17-06-2023, 23:20
(Son Düzenleme: 18-06-2023, 02:42, Düzenleyen: Caine. Toplamda 4 kere düzenlenmiş.)
Stellaris Geliştirici Günlüklerinde bu hafta oyunun 7. yıl kutlaması, Galactic Paragons'un çıkışı ve 3.8 Gemini Yama Notlarından bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1581297/ :Stellaris yayınlanalı yedi yıl oldu ve bu yıldönümü ve üç yüzüncü geliştirici günlüğü ile size Stellaris 3.8 "Gemini" güncellemesini ve Galactic Paragons genişlemesini sunmaktan mutluluk duyuyorum.
İşte bugün ilerleyen saatlerde yayınlanacak olan güncellemenin sürüm notları ŞİMDİ YAYINDA
Yılın Değerlendirmesi############################################################
#################### Galactic Paragons ######################
############################################################
Galactic Paragons
- Eşsiz Konsey Rolleri: Stellaris'teki yeni Konsey Mekaniklerini genişletmek için Galactic Paragons'a özel roller ve avantajlar dahil ettik! Civic ve devlet türlerinize göre düzinelerce benzersiz konsey rolü bulun ve imparatorluğunuz geliştikçe ek pozisyonların kilidini açın.
- Yeni Dinamik Liderler: Çağlar boyunca imparatorluğunuzun liderlerini işe alın, geliştirin ve takip edin! Liderlerin özelliklerini belirleyerek, kıdem sınıflarını seçerek onları şekillendirebilir ve emekli olana ya da yok olana kadar kaderlerine doğru yönlendirebilirsiniz!
- Galaktik Kahramanlarla Tanışın: Konseyinize şöhretin örneklerini çekin: kendi resimleri, olayları ve hikayeleri olan benzersiz liderler imparatorluğunuza katılabilir ve hükümetinize kendi faydalarını getirebilir. Ya da karmaşık etkinlik zincirleri ve benzersiz mekanikleri olan dört Efsanevi Paragon'u keşfedin!
- Yeni Traditionlar, Civicler ve Daha Fazlası:
- İmparatorluğunuzu kuran liderin hikayesini anlatan yeni bir "Under One Rule" Origini
- Geçmiş liderlerin kişiliklerinin dijital arşivlerde ölümsüzleştirilmesinden, şirket sözleşmesi aracılığıyla büyük ölçüde optimize edilmiş konsey seçimine kadar liderliğe odaklanan sekiz yeni Civic
- 12 yeni Kıdemli Sınıfı
- Yüzlerce yeni Lider Özelliği
- Oyunculara yeni edictler ve gelişmiş liderler sunan iki yeni Tradition Ağacı
- Yeni gemiler, sanat eserleri ve hikaye içeriği
- 6 yeni başarı tanıtıldı
############################################################
#################### VERSION 3.8.1 - Gemini ######################
############################################################
ÖZELLİKLER
Lütfen Kooperatif modlarının hala bir beta olarak kabul edildiğini ve standart çok oyunculu moddan daha az kararlı olabileceğini veya bazı alışılmadık deneyimler yaşayabileceğini unutmayın. Önümüzdeki birkaç yama boyunca Kooperatif modunu geliştirmeye ve iyileştirmeye devam edeceğiz.
- İmparatorluk başına beş oyuncuya kadar izin veren iki Kooperatif modu eklendi. Daha fazla bilgi Stellaris Geliştirici Günlüğü #293'te bulunabilir.
- Kooperatif PvE ana menüden başlatılabilir - barındırılan oyuna hotjoin olan tüm oyuncular birincil oyuncunun imparatorluğuna katılacaktır. Bu mod öncelikle yeni oyunculara eğitim vermek veya daha düşük yoğunluklu işbirlikçi oyun için tasarlanmıştır.
- Kooperatif PvP'ye standart bir çok oyunculu oyunun ev sahibi tarafından izin verilebilir. Etkinleştirildiğinde, imparatorluklar diğer oyuncuların imparatorluklarını kontrol etmelerine yardımcı olmak için kendilerini açabilirler. Bu oyun modunun rekabetçi takım oyunları için faydalı olmasını bekliyoruz.
- İmparatorluk Konseyi: Galaktik bir imparatorluğu yönetmek zor iştir ve güvenilir liderlerden oluşan konseyiniz size yardımcı olmak için oradadır. Ana oyun'da artık imparatorluğunuzu yönetirken size yardımcı olacak üç lidere kadar bir yönetim konseyi bulunuyor: Hükümdarınız, Araştırma Başkanınız ve Savunma Bakanınız.
