28-11-2018, 14:05
Ticari alan talebim yüksek fakat neredeyse tüm binalarımda çalışan eksiğim var. Konut sayımı arttırdım leğitimli eksik olduğu için ilkokul lise yaptım fakat yine çalışmıyor insanlar.
Simülasyon: Cities: Skylines
|
28-11-2018, 14:05
Ticari alan talebim yüksek fakat neredeyse tüm binalarımda çalışan eksiğim var. Konut sayımı arttırdım leğitimli eksik olduğu için ilkokul lise yaptım fakat yine çalışmıyor insanlar.
28-11-2018, 14:23
@Gurt Trafik nasıl? Fazla ise insanlar ulaşamıyor olabilir. Bende o sorunu başlarda yaşıyordum konut sayısını arttırınca çözülmüştü. Bir bak bakalım okulların konutlara etkileri nedir. Bu oyunda sorunların temeli hep trafiktir. İnsanlar okullara veya iş yerlerine trafik yüzünden ulaşamıyor olabilir. Sen toplu taşıma yapmaz isen insanlar her yere araçları ile gider ve çok trafik oluştururlar. Buda hizmetleri aksatır.
28-11-2018, 14:36
Ticari işyeri isteği var ve üniversite mezunu işsiz varsa high density commercial ticari binalar yapman gerek ve bu binaların levellerini fullemen gerek.
28-11-2018, 14:58
(28-11-2018, 14:23)Semavi7 : @Gurt Trafik nasıl? Fazla ise insanlar ulaşamıyor olabilir. Bende o sorunu başlarda yaşıyordum konut sayısını arttırınca çözülmüştü. Bir bak bakalım okulların konutlara etkileri nedir. Bu oyunda sorunların temeli hep trafiktir. İnsanlar okullara veya iş yerlerine trafik yüzünden ulaşamıyor olabilir. Sen toplu taşıma yapmaz isen insanlar her yere araçları ile gider ve çok trafik oluştururlar. Buda hizmetleri aksatır. Sanırım sorun bu olabilir çünkü toplu taşıma inşa etmedim. (28-11-2018, 14:36)fff7 : Ticari işyeri isteği var ve üniversite mezunu işsiz varsa high density commercial ticari binalar yapman gerek ve bu binaların levellerini fullemen gerek. Sıkıntı eğitimsiz çalışan olmaması ve eğitimsiz insnaların fazla olamsıydı sanırım sorun trafik.
Trafik herşeyin başında geliyor. Düzenli bir şehir kurmalısın. İş yerleri, sanayi, konutları öyle bir konumlandırmalısın ki aralarında oluşan trafik düzgünce aksın gecikme olmasın.
Özellikle sanayiyi direk otobana bağla. Geniş yollar yap, policylerden double productionu seç. Verimli olur. Şehirin çok büyükse şehir içerisinden bir otoban mutlaka geçir. Şehrin bir ucundan diğer ucuna gidecek araçlar şehir trafiğine girip trafiğe neden olmamalı.
13-12-2018, 17:33
(Son Düzenleme: 13-12-2018, 17:42, Düzenleyen: Wickhart.
Düzenleme Nedeni: yok
)
Bugün gelen güncellemeyle 3 yeni harita (2 tanesi Snowfall, 1 tanesi de dlc'siz oyun ile oynanabilen) eklendi. 3 harita da kış temalı.
Ekleme: Biraz inceledikten sonra aynı haritanın hem Snowfall hem de dlc'siz versiyonunu eklediklerini gördüm. Yani aslında 2 farklı harita var.
Snowfall'ın "sürekli karlı olması" hala hayalkırıklığı. Kutuplarda şehir kuruyoruz. Sezonlar tarzında olabilseydi keşke.
13-12-2018, 18:54
Aynen mevsimler dönse çok iyi olurdu. İstemeyen kapatır.
Benim de takıldığım bir konu keşke olsaydı. Eskiden "environment changer"+ "winter buildings unlockerr vice versa" modlariyla oyunu kaydedip kapatıp açarak mevsim değiştirebiliyor gibiydik. Şu an nasıl bilmiyorum.
Bazi simülasyonun oyunlarinin genel sıkıntısı zamanı simule etmekle oyun dinamiklerini simule etmenin arasında kalabiliyorlar. Bir günün bir ay sayılması gibi değişik yöntemlere başvurabiliyorlar. Buda gerçek simülasyon deneyimine balta vuruyor ama herşeyi de simule edemeyeceklerini biliyor yada anlıyorsunuz. Tahminim Cities skylines da binaların upgrade olması yüzünden mevsim meshleri yada spritelarının da eklenmesi ile ortaya çıkacak karmaşadan yada DLC kıvamındaki ayrım ve ekleme işinden ötürü böyle bir yola girildi. Daha sonra ayrı bir mevsim DLCsi gördük. CO mevcut DLClerin birçok yönünü değiştirecek bir DLC çıkarmayacaklarini söylemişti. Bu saatten sonra season adlı bir DLC, snowfall'u biterebilecegi için ben böyle bir DLC beklemiyorum.
12-01-2019, 18:21
En son şehir kalabalıklaştıkça bilgisayar kasmaya başladığı için soğumuştum, bir ara yeniden deneyeceğim bu oyunu.
