Günlük: EU4 - İsveç Görev Ağacı
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta İsveç Görev Ağacından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...2.1530055/ :Hallå allihopa! Europa Universalis IV için yeni geliştirici günlüğümüze hoş geldiniz! Bugün sonunda İsveç içeriklerini tanıtabileceğiz, hadi başlayalım!

Dün, 6 Haziran, İsveç Milli Günü'ydü. Bu gün Gustav Vasa'nın 1523'te kral seçilmesinin yıl dönümü. Bu olay İsveç tarihindeki son derece önemli olaylardan biriydi, zira bu olay Danimarka ve Norveç ile bir yüzyıldan uzun süren birlikteliğin son bulduğu noktaydı. İsveçli soylular ve Dan krallar arasındaki onlarca yıl süren politik çekişmeler sonucu gerçekleşen Stockholm Katliamı ve önceden bahsedilen Kral Gustav'ın taç giymesi, ünlü ve güçlü Vasa hanedanının doğuşuna sebep oldu ve bu hanedan 17. yüzyılın ortasına kadar hüküm sürdü.

İsveç görev ağacı, İsveç'in Büyük Kuzey Savaşı öncesi Baltık bölgesindeki baskın güç olmasını yansıtıyor. Bunun dışında İsveç'in bazı hedeflerini ve gelişmelerini kapsıyor.

swedish_mission_tree.png

İsveö görev ağacı, Danimarka'nınki gibi iki parçaya ayrılıyor: ilk yarı tarihsel fetihleri ve Avrupa'daki hedeflerini kapsıyor. İkinci yarı ise daha çok ülkeye özgü olayları, gelişmeleri, koloniciliği ve din meselelerini konu alıyor.

İlk önce "fetih kısmından" başlayarak, İsveç'in ilk görevleri "Engelbrekt Rebellion", "Swedish Allies", "Military Advice" ve "Support from the Estates" büyük oranda Danimarka'ya karşı yapacağınız bağımsızlık savaşı ile alakalı. Belirtmeliyiz ki "The Engelbrekt Rebellion" gibi bazı olaylar bu görevlerin parçası haline getirildi.

"Swedish Allies" Danimarka'nın düşmanları ya da rakipleriyle ilişki geliştirerek tamamlanabiliyor ve aşağıdaki olaya sebep oluyor:

supporters_event.png
Not: Bağımsızlık Destekleme bu DLC'nin bir parçası olacak.

supporters_event_second_option.png
Not: Değerlerin son hali bunlar değil.

Görsellere dahil edilmeyen üçüncü seçenek ise sadece bağımsızlık isteğinizi %50 düşürmeye yarıyor. Bu seçenek genellikle YZ tarafından bir şekilde görevi tamamlamayı becerebildiyse ve Danimarka onları yatıştırmayı başardıysa seçiliyor.

İkinci seçeneği seçtiyseniz ve Danimarka'ya karşı bağımsızlık savaşınızı hiçbir müttefikiniz olmadan kazanmayı başarırsanız aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

independence_victory_event.png

Fakat, ikinci seçeneği seçip destek almaya çalışırsanız savaş sırasında aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

anti_cheese_event.png

"Military Advise" görevi ile birlikte bağımsızlığa bir adım daha yaklaşacaksınız:

vasa_leader_event.png
Not: Johan (Kristernsson) Vasa, I. Gustav Vasa'nın dedesi. Bu görevi daha sonraki bir tarihte tamamlarsanız Erik Vasa, Gustav'ın babası ya da direkt Gustav Vasa'yı elde edebileceksiniz. Görev ödülünde isimleri dışında hiçbir fark yok.

Bağımsızlığınızı bu etkiye sahipken kazanırsanız aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

new_king_event.png

Tabii mevcut kralı tutmayı da seçebilirsiniz. YZ her zaman yüksek yeteneklere sahip kralı seçecek.

