Paradox sizce oyunlarının en düşük sistemlere de ulaşması için uğraşıyor mu?
Anket Başlığı: Paradox'un optimizasyon yeteneği? Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz. |
|||
Gayet yeterli ve güzel |
|
0 | 0% |
İyi ama oyun sonuna doğru bozuyor |
|
10 | 32.26% |
Fps çift haneye çıkmıyor |
|
1 | 3.23% |
Tek oyuncu iyi de multi işkenceye dönüyor |
|
4 | 12.90% |
Optimizasyon ve Strateji?Sanırım hesap makinesi kullanıyorsun? |
|
0 | 0% |
Yaparlar da "Grafikleri düşürürler olur biter" diye düşünüp yapmıyorlar |
|
1 | 3.23% |
Yapsalar onu da parayla satarlar |
|
15 | 48.39% |
Katılımcı sayısı: | 31 | 100% |
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. | [Anket Sonuçlarını Göster] |
Paradox optimizasyonda iyi mi?
|
30-10-2017, 20:24
Bence fena değiller. Eski bilgisayarlarda oyun çalışıyor genelde ama tarih yavaş akıyor. Ram yükseltilip SSD alınarak hız arttırılabilir.
30-10-2017, 21:54
Şu konunun okunmasını öneririm Stellaris'in optimizasyonu ile alakalı, bir üye Stellaris'in bazı şartlar altındaki performansını karşılaştırarak aslında late-game performans düşüşünün oyunun late-game olmasıyla alakalı olmadığını anlatıyor: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1051378/
Özellikle CK2'de yapılan optimizasyon çalışmalarıyla oyunun ne kadar optimize edildiğinden öte, oyunun daha önce ne kadar kötü optimize edildiğini öğrenmiş oluyoruz, örneğin son günlüklerden birinde "bir ton bölge ekledik bir ton din ekledik ama oyun eskisine oranla daha hızlı çalışıyor" dendi, benim bundan anladığım şey eskiden olması gerekenden çok daha ağır çalıştığı.
30-10-2017, 22:11
Şu an kullandığım pc de oyunlara göre bakarsak oyunların geç dönemlerinde eu 4 te son hızda bile kasmıyor, stellariste hız düşüyor ama oynatmayacak kadar değil, hoı 4 te ise sormayın 45 yılına falan gelince saçmalıyor. Sadece bu bile optimizasyon konusunda hiç uğraşmadıklarının kanıtı.
30-10-2017, 23:29
Başlangıç ta iyi de son dönemlerde FPS 15 i geçmiyor
31-10-2017, 00:40
Değil.
31-10-2017, 00:51
Singleplayer'de hiçbir oyununda sıkıntı yaşamadım ama mpde Vic2'de bile takılmalar,kasmalar oluyordu. Gerçi vic2 synch konusunda da bayağı problemliydi 4-5 rehost attıgımız zamanlar oluyordu.
31-10-2017, 01:58
7 senelik bilgisayarda dandik CSGO yu bile zar zor oynarken daha geçen sene çıkmış HOI4ü ufaktan kasarakta olsa çok canım sıkılmadan oynayabiliyorsam optimizasyon sıkıntısı yoktur benim için.
Ama bu durumda multiplayer işkence.Arkadaşım benden 80 gün ilerde gidiyordu :P
31-10-2017, 03:58
Bence eu4 1444 çok temiz kasmadan akıcı oyayabiliyordum ama oyun sonuna yakın oyun artık aşırı genişlediğindenmidir bilinmez kasmaya başlıyor verim düşüyor.
Daha iyi optimize edilebilir ama fazla da bir şey beklenmemeli Ama söyle bir gerçek var kasma single da önemsiz iken multide can sıkıcı oluyor lag tarzı bekletmelere yol açıyor ki paradoxun en temel problemi single optimizasyonundan çok multiplayer kısmında özellikle de hotjoin gibi olay olmaması (daha doğrusu düzgün çalışmaması düzeldi mi bilmiyorum yani bir kişi bağlanınca komple çökme nedir )büyük bir şaçmalık olarak görüyorum gene tabi ilgi duydugum eu4 üzerinden konuşmak gerekirse insanı verem ediyor 1 saat boyunca rehost bekliyorsunuz multi oynamak için oyunda düzgün mp girmek için oyunu aç kapa yapılıyor eu4 mp si oynarken kendimi 10 yıl önce sro da giriş yapmak için yaptıgımız taklalar aklıma geliyor (@Duman)
31-10-2017, 07:01
(30-10-2017, 21:54)Duman : Şu konunun okunmasını öneririm Stellaris'in optimizasyonu ile alakalı, bir üye Stellaris'in bazı şartlar altındaki performansını karşılaştırarak aslında late-game performans düşüşünün oyunun late-game olmasıyla alakalı olmadığını anlatıyor: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1051378/ İlginç, UI bazlı fps düşüklüğü pek sık karşılaşılacak bir olay değil.
31-10-2017, 11:54
Paradox'un optimizasyonuna 10 üzerinden değerlendirme yaparsak 5 veriyorum.
Sessiz bir yolcu...
31-10-2017, 18:37
Asıl sıkıntı optimizasyon değil, clausewitz engine'in çok kötü olması.Günümüzde ortalama bir pcnin 4 çekirdeği varken clausewitz 2.5 sadece birini kullanabiliyor. Özellikle işlemcilerde çekirdek sayısının artmaya başladığı, yakında yeni standartın 8 çekirdek olacağı şu dönemde paradoxun yeni çıkacak oyunlarda clausewitz 2.5 devam etmemesi lazım. Son yıllarda yeni oyun motoru yapabilecek kadar kâr ettiklerini düşünüyorum.
31-10-2017, 19:50
@Voidian
Tartışmalardan ve testlerden görüldüğü üzere asıl problem optimizasyon, engine sıkıntıları yok. Clausewitz'in multithreading sistemi varmış zaten.
31-10-2017, 20:17
(31-10-2017, 19:50)Awake : @Voidian Sözde var ama kullanan oyun yok, muhtemelen dediğin gibi motorda adam akıllı bi çoklu çekirdek desteği vardır ama optimizasyonuna uğraşmak istemiyolardır. |
|
Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi