Yama Notları: Warhammer - 5. Yama
#1
Total War: Warhammer'a 5. yama geldi.

BİLİNEN SORUNLAR
  • Senaryoda ve muharebe görüntülerinde siyah texture sorunu yaşıyorsanız sürücülerinizin güncel olduğundan emin olun.
  • Multiplayer lobisinde ilk lobiyi seçmek biraz zor, aşağıya sararak seçebiliyorsunuz.
  • Oyunun Fransızca ve İspanyolca versiyonlarında bazı ikonlar görünmüyor.
DEĞİŞİKLİKLER
  • Efsanevi Lordlar artık seçildikleri an değil, senaryo başlarken konuşmaya başlıyorlar.
  • Senaryo haritasında arazinin bazı kullanıcılara farklı görünmesine sebep olan sorun giderildi.
  • Çok sayıda ağaç bulunan haritalar için performans geliştirmelerinde bulunuldu.
  • Oyuncuya takviye gelen YZ kuvvet artık her zaman saldıracak.
  • Senaryoda YZ artık bir yerleşim birimini yaktıktan sonra Forced March uygulayamıyor.
  • Vampir Kontlarının Necromancer's Tower binasını artık The Grim & The Grave eklentisine sahip olmayanlar da inşa edebiliyor.
  • Custom muharebelerde Potion of Healing ile yapılan exploit giderildi.
  • Senaryolardaki özet ekranına Aftermaths sekmesi eklendi.
  • Manticorelar artık savaşta seçildiğinde at vokalizasyonları kullanmıyor.
  • Yerden birim çıkartan büyüler artık surların üzerindeyken kullanılamıyor.
  • Araziye bağlı büyüler artık araziyle daha iyi uyum sağlıyor.
  • Brettonia kuşatma savaşlarındaki bazı eksik yıkım seviyeleri eklendi.
  • Tecrübe bonusuna sahip efsanevi lordlar artık tüm tecrübeyi kendilerine kazandırmaktansa olması gerektiği gibi ordudaki birimlere bölüştürüyor.
  • Fall of Man görev muharebesinde takviyeye gelen Brettonia lordu artık Pegasus'a binmiş bir şekilde geliyor.
  • Angrund klanının Ancestor Hero birimleri artık suikastle öldürülemiyor.
  • Yeşilderililerin Beast Lairz binası artık Squiglere bonus sağlıyor.
  • Skarsnik'in Prenicious Precision özelliği artık Goblin birimlerin maliyetini de azaltıyor.
  • Angrund klanının lordunun yaralanması durumunda eğer Karak Eight Peaks'e sahiplerse takviye kuvvetler +5 seviye kazanıyor.
  • Regiments of Renown birliklerinden menzilli silah kullananlar artık doğru reload süresine ve Rank 9 bonuslarına sahip.
  • Helman Ghorst'un Liber Noctus görev zincirindeki görev metni artık daha açık.
  • Bina tarayıcısında 1. seviye Savage Orc Kampında eksik bazı metinler oyuna eklendi.
  • Skulltakerz artık diplomatik özellik olarak Vampiric Influence alamıyor.
  • Squig Herds ve Squid Hoppers için yeni ses efektleri eklendi.
  • Smoke Bomb özelliği için yeni görsel efekt eklendi.
  • Artık savaşlar otomatik yapıldığında çok birime sahip olanın kazanma olasılığı arttırıldı.
  • Artık otomatik yapılan savaşlarda düşük kalite birimlerin kurban edilme olasılığı arttı.
  • Kuşatma silahlarının otomatik savaşlardaki önemi arttırıldı.
  • Artık muharebelerde tüm bir birimi yoketmeniz daha kolay.
Kod:
Units

Increased accuracy and reload stats of Regiments of Renown missile units to match rank 9 veterans.

MP Ability attachments:

Added Arcane Conduit to Heinrich Kemmler

Added Arcane Conduit to Balthasar Gelt

Removed Arcane Conduit, Stand Your Ground from Wurrzag

Removed Deadly Onslaught from Belegar Ironhammer

Removed Potion of Toughness from all heroes.

Changed Arcane Conduit to The Hunger for Strigoi Ghoul King.

Spells & Abilities

Movement and Freeze Movement ability duration rebalanced.

Added a new unit spawning ability balance system, all spawns are temporary.

All units summoned in battle (EG Cygor, Skeletons, Manticore etc) have a new negative ability named Unbinding. This inflicts damage over time to represent their instability. The Unbinding effect scales with the value of the unit.

Some text ordering and content fixes for mechanical ability text.

Frenzy and Frenzy-like units have new context flags, they trigger at half base morale rather than wavering.

Various minor tweaks and bug fixes

Squigs Go Wild!: removed unbreakable and causes fear attributes, added -18 defence penalty and +16 leadership bonus.

Itchy Nuisance duration changed from 36 to 20.

Cascading Fire Cloak changed to single target spell.

Fate of Bjuna power cost reduced from 15 to 13.


