[MP] EU4 - Multiplayer: Ocak 2019
|
04-02-2019, 00:54
(Son Düzenleme: 04-02-2019, 00:55, Düzenleyen: fodunkiran.)
4 Tarafta hem Rusya, hem Osmanlı hem Mewar hem Delhi hem Ming ile savaşsak da anlımızın akıyla tek başımıza bu kadar ülkeye karşı ülkemizi koruduk. Delhiyi zulümler yaptığı Bengal topraklarından çıkardık.Şimdi Delhi düşünsün biz daha yeni başlıyoruz.
04-02-2019, 01:05
(04-02-2019, 00:45)Praetor XIII : https://steamcommunity.com/profiles/76561198071587069/ Konuyu takip edeydin.
04-02-2019, 01:10
(04-02-2019, 00:45)Praetor XIII : https://steamcommunity.com/profiles/76561198071587069/ milanın sahabısı var.yıkılmadı ayakta. Mainz Cumhuriyeti
Yeni yükselen güç Mainz geçtiğimiz 35 yılda gelişmişlik değerini 3.5 kat ve ordu miktarını 6 kat arttırmıştır. Avrupada bulunan sınırlarımız dolayısıyla tam olarak tampon görevi gören devletimiz üzerinde genişleme emelleri olan devletler bozguna uğrayacaklarından emin olabilirler.
04-02-2019, 11:35
(04-02-2019, 01:10)raskolnikof24 :(04-02-2019, 00:45)Praetor XIII : https://steamcommunity.com/profiles/76561198071587069/ Dediğim gibi ülke konusunda seçici değilim multiplayer ortamını merak ediyorum. Çarşamba günü bakarız hangi ülke boşsa geçerim (04-02-2019, 11:34)kurtulus : subat etkinligi ne zaman olur Dün 35 yıl oynanarak 1520'den 1555'e gelindi. Haftada iki gün oynanıyor. Tahmini 8 oturumda biter. O da 4 hafta sürüyor işte. Bu hesapla 3 Mart'ta son gün oynanabilir. Tabi bu rakamlar tahmini. Bir gün erken veya geç olabilir. Sonraki etkinliğin ismi Şubat değil Mart olur heralde bu şartlarda.
Sic Parvis Magna
Mali Krallığı
Afrika artık uyandı. 1444'de 91 development ile başlattığımız mücadele devam ediyor. Keita hanedani Bati Afrika`nin fethini tamamladi. Avrupalilarla ilk tanismamiz 1504 yilindaki Ingiliz kasiflerle oldu.
Bundan kisa bir sure sonra Hollandali kasifleri Bati Afrika denizlerinde gorduk. Dost iliskiler yurutup ulkemizin altinlari karsiliginda onlarin teknolojisini alip Koloniyalizm`i ulkemize getirdik. Getirdikten sonrada dava ulkemiz Kongo Cumhuriyeti`yle paylastik.
Kisa bir sure sonra Mali ~1530 yillarda Great Powerligini ilan etti.
1550 yilina gelindiginde ise Mali Dunyanin 7. Super Gucu oldu.
Eger bir yuzdeye vurmak isteseydik Mali Kralligi 106 senede %715 buyumus oldu.
Afrika`da ortalama yasam suresi cok kisa oldugu icin Krallarimiz 5 sene yasayamadan oluyorlar. Ulkemizi yoneten kralicelerimize tekrardan tesekkur ediyoruz.
04-02-2019, 17:04
(Son Düzenleme: 04-02-2019, 17:32, Düzenleyen: Bot Alperen.)
Bir gün elbet bizde savaş kaybedicektik.
06-02-2019, 00:53
Şuanda uygulanan kurallarla ilgili çok tartışma döndüğünden ve bir sonraki multiplayerlarda bazılarının değiştirilmesi gerektiğini düşündüğümden dolayı bazı kurallarla ilgili fikirlerimi belirtme ihtiyacı duydum. Düşüncelerim kesinlikle ofansif değil sadece önümüzdeki multiplayerlar için değişmesi gereken kuralları eleştirdim.
