ekran görüntülerde bu küçük ikon dikkatinizi çekmiş olabilir. Cinayet işlediğini bildiğiniz karakterlerin yanında kurukafa ikonu bulunacak, bu ikona tıkladığınızda kimleri nasıl öldürdüğüne dair bir liste ile karşılaşacaksınız. Bu özellik şövalyelerizin gerçekte ne kadar etkili olduğunu ve savaş alanında sizin adınıza kimleri öldürdüklerini görmenizi de sağlayabilir. Elbette bu kısımda sadece öldürdüğünü bildiğiniz kişileri göreceksiniz, dolayısıyla bir karakterin dışarıdan masum görünmesine çok da aldanmayın.

KillList.png

YourKills.png

Orduya Bağla
Oyuna eklediğimiz bir diğer özellik, ordularınızı diğer müttefik ordulara bağlayabilme özelliği. Bu özellikle Haçlı Seferleri gibi savaş lideri olmadığınız büyük savaşlarda önemli hale geliyor. Ordularınızı sizle aynı toprakta bulunan herhangi bir müttefik orduya bağlayabiliyorsunuz. Elbette sonrasında orduyu ayrıştırıp kendi istediğiniz bir toprağa gönderebiliyorsunuz. Eğer mevzubahis toprakta birden fazla bağlanılabilir ordu bulunuyorsa, karşınıza çıkan pencereden bağlamak istediğiniz orduyu seçiyorsunuz.

Attach.png

Ülke Rahibini Desteklemeye Zorlama

Ülke Rahibiniz size karşı iyi bir görüşe sahipse sizi destekleyecektir, bunun dışında artık Ülke Rahibinizin üzerinde güçlü koz sahibi olmanız durumunda, size karşı görüşü ne olursa olsun onu sizi destekemeye zorlayabiliyorsunuz. Bu şekilde rahibiniz sizden nefret etse bile topladıkları vergileri ve milisleri size sağladığından emin olabiliyorsunuz.

HookEndorsement.png

Kabile Surları/Kabile Yerleşimleri
Artık dünyanın farklı bölgelerinde bulunan kabileler birbirlerinden farklı görünüyorlar. Kuzeyde uzun evlerden, bozkırda yurtlara kadar oyundaki kabileler kendilerine has görsellere sahip olacaklar. Aynı zamanda bir yerleşimde bulunabilecek en düşük kale seviyesine has yeni bir görsel sur kademesi oluşturduk.

TribalHoldings.png

Yenilenmiş Hanedan Arayüzü
Hanedan arayüzünde bazı geliştirmelerde bulunduk. Bu arayüzde artık hanedan ve hane reisinin nasıl belirlendiğini belirten bilgi kutuları yer alıyor, bu kısımdan hane reislerinin askerî güçlerini görebiliyor ve karşılaştırabiliyorsunuz. Miras kısmında hangi kategoride kaç miras açtığınızı artık daha net bir şekilde görebiliyorsunuz.

NewDynastyView.png

Geliştirilmiş Muharebe Arayüzü
Muharebe arayüzünde de önemli değişikliklerimiz var, yeni arayüz hem daha güzel görünüyor hem de bilgiyi oyuncuya daha iyi sunuyor.

NewBattle.png

Oyuncu Armaları
Artık haritada gözüken oyuncu armalarının etrafında bir süsleme bulunacak. Bu şekilde multiplayer oyunlarda oyuncu ülkelerini daha kolay bir şekilde görebileceksiniz.

Mantling.png

Toplanma Noktası Geliştirmeleri
1.2'de birlik sisteminde bazı çalışmalarda bulunduk. Bu çalışmalar neticesinde milislerin takviye kuvvet almaları gerekirken almamasına sebep olan çeşitli hataları da giderdik. Bununla beraber, birliklerin toplanma noktasında nasıl toplandığı hususunda da değişikliklerimiz oldu. Eğer toplanma noktasında toplanan birlikler, o noktadaki ikmal limitini aşıyorsa, oyun otomatik olarak bu birlikleri ayrıştırıp komşu topraklara yolluyor.