Son olarak "Support from the Estates" ile birlikte kimden nasıl bir destek istediğinizi seçebileceksiniz:

estate_support_event.png

Soylular size %25 indirimli 2. seviye disiplin danışman, Ruhbanlar ise büyük miktarda Papalık Nüfuzu, Tüccarlar ise Danimarka'ya karşı olan mücadelenizde destek olması için kadırgalar veriyor. Herhangi birinden destek almak sizi o Estate ile borçlu duruma getirecek ve bundan kurtulmak için bir karar almanız gerekecek. Bu karar daha sonraki görevler için bir gereksinim ama bunu tamamen görmezden gelip dördüncü seçeneği seçebilirsiniz (size 20 prestij verecek) ya da "Stockholm Bloodbath" olayını bekleyebilirsiniz (Danimarka geliştirici günlüğünde bahsettik). Bu görevi Katliam olayından sonra tamamlarsanız, Danimarka'nın yaptıklarından ötürü estateler desteğini size ücretsiz bir şekilde verecek.

Tüm bu görevler ve olaylardan sonra efendiniz ile yüzleşmeye ve bağımsızlığınızı ilan etmeye hazırsınız! "Declare Independence!" görevinden sonraki görevler oldukça basit, sizden Baltık kıyılarını fethetmenizi isteyecek fakat bazı görevler biraz daha farklı.

"Stabilize the Kingdom" bunlardan biri. Sizden istediği şey, adından anlaşılabileceği üzere, ülkenizi istikrarlı bir hâle getirmeniz. Bunun için yüksek meşruiyet ve istikrara sahip olmalı ve borca sahip olmamalısınız. Bunun karşılığında diğer görevleri nasıl tamamlayacağınızı seçebileceksiniz:

poland_policy_event.png
poland_policy_event_second_option.png
poland_policy_event_third_option.png

Üç seçenek ve "The Kingdom of Poland" görevini tamamlamak için üç farklı yol. Üçüncü seçenek özellikle İsveç ve Polonya ile co-op oynamak isteyenler ya da Polonya topraklarına girmek istemeyenler için birebir. Bu ayrıca görev ağacınızın Tarikatlarda sıkça karşılaştığımız "böyle olsa nasıl olurdu" temasından uzak durmasını sağlıyor.

Bir başka ilgi çekici görev ise "Swedish Skåneland" ya da ödülü mü demeliydik. Bu görevi tamamlamak Danimarka hâlâ Norveç'i yönetiyorsa size özel bir savaş sebebi verecek:

norway_cb.png
norway_po.png
Not: Norveç bağımsız ise Norveç'e karşı normal bir PU savaş sebebi elde edeceksiniz, Danimarka'ya karşı özel bir savaş sebebi değil.

"The Crown of Norway" Norveç size bağlı bir devletse ve sizinle en az 50 ilişkisi varsa onları tarihsel dost yapmanızı sağlıyor.

Son olarak ise fetih kısmının "bitirici" görevlerina bakalım. "Dominium maris baltici"yi tamamlamanın iki yolu var: ya tüm kıyılara bizzat sahip olacaksınız ya da bir müttefikiniz sahip olacak. Görevi kendiniz ya da bir vasalınız aracılığıyla tamamlarsanız kalıcı olarak -5 Yıl Ayrılıkçılık ve +2 Aylık Splendor kazanacaksınız.

"Stormakstiden" görevi aşağıdaki olaya sebep oluyor:

swe_empire_event.png
Not: İskandinavya'yı kurmak ücretsiz yama ile birlikte yapmaya değer bir şey olacak fakat bu başka bir Geliştirici Günlüğünün konusu.

