İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:28
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:40, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:07)reddga : 1. How would you explain the games you have worked on to a person that has never played any Paradox games before?
1. Daha önce Paradox oyunu oynamamış birine üzerinde çalıştığınız oyunları nasıl anlatırsınız?
Civilization but for grown ups.
Haha no jokes aside I would probably talk about "You can play as any country that existed in historical period X and shape them into whatever you want and change history to your liking". Yeah probably something like that.
Çeviri :Civilization gibi ama yetişkinler için olanı.
Şakayı bir kenara bırakırsak muhtemelen şöyle anlatırdım "X tarihi periyodunda yer alan istediğin bir ülkeyle oynayabiliyorsun ve onla istediğini yapıp tarihi istediğin gibi şekillendirebiliyorsun." Muhtemelen bunun gibi.
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:29
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:42, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:13)Aytaç : Imperator Rome'da tüm modların Ironmande oynanamaz olması durumu düzeltilecek mi? Bildiğiniz gibi yakın zamanda bu forumda IR için Türkçe yama yapılmıştı ve yama açıkken ironmande oynayamamak üzücü bir durum.
English :Every localization mod in Imperator: Rome changes the checksum and makes the game unable to be played in Ironman mode, can we expect any fixes on this? As you might know this forum created Turkish localization patch for Imperator: Rome and it's sad to see being unable to gain achievements with Turkish mod active.
Hmm seems strange, I'll poke the team to make sure they are aware of it.
Çeviri :Hmm tuhaf, ekiple konuşup haberdar olduklarından emin olacağım.
Aşağıdaki 2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Voidian, Aytaç
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
27-06-2019, 21:32
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:01, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
EUIV'te eskiden tüccar cumhuriyetlerinin oluşturduğu trade postlar ile ticaret rahatça manipüle edilebiliyordu. Fakat sonradan eklenen Center of Trade'ler ve bunların yükseltilebilir olması yüzünden tüccar cumhuriyetlerinin trade post mekaniği işe yaramaz bir hale geldi. Ayrıca önceki mesajlarda bahsettiğiniz 20 şehir limitinin yeni bölünen haritayla oyunu tüccar cumhuriyetleri için daha da zorlaştırdığını söyleyebiliriz. Genel olarak tüccar cumhuriyetlerine bir rework gelir mi? CKII'deki gibi kendi sınırımızın dışındaki yerlere de trade post atabilmek veya Trade companylerdeki gibi geliştirilebilir trade postlar vs?
English :In EU4, we used to be able to manipulate trade easily with the trade posts that the trade republics created. But because the centers of trade were added (and as these could be upgraded), trade republics' trade post mechanic became useless. Also, we can say that the 20 province limit that you have mentioned made things more difficult with the new map. Are there any plans for a general rework for trade republics? For example in CKII you can create trade posts beyond your borders. Also could trade posts can be upgraded similar to trade companies? Can we see any changes about this?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:54)Boltux : 1. Are you considering adding spy mechanics to Hoi 4? In old games, the mechanics of stealing blueprint were fun.
2. Do you plan to bring Hoi 4 to a system in which we can see the ideologies and classes of the people in the country, like Vic 2, and strive to fulfill the wishes of the people?
3. Do you intend to include the money in Hoi 4?
4. Do you consider removing the mana points in EU 4 and introducing a different system?
5. There will be a question about CK2. Maybe it comes to other games. Do you intend to bring the mechanics and system of the spies trained by us as a duke, general or council member in a different dynasty to the CK2 game? It is also a credibility system to uncover spies in our own country.
Alıntı:Çeviri:
1. Hoi 4'e casus mekaniği eklemeyi düşünüyor musunuz? Eski oyunlardaki blueprint çalmak eğlenceliydi.
2. Hoi 4'e, Vic 2'deki gibi ülkenin içindeki halkın ideolojilerini, sınıflarını görebildiğimiz, halkın isteklerini yerine getirmek için uğraştığımız bir sistem getirmeyi planlıyor musunuz?
3. Hoi 4'e parayı dahil etmeyi düşünüyor musunuz?
4. EU 4'teki mana puanlarını kaldırıp, daha farklı bir sistem getirmeyi düşünüyor musunuz?
5. CK2'yle alakalı bir soru olacak. Yetiştirdiğimiz casusları, farklı bir ülkede bir dük, bir general, bir konsey üyesi olarak atama sistemini CK2'ye getirmeyi düşünüyor musunuz? Aynı zamanda kendi ülkemizdeki casusları da ortaya çıkartmak için bir güvenirlik sistemi.