RallyPointRaise.png

Yukarıda 2.5 bin asker besleyebilen bir toprakta 10 bin asker toplanmaya çalıştığında nasıl bir görüntü ortaya çıktığını görebilirsiniz.

Sibirya Paganları
Suomenusko dini uzun süredir tuhaf bir noktada yer alıyordu. Haritada tarihe baktığımızda çok farklı inanışlara sahip halkların bulunduğu yerlere uzanan bir dindi, bu sebeple 2 değişiklik yaptık. İlk olarak Suomenusko artık Ukonusko (ana tanrılarının ismi), böylelikle bu din sadece Fin dini olmaktan çıkıyor - keza aynı dine mensup farklı kültürler de mevcuttu.

NewSetup.png

Ardından Sibirya bölgesi için yeni bir din oluşturduk. Yeni bir din oluşturmanın Ugor halkının farklı inançlarını yansıtmak için daha doğru olacağını düşündük. Turumic ismi Ukonusko ismiyle benzer bir biçimde ana tanrıları olan Numi-Turum'dan geliyor. Bu iki din birbiriyle oldukça yakın olsalar da, avlanmaya olan bakış açılarıyla önemli bir farklılık içeriyorlar. Bu dinin Öğretileri şu şekilde: Ataya Saygı, Kutlama Ayinleri ve Doğanın Kutsallığı. Buna ek olarak Avcı özelliği bu dinde Erdem olarak sayılıyor. Diğer Erdemler: Cesur, Cömert, İhtiyatlı. Bu esnada Açgözlü, Korkak ve Kinci özellikleri günah olarak görülüyor.

Çirkinlik Geliştirmeleri
CK3'te "Çirkin" özelliği CK2'de olduğundan çok daha ilginç, 3 farklı kademede portrelere etki edebiliyor. Ancak ilk kademesi hariç istediğimiz etkiyi yarattığını söylemek mümkün değildi. Bu sebeple 1.2 ile birlikte çirkin karakterlerin gerçekten çirkin gözükmeleri için bazı değişiklikler yaptık. 1.2 öncesinde çirkin karakterlerin derileri farklı oluyordu ve tüm yüz özellikleri daha belirginleşiyordu. Bu durum hala geçerli fakat 1.2 ile birlikte bunlara ek olarak çirkin karakterlerin spesifik özelliklerini daha belirgin hale getirebiliyoruz. Bu da örneğin dikkat çekici bir burna sahip olmasını, yüzünün kafası için biraz küçük kalmasını veya dünyanın en küçük ağzına sahip olmasını sağlayabiliyor. Bu şekilde ufak detaylar çirkin karakterlerin gerçekten çirkin gözükmelerini sağlıyorlar. Aşağıda 1.2 ve 1.1'den örnekler yer alıyor.

UglyComparison.png

Gördüğünüz üzere fark devasa değil ancak yine de daha ilginç olduklarını söylemek mümkün. Özellikle "İğrenç" özelliği için yapılabilecek ekstra şeyler hala var. Yine de 1.2'de bu noktada basit ve güvenli bir adım attığımızı düşünüyorum.

Anasoylu Oyun Kuralları
Oyuna yapay zekanın ne tür evlilikler hedefleyeceğini belirleyen çeşitli oyun kuralları ekledik. Seçebileceğiniz çok sayıda farklı seçenek var ve neyi seçerseniz seçin başarım alabiliyorsunuz.

MatriRules.png

Saraydaki Hanedan Mensuplarına İsim Verme
Artık sadece çocuklarınızın değil, sarayınızda bulunan tüm hanedan mensuplarının ismini belirleyebiliyorsunuz.

Yeni Olaylar
Yatalak özelliği veren yeni olaylar sayesinde artık yaşlılığı, hastalığı ve yorgunluğu daha net bir şekilde hissedeceksiniz.