- Her lider kendi uzmanlık alanında bonuslar veriyor ve bu bonuslar zaman içinde seviye atladıkça daha da güçleniyor.
- Gestaltlar, tematik olarak daha uygun olduğunu düşündüğümüz, zamanla seviye atlayacak ve yeni özellikler kazanacak ölümsüz "nodes" koleksiyonuna sahip olacak.
- Hükümdar Oluşturucu: İmparatorluk Oluşturma'ya hükümdarınızın görünümünü ve başlangıç özelliklerini seçmenize izin veren yeni bir adım eklendi.
- Ünlü Liderler: Yeni Lider sistemlerini kullanmaları için birkaç lider güncellendi:
- Tuborek, Paragon Sistemini kullanması için yeni efektlerle güncellendi.
- Reth Unddol, Paragon Sistemini kullanması için yeni görseller ve efektlerle güncellendi.
- Gray'in Menüsü ve efektleri Paragon Sistemlerini kullanacak şekilde güncellendi.
- Bekçi, Paragon Sistemini kullanması için yeni görseller ve efektlerle güncellendi.
- S875.1 Warform, Paragon Sistemini kullanacak şekilde yeni görseller ve efektlerle güncellendi.
- Oracle, Paragon Sistemini kullanması için yeni görseller ve efektlerle güncellendi.
- Kara Muharebesi ve Bombardıman Değişiklikleri: Ordular ve bombardımanda çeşitli değişiklikler yapıldı.
- Yıldız üslerine, bir sektör genelinde Taarruz Ordularının daha kolay oluşturulmasını sağlayan Ordu Oluşturucu sekmesi eklendi.
- Bir ordu Toplanma Noktası olarak ayarlanabilir - yeni birlikler otomatik olarak bu filoyla birleşmeye çalışacaktır (Ordu Oluşturucu veya eski Askere Al düğmesi ile sıraya girip girmediklerine bakılmaksızın).
- Gezegenler artık yeni alınan orduların Yörüngede konuşlandırılıp konuşlandırılmayacağını seçebilir.
- Tüm savunma birlikleri öldürülmüşse, gezegenler artık Yörünge Bombardımanı yoluyla alınabilir. Eğer bu teslim olma şeklini reddetmek isterseniz bir politika belirleyebilirsiniz ve gezegenler soykırım yapan rakiplere teslim olmayacaktır.
- Bombardıman eskiden olduğundan çok daha zararlıdır. Daha fazla insan ölecek ve daha fazla bina ve bölge harap olacak.
- Yörünge Bombardımanı artık bombardıman yapan gemi miktarıyla ölçeklenecek, ilk 100 filo büyüklüğündeki gemiler tam hasar verecek, bundan sonra her ek 100 filo büyüklüğü bu verimin %70'ini ekleyecek. Örneğin, 300 filo kapasitesi değerinde gemi %100 + %70 + (0,7^2 = %49) = %219 toplam bombardıman hasarı verecek.
- Bombardıman etkileri nüfus sayısına, binalara ve gezegen boyutuna göre ölçeklendirilir. Küçük, yoğun gezegenler büyük, seyrek nüfuslu gezegenlerden daha büyük kayıplara uğrayacaktır.
- Kara Muharebesi de gezegenler için eskiden olduğundan daha tahrip edici, ancak bombardımandan çok daha az.
- Farklı ordu türlerinden kaynaklanan ikincil hasarın etkisi de ayarlandı, daha önce ordu türlerindeki ikincil hasar bir çarpan değil doğrusal bir değerdi, bu da pratikte Xenomorph'lar gibi yüksek hasarlı yüksek ikincil hasarlı birimlerin gezegende normal birliklere kıyasla daha az ikincil hasar verebileceği anlamına geliyordu çünkü düşman birliklerini çok hızlı bir şekilde öldüreceklerdi. Artık bu durum söz konusu değil, çünkü ikincil hasar değiştiricisi artık verilen herhangi bir hasar üzerinde bir çarpan görevi görüyor.
- Gezegen Başkenti binaları artık binanın kademesine bağlı olarak 0/4/8/16 savunma ordularını ücretsiz olarak üretiyor.
- Sektör Düzenleyici: Artık Gezegenler ve Sektörler ekranında Sektörleri düzenlemek mümkün. Sistemler, Sektör Başkentinin menzilinde oldukları sürece sektörler arasında serbestçe hareket edebilirler. Sektör Başkentleri artık diğerlerinden en az dört sıçrama uzakta olmalıdır.
