Başlamadan önce ırk özellikleriyle ilgili kısa bir bilgi vereyim. Repugnant gibi negatif opinion veren traitler mplerde beleş puandır. Direk alabilirsiniz. Sedentary de vatandaşlarınızın gezegenler arası yer değiştirme masrafını artırır. Fakat bu oyun içinde sıkça kullanacağınız bir şey değildir ve kullanacağınız zaman gereken enerjiye fazlasıyla sahip olursunuz. Bu da beleş puan sayılabilir. Ben ırklarımda sıkça kullanırım. Şimdi başlangıç için deneyebileceğiniz birkaç güzel buildi taktikleri ve özellikleriyle anlatacağım.
En basit ve oynaması kolay buildlerden birisi Mekanist-Materyalistlerdir. Başlangıçta robot verir ve iyi mineral geliri sağlar. Kendi ırkımıza mineral bonusu almıyoruz çünkü madenlerde robotlar çalışacak. Kendi ırkımız da bilim ve enerji üretecek. Maden sayınız kadar robot üretmeniz yeterlidir.
Egaliter-Parlementer Sistem kombosu da factionlarınızdan yüksek miktarda influence alarak hızla genişlemenize veya bol bol edict kullanmanıza yardımcı olur.
En büyük factionumuz Materyalistlerin kurduğu Technologist factionu olacakt. Onları memnun etmek bizim için çok önemli. Robot haklarına zaten izin verdiğimiz için +5 puanla başlıyoruz. Ardından ilk tradition olarak Discovery tamamlıyoruz. Böylece Materyalist Faction'unun başka bir isteği daha tamamlanmış olacak. Ayrıca ırkımızdan, etiğimizden ve discovery'den gelen research bonuslarıyla araştırmaları hızlıca yapabileceğiz. İkinci olarak Expansion veya Prosperity ile devam edebilirsiniz.
Perklere de ilk olarak Technological Ascendancy alarak araştırma bonuslarımıza bir tane daha ekliyoruz. Daha sonra asıl amacımız olan Sentetik Devrime doğru ilerlemeye çalışmalısınız. Bir anca önce Droid araştırmasına ulaşıp The Flesh is Weak perkini açmaya çalışıyoruz. 3. perki oyunun gidişatına veya oyun stilinize göre seçebilirsiniz. 4. perke de Synthetic Evolution almaya çalışacağız. Bunun için de Synthetic ve Synthetic Personality Matrix araştırmalarını tamamlamış olmalıyız ki bu araştırmalar biraz ileri seviye ve zor bulunuyor. Sentetik Araştırma Şeması'nı kullanarak gerekli araştırmaları bir an önce yapmaya çalışabilirsiniz. Bilim laboratuarlarının tümünü Mühendislik laboratuarı olarak geliştirseniz bir eksiklik hissetmezsiniz. Droid/Sentetik projelerinde ve robot modifikasyonunda, ayrıca birçok robot/gemi/yıldızüssü araştırmalarını da kolayca yapabilirsiniz.
Bu biraz daha farklı bir build. Inward Perfection birçok bonusuna rağmen sizin diplomasi yapmanızı tümüyle engellerken Agrarian Idyll de tonla unity veriyor. Oligarşi seçmeyebilirsiniz. Orası opsiyonel biraz. Irkımızdan gelen unity,mineral ve araştırma bonusları sizin dışa bağımsız bir ülke olabilmenize yardımcı oluyor. Düşük habitabilityden gelen mutsuzluğu Inward Perfection'dan aldığınız mutlulukla bi nebze amorti edebilirsiniz.
Inward Perfection-Agrarian Idyll kombosuna Inward Perfection sayesinde ulaştığımız Adaptability Tradition'undan gelen farmlardan maden üretilmesi bonusu da eklenince müthiş bir geliriniz oluyor. Bir farmdan tonla food, mineral ve unity kaldırabiliyorsunuz. Fanatik Pasifist'ten gelen %10 bonusu da eklemeyi unutmayalım. Oyun başında gelen Unity miktarı zaten muazzam olacak. Bu sayede hızlıca Traditionları açabiliriz.
En büyük factionumuz Pasifistlerin kurduğu Prosperity ve bunu oyun başında memnun etmek oldukça zor. Stratejik Kaynak toplamak ve 3k enerji biriktirmek gerekiyor. Fakat Saldırmazlık anlaşmaları yaparak Xenofobların kurduğu İsolationist factionunu kolayca memnun edebilirsiniz.