Düşmanlarını tahtalı köye daha da ekspres bir şekilde yollamak isteyenler için Cinayet planına yeni olaylar ve daha ölümcül sonuçlar ekledik. Artık sadece planın kendisi değil, planı yapan kişi de açığa çıkarılabiliyor. Buna karşın öldürmek istediğiniz karakterin Saray Hekimini Yardakçı haline getirirseniz, kasıtlı bir şekilde hedefinizin yanlış bir şekilde tedavi edilmesini sağlayabiliyorsunuz.

Diğer planlar ve mekaniklerde de çeşitli değişiklikler ve yenilikler yapıldı.

Bugünlük bizden bu kadar, hoşçakalın.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Ölüm listesi eninde sonunda ekleneceğini tahmin ettiğim mekaniklerdendi ama bu kadar erken olacağını beklemiyordum. Muharebe arayüzü hoş olmuş. Yeni hanedan arayüzü işlevsel olsa da pek estetik durmuyor, altta kocaman bir boşluk kalmış. Bir de arma süslerinin sadece oyuncuları belirtmek için değil de CK2'de olduğu gibi kademelere göre olmasını yeğlerdim, güzel görünüyordu.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#3
Meh dedirtecek QOL geliştirmeleri var fakat 1.2'nin olayı buysa bozuşuruz Paradox. Bence bunların günlükte bile bahsedilmeyip yama çıktığında yama notlarında 1er satırla bahsedilip geçilmesi gerekiyordu.
[+] 3 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Ben bu yamada hiç olmazsa kabile olarak gözüken Türk boylarında milislerin piyade yerine süvari olmasını isterim. Maaşlı en basit süvariden bir tık daha kalitesiz bir birim olabilir. Ayrıca bu özellik diğer Türk İslam devletlerinede eklenebilir. Böylece tarihi gerçeklere çok daha uyum sağlanır.
Ara
Cevapla
#5
Bazı özelliklerin çıkıştaki sürümde olmamasını açıkça söylemeleri trajikomik.
Fact: Strategyturk'e sadece EU4 ve CK3 dev diaryleri için geliyorum.
Ara
Cevapla
#6
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1442919/ :Toplanma Noktası Geliştirmeleri
1.2'de birlik sisteminde bazı çalışmalarda bulunduk. Bu çalışmalar neticesinde milislerin takviye kuvvet almaları gerekirken almamasına sebep olan çeşitli hataları da giderdik. Bununla beraber, birliklerin toplanma noktasında nasıl toplandığı hususunda da değişikliklerimiz oldu. Eğer toplanma noktasında toplanan birlikler, o noktadaki ikmal limitini aşıyorsa, oyun otomatik olarak bu birlikleri ayrıştırıp komşu topraklara yolluyor.

RallyPointRaise.png

Görseldeki yenilik saçma olmuş. Supply limit aşımı zaten orduya belli bir asker kaybı vermekte. Yani bu özellik yüzünden ordumuzu çıkartınca tekrar birleştirmek için boş yere vakit harcayacağız ve hiç bir şey değişmeyecek. Askerler parçalara ayrılsa bile düşman toprağına giderken gene bir araya getirip göndereceğimiz için hiç bir faydası olmayan bir özellik olmuş.
Ara
Cevapla
#7
(21-11-2020, 08:28)SkyWolf : Görseldeki yenilik saçma olmuş. Supply limit aşımı zaten orduya belli bir asker kaybı vermekte. Yani bu özellik yüzünden ordumuzu çıkartınca tekrar birleştirmek için boş yere vakit harcayacağız ve hiç bir şey değişmeyecek. Askerler parçalara ayrılsa bile düşman toprağına giderken gene bir araya getirip göndereceğimiz için hiç bir faydası olmayan bir özellik olmuş.

  Katılıyorum, ayrıca eğer bu komşu topraklarda veya yakınlarda düşman ordusu varsa nasıl davranacak bu sistem acaba. Ben sevemedim bu yeni sistemi. Umarım saçma sapan hatalarla karşılaşıp çıldırmam.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.