İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
13-02-2018, 13:10
(Son Düzenleme: 13-02-2018, 13:48, Düzenleyen: Duman.)
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu yeni görev ağaçları, idealar ve modlama rehberi.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1069383/ :Herkese merhabalar, 1.25 yamasıyla birlikte değişime uğrayan görev sistemine dair bilgi vermek üzere karşınızdayız. Bu günlükte görev sisteminin yanı sıra bazı yeni ülke idealarını tanıtacak ve bu görev sistemini nasıl modlayabileceğinizden bahsedeceğiz.
İlk olarak daha önce yazdığımız bir geliştirici günlüğünde de görebileceğiniz gibi eski görevleri bu yeni görev sistemine taşımakla, kendisine has özel görevlere sahip ülkelerin görevlerine bu yeni sistemde yer vermekle uğraşıyoruz. Peki Rule Britannia eklentisiyle odaklandığımız ülkeleri görevler hususunda neler bekliyor?
1.25 yamasıyla birlikte İskoçya ve İngiltere görev ağaçları bu ülkelerin daha önce sahip oldukları bazı özel görevleri barındıracak, ancak Rule Britannia eklentisine sahipseniz İngiltere, İrlanda, İskoçya ve Büyük Britanya devletleri için ayrı bir görev ağacına sahip olacaksınız.
Her ne kadar kendime mani olmaya çalışsam da, nihayetinde ortaya çıkan İskoçya görev ağacı "İngiltere'yi parçala" temalı 15'ten fazla göreve sahip.
İrlanda devletleri, İskoçya ve İngiltere kendilerine has görev ağaçlarıyla oyuna başlayacak. Bu görev ağaçlarındaki çizimleri aşağıda inceleyebilirsiniz. Büyük Britanya'yı kurduğunuzda çok daha büyük bir görev ağacına sahip olacaksınız.
Büyük Britanya ile oynarken anakaraya musallat olayım derseniz sonu Kutsal Roma tahtını ele geçirmenizi veya tahtı ortadan kaldırmanızı isteyen bir görevle bitiyor.
Oyuna yeni eklenen Mann, Gaeldom ve The Isles ülkeleri için de çeşitli seçeneklerimiz mevcut. İskoçya bölgesinde bulunan ülkeler eğer Stuart hanedanı İskoçya'yı korumakta başarısız olursa İskoçya'ya dönüşebiliyor.
Bu 3 ülke için de geçerli yeni decision, İskoçya'yı kurmak.
Buna ek olarak kimi zaman bu görevleri tamamlayabilmek için hangi bölgelere ihtiyaç duyduğunuzu anlamak kafa karıştırıcı bir iş haline gelebiliyor. Bu sıkıntıyı ortadan kaldırmak için 1.25 İngiltere yamasıyla birlikte artık bir görevin üstüne mouse'ınızı getirdiğinizde görevi tamamlamak için gereken bölgelerin haritada gösterilmesini sağladık. Aynı zamanda bu göreve tıkladığınızda harita gerekli bölgelerden birinde ortalanıyor.
Hepimiz oyunun bir kısmında nereyi fethedeceğimizi bilemedik.
Tüm bunların yanı sıra oyuna bazı jenerik görev ikonları ekledik, böylelikle Osmanlı görev ağacında kanatlı Hussarlar görmeyeceksiniz.
Şimdi daha önceki geliştirici günlüklerinde üstü kapalı bir şekilde bahsettiğimiz modlama rehberine geçebiliriz:
Son geliştirici günlüğünde yeni görev sistemin modlanabilirliği ile ilgili ciddi bir ilgi olduğu için sizlere bu rehberi yazmaya karar verdim. Umuyorum ki bu rehber hem görev sistemiyle ilgili yeni modlarınızda, hem de eski modlarınızı yeni görev sistemine taşımada yardımcı olacaktır. Gelin ilk olarak bu rehberde kullanacağım bazı terimlerin üstünden geçelim.
Slot - Görev ağacında yanyana olan sütunlar.
Tier - Görev ağacında üst üste olan kademeler.
Series - Tek bir slotta bulunan 1 veya 1'den fazla görev.
Potential - Bir serinin görünebilir olması için gerekli koşullar.
Priority (AI) - AI'ın oyunda seçeceği öncelikli görevler.
Weight (AI) AI'ın oyunda değerlendirmede bulunurken hangi görevi ne derecede öncelikli bulacağı.