- Özelleştirilebilir Menü: Artık sol taraftaki menüde yer alan seçenekler listesini, üst kısımdaki yeni Çark simgesine basarak yeniden düzenlemek mümkün. Bu aynı zamanda bu menüleri açmak için kısayol tuşlarını da değiştirecek ve bu menü öğelerini hangi F1-F10 tuşunda olmasını tercih ederseniz ona yeniden bağlamanıza olanak tanıyacaktır.
- Özelleştirilebilir Mesaj Bildirimleri ve Toast'lar: Mesajlar ve bildirimler artık ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilebiliyor.
- Kısa bir süre sonra otomatik olarak açılan ve kaybolan "tost" adlı yeni bir mesaj türü eklendi.
- Ayarlar -> Mesajlar, Ctrl+Tıkla veya çarklar (belirli mesajlarda) Mesaj Ayarları menüsünü açacaktır.
- Mesajlar devre dışı bırakılabilir, etkinleştirilebilir veya oyunu otomatik olarak duraklatacak şekilde ayarlanabilir.
- Filo ve Gemi Tasarımcısı:
- Aynı ekranın sekmeleri olarak birleştirildi.
- Artık daha uzun bir filo listesi görüntüleniyor.
- Filo Şablonunu Kopyala ve Filo Şablonunun Üzerine Yaz özellikleri eklendi.
- Delete + Enter bir filoyu silecektir.
- Bilim Gemisi Otomasyonu: Artık daha fazla Bilim Gemisi otomasyon modülünü etkinleştirebilir veya devre dışı bırakabilirsiniz.
- Sistemleri Keşfet - sistemlere girerek galaksiyi keşfedecek ve oradaki gezegenleri ve hyperlane'leri keşfedecek
- Araştırma Sistemleri - bilim gemisinin girdiği yeni sistemleri araştırır
- Anomalileri Araştır - anomalileri otomatik olarak araştırır
- Arkeoloji Alanlarını Kaz - Arkeoloji alanlarını otomatik olarak kazar
- Özel Projeleri Araştır - otomatik olarak özel projeleri araştıracak
GELİŞTİRMELER
- Gestalt dışı imparatorluklar için yeni Sermaye Tanımlamaları eklendi. (Fabrika Başkenti, Demirci Başkenti, Ticaret Başkenti ve Madencilik Başkenti).
- Güneş sistemi için Merkür, Venüs, Neptün ve Uranüs için benzersiz tekstürler eklendi.
- Mevcut yükseklik haritası verilerine dayanarak dünyalaştırıldığında Dünya ve Mars için benzersiz tekstürler eklendi.
- Gaz devleri için animasyon geliştirildi.
- Yeni bir anomali eklendi: The Orb.
- Lone Defender tarafından korunan özel bir güneş sistemi eklendi.
- Broken Shackles başlangıç gezegenine, Memorial to the Unshackled kararını yürürlüğe koymadan önce fethedilmeleri durumunda enkazı temizleme kararı eklendi.
- Galaksi ayar ekranındaki bilgi kutularının doğruluğu artırıldı ve deneysel iç içe bilgi kutusu işlevi uygulandı.
- On the Shoulders of Giants'taki zihni silinmiş türler artık Forcefully Devolved özelliğine sahip olacak.
- Artık bir pre-ftl uygarlığının Forcefully Devolved özelliğiyle ortaya çıkma ihtimali %1.
- Filo yükseltme düğmesine 'u' kısayol tuşu eklendi.
- Broken Shackles imparatorluklarının başlangıç Savunma Bakanı ve Araştırma Başkanı artık imparatorluklarındaki herhangi bir türden seçilebilecek.
- Bir sonraki güne atlamak için klavye komutu eklendi, '.'
- Gemi Tasarımcısına, taşıyıcılar veya füze odaklı tasarımlar gibi belirli bir role sahip tasarımların daha kolay oluşturulmasını sağlayan Gemi Bölümü Şablonları eklendi.
- Gemi rolü düğmesiyle tasarlanan ve otomatik olarak tasarlanan gemiler artık yalnızca imparatorluğunuzda Arkeo-Mühendisler AP'si varsa arkeo-bileşenleri kuşanacak.
- Artık Daemonic Incursion'ı kontrol etmek için bir MP oyununa hotjoin yapabilirsiniz.
DENGESİ
- Khanate Successor origini artık akın bombardımanının kilidini açıyor.
- Fallen Empire başlangıç yöneticileri artık 10. seviyededir.
