Anket Başlığı: Stellaris'in geleceğinden umutlu muyuz?
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
Evet

7 77.78%
Hayır

1 11.11%
Kısmen

1 11.11%
Katılımcı sayısı: 9 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Günlük: Stellaris - İlk Sefer
#1
wpqe34.jpg

Bu haftaki günlükte Stellaris'in geleceğinden söz ediliyor.

Doomdark :İlk olarak, çıkış sonrası oyunlarımıza uyguladığımız politikadan bi:haber olanlar için, önümüzdeki aylarda fazlasıyla yeni içerik göreceksiniz. Büyük çaplı eklentilerin yanında bir o kadar büyük olan, bedava içeriklerin olacağı yamalar (bu bedava yamaların her biri ayrı bir bilim kurgu yazarının adını taşıyacak). Stellaris için çıkardığımız eklentilere rağbet olduğu müddetçe oyunumuzu geliştirmeye devam edeceğimize söz veriyoruz.

Şimdi, eklenti muhabbetine girmeden önce, haziranın sonuna kadar sadece hata düzeltimi ve bedava içerik üzerine yoğunlaşacağız. Geri dönüşlerilerinizin hepsini dikkatlice dinlemeye çalışıyoruz, ki önceliklerimizin değişimine neden oldular. Stellaris'e göre daha komplike tarih oyunlarımızdan tecrübe kazanmış bir tasarımcı olarak, Stellaris'de oyun ortalarının diğer oyunlarımıza nazaran çok daha sıkıcı olduğunu dile getiren yorumlara şaşırmadım. Ancak diplomatik seçeneklerin azlığından çok ekonomik derinliğin tepki görmesini bekliyordum. Örnek olarak, sektör mekaniğine dair oyuncularımızdan gelen geri dönüşleri çok ilginç buluyorum; arayüz & AI en yüksek önceliğimiz şu anlık. Oyun ortalarının nasıl daha dinamik kılınabileceğini tartışıyorduk, hem kısa hem de uzun oyunlar için dinamikliğini korumalıydı.

Haydi biraz da kısa vadeli planlarımızdan bahsedelim. Stellaris daha yeni çıktığında problemlerini gidermeye başlamıştık bile. Rapor edilmiş bütün sorunları gidermeye çalıştığımız "Clarke" yani 1.1 yaması Mayıs'ın sonlarında çıkacak. Esas değişikliklerin başlayacağı yamamız "Asimov"u Haziran'ın sonlarına doğru çıkarmayı planlıyoruz.

"Clarke" yamasındaki bazı başlıca değişiklikler:
  • Ethic Divergence (Fikir Ayrılığı) ve Convergence (Fikir Yakınsanması?) düzeltmeleri olacak. Fikir ayrılığı fazla nötr.
  • Savaş sonu özeti geliştirilecek. Şu anki kayda değer hiçbir şey anlatmıyor.
  • Sektör arayüzü düzeltmeleri olacak. Çok sıkıntılı.
  • Gelişmiş diplomasi arayüzü: diplomasi pop-upları, daha düzgün bir savaş ekranı...vs.
  • AI geliştirmeleri: daha çok sektör AI'yı üzerine gidilecek.
  • Bir sürü hata düzeltmeleri yapıcalak.
  • Oyun sonları yaşanan krizler düzeltilecek.
  • Performans sıkıntıları: "Clarke"dan önce giderilebilirler.
  • Korvetlere ayar verilecek. Nedenini hepimiz biliyoruz.

Bazı denemeler:
1xred0.png
Yeni diplomasi bildirisi.

teb0ag.png
Yeni savaş sonu özeti.

Biraz da "Asimov" yamasına göz atalım. Özellikle oyun ortalarına geliştirmelerde bulunacak bu yamada köklü oyun-içi değişiklikleri ve yeni diplomatik seçeneklerin yanında yeni anlaşmalar da bulunacak. Aslında, beni düşündüren başka birşey ise uzayın verdiği özgürlüğün sınırlarla kısıtlanmış olması. Diğer oyunlarımızda böyle bir sorun yoktu; EU4'de denize kıyısı olan ülkeler işlerini denizden özgürce görebilirken, CK2'de askerler için sınırlar etkisiz iken, Stellaris'de galaksiden çok sadece komşularınız ile etkileşiminiz oluyor. Buna "Asimov" da çözüm bulabiliriz.

"Asimov" için şu anlık plan, farklılıklar olabilir:
  • Sınır Erişimi: sınırlar artık hep açık. Diplomasiden kapatılabilir.
  • Haraç: yeni barış seçenekleri & hükümetler
  • Ortak Savaş İlanı: başka bir imparatorlukla belirli bir düşmana karşı savaşta geçici müttefiklik
  • Savunma Paktları
  • Daha dinamik müttefiklikler
  • Daha çok barış seçenekleri: aşağılama, sınır izni, haraca bağlama...vs.
  • Köle Grubu revize edilecek.
  • Diplomatik harita.
  • Diplomatik olaylar: sizi ve diğer imparatorlukları ilgilendirecek yepyeni olaylar zinciri

"Asimov" sonrası çıkması planlanan "Heinlein" yamasının benim bildiğim kadarılı ile olası içeriği:
  • Sektör ve Grup Politikaları
  • Federasyon ve Müttefik Politikaları
  • Müttefik ve kuklalara direktif verebilme
  • Stratejik hammaddelerin önemi arttırılacak.
  • Zırhlı Gemi Sınıfı silahları: şu anda oyunda dört adet gemi sınıfı bulunuyor ama üç adet silah sınıfı var, dengesizlik oluşturuyor.
  • Savaş formasyonları: savaşta gemiler formasyona girmeli ve daha komplike hareketlerde bulunmalılar.
  • Oyun ortası içerik: savunulan hazineler, krizler, koloni olayları...vs.
  • Yaşayan bir sistem: ambiansı arttıracak grafikler, küçük sivil gemileri...vs.

    Daha ayrıntılı anlatım bir sonraki günlükte olacak.
v5jjo8.gif
[+] 2 üye Snyk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Evet hep söylediğim gibi oyunun rahat bir senesi var. Gelişime çok müsait. Ama anladığım kadarıyla Paradox DLC politikasını daha da agresifleştirmeye çalışıyor. Bana kalırsa çok eksiği olan bir oyunu sundular bize.

Erken oyun güzelken ilerleyen zamanlarda hiç bir şey yapamıyosun. Açıkçası başka devletlerle savaşmak için bir neden yok. Gezegen alsan acayip problem ki gezegen ilhak etmenin bence yarardan çok zararı söz konusu. Vassal yapabilirsin belki ama bu da savaşmak için çok gerekli bir neden değil. Buna benzer sürüyle problem sayabilirim.

Oyunu sürekli güncel tutmak bi yere kadar güzel bir şey aslında DLC'lere çok karşı değilim. Ama sırf biz oyunu sürekli geliştiricez diye oyunu eksik ve yetersiz piyasa sürmek çok yanlış.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.