İleti Sayısı: 1,167
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
umarım oyunu bırakmazlar roma boş olabilir ama geleceği olan bir oyundu
•
İleti Sayısı: 5,868
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Bunu dlc satışları gösterecek. Oyun iyi sattığı için düzeltmeye uğraşıyorlar.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Sondan başlayayım fikirlerimi belirtmeye.
EUIV'teki yanlışlardan ders alınıyorsa hala niye EUIV'te aynı yolda devam ediliyor?
Eğer beğenmiyolarsa'dan sonra iade etmeye hazırız gibi bişey gelecek diye ummuştum ama tipik paradox yan çizme skilleri kullanılmış burda da.
Imperator sığlığında bi oyunun tutmasını beklemek baya sektörü okuyamamaktır. Kaç yıllık tecrübesinin ardından hala sektörü okuyamıyorsa bence de Johan artık bırakabilir.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 5,868
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
23-06-2019, 16:09
(Son Düzenleme: 23-06-2019, 16:09, Düzenleyen: Voidian.)
Şahsen iade istemiyorum, IR'ın iyi bir oyun olmasını ve oynamayı istiyorum.
Aşağıdaki 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Gurt
İleti Sayısı: 2,160
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
28
Johan acıtasyon yapmış bu ne böyle. Emekli olması gerek, yenilik getiremiyor eskiyi cilalayıp önümüze sunmaya çalışıyor.
•
İleti Sayısı: 510
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Ben Paradox oyunlarının daha ziyade simülasyon denecek bir yapıda olması gerektiği kanaatindeyim. Tabi neticede strateji oyunları bunlar ama simülasyon yönünün olması lazım. Eu4 üzerinden konuşalım mesela hükümdarın yegane olayı mana puanları vermesi gerçi sonradan özellikler eklediler o olumlu bir yön fakat genel itibariyle hükümdar mana puanı vermekten ibaret ve hükümdarın rastgele bir şekilde gelmesi durumu da düşünülünce ciddi zayıf bir yapı var ortada. Mesela en basitinden hükümdarın yönetim konusundaki yeteneği enflasyon meselesinde etkili olsa bu illaki sürekli artış ya da azalış etkisi şeklinde olmak zorunda da değil o konuda puan harcama ya da tek seferde ne kadar azaltabileceğin gibi etkilere sahip olsa burada bir çok şekilde etkileme yapılabilir. Ve bunun gibi bir çok oyun içi mekanikte etkili olduğunu görsek bu özelliklerin illaki ciddi etkilere gerek yok ufak etkilerinin bile olması oyunun strateji yönünü çok etkiler. Ve bunu yaparken Ck2 gibi bir detay beklemesem de bir saray ahalisi yapısı ekleseler bazı konularda yapabileceğimiz etkilerle oyunda bir çok şeyi oldukça güzel yönlendirme imkanımız olur. Bunları eminim ki bu saatten sonra yapmayacaklar.
Ama bir oyun tasarlarken bu tasarım tuttu buradan yürüyelim diyerek, Eu4'te istikrarlı bir yapı sunarak başarılı işledikleri düşündükleri mana sistemi üzerine kurulu bir oyun tasarlamak saçmalık. Söyleşide oyuncular ne istiyorsa o yönde ilerleriz gibisinden şeyler söylemiş. Fakat bu şekilde de oyun tasarlanmaz. Oyuna yıllarca içerik üretme yolunda bir anlayışla ilerleyen bir firma oyunun 3 yılını tasarlamalı ana yapının oyuncuları memnun edeceğinden emin olmalı ama bu yapıyı oyunculara göre tasarlamaya kalkarsan bir çok sorun yaşarsın başarılı bir oyun deneyimi sunamazsın. Oyuncuların talepleri bu ana kalıbın üzerinde parçaları planlarken dikkate alınacak şeyler. Her oyuncu oyundan başka şeyler görmek ister. Çoğunluğun istediğini düşündüğü şeyler bazen gerçekten olduğunda memnun olacağı şeyler bile olmayabiliyor. Sonuçta o üretici değil tüketici sen burada üretici konumdaysan üretici vizyonuyla hareket etmek zorundasın. Bu vizyona sahip değilsen ya da bu vizyonu kaybettiysen meslekte yerin olmaması lazım.
•
İleti Sayısı: 83
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
0
Yazıma deli saçması diyebilirsiniz canınız sağ olsun. Öncelikle şu soruya cevap arayalım neden roma 2 ? Neden victoria 3 değil de bu ? Ben size cavabı söyliyeyim canlar "israil" laf söyledi bal kabağı demeyin evet "israil" Eu4'ün modları arasında roma modu iddia edildiğinin aksine hiç bir zaman çok sevilen ve deli gibi oynanan bir mod olmamıştır. Roma dönemi üzerine dizayn edilen bu plansız oyunun yegane var oluş amacı Yahudi devletinin Filistin toprakları üzerindeki tarihsel varlığını oyuncuya işlemekti. Dikkat edilirse oyunun başlangıç ve bitiş tarihleri de tamamen bu konsept üzerine inşa edildi. Sonra düşündüler ya tamam bu fonlanmış bir PR ama ya oyun? İşte sorun burada başladı. Ismarlama bir konu ile emaneten başlanan bu proje nihayetiyle hiç bir halta da benzemedi. Duyurulduğunda da hoşa gitmemişti aslında ama verilmiş sözler vardı sonuçta gerçek adı Yahudi Üniversalis olan bu oyun için. Kudüsü ve Yahudiliği haritanın tam merkezine alan Sözde roma oyunudur kendileri. Not: Yahudiler de elbette oyunda olabilir israil de olabilir fakat konu bu değil. Mevzu Roma adı altında önümüze koyulan şey. Mersi