- +N lider seviye sınırı veren tür özellikleri artık daha az lider bakımı ve daha az maksimum lider negatif özelliği veriyor.
- Geliştirici günlüğü geri bildirimlerini takiben odaklanmış sermaye üretim bonusları +%20'den +%15'e düşürüldü.
- Rastgele lider başlangıç yaş aralığı 25-35'e yükseltildi
- Birçok Otorite için bonuslar değişti. Eski Ajandalar ve Mandate'ler gibi önceki avantajlar kaldırıldı.
- Demokrasiler, +%10 Faction Approval ile gruplarına odaklanır ve seçimlerin ardından Hükümet Reformu ve Politika bekleme sürelerini sıfırlar. Yöneticileri seviye başına +%2 Faction Unity ve +5 Edict Fund sağlar. Kamuoyu konuştu!
- Oligarşiler yönetici konseylerine odaklanır ve +2 Effective Councilor Skill'e sahiptir. Hükümdarları seviye başına +%5 Konsey Üyesi Deneyim Kazanımı ve +5 Edict Fund sağlar.
- Diktatörlükler, seviye başına %2 Pop Amenities Kullanımı ve +10 Edicts Fund sağlayan hükümdarlarına odaklanır.
- İmparatorluklar, işlerden +%10 Kaynak üreten Başkent Sistemlerine odaklanır. Hükümdarları Güç Projeksiyonundan +0,25 Maksimum Nüfuz ve seviye başına +5 Edict Fund sağlar.
- Megacorps +%20 Ticari Pakt Verimliliğine sahiptir, ancak Gezegenlerden +%50 İmparatorluk Büyüklüğü sağlar. Yöneticileri seviye başına +%2 Şube Ofis Değeri ve +%5 Edict Fund sağlar.
- Hive Minds +%25 Nüfus Büyüme Hızına ve -%25 İmparatorluk Büyüklüğü Etkisine sahiptir. Yöneticileri seviye başına +%2 Aylık Birlik ve +%5 Edict Fund verir.
- Machine Intelligences Koloni Kurarken +1 Nüfus, +1 Mechanical Pop Assembly, +%10 Maden İstasyonu Çıktısı, Gezegenlerden +%50 İmparatorluk Büyüklüğü ve %50 Nüfus Büyüme Azaltmasına sahiptir. Yöneticileri Nüfuslardan -%3 İmparatorluk Büyüklüğü ve seviye başına +5 Edict Fund verir.
- Temel Minor Artifact depolama kapasitesi 2.000'e düşürüldü. Arkeolojik Çalışmalar Tesisi bunu 2.000 veya Archaeo-Engineers AP'si alınırsa 4.500'e çıkarır.
- Criminal Syndicates artık Branch Office maliyetinde -20%'ye sahip.
- Broken Shackles işçi işleri artık esnaf veya metalürjistlere uygulanan değiştiricilerden yararlanmıyor.
- Broken Shackles hurcadıları artık etkenler açısından araştırmacı olarak kabul ediliyor.
- Grand Herald'a archaeo-tech bileşenleri verildi.
- Shroud Tunnel'dan geçen liderlerin kazanabileceği "Shroud-Touched" özellikleri yeniden dengelendi.
- Ticari Anlaşmalar artık Koloniler üzerinde High Economic Intel veriyor.
- İntikam kökenine sahip imparatorluklar, askeri açıdan daha üstün imparatorluklara ait gemilere karşı hasar bonusu kazanıyor.
- Galatron'u Ele Geçir casus belli'si şimdi satın alındığında değil, Galatron ilk kez kullanıldığında açılıyor.
- Ticaret toplama artık menzil içindeyse, diğer yıldız üsleri daha yakın olsa bile başkente ve ardından sektör başkentlerine öncelik verecek, bu da eğer toplama yapılıyorsa ticaret yollarındaki korsanlığı büyük ölçüde azaltacak.
- Küratör düzeni artık Gestalt'lara Bilim İnsanı yerine bir Özellik sunuyor.
- Teknokrasi bonusu, Bilim İnsanlarına diğer özelliklerine ek olarak rastgele bir uzmanlık özelliği verecek şekilde değiştirildi.
YZ
- Yapay zeka için gizlenme tespitine atanan yıldız üssü sayısı büyük ölçüde azaltıldı.
- Fanatical Spiritualists artık her zaman robot işçilerini yasadışı ilan edecek.
- YZ tavır güncellemeleri artık sadece aylık olarak ve diplomatik eylemlerde gerçekleşiyor.