Oyunda görev ağacı yukarıdan aşağıya uzanan bir şekilde çeşitli sütunlara ve kademelere ayrılıyor. Bu da oyunda istediğiniz görev için istediğiniz miktarda görevi ön koşul olarak belirleyebileceğiniz ve istediğiniz görevin istediğiniz kadar görev için ön koşul olabileceği anlamına geliyor.
Tüm bu görevler bir serinin parçası ve bu serinin sahip olduğu bazı parametreler bu görevlerin görünebilirliğini, yapayzekanın bu görevlere olan yaklaşımını vb. hususları belirliyor:
slot: Seriye bir slot eklemek için kullanılıyor.
generic: Serileri kontrol etmek için kullanılıyor.
ai: Bu seri için yapayzekayı kapatıp açabiliyor.
potential: Bu serinin oyuncuya görünür olup olmadığını belirliyor.
has_country_shield: Bu serideki görevlerde oyuncunun ülkesinin bayrağının olup olmayacağını belirliyor.
Görebildiğiniz gibi bu ayarları o serideki istediğiniz sayıdaki göreve atayabiliyorsunuz.
Gelin basit bir göreve bakalım:
Let's have a look at a simple mission:
conquer_franken = {
icon = mission_conqueror_icon
required_missions = { conquer_ansbach }
trigger = {
franconia_area = {
type = all
country_or_non_sovereign_subject_holds = ROOT
}
}
effect = {
add_adm_power = 100
add_country_modifier = {
name = "bavarian_ambition"
duration = 7300
}
}
provinces_to_highlight = {
area = franconia_area
NOT = {
country_or_non_sovereign_subject_holds = ROOT
}
}
}
İlk olarak görev anahtarını yazıyoruz, buradaki conquer_franken kısmı görevin ismi, tanımı gibi hususlarda önemli. icon kısmı .gfx dosyası olarak gözükecek olan ikonu belirtiyor. required_missions kısmına isterseniz hiçbir şey yazmayabilirsiniz, isterseniz birden fazla görev yazabilirsiniz. Trigger kısmınabu görevi tamamlamak için gerekli koşulları yazmanız gerekiyor, bu kısım oyunun geri kalanında göreceğiniz trigger kodlarıyla aynı şekilde kodlanıyor. Yukarıdaki örnekte yer almayan bazı ekstra kodlarımız mevcut:
has_country_shield: Seridekiyle aynı bir biçimde.
completed_by: Eğer bir zaman belirtilirse bu şekilde görev o tarihten sonra tamamlanmış sayılıyor.
position: Görevin hangi kademede yer alacağını belirtiyor.
ai_priority: AI'ın bu görev için olan önceliğini belirtiyor.
ai_weight: Bu görevin AI için olan değerini belirtiyor.
provinces_to_highlight: Bu görevin üstüne mouse getirildiğinde haritada gösterilecek olan bölgeleri ifade ediyor.
Bir slot içerisinde istediğiniz sayıda seriye sahip olabilirsiniz, sadece bu serilerin üst üste gelmemesi gerekiyor. Aynı anda aktifleşen ve görünür hale gelen 2 göreve sahip olmanız durumunda hata mesajı alacaksınız ve kod olarak ilk okunan görev görünür hale gelecek.
Bu görevlerin akışını gösteren oklar otomatik olarak oluşturuluyorlar ancak haberdar olmanız gereken bazı kısıtlamalar var. Oklar yatay ve dikey yol alabilir ancak çapraz bir şekilde hareket edemezler. Oyuna aynı zamanda manuel olarak ok ekleyebilir, otomatik oluşturulan okları gizleyebilirsiniz.
AI görevleri öncelik sırasına göre belirliyor ve stratejisini kendisine gösterilen öncelik değerlerine göre kuruyor. Oyunda bizim yazdığımız bazı görevleri inceleyerek yapayzekanın tam olarak neyi anlayıp neyi anlamadığını görebilirsiniz.
Son olarak oyundaki yeni idealardan bahsedelim, bu yeni ideaların listesi kabarık görünebildiği için ilk olarak Britanya, sonra İrlanda, sonra da Hollanda devletlerinden bahsedeceğiz, bugün sıra Britanya'da.
