Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki evlerden bahsediliyor.
https://www.anno-union.com/en/devblog-re...ial-tiers/ :Birçok oyunda oyundaki ilerlemeniz karakterinize yeni yetenekler kazandırmanızla, karakterinizi güçlendirmeniz ve cephanenizi genişletmenizle ilişkilendirilir. Anno oyunlarında oyundaki ilerlemenizi gösteren esas unsurlardan birisi şehriniz, şehrinizin nüfusu ve şehrinizde beliren yeni binalar, daha komplike üretim zincirleri. Şehirleriniz değişim ve harikalar çağında ilerlerken sizin de yönetim becerilerinizi ve yaratıcılığınızı kanıtlamanız gerekecek.
Bu geliştirici günlüğünde sizlere oyundaki evlerden ve bu evlerin Anno 1800'de oynanışa olan etkisinden sözedeceğiz. Başlangıç olarak oyun tasarımcısı Christian Schneider ve ana çizerlerimizden Manuel Reinher sizlere Anno'daki evlerin arkasındaki fikirlerden sözedecek.
Ev Aşamaları ve İlerleme Mekaniğimiz - Christian Schneider
Anno'nun ana oynanış mekaniği "ihtiyaçları karşılamak" üzerine, halkınız için altyapı olsun çeşitli materyaller olsun bunları karşılayarak oyunda ilerliyorsunuz ve bu ilerleme yeni ihtiyaçları beraberinde getiriyor. Evler diğer oyunlardaki karakter seviyeleri gibi oyunda ne kadar ilerlediğinizi gösteren şeylerden birisi. Bir sonraki aşamaya geçmek ödüllendirici bir olay olmakla birlikte, oyunda inşa edebileceğiniz yeni binalara ve yeni üretim zincirlerine erişebilmenizi sağlıyor. Benzer bir biçimde topluluğunuz da ilerliyor ve bu yeni ihtiyaçları karşılamak gittikçe zorlaşıyor. Sahip olduğunuz nüfus Anno oyuncusu olarak becerinizi ve yeteneklerinizi de ifade ediyor, yeni bir aşamaya ilk geçişinizde sadece birkaç üretim binasının açıldığını farkederken, spesifik sınıfların yükselişiyle birlikte daha çok yeni binaların açıldığını farkedeceksiniz.
Anno'da her bina kendisine has görsel bir karaktere sahip olmasının yanı sıra, aynı zamanda kendine has bir oynanış mekaniğine ve arayüze sahip. Her aşamadaki binalar çevreye olan etkisi itibariyle bir hikayenin unsuru olabilir, eve tıkladığınızda o evde yaşayan çiftçinin hayatına dair bir şeyler anlattığını duyacaksınız, market gibi kamu binaları ise sizlere görsel bildirimlerde bulunacak.
Oynanış itibariyle kamu binaları diğerlerinden bir tık daha önemli bir role sahip. Şehirlerinizde sahip oldukları etki alanı itibariyle bu gibi binalar genellikle şehrin merkezine doğru inşa ediliyor ve bu durum da şehre ayrı bir karakter katıyor.
Aynı zamanda eski Anno oyuncuları için Anno 1800'de bir değişiklik söz konusu, her vatandaş aşamasının kendisine has bir işçi gücü var ve bu işçi gücü o aşamadaki binaları çalıştırmak için gerekiyor. Örneğin çiftçiler daha basit tarlalarda çalışırken, fabrikalar ve daha spesifik alanlarda çalışan kişilerle o aşamadaki binaları çalıştırıyorsunuz. Bu da şehrinizi inşa ederken daha farklı bir komplekslik ve daha ilginç/doğal şehirler oluşmasını sağlıyor.
Değişim Çağı - Manuel Reinher
Şehirler büyüyüp metropole dönüştüğünde, imalathaneler fabrikalara dönüştüğünde topluluk da bunla beraber bir değişim geçiriyor. Aristokratlar koloniler üzerinde savaşa dursun, yeni bir işçi sınıfı gelişiyor ve modern topluluğun temelini atıyor. Anno 1800'de bu yüzyılın tasarlanışında sınıfların ve topluluğun çok önemli bir yeri söz konusu.
Anno 1800'de girdiğiniz her yeni oyunda, tarihte bir serüvene çıkmış olacaksınız. Sanayi devriminin başlangıcından 19. yüzyılın sonuna kadar tüm ev, tüm üretim binaları her biri kendisine has bir karakteri yansıtacak ve dönemin halkının hikayelerini size anlatacak. Her aşama farklı sınıf için farklı bir görüntü sunacak ve topluluğun sanayi devriminde nasıl geliştiğini size gösterecek. Oyundaki farklı binalar için ciddi bir şekilde zaman ayırıldı, çiftçiler ve tarım bu dönemde hala önemli olsalar da, geçmişte kalan bir çağı temsil ediyorlar. Bu sebeple evleri daha farklı mimaride. İşçi sınıfını desteklemek için şehirlerin değişen kişilik ve alışkanlıklarına ithafen bazı ihtiyaçlarının karşılanması gerekiyor.
İlk olarak daha düşük seviyedeki yerleşim birimleri daha doğal bir görünüme sahipken, şehriniz geliştikçe daha hayalinizdeki metropole benzer bir görünüm edinecek. Oyunda kurduğunuz ufak kasabanın geniş bir şehre dönüşümüne tanıklık edeceksiniz.
Sadece 3D modeller değil, aynı zamanda doğru renkleri seçmek de büyük fark yaratıyor.
Anno Bilmecesi
Sanayi devrimi esnasında şehirlerin gelişimiyle birlikte mimari yapı da gelişmekte olan fabrikalarda çalışacak işçi sayısını karşılamak üzere değişim gösterdi. Oyunda evler bir bakıma üretim hatlarıyla alan konusunda birbiriyle yarışacaklar, bu da tipik Anno bilmecesini gündeme getiriyor, ne kadar alana ihtiyacım var ve bu alanı nasıl kullanmalıyım? Dönemi daha iyi yansıtmak için zaman içerisinde büyüyen binalar olması gerektiğini farkettik. Anno 2205'te evler genellikle 3x3 5x5 veya 6x6 şeklindeydi, Anno 2205'teki 6x6 binalar organik şehirler oluşturulmasını kolaylaştırsa da, oyuncunun yerleştirebileceği bina sayısını fazla kısıtlıyordu. Anno 1800'de adaların da normalden büyük olacağını düşünürsek, artık tüm binalar 3x3 sisteminde olacak bu da hem binalarınızın büyük olması hem de daha büyük üretim binalarına yer açılmasını sağlıyor. Oyundaki fabrikalar dönemin tarzını yansıtması için diğer binalardan daha büyük yapıda olacaklar.
Evlerden bahsedilen bu geliştirici günlüğü Anno'nun atmosferinin, sanat tasarımının ve oynanış stilininin birlikte önem sarfettiği geliştirici günlüklerinin ilki. Önümüzdeki günlüklerde sizlere oyundaki farklı aşamaları, tarihsel arkaplanı ve üretim zincirlerini tanıtıyor olacağız.