- Yörünge halkası yükseltmeleri için YZ bütçe gereksinimleri gevşetildi.
- YZ'nin eşleşen bir atama olmadan ekonomik olarak yararlı yörünge halkası binaları inşa etmesine izin verildi.
- YZ, yörünge halkaları inşa etmeyi düşünürken olası yörünge halkası binalarının gezegensel üretim etkisini hesaba katıyor.
- YZ kişiliğinde herhangi bir tercih belirtilmemişse YZ'nin gemi tasarımlarını asla tam olarak yeniden değerlendirmemesi engellendi.
- Yapay zekanın gezegen inşa kuyruğu öğelerinin tahminini, bu binalar tarafından sağlanan işleri çalıştıramayan bir pop kullanarak hesaplamasına ve bunun da yanlış sonuçlara yol açmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- YZ artık gen klinikleri inşa etme konusunda çok daha kısıtlayıcı.
- Yapay zeka artık Sektör Başkentinde yeni yıldız üsleri inşa etmeye daha fazla öncelik verecek.
- Yapay Zeka artık Gezegen Otomasyon Sistemi tarafından sağlanan komut dosyası mantığını kullanarak yürütücü işlerini mikro düzeyde yönetecek.
- Yapay zekanın imparatorluklarındaki korsan istasyonlarına saldırmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Yapay zeka artık oyunun başlarında düşük yaşanabilirliğe sahip popları daha yüksek yaşanabilirliğe sahip gezegenlere yerleştirecek.
- Yapay zeka alaşım harcama bütçesi, alaşımları yıldız üslerine ve koloni gemilerine aynı anda harcama konusunda biraz daha iyi olacak şekilde ayarlandı.
- YZ'nin, bu binalardaki işleri zaten yasaklamış olsalar bile eğlence veya suç binaları inşa etmesine veya yükseltmesine neden olan birkaç sorun düzeltildi.
- Yapay zeka tüccar karakterleri artık sadece ticaret merkezi yıldız üsleri inşa edecekler ve artık bunları sadece sektör başkentlerinde inşa edecekler.
- Filoların yükseltilmesi ve ticaret yollarında devriye gezilmesi için geliştirilmiş barış zamanı yapay zekası.
- Ana türlerinde Thrifty perk'e sahip olan YZ imparatorlukları artık Peaceful Traders ve Ruthless Capitalists YZ kişilikleri için de uygun.
KARARLILIK
- Bilgi kutuları artık oyun odağını kaybettiğinde (sekmeden çıkma veya başka bir odak kaybı) gösterilmeyecek. Bu, bilgi kutularının beklenmedikleri durumlarda oluşturulmasından kaynaklanan çökmeleri önleyecektir.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- Multiplayer'da eğitim devre dışı bırakıldı (ancak coop PvE için değil).
- Bilim gemisi anomaliyi araştırmaya başlamışsa otomatik açılan anomali penceresi otomatik olarak kapatıldı.
- İmparatorluk oluşturma ekranındaki DLC simgeleri artık aynı boyutta ve yayınlanma sırasına göre görünüyor.
- Atıldığınızda veya yasaklandığınızda ya da sunucu kaybolduğunda açılan pencere artık diğer pencerelerin önünde görünecek.
- Hotjoin'de uzun imparatorluk, hükümet ve tür adlarını kısaltıldı.
- Bazı yerlerdeki kaydırmayı daha akıcı hale getirildi.
- Durum günlüğünde özel proje enerji maliyetini gösterin.
- Auto Track Log Entries ayarı oyunu kaydederken kaydedilir.
- Grafiksel hatalara neden olan bazı pencerelerin (örneğin gemi siparişleri) sprite döşemesine kıyasla çok küçük olması düzeltildi.
- Oyun içi web tarayıcısı kaldırıldı. Oyun artık bunun yerine sistem tarayıcısını kullanacak.
- Sohbet girişi ve sohbet girişi yeni sohbet penceresi boyutuna göre ayarlandı.
- Oyuncu hazır ifadesi metin simgesiyle değiştirildi.
- Gezegen görünümü artık pop yeniden yerleşim veya pazar görünümü gibi diğer kullanıcı arayüzlerini açarken kapanmıyor.
HATA DÜZELTMELERİ
- Casusluk Operasyonu "Imperium: Target Seditionists" artık Imperium düşerse doğru şekilde iptal oluyor.
- Kervancı anlaşmaları için hatalı maliyetler düzeltildi.
- Payback: " Flagship Updated" olayındaki hatalı bilgi kutusu düzeltildi.
