Medieval II: Total War Crusades Campaign Hotseat
Katılmak için istediğiniz ülkeyi yazın.
Oyuncuların Ülkesi:
Antakya - @turkish lokum
Kudüs - @Kher
Bizans - @Consul of Time
Türkler - @Gurt
Mısır - @Aytaç
Venedik 11-13. tur civarında
Moğollar 40. turdan sonraki turlarda oyuna gelmektedir.
Oyunun 2. turunun başında Türkler ve Mısır için cihad orduları spawn olacak.
7 veya 9. tur Kudüs'e Richard the Lionheart , Antakyaya ise Philip the Chivalrous yarım ordu ve 1 gemi ile spawn olmaktadır.
Harita
Moğollar 40. turdan sonraki turlarda oyuna gelmektedir.
Oyunun 2. turunun başında Türkler ve Mısır için cihad orduları spawn olacak.
7 veya 9. tur Kudüs'e Richard the Lionheart , Antakyaya ise Philip the Chivalrous yarım ordu ve 1 gemi ile spawn olmaktadır.
Harita
Genel Kurallar ve İşleyişi :Her oyuncunun turunu oynamak için 24 saat süresi vardır. Ancak oyuncu ek süre isterse 24 saat daha ek süre verilebilir. Ancak hiç bir cevap verilmemişse turu admin tarafından direkt geçilir. Admin tarafından yeni bir şifre konur.
Tur linklerini Google Drive hesabı açarak oraya yüklemenizi öneririz. Zira linkler bu şekilde siz Google Drive hesabınızdan silmedikçe kaybolmamaktadır. Bu da her turun istenildiği zaman tekrar bakılmak için bulunmasını kolaylaştırmaktadır. Ayrıyeten reklamsızdır.
Gmail hesabı açtıktan sonra https://drive.google.com/drive/my-drive linkine girerek buraya yükleyebilirsiniz. Linki paylaşmak içinse yüklediğiniz linke sağ tıklayıp "Get a shareable link" yazısına tıklayıp çıkan ufak penceredeki linki buraya yapıştırmanız yeterli olacaktır.
Oyuncular arasında yapılan savaşların resimlerinin atılması mecburidir. Çok büyük üstünlükle alınan savaşların resimleri karşı taraf istenirse atılabilir. Aksi takdirde çok da gerek yoktur.Yapılan prenses evliliklerinin ve merchantler arasında yapılan birbirini satın alma işlemi resimlerinin de atılması zorunludur.
Ülkeler arası diplomatik anlaşma istenildiği gibi yapılabilir. Bir sınırlama yoktur. Sadece her ülkenin 1 tane 10 turluk bozulamaz anlaşma hakkı vardır. Bunun dışında başka birşey söz konusu değildir. Sözlü anlaşmalar kişiler arasındaki güvene bağlıdır. Arkadan vurma gibi olaylarda kimse sorumlu tutulamaz. Sonuçta bir oyun olduğunu unutmayalım.
Tur linkini paylaştığınız yorumda lütfen sizden sonra gelen kişiyi etiketleyiniz.
Oyun Kuralları :Haçlı ve Cihad seferleri bug ve exploit oluşturduğu için yasaklanmıştır.Bug ve exploit kullanımı yasaktır.
1 tur barış süresi vardır. 1 turdan kasıt turunu oynamamış olan ülkeye saldırmak, sınırlarına ajan sokmak, fort kurmak, bölge sınırları içine asker koymak, pusu olacak şekilde dahi olsa yasaktır. Yalnız turunu oynamış olan ülkeye saldırılabilir.Örneğin İngiltere turunu oynarken Fransa'ya dokunamaz. Ancak İngiltere'den sonra Fransa geldiği için Fransa İngiltere'ye saldırabilir, sınır ihlali yapabilir, ajan sokabilir.
Hiç bir yer exterminate yapılamaz. Farkedildiği takdirde oyuncu turu tekrar oynar.
Bilgisayarın yönettiği ülkeler ile diplomasi yapmak yasaktır. Sadece Trade Rights veya Map information yapılabilir. Para alma, şehir alma verme, müttefiklik gibi anlaşmalar yapılamaz.
Watchtower dikmek yasaktır.
Heroic Victory'ler yasaklanmıştır. Denizde ya da karada hiç bir şekilde Heroic Victory kabul edilmeyecektir.
Kuşatılmış limanlardaki gemiler kuşatan gemiyi yenmediği sürece limandan çıkamazlar. Kuşatmayı bozarken dahi içeride olmak zorundadırlar. Liman içerisindeki gemilere asker koyulamaz.
