Hükümet Etikleri (2.0.2 için günceldir.)
Bunlar hükümetinizin etikleridir. Başlangıçta seçtiğiniz etikler, grupların fikirlerini kabul etmediğiniz sürece (embrace), oyun boyunca imparatorluğunuzu etkileyecektir. Oynama tarzınızı ve yapay zekanın size karşı nasıl davranacağını belirler.
Hiçbiri diğerinden daha iyi olmasa da bunların ne işe yaradıklarını öğrenmek oldukça önemli.
Ayrıca, Hive Mind dışındaki her etiğin bir de Fanatik versiyonu var. Fanatik versiyonlarının etkileri italik ve altı çizili olarak gösterilmiştir.
Militarist
Gereken savaş skorunu azaltması (Reduced War Demand) savaşta daha az şey yaparak daha fazla şey alabilmeniz anlamına gelir. Böylece galaksiye hükmetmek daha kolay olur.
Tam Yörünge Bombardımanı, gezegenlerin savunmalarını daha hızlı yok ederek düşman donanması gelmeden ordularınızın gezegeni işgal etmesini sağlar.
Pasifist (Barışçı)
Neyse ki, yüksek kaynak üretimi sayesinde bir dış etki olmadan kendileri kolayca koruyabilirler ve yüksek ana gezegen limiti sayesinde de hızlıca kolonilerini kurabilirler.
Zenofob (Yabancı Düşmanlığı)
Cherryh ile Zenofobi, Militarizm ile daha da uyumlu hale gelmiştir.
Zenofil
Eşitlikçi (Egalitarian)
olur. Federasyon kurmak isteyenler için de iyi bir etiktir.
Gruplardan aldığınız influence nedeniyle Eşitlikçi bir imparatorlukla oynarken mutluluklara dikkat etmelisiniz.
Ayrıca, Demokratik İstilacılar denen demokratik olmayan imparatorluklara savaş açan bir AI türünü barışçıl yapmanıza yardımcı olur.
Otoriter
Tüm türler üzerinde hakimiyet kurmak için Otoriterlik, Zenofobilik ile uyumludur.
Materyalist
Spiritüalist
Gestalt Bilinç
Biyolojik Yükselme (Ascension) yolunu takip ederek normal imparatorlukları Hive Mind yapabilirsiniz, yani asimile edip kendinize katarsınız.
Hive Mindlar sadece Biyolojik Yükselme yolunu takip edebilirken Makine Bilinci imparatorlukları hiçbirini takip edemez.
Kaynak: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=910342178
Bunlar hükümetinizin etikleridir. Başlangıçta seçtiğiniz etikler, grupların fikirlerini kabul etmediğiniz sürece (embrace), oyun boyunca imparatorluğunuzu etkileyecektir. Oynama tarzınızı ve yapay zekanın size karşı nasıl davranacağını belirler.
Hiçbiri diğerinden daha iyi olmasa da bunların ne işe yaradıklarını öğrenmek oldukça önemli.
Ayrıca, Hive Mind dışındaki her etiğin bir de Fanatik versiyonu var. Fanatik versiyonlarının etkileri italik ve altı çizili olarak gösterilmiştir.
Militarist
- +10% / +20% Atış Hızı
- +10% / +20% Ordu Hasarı
- No Retreat (Geri Çekilme Yok) savaş doktrinini kullanabilirler.
Gereken savaş skorunu azaltması (Reduced War Demand) savaşta daha az şey yaparak daha fazla şey alabilmeniz anlamına gelir. Böylece galaksiye hükmetmek daha kolay olur.
Tam Yörünge Bombardımanı, gezegenlerin savunmalarını daha hızlı yok ederek düşman donanması gelmeden ordularınızın gezegeni işgal etmesini sağlar.
Pasifist (Barışçı)
- +5% / +10% Kaynak Üretimi
- +2 / +4 Ana Sektör Gezegen Limiti
- "Ayrım yapmadan (Indiscriminate) bombardıman" politikasını kullanamaz.
- "Kısıtsız (Unrestricted) Savaş" politikasını kullanamaz.