- Broken Shackles: "First Contact with MSI" etkeninin belirli koşullar altında kaybolmaması düzeltildi.
- MSI artık paralı askerlerden kiralanan filolarla baskın bombardımanı kullanabilir.
- "Ana sunucu" penceresindeki onay kutusu bilgi kutularının görünmemesi düzeltildi.
- "Indoctrinate Society" işleminin doğru çalışmasını engelleyen bazı scoping hataları düzeltildi.
- İki atlama sürücüsü emrini shift tuşuyla sıraya koyarak arka arkaya yapmanın mümkün olduğu bir sorun düzeltildi.
- Insight teknolojileri artık Old with Defects gibi olaylardan rastgele ödül olarak verilmeyecek.
- Broken Shackles'ın tersane olmadan başlaması için yazılan senaryo kaldırıldı.
- Başka bir imparatorluğa Gizli Sadakat yemini etmek artık onlara +20 İstihbarat ve tüm diplomatik anlaşmalarınız hakkında bilgi veriyor.
- Fırtınada kapana kısılma özel projesinde bilim gemisinin fırtınada kapana kısılması yerine gezegenin fırtınada kapana kısıldığının belirtilmesi düzeltildi.
- " Cross-platform play" onay kutusunun bazen varsayılan olarak işaretlenmemesi düzeltildi.
- Pre-FTL Observation olayı "Among Us" sırasında sistem sahipliğini devretmeyi seçmek artık doğru bir şekilde size o sistem üzerinde bir Talep hakkı veriyor.
- Psionic tradition'ın bitirici etkisi için hatalı özel bilgi kutusu kaldırıldı.
- Yıldız üslerinin 1 gün boyunca yanlış imparatorluk için gizlenme tespiti yapmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Oyuncu özel bir başlangıç sistemine sahip bir origin seçse bile sistem ve yıldız adı artık eşleşecek.
- Fanatical Purifier olursanız, Enclave'ler artık size hizmetlerini sunmaya devam etmeyecek.
- Fear of the Dark hikaye serisini bitirdiğinizde kurumsal bir olta balıkçısıysanız artık normal bir olta balıkçısı olacaksınız.
- Barbaric Despoiler iken Fanatical Purifier olursanız artık iki kullanılamaz sivil ile sıkışıp kalmayacaksınız.
- Artık Galactic Custodian veya Galactic Emperor iken Fanatical Purifier olamayacaksınız.
- Sentetik olarak yükselmiş bir imparatorluk artık kendi poplarına sahipleri varmış gibi atıfta bulunmayacak.
- Hivemind Voidspawn yeniden canlandırma etkinliğindeki bazı dil bilgisi hataları düzeltildi.
- Broken Shackles ve Payback imparatorluğu arasındaki ilk etkileşimde MSI'ın yerelleştirilmemiş bir sürümüyle ilgili bir sorun düzeltildi.
- Reanimated Tiyanki Matriarch için yerelleştirilmemiş bir dize düzeltildi.
- Kriz olayı haline gelen bir makineden çift "be" kaldırıldı.
- Birden fazla Tuborek artık kalkanlı dünyaların içinde gizlenmeyecek.
- Yan Savaş'ta yanlış imparatorluğa boyun eğdiren Status Quo düzeltildi.
- Offspring amenities için kullanılan hatalı hesaplama düzeltildi.
- Hayvanat bahçelerinde "çalışan" Lithoid pre-sapientler artık doğru şekilde mineral yiyor.
- Yıldız üssü görünümündeki kesikli inşa kuyruğu öğeleri düzeltildi.
- Eski FTL öncesi dünyalarda artık kolonizasyon sırasında eski medeniyetin teknolojik yaşı gösterilmeyecek.
- Eğer gezegen bir tomb world ise Broken Shackles Homecoming olayına yeni bir açıklama eklendi.
- "Direct Join" penceresi artık diğer girdileri engelliyor.
- Ancient Target Scrambler teknolojisinin Ancient Target Scrambler gemi bileşeninin kilidini açtığını belirtmemesi düzeltildi.
- Radio Telescope Array artık FTL öncesi farkındalığın bozulma ihtimalini artırmak yerine azaltıyor.
- Archeoshield'lar artık kalkan sertleştirme bonuslarını düzgün bir şekilde sağlayacak.
- Materyalist kültür işçilerinin (ve ölüm tarihçilerinin) Charismatic veya REpugnant özelliklerinin etkilerine sahip olmamaları düzeltildi.