Exploit oluşturduğu için deniz ve kara savaşlarında yenilgi almak yasaktır.
1 birim askerle düşmanın pususuna düşerek düşmanı 1 adım ilerletip saldırmak da yasaktır.Kuşatma savaşlarında kuşatan orduya saldırarak defeat almak yasaktır. Sadece Draw veya Victory alınabilir.
Kuşatma aletleri kullanmak serbesttir.Balista, Catapult, Trebuchet herhangi biri ile her yer alınabilir.
Her ülkenin bir bölgede en fazla 2 fortta asker bulundurma hakkı vardır. 3. bir fortu ele geçirdiği takdirde diğer 2sinden birini boşaltmak zorundadır.
Her ülke sınırsız ajan üretme hakkına sahiptir.
Ajanlar ( Spy ) sadece gözetleme ve isyan çıkartmakta kullanılabilir. Şehir-kale-fort fethetmede kullanılamaz. AI şehirler de spy kullanarak alınamaz.
Assasinler sadece ajan öldürmek için kullanılabilir. Sabotaj ve Aile üyesi/general öldüremezler. Prenses de öldüremezler.
Her fortta en az 4 birim kartı bulunmak zorundadır. İçindeki asker sayısı önemsizdir.Bribe yapmak serbesttir. Bribe yapılan birimler 1 tur hareket edemezler.
Prensesle General kaçırmak için en az %35 oran gerekmektedir. Kuşatma yapan generaller eğer kuşatma bozuluyorsa prensesle kaçırılamaz.Tüccarlar sadece kendi ülkelerinde veya trade rights sahibi olunan ülkelerde veya rebel olan yerlerde rakiplerini satın alabilir.Minimum %50 oran gerekmektedir.Kuşatma altındaki bir yerde bina yıkmak yasaktır. Ya da 1 tur sonra kuşatılması kesin gözüken yerlerde bina yıkmak yasaktır.İlk turdan itibaren oyuncunun sahip olduğu binalar sorgusuz sualsiz istenildiği zaman yıkılabilir.
En önemli kurallardan biri.Oyun mekaniğinden gereği koymamız ve uymamız gerek kural.Tur önceliği olan ülkenin yenildiği takdirde hareket edemez, yenilip şehre-kaleye-forta kaçınca yapılan kuşatmayı bozamaz.Antakya Türklere saldırıp yendiğinde tur Türklere geçtiğinde Türkler hareket edemiyor. Birçoğunuz biliyor bunu. Aynı durum Antakya için geçerli değil. Türkler, Antakyaya saldırıp yendiğinde tur Antakyaya geldiğinde Antakya ordusunu hareket ettirebiliyor. Bu adaletsizliği ortadan kaldırmak için Antakyaya ( yani tur önceliği olan ülkeye ) yenilen orduyu 1 tur hareket ettirememe kuralı getiriyoruz. Böylece Türkler ordusunu ne kadar hareket ettiremiyorsa Antakya da o kadar hareket ettiremiyor olacak. Özellikle gemi savaşlarında çok muzdarip olunan bir konudur bu.Sorulabilecek bazı sorulara cevaben, yenilen ordunuzla fort kurabilirsiniz. Paralı asker alabilir, takviye getirebilirsiniz. Sadece hareket ediyorsa hareket ettiremezsiniz. Bir sonraki tur tekrar hareket ettirebileceksiniz. Gemilerde de aynı durum geçerli. Türkler Antakya'nın gemisini yendi diyelim. Antakya hiçbir şartla gemiyi hareket ettiremez. Sadece içindeki asker-ajanları başka bir gemiye aktarabilir. Aynı durumu Fransa gibi hareket edemeyen ülkelerde yapabiliyor.Tur öncelik sırasına göre ülkeler:
Antakya - Kudüs - Bizans - Türkler - Mısır
Gemiden asker çıkarma bug'unu size resimle anlatacağım ki yapmamaya özen gösterelim.
Öncelikle gemideki orduyu seçtiğimizde fortların arkasına geçebildiğini görüyoruz.
Yalnız 1 adım çıkarttığımızda fortun kontrol alanına girdiği için hareket edemediğini hepiniz biliyordur.
Ama orduyu direkt olarak arka tarafa işaretlersek bug dan dolayı direkt olarak arkaya geçebiliyor.
Bu bug'a dikkat edelim. Yapmayalım. Yapanları uyaralım.
Kural İhlalleri Durumunda :Hangi kural olursa olsun eğer erken farkedilirse yani tur sırası henüz ilerlememişse tur tekrarlanır. İlerlemişse uygun bir ceza kesilir.