1. Casus mekanikleri uzun dönemde geliştirmek istediğiöiz konular arasında.
2. Oyunun sivil insan tarafına çok fazla girmek istemiyoruz.
3. Hmm, açıkçası hatırlamıyorum :D Bildiğim kadarıyla yok ama game director ben degilim. dev diary lerinde genel olarak gelecek hedeflerimizden bahsediyoruz. Hiç değindik mi bu konuya hatırlamıyorum?
1. Spy mechanics is one of the features in our long term plan
2. We don't want to involve civilians in our games
3. Honestly can't remember :D As far as I know there is none but I am not the game director. We talk about our long term plans in our dev diaries, was money in one of them?
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:33
(Son Düzenleme: 30-06-2019, 14:10, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:18)perverende : Geliştirme sürecinde akliniza gelen fakat uygulayamadiginiza üzüldüğünüz bir mekanik veya eklenti oldu mu?
English :Are there any mechanics/dlcs you come up with in development phase but you couldn't implement it for some reason and got disappointed for it?
All the time, I'll come up with a revolutionary system that changes how the very core of the game. Oh what's that? I only have 3 programmers? It's impossible for them to do that in the next 100 years? Oh... Okay.. I guess I'll scale back a little...
So yeah as a designer you have to learn to be able to "kill your darlings". Otherwise you'll hit reality really hard. Also many might not know and expect Paradox to be super big but our teams are extremely small. EU4 like I said have only 3 programmers (not counting me).
Çeviri :Zamanında oyunu temelden değiştirebilecek devrimsel bir mekanik aklıma gelmişti. Ama neymiş efendim, sadece 3 tane programcımız varmış. 100 sene uğraşsalar böyle bir şey kodlayamazlarmış. Tamam dedik, biraz daha çıtayı düşürelim.
Dolayısıyla evet tasarımcı olarak ne yazık ki çok kere "sevdiklerinizi öldürmeyi" bilmeniz gerekiyor. Yoksa çok sert bir biçimde duvara toslarsınız. Aynı zamanda belki tahmin etmeyebilirsiniz ve Paradox'un devasa olduğunu düşünebilirsiniz ancak ekiplerimiz müthiş küçük. EU4'te kendimi saymazsam 3 programcı bulunuyor.
İleti Sayısı: 106
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
27-06-2019, 21:33
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:47, Düzenleyen: Duman.)
1. What do you think about Turkish gaming community?
2. Have you ever considered adding more maritime mechanics in EU4?
Çeviri :1. Türk oyuncu topluluğu hakkında ne düşünüyorsunuz?
2. EU4'e yeni denizcilik mekanikleri eklemeyi düşündünüz mü?
•
İleti Sayısı: 2
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
0
27-06-2019, 21:39
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:51, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
Eu4'e aile sistemi ekleyecek misiniz? Farklı soylu ailelerin devlet içinde çatışmasını görecek miyiz?
English :Will you add a family system to EU4? Are we going to be able to see different noble families' conflict with one another inside a country?
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 21:07)reddga : 1. How would you explain the games you have worked on to a person that has never played any Paradox games before?
1. Daha önce Paradox oyunu oynamamış birine üzerinde çalıştığınız oyunları nasıl anlatırsınız?
https://www.youtube.com/watch?v=X5DtJqYKoxI
Bu müzik videosunun da açıkladığı gibi, oyunlarımız genel olarak "tarihi şekillendirme" oyunları. Bir ülkenin kontrolünü eline alıyorsun ve o andan itibaren tarihin nasıl şekilleneceğine ülkenin etki edebileceği kadarıyla sen karar veriyorsun. Almanya olarak iç savaş çıkarıp Hitleri devirebilirsin. Ya da USA olarak konfederasyonu oluşturabilirsin. Bunlar yeterli değilse workshop a kurup ilgini çekecek bir mod ile istediğin her şeyi yapabilirsin.
As the title of this music video suggest, our games are the games that you "make history". You take control of a country and from that moment of time you can decide how history will shape up within the powers of your country. As Germany, you can decide that your country will have a civil war and de-throne Hitler. Or as USA you can build the confederacy. If these are not enough, you can go to our workshop and can do anything by installing mods that interests you.
Aşağıdaki 2 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga, Groogy
İleti Sayısı: 5,868
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
27-06-2019, 21:43
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:51, Düzenleyen: Duman.)