Okuyan arkadaşlar kendi fikirlerini belirtirlerse sevinirim. Alıntı:12. Oyuncular bir ideayı açtıklarında o ideanın aksi felsefesindeki ideayı açamaz hale gelirler. Zıt felsefede idealar aşağıda belirtilmiştir: İlk olarak pekçok kişinin beğendiği ancak benim yanlış olduğunu düşündüğüm bu kural ile başlayacağım. Bu kuralın gelmesinin malum sebebi belli bir yıldan sonra seçilen idealara baktığımızda herkesin aynı ideaları seçmiş olduğunu görmekti. Düşünce olarak güzel olan bu kural bence bu durum için çözüm olmaktan çok daha sıkıntılı bir hale getiriyor. Europa Universalis oyununa baktığımızda direkt olarak görebileceğimiz şey bu oyunun bonus stacklama oyunu olduğudur. Ordularınızın disiplinini moralini ekonomik değerlerinizi hepsini stacklamaya çalışırsınız. Çünkü stacklanan değer daha çok kazanç sağlar. * Stacklanan bonuslar için konuşmak gerekirse %0 değerinden %15 değerine çıkan moral bonusu %45 değerinden %60 değerine çıkan moral bonusuyla aynı gibi gözüksede %60 değerine çıkan bonusun getirdiği kazanç çok daha fazladır. Aynı durum disiplin içinde geçerli. Durum böyle olunca ulusal ideaları kuvvetli devletler bu kural ile daha bir güçlü hale gelmiş oluyor. *- Quality-Economic-Offansive-Innonative(Religious alınabilir) vs Quantity-Religious-Trade-Defensive - Ideaları kısıtladığımızda tam olarak bu tarzda iki idea ağacı oluşuyor. İlk ağaç disiplin odaklıyken ikinci ağaç moral ve sayı odaklı. Oyunu iki kısma bölersek oyunun ilk dönemlerinde moral daha önemliyken ikinci dönemlerinde disiplin daha önemli bir hale geliyor. Bunun yanında sadece görünürde bakarsak bile ilk idea grubunun çok daha fazla bonusa sahip olduğunu ve daha iyi policy eşleştirmelerine sahip olduğu görülebilir. *Son olarak bu kısıtlama olmadan önce oyunun son aşamalarına geldiğimizde idealarda aynı seçimler gözükse bile seçilen ideaların sıralamasında farklılıklar olabiliyordu. Yani oyunun hangi aşamasında hangi ideayı aldığınız önemli bir konumdaydı. Ancak şuanda mesela ticaret ideasına ihtiyaç duyan bir devlet ileride daha fazla bonus getireceğinden kaynaklı ihtiyacı olmadığı halde ekonomik idea grubunda ilerleyebiliyor. Oyunun ilk aşamasında defensive idea grubu seçmesi daha iyi olan bir devlet quality başlayabiliyor. Elimizde olan fazla seçilebilir idea gruplarından hangisini seçtiğimiz stratejik bir detay olabiliyordu. Ancak şuanda kısıtlı olduğumuzdan bu etki kalmamış durumda. Alıntı:15. Aynı regionda toprağı olan 2 GP rival olmak zorundadır. 3 rivalden 2'si aynı olmayan oyuncular ally olamaz. Her oyuncunun 1 tane great power müttefiklik sınırı vardır. *İttifakların kısıtlanması şart ancak bozuk olan rival sistemi üzerinden getirilen kural oldukça yetersiz kalıyor. Eminim oyundaki herkes bir noktada rival eşleştirememe problemi yaşamıştır. "Great power olmayan 1 oyuncu ile dost olabilme sınırı vardır." Hatta bu kısım baya gereksiz olmuş. Çünkü great power olmayan oyuncu great power olan güçlü bir ülke ile rival eşleştirme durumuna sahip değil. Şuanda avrupanın en orta yerinde olan devletim hiçbir devlet ile rival eşleştiremez durumda. Geçen multiplayerda malaya ile 1700 yılına kadar insan müttefike sahip olmamam ise ayrı bir durum. *Fazlaca kısıtlanan durumlarda yine güçlü devletler avantajlı çıkıyor. Rival eşleştiremeyen güçsüz devletler güçlülere karşı birleşemiyor ve sıra sıra yutuluyor. Aslında tehdit aynı tehdit ama ülke düzeyleri aynı olmadığından müttefiklik sağlanamıyor. Alıntı:6. Oyuncuların Keşif çağında sadece 3 Regionda toprağı olabilir, her çağ başına bu sayı +1 artar. Son çağda herhangi bir region sınırı yoktur. Vassal ve PU ülkeler bu kurala tabi değildir. Horde