- "Sadece Savunma Savaşı" politikasını kullanmak zorundadır.
Neyse ki, yüksek kaynak üretimi sayesinde bir dış etki olmadan kendileri kolayca koruyabilirler ve yüksek ana gezegen limiti sayesinde de hızlıca kolonilerini kurabilirler.
Zenofob (Yabancı Düşmanlığı)
- -20% / -40% Yıldız üssü (Starbase) influence ücreti
- -10% / -20% Claim (hak iddiası) influence ücreti
- Uzaylıları sürgün edebilir (displace) veya uzaylılara etnik temizlik (purge) uygulayabilir.
- Uzaylıları köle yapabilir (enslave).
- Diğer türlerin size olan ilişkilerini (opinion) düşürür.
- Uzaylılara tam vatandaşlık veremez.
- Uzaylılara tam askerlik hizmeti sağlayamaz.
- "Mültecileri Kabul Et" politikasını kullanamaz.
Cherryh ile Zenofobi, Militarizm ile daha da uyumlu hale gelmiştir.
Zenofil
- -25% / -50% Sınır Sürtüşmeleri
- -25% / -50% Diplomasi influence ücreti
- Diğer türlerin ilişkilerini arttırır.
- "Mülteci Yasağı" politikasını kullanamaz.
- Türleri köle yapamaz.
- Uzaylıları sürgün edemez.
Eşitlikçi (Egalitarian)
- +25% / +50% Gruplardan (Factions) influence kazanımı
- -10% / -20% Tüketim Malı (Consumer Goods) masrafı
- Otokratik hükümet şekillerini kullanamaz.
- Demokratik hükümet şekillerini kullanmalıdır.
- "Ütopik" yaşam standardına izin verir.
- Tam vatandaşlar için "Yoksulluk" yaşam standardını kullanamaz.
olur. Federasyon kurmak isteyenler için de iyi bir etiktir.
Gruplardan aldığınız influence nedeniyle Eşitlikçi bir imparatorlukla oynarken mutluluklara dikkat etmelisiniz.
Ayrıca, Demokratik İstilacılar denen demokratik olmayan imparatorluklara savaş açan bir AI türünü barışçıl yapmanıza yardımcı olur.
Otoriter
- +0.5 / +1 Aylık influence
- +5% / +10% Köle kaynak üretimi
- "Kast sistemi" vatandaşlık türüne izin verir.
- Uzaylıları köle yapabilir.
- Demokratik hükümet şekillerini kullanamaz.
- Otokratik hükümet şekillerini kullanmalıdır.
Tüm türler üzerinde hakimiyet kurmak için Otoriterlik, Zenofobilik ile uyumludur.
Materyalist
- -10% / -20% Robot bakım masrafı
- +5% / +10% Araştırma hızı
- "Akademik ayrıcalık" yaşam standardını kullanabilir.
- "AI yasaklama" politikasını kullanamaz.
- "Robotik işçi yasaklama" politikasını kullanamaz.
Spiritüalist
- +10% / +20% Aylık Unity
- -5% / -10% Bildiri (edict) ücreti
- Tapınak inşa edebilirler.
- Kutsal (Hallowed) Dünyalar yaratabilirler.
- "Tam AI Hakları" politikasını kullanamaz.
Gestalt Bilinç
- +1 Aylık influence
- +2 Ana Sektör Gezegen Limiti
- (Tutorial devre dışı kalır)
- Hive Mind veya Makine Bilinci otoritesini kullanmalı.
- Hükümdar ölümsüzdür.
- Nüfuslar mutluluktan etkilenmez ve gruplara katılmaz.
- Gestalt olmayan imparatorlukların nüfusuyla birlikte yaşayamaz.
- Psionik veya Sentetik Yükselme yollarını takip edemez.
Biyolojik Yükselme (Ascension) yolunu takip ederek normal imparatorlukları Hive Mind yapabilirsiniz, yani asimile edip kendinize katarsınız.
Hive Mindlar sadece Biyolojik Yükselme yolunu takip edebilirken Makine Bilinci imparatorlukları hiçbirini takip edemez.
Kaynak: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=910342178