Son olarak ise "Lord of Eastern Europe" aşağıdaki olaya sebep olacak:

varangian_route.png
Not: Bu olay ve Novgorod'u fethedip geliştirmenizi isteyen "Varangians' Legacy" İsveç için yegane Viking referansları. Daha fazlasını istemek nafile

Fetih görevlerini bitirdiğimize göre İsveç'in daha ilginç görevlerine geçebiliriz ve bunlardan bolca var. Bu görevler 5 kısma ayrılıyor: Sami ve İsveçli köylüleri ilgilendiren iç işleri görevleri, İsveç koloniciliği, Ticaret ve Endüstrileşme, Askeri reformlar ve Dini meseleler.

Görev ağacının en solundaki iç işleri görevleri, İsveç tarihinde önemli bir yere sahip olan İsveçli köylüler ve Sami nüfusuna değiniyor. Tahil, Balık ve Besi Hayvanı üreten topraklara 10 fabrika kurarak, 2 istikrara sahip olarak ve "The Dacke War" felaketini geçirerek ya da 10 Tahıl, Balık veya Besi Hayvanı toprağını 10 gelişmişliğe çıkararak "The Peasants' Agenda" görevini tamamlayabilirsiniz:

peasants_effect.png

Felaketten bahsetmişken: the Dacke War felaketi biraz daha tehlikeli ve daha sık karşılaşılacak şekilde güncellendi.

dacke_war_disaster.png
Not: Değerlerin son hali değil.

"Integrate the Sami" görevi ise onlara karşı olan kültürel yaklaşımız ile alakalı ve Sami topraklarının kabul ettiğiniz bir dine ve kültüre sahip olması ile tamamlanabiliyor, bunu nasıl yapacağınız size kalmış. Tamamlamak Tüccarlar için "Forest Expansion" ayrıcalığını açacak:

forest_expansion.png

"Forest Expansion" görevi orman topraklarınızda gelişmişliği yükseltiyor, yani bahsedecek çok bir şey yok. Ödülü ise kutuplara yakın İskandinavya topraklarında %40 gelişmişlik maliyeti düşüşü veriyor, yani sadece İskandinavya toprakları ile tall oynamak oldukça mümkün.

İsveç'in kolonicilik görevleri oldukça basit: Tarihsel olarak İsveç'in kolonicilik hedefindeki toprakları ele geçirin.

Bir diğer tarafta ise Baltık ticaretini kontrol altına almakla ve ülkenizi endüstrileştirmeyle, daha çok demir ve bakır üreten topraklarınızı, alakalı görevler var. Bu kısmın öne çıkan olayı ise Avrupa için bakırın fiyatını belirleyebiliyor olmanız:

copper_event.png
copper_event_second_option.png
copper_event_third_option.png
Not: diğer iki seçenekten aldığınız para Bakır ve Demir üretiminiz ile oranlı bir şekilde artıyor.

Dini meseleler ile alakalı görevler Danimarka'nınkiler ile oldukça benzer şekilde çalışıyor. Soldan sağa Katoliklik, Protestanlık ve Hümanist ağaçlar:

religious_missions.png

Her kısmın öne çıkan parçaları:
  • Hümanistler için "Disempower the Clergy" görevi, Ruhbanlardan toprak aldığınızda çıkan isyanı engelliyor.
  • "Religious Peace" görevi sapkınlara ve kafirlere karşı Kalıcı +1 Azami Tolerans veriyor.
  • Katolikler ve Protestanlar için "Defender of the True Faith" görevi Doğru Din Toleransını 1 arttırıyor, Doğru Dine sahip topraklarıdaki insan gücünü %15 yükseltiyor ve İmparatorluk Otorite Artışı Etkisini %25 arttırıyor. Bu etkiler dininizi değiştirene kadar kalıyor.

Detaylarına inmek istediğim bir görev var: "The Religious League" görevi, Lig Savaşlarına dahil olmanızı (HRE yoksa başka şartları yerine getirmenizi) istiyor. Katolikler için savaş hiç çıkmadan da tamamlansa da Protestanlar için savaşın çıkması zorunlu.