Tradition olarak da Prosperity açıp öylece bırakarak Adaptability tamamlayabilirsiniz. Sonra dönüp Prosperity veya Discovery, hatta çevredeki gezegen durumuna göre Expansion aralak devam edebilirsiniz.
Perklere de başta yine research verenle başlayabilirsiniz. Psionik veya Genetik yükseliş yolu sizin tercihinize kalmış. Fakat ben Psionik tercih ediyorum. İlerisi için güzel bonusları var. Sentetik de olunabilir. Dediğim gibi size kalmış. Oyunun ilerki kısımlarında savaş açamadığınız için genişleme alanınız kısıtlanacaktır. Bu yüzden tall gideceğiz. Galactic Wonders perki olmazsa olmazımız. Fakat bir Ring World tamamlayıp fayda vermeye başlayana kadar on binlerce mineral istiyor. Bu yüzden geçiş aşaması olarak Voidborne ile Habitatlar dikeceğiz. Master Builder perkini de almayı ihmal etmeyin. Bu perke son patchlerden birinde Habitatların 12 tile alanını 15'e çıkartma bonusu da eklendi. Habitatlar artık baya kullanışlı.
Ekleme: İstediğiniz zaman reformlardan Inward Perfection'u silebilir ve farklı bi factionu embraceleyerek pasifistlikten kurtulup galaksiye açılabilirsiniz. Fakat savaşa girmenin farklı yolları da var. Oyun içerisinde sağlam bir ekonomi ve teknoloji elde etmeye çalışın. Filo gücünüzü düşük tutun. Gerek AI gerek playerlar bunu görüp size savaş açacaktır. Siz de harmony'den aldığınız defansif savaşlar için %33 gemi üretim hızını kullanarak seri bir şekilde gemi basıp düşmanı püskürtebilir, hatta onun sistemlerini işgal edebilirsiniz. AI'nin saldırması için sık sık insult atmayı da ihmal etmeyin. Player'ı yemlemek size kalmış. Başka bir taktik de eski parçalar taktığınız büyük bir filoyu hazırda tutup saldırı aldığınızda hızlıca upgrade etmek.
Bi tane de makine buildi göstereyim. Oynanış olarak makine imparatorluklarda organik canlılar bulunmadığı için tüm vatandaşlarımızı yani robotları kendimiz üretmeliyiz. Makine imparatorluklarda liderler normal şartlarda ölümsüzdür. Enhanced Memory traiti ve Factory Overclocking civici ile ölümsüz liderlerimizin seviyesini kastıkça kasabilir ve bu sayede bir sürü bonus elde edebiliriz. MPler için Mass-Produced ve Rapid Replicator'ü Power Drills ve Rockbreakers ile değiştirmenizi öneririm. Fakat SP'lerde ve büyük haritalarda zamanla bir sürü mineral elde ederken robotlarımız hala çok yavaş üretilecek. Bunu sıkıntı ederseniz reform ederken Rockbreakers yerine Rapid Replicator alabilirsiniz.
Burada factionlar bulunmadığı için başlangıçtaki +1 influence bonusuyla yetinmeniz gerekiyor. Daha fazla influence, robot inşa hızı ve robotların kaynak üretimini artırmak için ilk açacağımız tradition Synchronicity olacak. Bu sayede baya rahatlarsınız. İkinciye Expansion açılarak hızla bulduğumuz diğer gezegenlere koloni atmak gerekiyor. Habitability robot ırklarda sorun olmadığı için büyüme sıkıntısı çekmezsiniz.
Perklerde research verenle başlamak yine ideal bir seçim olacaktır. Çok fazla gezegenimiz olacağı için +5 Core Sector System veren Imperial Prerogative de 2. perk için ideal bir seçimdir.
Robotlarla oynarken rahatça mikro kasabilirsiniz. Hızlı bir şekilde robot modifikasyon araştırmasını tamamladıktan sonra Mineral, Enerji, Bilim ve Unity için her tile'a ayrı ayrı robotlar tasarlayın. Araştırmalardan zaten yeteri kadar robot modifikasyon puanı elde ediyoruz. Bu yüzden Synthetic Age perkini almanızı önermiyorum. Her özelliğe sahip tek bir robot türü yapmaktansa daha az özelliğe sahip fakat her işte ayrı robot yapmak daha karlı. Onun yerine 3. perke Machine Worlds alırsanız gezegenlerinizi makine dünyalara çevirebilir ve üretiminizi daha da artırabilirsiniz. Ayrıca bu gezegenlerde artık organik nüfuslar barınamaz. Bu sayede diğer organik imparatorlukların hedefi olmaktan da bir nebze kurtulursunuz.