devletler ve tüccar cumhuriyetleri için bu kural geçerli değildir. Osmanlı ve Rusya(Moskova değil) devletlerinin region limiti +1 fazladır. Exploration ve Expansion idea gruplarının ikisini de bitiren devletler +1 region hakkına sahip olur. *Bu kural ile çok sorunum yok aslında ancak değerli değersiz her regionun eşit sayılması biraz yanlış gibi. Şu ikisi bir değil sonuçta ; Alıntı:14. Savaşlarda yapay zeka savaş lideri üzerinden oyuncu toprakları alınamaz, oyuncu ülkeleri arasındaki savaşlarda claim atılmamış topraklar fethedilemez, oyuncular işgal edemedikleri toprakları barış antlaşmasında talep edemezler. Son çağda claim kuralı geçerli değildir. *En çok karşı olduğum kural bu kuraldır. Paradox'un torpilli görev ağaçlı devletleri buff alıyorken içeriği boş devletler amele amele claim atmaya çalışıyor. Üstelik bölgelerin adaletsiz olması ayrı bir olay. Geçen multiplayerda ben Malaya oynarken İngiltere'nin Kongo topraklarına claim atabilmek için bir idea bitirip tek tek spy network kasarak alabileceğim 5 claim 15-20 development iken Bharat devletinin benim tüm ana karamda perma claimi vardı. Üstelik bu durum ben bharata claim atamaz durumdayken yani sınırımda bile değilken yaşanıyordu. *Oyuncuların önünü tıkamak için saçma rushlar atılabiliyor. *Claim atılması zor coğrafyalar doğal avantaj sahibi oluyor. Çizgi şeklinde çubuk gibi olan sınırlar yine doğal avantajlı. İsterseniz 15 yılda bir 2 toprak alarak bitirmeye çalışın. *Karşıdaki oyuncuyu bezdirip oyunu bıraktırmak çok daha kazançlı. Yoksa claim alacağım diye uğraşıp durursunuz. *3 developmente atılan claim ile 30 developmente atılan claim aynı değil. Bazı devletler önündeki düşük developmentlik sınırlarla tıkanmış haldeyken diğerleri çok sağlam kazançlar elde edebiliyor.
06-02-2019, 01:25
Güzel yazı olmuş.İdea kuralı eleştirine tamamen katılıyorum.Serbest olduğu dönemde de iyi işlemiyordu şu anda da oyuncuları tek yöne doğru çekiyori.Ayrıca şu multiden sonra göreceğiz ki öbür multiye quantity grubunu seçen kalmayacak çünkü fark aşırı derecede fazla.Bunun için ne yapılabilir kısmına gelince, mod projesi vardı bir aralar o hayata geçirilebilir veya ideaları değiştiren modlardan biri denenebilir diye düşünüyorum.
Son kısımda ise claim kuralına eleştirine yine tamamen katılıyorum.Aslında bu oyun kaynaklı bir sorun dlc si olan ülkelere süper claimler verilmesi vs.Buna çözüm olarak state bazlı genişleme getirilebilir bence.State i tamamen almadan öbür state toprağına geçemez gibi kurallar düşünülebilir.Hiç kural olmadan da absürt durumlar ortaya çıkabiliyor.
06-02-2019, 01:33
Claim kuralı ile bahsettiğin görevler doğrudan çelişen şeyler bence de. Görev ağaçlarını yasaklamak düşünülebilir bu aşamada. Aksi durumda birisi teker teker claim atarken ötekinin görevden fersah fersah claim alması aşırı haksızlık yaratıyor.
İdea konusunda da kurallardan bağımsız olarak ideaların kötü olduklarını düşünüyorum. Mod vs denenebilir.
Sic Parvis Magna
oyun başı mecburi bazı kısıtlamalar getirilmesi bence doğru bir karar.fakat tüm oyun boyunca bu kısıtlamaların olmasına ben de karşıyım. tüm bu eksikliklere çözüm önerisi diplomatik teknoloji 22 yi açıp imperialism cb si alan oyuncu claim ,rival-ittifak ilişkisi,idea kısıtlamasından muaf tutulur denilir .veya en az 2 rival olma şartı diplo 22 ile en az 1 rivale düşürülür gibi. zaten diplomatik teknoloji 22 ye kadar oyun büyük oranda yerleşmiş ve dengelenmiş olacaktır. bu saatten sonra claimdi,rivaldi,idea idi çok da problem olmayacaktır.
06-02-2019, 08:08
Mewar ülkesine bugün bakabilecek varsa geçebilir ben gelemeyeceğim.
06-02-2019, 13:20
Arkadaşlar bugün biraz geç kalabilirim.