- Alakasız imparatorluklar için çalan özel diplomatik eylem sesleri düzeltildi.
- Materyalist kültür işçilerinin (ve ölüm tarihçilerinin) Charismatic veya Repugnant özelliklerinin etkilerine sahip olmamaları düzeltildi.
- Ironman oyun ayarı için eksik arka plan eklendi.
- Gizleme ve tespit teknolojilerine eksik "gateway" simgeleri ve bilgi kutuları eklendi.
- Politikaları değiştirmek artık doğru bir şekilde FTL öncesi uygarlıklarla yapılan diplomatik anlaşmaları kaldırıyor.
- Sektörlerin her zaman menzil içindeki tüm sistemleri içermemesine neden olan sorunlar düzeltildi, ayrıca sektör haritası modunun bazen aynı sektördeki sistemler arasında sınırlar çizmesine neden olan ilgili sorun düzeltildi
- Filo yöneticisindeki şablonları silmek artık kaydırma çubuğunu sıfırlamayacak, şablon kaldırmaya 'Sil' kısayol tuşu eklendi.
- "Host server" penceresi artık diğer girişleri engelliyor.
- Dolu MP oyunlarına katılma engellendi.
- MP oyun tarayıcısının "Dolu değil" işaretli olsa bile dolu oyunları listelemesi düzeltildi.
- Kölelik özelliğine sahip türlere artık Full Military Service hakları verilemiyor ve böylece liderler üretilemiyor.
- Ringworlds artık imparatorluk rengini kullanıyor.
MODLAMA
- Add_random_research_option komut dosyası etkisi artık varsayılan olarak Insight teknolojilerini yok sayıyor.
- Liderler için creator scope eklendi, böylece bir liderin menşe ülkesini kapsam içine almanıza olanak tanıyor.
- reset_policy_cooldowns = yes efekti eklendi.
- Kaynaklar için special_max_amount = yes/no parametresi eklendi.
- Konsey konumu, is_leader_possible = { } içinde tanımladığınız triggerlerı için özel bilgi kutularını görüntülemek üzere conditional_tooltip = "LOCKEY" kullanımını destekler, burada tanımlanan triggerler başka türlü konsey konumu bilgi kutusunda gösterilmez.
- Scripted triggerlar artık her biri en fazla bir otomatik olay seçeneği simgesi oluşturabilir
- Yerelleştirmede Calling GetAge, gizli olarak işaretlenmişse artık liderlerin yaşını göstermeyecek
- Filo imgui görünümüne kontroller eklendi ve gemilere sıçrama motoru bilgileri eklendi
- Seçilebilirler için ImGui görünüm kısayolunu (ctrl+alt+sağ tıklama) zaten açıkken aynı seçilebilir üzerinde kullanmak artık görünümü kapatacaktır.
- Bölgeler için expansion_planner = yes/no eklendi. Bu, bölge türünün genişleme planlayıcısında görünüp görünmeyeceğini kontrol eder ve varsayılan olarak hayırdır.
- Uzun metinler içeren görünümler artık yerelleştirme değişiklikleri algılandığında otomatik olarak yeniden yüklenecek.
- damage_vs_superior_empires_mult etkeni eklendi
- remove_from_federation` komut dosyası efekti ekleyin
- "Major" bayrağı ve olaylardaki potansiyel tetikleyici desteği kaldırıldı.
- Gemi tasarımı için bölüm şablonu yz ağırlıklarını da kullanabilirsiniz
- Artık 'design = {}' kullanarak bir geminin tasarımının scope'unu belirleyebilirsiniz
- Gemi tasarımları için has_role trigger'ı eklendi
- Artık gemi bileşenlerinde "from" kullanarak gemi tasarımına başvurabilirsiniz. Eksik bilgiye sahip olabilir, ancak en azından geminin belirlenmiş rolü içinde kayıtlı olacaktır.
- Tüm bayrakları ve etkenleri bir scope'tan diğerine kopyalamak için copy_flags_and_variables_from efekti eklendi
- set_is_female öğesi set_gender ile değiştirildi
- Lider veya filo seviyesinde de uygulayabilmeniz için country_mia_time_mult adını fleet_mia_time_mult olarak değiştirildi
- Artık spawn_system efektinde "initializer = random" kullanabilirsiniz
- Yeni trigger "num_candidate_supported", bir seçim adayının bu seçimde kaç kez desteklendiğini döndürür.