BRETONNIA

All flying mounts +50 MP cost

Pegasus -5 ground run speed, -5 fly speed

Pegasus hero mount –100 mass

Hippogryph -200 mass

Spearmen-at-Arms -2MA, +1BvsL (These, and the corresponding Empire Spearmen changes, aim at making them weaker against infantry, while retaining their anti-large efficiency).


BEASTMEN

Ungor Spearmen -2 MA

Ungor Spearmen (Shields) -2 MA, +2 MD

(Both Ungor Spear units were inconsistent in attack speeds and required animation and entity tweaks. They now equal their corresponding Empire units in both combat strength and cost, while Primal Fury gives them an edge in speed).

Centigors (Throwing Axe) added fire-whilst-moving animations

Minotaurs (all) -100 MP cost

Razorgor Chariot +8 MD, +6 Bonus vs Infantry, -6 CB

Razorgor Herd -150 MP cost, +2dmg, -4 AP damage, -12 HP, -2 Speed, minor changes to splash attacks and charge

(Razorgor have been rebalanced to fit the lower price point. A contextual example: with a bit of luck, they can defeat a unit of Greatswords in 3 charges while a unit of Crossbowmen is firing at them, and then have just enough HP left to also defeat the Crossbowmen).


CHAOS

Chaos Marauders -25 MP cost

Chaos Marauders (GW) +1 MD

(In wide formations, the Great Weapon Marauders take out the improved Dwarf Warrior with ~30% HP left. They cost more, but also have a decent speed advantage. They are also cost-effective against Greatswords).

Chariots (all) -100 MP cost, +8MD

Gorebeast Chariot -10CB, +4 MA

Chosen (Halberds) +4 BvsL, -2 MA, +4 MD

(We buffed the Halberd version of Chosen to be a bit more Anti-Large focussed, while holding their ground longer in all melee engagements).

Kholek +300 HP, +10 BvsL, reduced hit reaction chance, -attack interval, tail-swipe attacks

Shaggoth +402 HP, +10 BvsL, reduced hit reaction chance, -attack interval, tail-swipe attacks

(Kholek and Shaggoths can now convincingly defeat 1 Demigryph Halberd, 2 Reiksguard or 5-6 Squig Herds. They are still not cost effective against spearmen, but the tail attacks help against getting swarmed).

Giant reduced hit reaction chance


DWARFS

Miners with BC -25 MP cost

Dwarf Warriors (all) -25 MP cost, +2 MD, +2HP, +5A

(Now equal to 2 Empire Spearmen units in the front)

Dwarf Warriors GW -1 damage, +1 AP damage

(Now 2 DW GW nearly equal 1 Greatswords when attacking simultaneously, with the benefit of more versatility on the side of the Dwarfs).

Warriors of Dragonfire Pass (Dwarf Warriors) +2 HP

Longbeards (all) +1 MD, +2 HP

Longbeards GW – charge defence vs large added, -4 CB (For the same price, LB GW now have a slight advantage against Grave Guard, plus the additional benefits of Charge Def vs Large, more versatility and higher grumpiness).

The Grumbling Guard (Longbeards - Great Weapons) +1MD (Note that this LB unit keeps its higher CB instead of getting the Charge defence vs Large)

Irondrake Trollhammers -100 MP cost

Slayers -2dmg, +2 AP damage

Ironbreakers -100 MP cost

Norgrimlings Ironbreakers -50 MP cost

Gyrocopter & Gyrobomber +turn speed, -5 fly speed

Gyrocopter (Steamgun) + accuracy, + damage to centre of impact

Thunderers +1 damage

Dwarf Cannon +20 range

Organ Gun +15 range


EMPIRE

All flying mounts +50 MP cost

Griffon -200 mass

Spearmen (all) -1MA, -1CB, +1BvsL

(It now takes ~1.7 Spearmen with shields or ~2 Spearmen units to best one Dwarf Warrior unit (if for some reason you feel like bringing a spear to an axe-fight…)

Greatswords - spacing and charge animation changes, now fewer entities in the 2nd rank get an attack, slightly reducing overall charge damage

Handgunners +1 damage

Hellblaster Volley Gun -150 MP cost

Outriders (Grenade Launcher) -1s reload time, +4 explosion damage, +2 explosion AP damage, +10 range, -2 ammo

Free Company Militia -50 MP cost, + accuracy

Knights of the Blazing Sun –magic resistance


GREENSKINS

Chariots (all) -100 MP cost, +8MD

Orc Boar Boy Big Uns -2 CB, +1 damage, -1 AP damage

Broken Tusk Mob -2 CB, +1 damage, -1 AP damage, -4 Morale, -2 MD, -1MA, +200 cost

Giant reduced hit reaction chance

Squig Herd: reduced speed from 70 to 58, removed Vanguard Deployment, reduced mass.


VAMPIRES

Hellsteed -5 ground run speed, -5 fly speed

Grave Guards GW +2 AP damage, +1 MD, -2 CB, spacing and charge animation changes, now fewer entities in the 2nd rank get an attack, slightly reducing overall charge damage
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.