12-01-2019, 21:37
Industries ile gelen güncellemeyle performansta artış gördüm ben. Eskisi kadar zor yüklenmiyor oyun.
16-01-2019, 07:47
Dun aksam biraz bakayim dedim epey sardi, trafik konusunda cok berbat oldugumu soylemeliyim diger kisimlarda ise yanlis yapa yapa ogrendik birseyler. Sehri nasil kurmamaniz babinda bir goruntu atayim.
Sunu hatirlatti. Ek not: Sonradan ogrendigime gore kanalizyon ve icme suyu tesisi insa ederken nehrin akim yonunu hesaba katmak gerekiyormus.
16-01-2019, 08:24
(16-01-2019, 07:47)Sezar : Ek not: Sonradan ogrendigime gore kanalizyon ve icme suyu tesisi insa ederken nehrin akim yonunu hesaba katmak gerekiyormus. Yalnız bu en basic bilgiydi oyundaki.
Sic Parvis Magna
16-01-2019, 15:01
Ezdigin icin sagol altinkurt. Simdi sehri buyudukce onlarin hepsini kaldirip aritma tesisi kurduk, nehrin kirliligi onemli olcude azaldi. Aritma suyunu geri sehre su olarak verilebilirse guzel olurmus.
Simdide baraj kurmamizin ardindan nehrin seviyesinde dusme sonrasi su yetersizligi cekiyoruz. O su tesislerinin hepsini barajin otesine tasimak gerekecek sanirim. Estetik anlayisim ve yol yapimi bilgim berbat. Sonuc olarak tam bir kaos. Istanbul`u aratmiyor. Bir ara tum sanayi kamyonlari tek otobandan dogru sehrin icine giriyordu. Sanayiye ayri otoban cekip , kargo limani dikmemle beraber o sorunu cozsemde trafik hala berbat.
@Sezar Youtube'da mafolduktv var onu izle. Yollar resmen göz kanatıyor. Yol işini çözersen zaten gerisi estetiği ayarlamaya kalır. Simler her zaman en kısa yolu seçerler. Üst üste bin tanede çıkış giriş versen onlar en kısasına yığılırlar o yüzden yolları ve kavşakları kullanmayı iyi bilmek lazım. Otoban kullanımı çok önemli. O kullandığın büyük bağlantılar aslında otobanları birbirine bağlamak için. Modsuz oyunda normal yolları otobana bağlayacak bağlantılar vermemişler. Onu kendin yapacaksın yada atölyeden esset indireceksin.
16-01-2019, 15:57
@Sezar
Trafik akış yüzdesi çok bir anlam ifade etmiyor. %60 üzeri iş görüyor. Kırmızı işaretli yolara bakıp trafik çok kötü demek yanlış olur. Kırmızı yollar çok kullanılan yolları ifade ediyor. Bu yollarda trafik akıyor çok uzun kuyruklar oluşmuyorsa endişelenecek bir durum yoktur. 6 ve 4 şeritli yolları çok kesmissin. Onların hepsinde trafik ışığı var. Umraniye orta kısmında bunu daha iyi halletmişsin. Çok kötü durmuyor şehir daha kötüleri var.
Sehirin nufusu arttikca trafik hepten felc hale geldi. Tamam bende hicbir halt anlamiyorum ama Ai`nin de cok masum oldugu soylenemez. Koca 4 seritli otobanda niye tek seritli gidersin ki?
Luleburgaz Odun Sanayimiz medayi iftiharim. Bu kadar yatirima ragmen sanki istenilen geliri vermiyor gibi. Son olarak bir sorum olacak. Bir yere building yaparken ozellikle havalimani gibi veya fabrika tarzi genis yer kaplayan binalarda "slope too steep" uyarisi veriyor. Yok mu soyle binayi dikince otomatik yuzey duzlestirme filan. Terraform yapinca da acayip sekiller ortaya cikiyor. Bir dahakine yeni oyun acarsam tum haritayi terroformla dumduz yapacagim. Ek olarak ilk baslarda hiphizli giden gunler cok yavaslamaya basladi. Pc donanimi iyi olmasina ragmen 70k nufusta kasiyorsa 150k nufus oldugunda dusunemiyorum.
17-01-2019, 23:19
@Sezar onların hepsi aynı yöne döneceği için arka arkaya diziliyor. Farklı bir giriş daha vermeyi dene aynı yere.
18-01-2019, 00:45
Terraformdan başka yolu yok. Terraforming yapmak kolay aslinda.İlk aracın adı neydi unuttum ama onu hiç kullanma. Slope tool Ile level toolun sag tik özellikleri var. Sağ tık farenin üzerinde bulundugu yüksekliği seciyor.
Slope tool aslında bayır yapmaya yarıyor ama ben düzgün şekillerle elde etmek için hep onu kullanıyorum. Slope tool Ile eşitlemek istediğin yüksekliğe sag tik yap sonra duzeltmek istediğin yeri sol tık ile düzelt. Sonra soft tool Ile her yeri, özellikle kenarları düzelt. Eğer düzeltmeye çalıştığım yerde yol, tren yolu falan varsa önce onları silmen gerekir. Toprağın biterse deniz tabanından çaliver. |
|