Bazen YZ seçmen olmasından ötürü Protestanlığa geçmiyor, topraklarının %90'ı Protestan olsa da. Şanlısınız ki "The Protestant Sword" görevi bu meseleyi sizin yerinize hallediyor. Seçmen olan ya da 100 gelişmişliğe sahip olan bir Protestan HRE müttefikine sahipseniz görevi tamamlayabilir ve Din Ligleri'nin kurulmasını sağlayan bir kararı açabilirsiniz. Bu yüzden "The Protestant Sword" diğer Protestan dostlarınızı "motive" eden bir karar açıyor.

religious_league_decision.png

religious_league_event.png

Bu görevlerin son kısmına bakalım: askeri kısım. İsveç'in askeri tarihinde önemli rol oynayan iki şey vardı. Fin Hakkapeliitta ve Carolean birlikler. "The Hakkapeliitta" görevi size özel Hakkapeliitta paralı asker bölüğünü açıyor ve onları almak Profesyonellik harcamıyor:

hakkapeliitta_cavalry.png
Not: Paralı asker bölüğünün %100 Piyadeye Süvari oranı var çünkü sizin yönetiminizin sahip olduğu değeri dikkate ALMIYOR. Bu sadece %50'den fazla süvariye sahip paralı asker bölüklerini alakadar ediyor, yani diğer bölüklerin bu etkiye ihtiyacı yok.

"Reform the Military" görevini tamamlamanın üç yolu var: ilk yol için beklemeniz yeterli, sadece 19. Askeri teknolojiyi açmanız ve 40 Ordu Geleneğine ihtiyacınız var. İkinci yol biraz daha hızlı, sadece 75 Mutlakiyete sahip olmanız gerekiyor. Fakat muhtemelen çoğu oyuncu üçüncü yolu tercih edecek, başarması çok daha zor olsa da Mutlakiyet Çağından önce tamamlanabiliyor:
  • Aylık 15 Askeri puan kazanın
  • 800 Askeri Puana sahip olun (Tüm puanları düşüren etkiler bu seçeneği de etkiliyor)
  • 3. seviye Askeri Danışmana sahip olun
  • En az bir Askeri Fikir Grubuna sahip olun
Görevi bu şekilde tamamlamak mevzubahis Askeri Puanı harcayacak.

Bunlar bazı zor şartlar olsa da ödül buna değer:

allotment_system_event.png

Carolean birlikleri oyuna daha tam olarak eklenmedi bu yüzden ekran görüntüleri yok fakat birliklerin nasıl çalıştığından biraz bahsedebilirim. Carolean birlikleri sadece piyadelerden oluşan bir birlik ve onları sadece İsveçli ve Fin topraklarda yetiştirebiliyorsunuz, yetiştirebileceğiniz miktar İsveçli ve Fin toprakların gelişmişliğine göre artıyor. Carolean piyadeler şu an normal bir piyade ile aynı masrafa sahip, yani herhangi bir etki olmadan 10 dukata yetiştirilebiliyorlar.

Tabii özel bir birimin özel etkilere de sahip olması gerekiyor: Carolean birlikler %25 daha fazla şok hasarı veriyor ve %20 daha az moral hasarı alıyorlar. Bu kadar. Tek kötü kısmı ise bu birliklerden ne kadar yetiştirilebileceği İsveçli ve Fin topraklarınızın gelişmişliği ile sınırlandırılması, İsveçli ve Fin toprakların her 20 gelişmişliği 1 Carolean birliğe denk geliyor.

"Drill the Caroleans" görevi Soylular için iki yeni ayrıcalık açıyor ve Carolean birlikleri etkiliyor.

carolean_modifiers.png
Not: "Morale Damage" etkisi yeşil olmalı. Mevcut olarak çoktan düzeltildi fakat oyunun bendeki versiyonunu güncellemek için vaktim olmadı. Ayrıca bu etkiler sadece Carolean birlikleri etkiliyor.