Horde devletlerin oyundaki konumundan memnun musunuz? Yoksa geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyor musunuz?
English :Are you satisfied with the situation of hordes in game? Or you think there are areas that need to be improved?
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:45
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:54, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:23)Justicar : Aynı anda çok sayıda oyun ve eklenti geliştiriyorsunuz. Her oyun için ayrı ekipler mevcut. Merak ettiğim konu geliştirici ekipler oyunlar farklı olsa da birbirleriyle geliştirme sürecinde iletişim halinde oluyorlar mı? Yani EU4 ekibi CK2 ya da HOI4 ekibini etkileyebiliyor mu?
Bir de favori oyunum CK2 olduğundan bir soru sormak istiyorum. Eski dost biraz yaşlandı. Uzun süredir geliştiriliyor. Daha fazla yenililik görebilecek miyiz? Yoksa eski dosta veda etme vakti yakın mı?
Birde favori Paradox oyununuzu öğrenmek isterim.
English :You develop several games and expansions at the same time. You have different teams for different games. What I wonder is, do these development teams communicate with each other during the development phase? For example, can EU4 team have affect CK2 or HOI4 team?
My favorite game is CK2 and I have a question, our friend got old. It's being developed for a long time. Can we expect new mechanics in near future? Or it is the time to say goodbye?
And I want to ask what are your favorite Paradox games?
1. Well people are dedicated to our games and we all sit next to each other. So it happens a lot that someone comes around "Hey I just played Imperator yesterday, what about these things?".
2. I am not sure exactly what the plan is going forward actually.
3. Game I can't talk about yet
Çeviri :1. Oyunlarımızda çalışan kişiler yanyana oturuyorlar, dolayısıyla "Dün Imperator oynadım, şöyle bir şey olsaydı?" şeklinde konuşmalar çok sık yaşanıyor.
2. Önümüzdeki plandan emin değilim açıkçası.
3. Henüz üzerinde konuşamayacağım bir oyun.
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Voidian
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 21:18)perverende : Geliştirme sürecinde akliniza gelen fakat uygulayamadiginiza üzüldüğünüz bir mekanik veya eklenti oldu mu?
English :Are there any mechanics/dlcs you come up with in development phase, but you couldn't implement it for some reason and got disappointed for it?
Çok. Game director Dan bunla ilgili düzenli olarak rapor veriyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...p.1164580/
Bunun dışında kişisel olarak AI ve modlama konusunda yapabileceğimiz çok iyileştirmeler var ama malesef yeterli zaman veya iş gücü ayıramıyoruz. Yeni yamalar ile birlikte biraz iyileştirme yaptık en azından
A lot. Our Game Director Dan gives regular reports about it
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...p.1164580/
But personally I believe there a lot to improve with our AI and modability but unfortunately it is not always possible to allocate enough time or manpower. We did some improvements with recent updates though
İleti Sayısı: 131
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
1
27-06-2019, 21:48
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:57, Düzenleyen: Duman.)
EU4 te kendi kurduğumuz ülkelere özel görev ağacı ekleme mekaniği gelir mi ?
Çeviri :Can we expect a feature that makes player able to create mission trees for custom nations?
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 21:13)Aytaç : Imperator Rome'da tüm modların Ironmande oynanamaz olması durumu düzeltilecek mi? Bildiğiniz gibi yakın zamanda bu forumda IR için Türkçe yama yapılmıştı ve yama açıkken ironmande oynayamamak üzücü bir durum.
English :Every localization mod in Imperator: Rome changes the checksum and makes the game unable to be played in Ironman mode, can we expect any fixes on this? As you might know this forum created Turkish localization patch for Imperator: Rome and it's sad to see being unable to gain achievements with Turkish mod active.
I would suggest asking this question on our Imperator forums (or checking our forums, people probably already asked enough) Unless groogy already has an answer.
groogy nin bir cevabı yoksa bu soruyu Imperator forumlarında sormanızı öneririm (ya da forumları kontrol etmenizi, muhtemelen zaten sorulmuştur).
Aşağıdaki 1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Aytaç
İleti Sayısı: 8,086
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
27-06-2019, 21:49
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:52, Düzenleyen: reddga.)
1. What do you think was the most successful game that you have released as PDS? And, what do you think this success came from?