İngiltere ve Büyük Britanya idealarında birbirlerinden daha farklı hissettirmelerini sağlama amacıyla birtakım değişiklikler yaptık. Bu ideaları aşağıdan inceleyebilirsiniz:
ENG_ideas = {- start = {
- infantry_power = 0.10 # agincourt
- global_unrest = -1 # magna carta, parliament
- bonus = {
- royal_navy = {
- navy_tradition = 0.25
- heavy_ship_power = 0.10
- eltham_ordinance = {
- production_efficiency = 0.1
- secretaries_of_state = {
- navigation_acts = {
- city_upon_a_hill = {
- global_colonial_growth = 20
- eng_red_coats = {
- british_bill_of_rights = {
- years_of_nationalism = -5
GBR_ideas = {- start = {
- naval_morale = 0.20
- heavy_ship_power = 0.15
- bonus = {
- gbr_acts_of_union = {
- diplomatic_annexation_cost = -0.15
- max_states = 3
- british_merchant_navy = {
- gbr_the_royal_society = {
- sick_and_hurt_board = {
- sailors_recovery_speed = 0.10
- sailor_maintenance_modifer = -0.1
- reform_of_comission_buying = {
- british_industrialization = {
- global_trade_goods_size_modifier = 0.2
- britanna_rules_the_waves = {
- leader_naval_manuever = 1
- blockade_efficiency = 0.33
Buna ek olarak Gaeldom, The Isles, Mann ve Cornwall ülkeleri için de oyuna yeni idealar ekledik. Geliştirici günlüğü haddinden uzun olduğu için önümüzdeki günlüklerde bu idealardan talep edileni paylaşabiliriz.
Bu haftalık bu kadar, haftaya yeni eklenen bazı idealardan ve Rule Britannia ile birlikte oyuna eklenen yeni özelliklerden bahsetmeye devam edeceğiz.
İskoçya, İngiltere ve Britanya'nın yeni görev ağaçlarını beğendiniz mi? İngiltere ve Britanya'nın idea değişikliklerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bizlerle paylaşın.
İleti Sayısı: 6,802
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
Bu görev sistemi güzel ya bence doğrusuda bu olmalıydı
•
İleti Sayısı: 982
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
Sürekli ingiltere ve fransa üzerinden anlatılıyor ama bu sistem oyundaki tüm ülkeler için gelecek değil mi?
Yani tüm ülkeler böyle görev ağaçlarına sahip olacak mı?
Aşağıdaki 1 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• baywatch06
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Evet ama hepsi çok özel olmayabilir. Bölgelere göre jenerik görev ağaçları olacak muhtemelen.
Sic Parvis Magna
İleti Sayısı: 2,138
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Ooo paradox satacak yeni sistem yapmış. Şimdi görevleride parayla satacaklar. Adamlar akıllı.
Aşağıdaki 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• baywatch06
İleti Sayısı: 2,479
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Ingiltere zaten para basan bir ulke , tek eksigi tarihte oldugu gibi ingiltere ordusunun gucunun bir nebze olsun oyuna yansitilmamasi. Elbette Ingiliz ordusu bir Prusya ordusu degildi.1600`lerden once profesyonel ordusu bile yoktu. Lakin Afrika`da ki kabileler bile bir suru askeri bonusu hakediyorsa , Ingiltere hayli hayli hakediyor. Keske navy biraz daha onemli yapilsa oyunda o zaman Ingiltere`nin idealari onem kazanabilir.
İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Günlüğe sonradan yeni idealar eklenmiş.
# Manx ideas
KOI_ideas = {
start = {
global_sailors_modifier = 0.2
global_ship_cost = -0.1
}
bonus = {
discipline = 0.05
mann_stanleys = {
diplomats = 1
"The Stanley dynasty has ushered in an era of peace and prosperity for the Manx people. Their skill at diplomacy ensures the safety of the island from both political and military threats to our sovereignty."
}
mann_kings = {
core_creation = -0.10
"Despite its size, Mann is recognized as a de jure Kingdom. But what is a Kingdom without land? We must acquire more."
}
mann_tynwald = {
advisor_pool = 1
"The Tynwald is the Manx high court. The House of Keys, led by the most powerful families of Mann, act as a national jury that give advice on legal matters. As the state expands however, its administrative needs multiply. The Tynwald must become a permanent institution, akin to a parliament with the power to write new laws."
}
mann_and_the_isles = {
naval_morale = 0.15
"In centuries past Mann was the heart of a great realm that spanned across the Irish Sea. It is time to revive the tradition of shipbuilding so that we can restore this empire."
}
mann_act_of_settlement = {
global_unrest = -1
"It is time to finally settle the status of peasant landholding on Mann. The Act will guarantee the basic rights of citizens and become a basis for the future development of our constitution."