Bu da yeni spesiyelim. Biraz mikro gerektiriyor ve başlangıç için uğraştırıcı olabilecek bir build. Fakat gerçekten güçlü olduğunu söyleyebilirim. Syncretic Evolution ile food, mineral ve unity tile'larında köle olarak kullanacağımız ırkı yapıyoruz. Bunlardan lider almayacağımız için lidere negatif özellikler veren traitler ekledim. Kendi ırkımızı ise köle kullanacağı için decadent, mineral kazmayacağı weak aldım. Bilim ve Enerji gibi kölelerin negatif bonus aldığı işlerde de kendi ırkıma bonuslar verdim. Bunlarda sıklıkla resettlement yapacağım için sedentary almadım.
Slaver Guilds-Fanatik Otoriter kombosu kölelerden gelen kaynakları artırmak için ideal. Ayrıca Fanatik Otoriterden gelen +1 influence de başlangıç için çok iyi. Syncretic Evolution da çok kullanılmamasına rağmen fazlasıyla op bir civic. Aynı anda iki farklı ırk da büyüyor. Bu sayede büyüme hızımız ikiye katlanıyor. Spiritualist seçmemin nedeni hem unity binası ve bonusu hem de psionik yolu tercih etmek istemem. Fakat siz onun yerine militarist ve/veya genetik yolu da seçebilirsiniz. Köle imparatorluklarında sentetik devrimin yeri yoktur. Robotlar köle olarak geçmediği için bir çok bonustan mahrum kalırsınız. Sentetik olmayı denemeyin.
Otoriterlerin factionu olan Totalitarian'ı memnun etmek oldukça zordur. En az bir vassala sahip olup Domination tradition'ına başlamış olmanız gerekiyor. Mümkünse bir Pre-FTL gezegeni aydınlatıp vassallamanızı öneririm.
Tradition olarak araştırma için Discovery, nüfus büyümesi ve kölelerin mutluluğu için Harmony ve rahatça genişlemek için Expansion alınabilir. Perklere de yine research verenle başlayıp pasif/agresif oyun tarzınıza göre ilerleyebilirsiniz. Ascencion için genetik de idealdir psionik de. Agresif oynarken psionik yol daha etkili gibi.
Oyun içerisinde her yeni kolonileştirdiğiniz gezegene köle ırkınızdan da bir kişiyi manuel olarak taşımanız gerektiğini unutmayın. Ayrıca Imperial yerine Dictatorship de seçebilirsiniz.
En basit ve oynaması kolay buildlerden birisi Mekanist-Materyalistlerdir. Başlangıçta robot verir ve iyi mineral geliri sağlar. Kendi ırkımıza mineral bonusu almıyoruz çünkü madenlerde robotlar çalışacak. Kendi ırkımız da bilim ve enerji üretecek. Maden sayınız kadar robot üretmeniz yeterlidir.
Egaliter-Parlementer Sistem kombosu da factionlarınızdan yüksek miktarda influence alarak hızla genişlemenize veya bol bol edict kullanmanıza yardımcı olur.
En büyük factionumuz Materyalistlerin kurduğu Technologist factionu olacakt. Onları memnun etmek bizim için çok önemli. Robot haklarına zaten izin verdiğimiz için +5 puanla başlıyoruz. Ardından ilk tradition olarak Discovery tamamlıyoruz. Böylece Materyalist Faction'unun başka bir isteği daha tamamlanmış olacak. Ayrıca ırkımızdan, etiğimizden ve discovery'den gelen research bonuslarıyla araştırmaları hızlıca yapabileceğiz. İkinci olarak Expansion veya Prosperity ile devam edebilirsiniz.
Perklere de ilk olarak Technological Ascendancy alarak araştırma bonuslarımıza bir tane daha ekliyoruz. Daha sonra asıl amacımız olan Sentetik Devrime doğru ilerlemeye çalışmalısınız. Bir anca önce Droid araştırmasına ulaşıp The Flesh is Weak perkini açmaya çalışıyoruz. 3. perki oyunun gidişatına veya oyun stilinize göre seçebilirsiniz. 4. perke de Synthetic Evolution almaya çalışacağız. Bunun için de Synthetic ve Synthetic Personality Matrix araştırmalarını tamamlamış olmalıyız ki bu araştırmalar biraz ileri seviye ve zor bulunuyor. Sentetik Araştırma Şeması'nı kullanarak gerekli araştırmaları bir an önce yapmaya çalışabilirsiniz. Bilim laboratuarlarının tümünü Mühendislik laboratuarı olarak geliştirseniz bir eksiklik hissetmezsiniz. Droid/Sentetik projelerinde ve robot modifikasyonunda, ayrıca birçok robot/gemi/yıldızüssü araştırmalarını da kolayca yapabilirsiniz.
Bu biraz daha farklı bir build. Inward Perfection birçok bonusuna rağmen sizin diplomasi yapmanızı tümüyle engellerken Agrarian Idyll de tonla unity veriyor. Oligarşi seçmeyebilirsiniz. Orası opsiyonel biraz. Irkımızdan gelen unity,mineral ve araştırma bonusları sizin dışa bağımsız bir ülke olabilmenize yardımcı oluyor. Düşük habitabilityden gelen mutsuzluğu Inward Perfection'dan aldığınız mutlulukla bi nebze amorti edebilirsiniz.
Inward Perfection-Agrarian Idyll kombosuna Inward Perfection sayesinde ulaştığımız Adaptability Tradition'undan gelen farmlardan maden üretilmesi bonusu da eklenince müthiş bir geliriniz oluyor. Bir farmdan tonla food, mineral ve unity kaldırabiliyorsunuz. Fanatik Pasifist'ten gelen %10 bonusu da eklemeyi unutmayalım. Oyun başında gelen Unity miktarı zaten muazzam olacak. Bu sayede hızlıca Traditionları açabiliriz.
En büyük factionumuz Pasifistlerin kurduğu Prosperity ve bunu oyun başında memnun etmek oldukça zor. Stratejik Kaynak toplamak ve 3k enerji biriktirmek gerekiyor. Fakat Saldırmazlık anlaşmaları yaparak Xenofobların kurduğu İsolationist factionunu kolayca memnun edebilirsiniz.
Tradition olarak da Prosperity açıp öylece bırakarak Adaptability tamamlayabilirsiniz. Sonra dönüp Prosperity veya Discovery, hatta çevredeki gezegen durumuna göre Expansion aralak devam edebilirsiniz.
Perklere de başta yine research verenle başlayabilirsiniz. Psionik veya Genetik yükseliş yolu sizin tercihinize kalmış. Fakat ben Psionik tercih ediyorum. İlerisi için güzel bonusları var. Sentetik de olunabilir. Dediğim gibi size kalmış. Oyunun ilerki kısımlarında savaş açamadığınız için genişleme alanınız kısıtlanacaktır. Bu yüzden tall gideceğiz. Galactic Wonders perki olmazsa olmazımız. Fakat bir Ring World tamamlayıp fayda vermeye başlayana kadar on binlerce mineral istiyor. Bu yüzden geçiş aşaması olarak Voidborne ile Habitatlar dikeceğiz. Master Builder perkini de almayı ihmal etmeyin. Bu perke son patchlerden birinde Habitatların 12 tile alanını 15'e çıkartma bonusu da eklendi. Habitatlar artık baya kullanışlı.
Ekleme: İstediğiniz zaman reformlardan Inward Perfection'u silebilir ve farklı bi factionu embraceleyerek pasifistlikten kurtulup galaksiye açılabilirsiniz. Fakat savaşa girmenin farklı yolları da var. Oyun içerisinde sağlam bir ekonomi ve teknoloji elde etmeye çalışın. Filo gücünüzü düşük tutun. Gerek AI gerek playerlar bunu görüp size savaş açacaktır. Siz de harmony'den aldığınız defansif savaşlar için %33 gemi üretim hızını kullanarak seri bir şekilde gemi basıp düşmanı püskürtebilir, hatta onun sistemlerini işgal edebilirsiniz. AI'nin saldırması için sık sık insult atmayı da ihmal etmeyin. Player'ı yemlemek size kalmış. Başka bir taktik de eski parçalar taktığınız büyük bir filoyu hazırda tutup saldırı aldığınızda hızlıca upgrade etmek.
Bi tane de makine buildi göstereyim. Oynanış olarak makine imparatorluklarda organik canlılar bulunmadığı için tüm vatandaşlarımızı yani robotları kendimiz üretmeliyiz. Makine imparatorluklarda liderler normal şartlarda ölümsüzdür. Enhanced Memory traiti ve Factory Overclocking civici ile ölümsüz liderlerimizin seviyesini kastıkça kasabilir ve bu sayede bir sürü bonus elde edebiliriz. MPler için Mass-Produced ve Rapid Replicator'ü Power Drills ve Rockbreakers ile değiştirmenizi öneririm. Fakat SP'lerde ve büyük haritalarda zamanla bir sürü mineral elde ederken robotlarımız hala çok yavaş üretilecek. Bunu sıkıntı ederseniz reform ederken Rockbreakers yerine Rapid Replicator alabilirsiniz.