06-02-2019, 13:28
Kural eleştirilerine spesifik olarak değinmeyeceğim muhtemelen anlaşamayacağımız bazı noktalar var. Belirtmek istediğim şey kuralları eleştirirken eğer kuralların konma amacı dile getirildiği üzere farkediliyorsa, bu amacı karşılayacak alternatif kural önerilerinde bulunulabilir. Belli bir soruna çözüm amacıyla oluşturulan kuralın ortadan kaldırılması ilk baştaki sorunu da ortadan kaldırmıyor malesef. Önerilen şey kuralsız oynamak mı?
Oyun boyunca kısıtlama meselesiyle ilgili olarak hem claim hem de region kuralının oyunun son çağında geçerli olmadığını hatırlatırım. Bu durum 380 sene süren oyunun 110 senesinin bu tarz kısıtlamalar olmadan oynandığı anlamına geliyor. Bu da neredeyse oyunun 3'te 1'i gibi bir yüzde.
06-02-2019, 16:04
Mümkünse Carib olarak tekrar katılmak istiyorum.
06-02-2019, 16:14
(Son Düzenleme: 06-02-2019, 16:16, Düzenleyen: fodunkiran.)
@Duman Kural önerileri konusunda bir çok fikir çıktı aslında geçen mp konusunda da buna başlarken de ama claim kuralı gibi kurallar sorunu çözmeye çalışırken oyun açısından daha büyük sorunlara yol açıyor haliyle bu kuralların hiç olmadığı o çözülmeye çalışılan "sorunlu" durum oyuncular açısından daha adil bir oyun sunuyordu.
Bu arada benim ve başka arkadaşların bu mp konusunda ve önceki mp konusunda ki önerilerini fazla dikkate alan olmadı bir çok tartışılabilecek kurallar var bence gündeme taşımalıyız bir kaçını bir sonraki mp için Sonraki multiler için bir kural önerim olacak. "1550 yılına kadar Çin İmparatoru olan ülkeyle oyuncu ülkesi ally olamaz." Şimdi Timur oynadığımdan taraflı bir bakıştan öneri gelebilir. Fakat o bölgede denge bozduğundan oyuncuya vermediğimiz Ming oyuncuyla ally olarak başka oyuncuya karşı kullanılırken de oyunun ilk 100 senesinde denge bozuyor. Bunu bu oyunda gördüğümüzü düşünüyorum. Ming ai rival ekleyebileceği çevresinde hiç bir ülke olmadığından ekleyebilir duruma gelen ilk ülkeyi hemen ekliyor onunla rival olan ülkelere diplomatik ilişki boşluğu olduğundan çok kolay ally oluyor çinden gelen 150 k ordu bu tarihlerde oyunda oyuncu vs oyuncu savaşlarını haliyle kitliyor 10 favor kasabilirse ally alan oyuncu her ne kadar deneyimlememiş olsak da bunu pek hoş bir durum olmayacağını bence görebiliriz. Bunu sadece Timur örneği üzerinden değerlendirmeyin Mingin rival aldığı delhiye karşı mewar'ın ming ile ally olması bir durum olsaydı bu oyunda gördüğümüzden çok daha dengesiz bir senaryo oluşturabilir.
06-02-2019, 16:30
İdea Kuralının tamamen kaldırılmasını öneriyorum. Bu kural yerine alınmayan ideaları cezbedecek bir takım özellikler eklenebilir. Mesela genişleme meselesi claim ile değilde state bazlı olursa (İlk çağ için 1 state alınabilirken çağ başına +1 state fazladan alınabilir) administrative idea'sı alan devletler +1 state alabilme hakkına erişebilir olsun. Exploration alan devletler charter company seçeneğini kullanabilir olsun. Espionage açanlarda subs ve gift sınırı olmasın. Diplomatik idea açanlarda +1 gp müttefik sınırı olabilsin. Flagship yapabilmek için naval idea istensin vs vs. Biraz üzerinde düşünülürse buna benzer çok fazla şey çıkabilir. İdea sayısını kısıtlamaktansa bence alınmayan ideaları daha cezbedici hale getirmek daha iyi bir çözüm.
Claim kuralı için alternatif bol. State şeklinde ilerlemek bence hem sınırlar açısından hemde daha adil olacağından iyi bir alternatif. İttifak kuralınında tamamen kaldırılması taraftarıyım. Kural gelme sebebini karşılamadığı gibi olması gereken ittifakları da engeller halde. Eski sistemde olduğu gibi rival şartı aranmaması taraftarıyım. |
|
Konuyu Okuyanlar: 36 Ziyaretçi