}
mann_burn_the_heretic = {
global_heretic_missionary_strength = 0.02
"Witchcraft and heresy are ever-present dangers to the faithful. Suffer not the witch and the heretic to live."
}
mann_act_of_revestment = {
diplomatic_annexation_cost = -0.15
“There are too many petty nobles holding minor titles and withholding rents from their land. The Act Of Revestment will revoke these titles so that the monarch can rule more directly."
}
CRN_ideas = {
start = {
global_regiment_recruit_speed = -0.10
production_efficiency = 0.1
}
bonus = {
land_morale = 0.10
crn_stannary_parliaments = {
global_unrest = -2
"The tin miners of Cornwall have long upheld their special legal rights. These include tax exemption and exclusive prospecting rights, but most importantly the right to be tried only before a Stannary Court with a jury composed of their fellow miners. A Stannary Parliament oversees and revises these rights, keeping the mining population productive and content."
}
crn_cornish_rebels = {
hostile_attrition = 1
"The Cornish people are quick to rise up against oppression and misrule. Hostile armies entering their lands receive an unfriendly welcome."
}
crn_prayer_book_traditionaliism = {
tolerance_own = 2
"Farmers, miners, and landlords alike are extremely reluctant to accept changes to religious prayer books. Many complain that prayer books written in English exclude a significant part of the population who speak only Cornish, though others point out they could not read the old Latin prayers either. Regardless, a traditionalist attitude to religion pervades Cornish society and binds it together."
}
crn_pirates_of_penzance = {
capture_ship_chance = 0.1
privateer_efficiency = 0.2
"Oh, better far to live and die. Under the brave black flag I fly, Than play a sanctimonious part,With a pirate head and a pirate heart."
}
crn_royalist_army = {
land_forcelimit_modifier = 0.2
"Ever staunch monarchists, the Cornish people are quick to rally to the defence of the crown against republican revolutionaries. Despite Cornwall’s relatively low population, it can raise a surprisingly large levy of determined soldiers willing to fight for King and country."
}
crn_gear_rout = {
movement_speed = 0.15
"Even should we lose the war, enough of us will likely flee the field that they will live to fight again another day."
}
crn_arthurian_romanticism = {
prestige_decay = -0.01
"A recent revival of interest in Celtic culture has created an interest in Arthurian legend. Tintagel Castle is said to be the place of King Arthur's conception, and acts as a focal point of a renewed Celtic identity in Cornwall."
}
highland_scottish_ideas = {
start = {
garrison_size = 0.25
heir_chance = 0.5
}
bonus = {
manpower_recovery_speed = 0.1
hsc_the_wallace = {
land_morale = 0.15
"We reide of ane rycht famous of renowne,\nOf worthi blude that ryngis in this regioune,\nAnd hensfurth I will my proces hald,\nOf Wilyham Wallas yhe haf hard beyne tald."
}
hsc_highland_clans = {
hostile_attrition = 1
"The Highland clans are a contentious people. As much as they resent one another, they resent even more the prospect of foreign invaders ruling their ancestral lands. Of course, when the threat of foreign invasion is over, the clans will resume their infighting. There can only be one."
}
hsc_storm_the_castle = {
siege_ability = 0.10
"Whatever problems arise in the Highlands, few can be resolved without at some point storming a castle. Our experience in these matters goes back generations and is a highly transferable skill."
}
hsc_episcopalianism = {
religious_unity = 0.1
stability_cost_modifier = -0.1
"There are many competing ideas about how the Church in the Highlands should be structured and what doctrines should be adopted following the advent of the Reformation. We have opted to retain the hierarchical Bishopric model, which allows for both a clear structure for Church proceedings and a degree of doctrinal independence for clergymen."
}
hsc_highland_charge = {
shock_damage = 0.15
"Gunpowder weapons have revolutionized the battlefield, and the warriors of the Highlands must adapt. An aggressive new shock tactic has been developed by our generals. Our soldiers will run, preferably downhill, straight into the first enemy volley, firing as they go. After shooting, they will draw more traditional weapons and enter the melee. The speed required for this tactic necessitates that our warriors wear very little in the way of clothing however."
}
hsc_arming_act = {
global_manpower_modifier = 0.1
"Our oppressors would confiscate our weapons to rob us of the ability to resist. The Arming Act requires all Highlanders to own and train with a firearm."
}
hsc_ossian = {
prestige = 1
"The Romantic revival of Gaelic culture is exemplified in a collection of poems written under the pseudonym 'Ossian'. They tell ancient folkloric tales that remind the Highlanders of their storied past."
•
|