- add_ruler_trait ve remove_ruler_trait kaldırılarak yerine add_trait ve remove_trait kullanılmaya başlandı
- create_leader'ın sınıf alanına random_ruler ekleyin. Bu, imparatorluk için geçerli hükümdar sınıfları arasında rastgele seçim yapacaktır
- Lidere özel sınıf kaldırıldı. Liderler artık başka sınıflara sahip olabilir
- Kill_leader lider efekti artık bunun yerine ruler = <yes/no> kabul ediliyor
- Has_ethic trigger'ı artık pop_faction kapsamında da çalışıyor ve onların guiding_ethic'ini döndürüyor.
- Bir gezegenin sahibi o gezegenin kontrolünü yeniden ele geçirdiğinde tetiklenen on_planet_returned eylemi eklendi
- species_classes'ı genişletilebilir şekilde üzerine yazılabilir hale getirildi
- YZ ekonomik planları artık "genişletilebilir" bir şekilde üzerine yazılıyor, böylece ekstra bir alt plan ekleyen başka bir " basic_economy_plan" tanımlayabilirsiniz ve bu alt plan mevcut basic_economy_plan'a eklenecektir
- Sahiplik sınırları artık tüm nesnenin üzerine yazılmıyor, bunun yerine "extendable", yani ikinci bir " default" tanımlayıp içine bir giriş koyabilirsiniz ve oyun bunu Vanilla'nın "default" tanımına ekleyecektir
- Bir Ajandayı etkinleştirmek OnAction "on_agenda_finished" trigger'lar.
- Faction_approval'ın ülke etkeni olarak çalışmaması düzeltildi.
Son yıldönümünden bu yana birlikte neler başardığımıza bir göz atalım.
Geçtiğimiz Mayıs ayında "Cepheus" güncellemesini ve Overlord genişlemesini yayınladık, Situations sistemini tanıttık, boyun eğdirme mekaniklerini güncelledik, beş yeni Origin ve çok sayıda imparatorluk amblemi, arka plan ve bayrak rengi ekledik.
Eylül ayında "Fornax" güncellemesi ve Toxoids Species Pack yeni zorluk ayarları ekledi, tüm krizleri ortaya çıkarmanıza izin verdi ve bize Toksik Tanrı'nın destansı hikayesini sundu.
Filo savaşının yeniden dengelenmesi, Kasım ayı sonlarında yapılan ve bazı yeni galaksi şekilleri ile gemi tasarımcısına eklenen rolleri de içeren "Orion" güncellemesinin ana odak noktasıydı.
First Contact Hikaye Paketi bu yıl "Canis Minor" güncellemesiyle birlikte başladı ve Stellaris'e Cloaking özelliğini ekleyip FTL öncesi medeniyetleri geliştirirken aynı zamanda bazı zorlu Origin'ler ekledi ve oyun kararlılığına odaklandı.
Ve şimdi "Gemini" güncellemesi ve Galactic Paragons Konsey'i ekliyor, lider mekaniklerini yeniliyor, orduları ve bombardımanı güncelliyor ve iki kooperatif oyun modu sunuyor (beta durumunda).
Yıl boyunca ayrıca bir dizi Açık Beta gerçekleştirdik. Bunlarda oynayan ve mümkün olduğunca çok sayıda sorunu bulmamıza yardımcı olan hepinize çok teşekkürler.
Yoğun bir yıl geçirdik!
Ekibin yayın sonrası desteğe odaklanmasını sağlamak için bu Perşembe günkü Geliştirici Günlüğü'nü atlayacağız ve düzenli olarak haftada bir yayınladığımız tempoya geri döneceğiz. Önümüzdeki Perşembe günü İsveç'te tatil olduğu için bir sonraki Stellaris Geliştirme Günlüğü 16 Mayıs Salı günü olacak. Ondan sonra normal Perşembe günümüze dönmeyi planlıyoruz.
O zaman görüşmek üzere!
Sürümler arasında kayıt dosyası uyumluluğunun garanti edilmediğini lütfen unutmayın.
Önceki bir sürümde devam eden önemli bir oyununuz varsa, lütfen 3.8.1'de kaydetmeyi yüklemeye çalışmadan önce kaydetme dosyasını yedekleyin. Kütüphanenizdeki Stellaris'e sağ tıklayarak önceki bir sürüme geri dönebilirsiniz -> Özellikler -> Betalar -> açılır menüden istediğiniz sürümü seçin.
Çökme veya başka sorunlar yaşarsanız, önce tüm modları devre dışı bırakın ve yeni bir kayıt başlatın. Sorun devam ederse, lütfen Hata Bildirimi forumlarında bildirin.