Tüm değerlerin hâlâ geliştirme aşamasında olduğunu unutmayın. Burada gösterilen Carolean birlikler çıkışa kadar kafalarına zayıflatma çekicini yiyebilirler.

Bunu da eklediğimize göre İsveç için olan içeriklerimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız!

Bu Geliştirici Günlüğünün uzunluğundan ötürü ücretsiz yama kısmı önümüzdeki günlük için bir ipucu olsun:

new_monarchy_reforms.png

Bu haftalık bu kadar! Haftaya Norveç içeriğine değineceğiz.

O zamana kadar hepinize güzel bir hafta diliyorum!
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
güzel
Ara
Cevapla
#3
İsveçe hem özel paralı asker mekaniği hemde özel asker veriyorlar, Osmanlı ordusundaki birlik türleri birçok avrupa ülkesini birkaç gömlek aşar, Osmanlı için de anadolu askerleri ve kapıkulları için özellikler yada paralı asker bölükleri eklenmeli, demem o ki isveç günlüğü iyice şişirme olmuş
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(08-06-2022, 23:14)Legnica : İsveçe hem özel paralı asker mekaniği hemde özel asker veriyorlar, Osmanlı ordusundaki birlik türleri birçok avrupa ülkesini birkaç gömlek aşar, Osmanlı için de anadolu askerleri ve kapıkulları için özellikler yada paralı asker bölükleri eklenmeli, demem o ki isveç günlüğü iyice şişirme olmuş


osmanlı zaten  fazla güçlü çok  fazla yeniçeri  alabiliyor 
Ara
Cevapla
#5
sadece yeniçeri değil sadece savaş zamanında asker olan Türkmen akıncılarını da böyle movement speed looting speed gibi bonuslarla eklemeleri lazım, benim demek istediğim eğer böyle askeri birlik özelleştirmesi gelecekse oyuna ve bu paralı asker bölükleriyle olacaksa osmanlı gibi ülkelerde daha derin içerikler potansiyeldir. @alemdarpasa
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(09-06-2022, 01:33)Legnica : sadece yeniçeri değil sadece savaş zamanında asker olan Türkmen akıncılarını da böyle movement speed looting speed gibi bonuslarla eklemeleri lazım, benim demek istediğim eğer böyle askeri birlik özelleştirmesi gelecekse oyuna ve bu paralı asker bölükleriyle olacaksa osmanlı gibi ülkelerde daha derin içerikler potansiyeldir. @alemdarpasa

tek 1  claim atmadan bütün kıtayı   alıyorsun  çok fazla buflu osmanlı zaten
Ara
Cevapla
#7
@alemdarpasa benim iddiama verdiğin cevapdan bir anlam çıkaramadım ben paralı asker bölükleriyle ilgili bir öneriden bahsettim ve bu öneri osmanlıyı ekstrem bufllamayacak bir içerik sadece adı sanı bellisiz yerel paralı asker bölüğü koymaktansa isveçteki gibi tarihsel bir bölük koyulacak
Ara
Cevapla
#8
Özel birlikler suistimale açık. İsveç ile livonya yada prusya kurulursa. Bu özel birlikler karşında hiçbir güç duramaz birlikleri militarizasyon ile kullanmak aşırı korkunç duruyor. Osmanlı konusuna katılıyorum. Akıncılar yada Tımarlı sipahiler oyuna eklenmeli. Bunlar zaten toprağa bağlı bir aristokrasiye sahipler oyuna uygun. Ama yaparlar mı orası muamma. Osmanlı bana göre bir babür güncellemesi gibi bir güncelleme hakediyor. Güç konusuna gelince oyun başı disiplini alırsın yerine başka bir etki koyarsın örneğin inf combat ability olabilir %10-15. Kafirlere tolerans etkisi yönetim şekli içierisine kaydırılmalı. Adı üstünde bölgedeki devletler rum sultanlğını. %33 force limit etkisi kaldırılmalı buna ihtiyaç yok.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.