Burada factionlar bulunmadığı için başlangıçtaki +1 influence bonusuyla yetinmeniz gerekiyor. Daha fazla influence, robot inşa hızı ve robotların kaynak üretimini artırmak için ilk açacağımız tradition Synchronicity olacak. Bu sayede baya rahatlarsınız. İkinciye Expansion açılarak hızla bulduğumuz diğer gezegenlere koloni atmak gerekiyor. Habitability robot ırklarda sorun olmadığı için büyüme sıkıntısı çekmezsiniz.
Perklerde research verenle başlamak yine ideal bir seçim olacaktır. Çok fazla gezegenimiz olacağı için +5 Core Sector System veren Imperial Prerogative de 2. perk için ideal bir seçimdir.
Robotlarla oynarken rahatça mikro kasabilirsiniz. Hızlı bir şekilde robot modifikasyon araştırmasını tamamladıktan sonra Mineral, Enerji, Bilim ve Unity için her tile'a ayrı ayrı robotlar tasarlayın. Araştırmalardan zaten yeteri kadar robot modifikasyon puanı elde ediyoruz. Bu yüzden Synthetic Age perkini almanızı önermiyorum. Her özelliğe sahip tek bir robot türü yapmaktansa daha az özelliğe sahip fakat her işte ayrı robot yapmak daha karlı. Onun yerine 3. perke Machine Worlds alırsanız gezegenlerinizi makine dünyalara çevirebilir ve üretiminizi daha da artırabilirsiniz. Ayrıca bu gezegenlerde artık organik nüfuslar barınamaz. Bu sayede diğer organik imparatorlukların hedefi olmaktan da bir nebze kurtulursunuz.
Bu da yeni spesiyelim. Biraz mikro gerektiriyor ve başlangıç için uğraştırıcı olabilecek bir build. Fakat gerçekten güçlü olduğunu söyleyebilirim. Syncretic Evolution ile food, mineral ve unity tile'larında köle olarak kullanacağımız ırkı yapıyoruz. Bunlardan lider almayacağımız için lidere negatif özellikler veren traitler ekledim. Kendi ırkımızı ise köle kullanacağı için decadent, mineral kazmayacağı weak aldım. Bilim ve Enerji gibi kölelerin negatif bonus aldığı işlerde de kendi ırkıma bonuslar verdim. Bunlarda sıklıkla resettlement yapacağım için sedentary almadım.
Slaver Guilds-Fanatik Otoriter kombosu kölelerden gelen kaynakları artırmak için ideal. Ayrıca Fanatik Otoriterden gelen +1 influence de başlangıç için çok iyi. Syncretic Evolution da çok kullanılmamasına rağmen fazlasıyla op bir civic. Aynı anda iki farklı ırk da büyüyor. Bu sayede büyüme hızımız ikiye katlanıyor. Spiritualist seçmemin nedeni hem unity binası ve bonusu hem de psionik yolu tercih etmek istemem. Fakat siz onun yerine militarist ve/veya genetik yolu da seçebilirsiniz. Köle imparatorluklarında sentetik devrimin yeri yoktur. Robotlar köle olarak geçmediği için bir çok bonustan mahrum kalırsınız. Sentetik olmayı denemeyin.
Otoriterlerin factionu olan Totalitarian'ı memnun etmek oldukça zordur. En az bir vassala sahip olup Domination tradition'ına başlamış olmanız gerekiyor. Mümkünse bir Pre-FTL gezegeni aydınlatıp vassallamanızı öneririm.
Tradition olarak araştırma için Discovery, nüfus büyümesi ve kölelerin mutluluğu için Harmony ve rahatça genişlemek için Expansion alınabilir. Perklere de yine research verenle başlayıp pasif/agresif oyun tarzınıza göre ilerleyebilirsiniz. Ascencion için genetik de idealdir psionik de. Agresif oynarken psionik yol daha etkili gibi.
Oyun içerisinde her yeni kolonileştirdiğiniz gezegene köle ırkınızdan da bir kişiyi manuel olarak taşımanız gerektiğini unutmayın. Ayrıca Imperial yerine Dictatorship de seçebilirsiniz.
Sic Parvis Magna