2. What kind of telemetry data that you were most suprised by?
3. What common false notion that you come across about your game?
1. Bu zamana kadar çıkarttığınız PDS oyunları arasında en başarılısı hangisiydi? Bu başarıyı sizce ne sağladı?
2. Oyunlardan edindiğiniz telemetri verilerinde en şaşırdığınız istatistik neydi?
3. Geliştiricisi olduğunuz oyuna dair en sık karşılaştığınız yanılgı nedir?
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:51
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:59, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:33)mlhblkc : 1. What do you think about Turkish gaming community?
2. Have you ever considered adding more maritime mechanics in EU4?
Çeviri :1. Türk oyuncu topluluğu hakkında ne düşünüyorsunuz?
2. EU4'e yeni denizcilik mekanikleri eklemeyi düşündünüz mü?
1. Excellent but you can be quite demanding on our forum :D Well like any community really. You all just want more of the game and better.
2. Yes, but right now I focus on that, if you know how the combat work, are quite broken and easily exploited. Needs quite a bit of work first.
Çeviri :1. Mükemmel, ancak forumda biraz fazla talepkar olabiliyorsunuz. :D Her topluluk için aynı durum söz konusu. Oyunun daha iyi bir noktada olmasını istiyorsunuz.
2. Evet, ancak şu sıralar eğer muharebelerin nasıl çalıştığından haberdarsanız, kolaylıkla istismar edilebilir bir durumda. İlk olarak o kısma el atmak lazım.
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• mlhblkc
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:55
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:00, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:43)Voidian : Horde devletlerin oyundaki konumundan memnun musunuz? Yoksa geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyor musunuz?
English :Are you satisfied with the situation of hordes in game? Or you think there are areas that need to be improved?
I am satisfied. But I know DDRJake always want more stuff for hordes :D
Çeviri :Ben memnunum. Ancak DDRJake horde devletler için her zaman daha fazlasını istiyor. :D
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Voidian
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 21:27)kurtulus : oyunlara türkce dil desteği getirecek misiniz
Çeviri :Will you bring Turkish language support to the games
Yeni dilleri oyunlarimiza eklemekher zaman goz onune aldigimiz bir sey
We are always looking for into new languages to add to our games .
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:00
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:06, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 21:49)reddga : 1. What do you think was the most successful game that you have released as PDS? And, what do you think this success came from?
2. What kind of telemetry data that you were most suprised by?
3. What common false notion that you come across about your game?
1. Bu zamana kadar çıkarttığınız PDS oyunları arasında en başarılısı hangisiydi? Bu başarıyı sizce ne sağladı?
2. Oyunlardan edindiğiniz telemetri verilerinde en şaşırdığınız istatistik neydi?
3. Geliştiricisi olduğunuz oyuna dair en sık karşılaştığınız yanılgı nedir?
1. CK2, we never expected it to become what it became. We were trying out a new DLC model, I remember back when I worked on The Old Gods we were already thinking back then "we're done, nothing left to do" Well here we are 6 years later...
2. How many people use the CK2-EU4 Converter. I wasn't it expecting to be that popular when I was making it.
3. That you only get the free patch if you buy the DLC. There is still some people who think it works like that.
Çeviri :1. CK2, şu anki haline geleceğini hiç beklemiyorduk. Yeni bir DLC modeli deniyorduk, The Old Gods üzerinde çalışırken "Yapacağımızı yaptık, başka bir şey kalmadı." diye düşündüğümüzü hatırlıyorum. O zamandan beri 6 yıl geçti ve işte buradayız.
2. Ne kadar çok insanın CK2-EU4 converter'ını kullandığı. Onu yaparken bu kadar popüler olacağını düşünmemiştim.
3. Bedava yamayı sadece DLC'yi satın aldığınızda alabileceğinizi düşünmek. Hala böyle düşünenler var.
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:01
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:04, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:39)borisk88 : Eu4'e aile sistemi ekleyecek misiniz? Farklı soylu ailelerin devlet içinde çatışmasını görecek miyiz?
English :Will you add a family system to EU4? Are we going to be able to see different noble families' conflict with one another inside a country?
We've talked about it but EU4 is a game set in the period where those things became less prominent. It's a game about the emergence of the nation state. So right now there's no immediate plans to expand on it.
Çeviri :Bu konu üzerinde konuştuk ancak EU4 bu gibi meselelerin önemini yitirdiği bir periyoda odaklanıyor. Ulus devletlerinin ortaya çıktığı bir dönem. Dolayısıyla bu alanda ilerlemek gibi bir planımız şimdilik yok.
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 21:33)mlhblkc : 1. What do you think about Turkish gaming community?
2. Have you ever considered adding more maritime mechanics in EU4?
Çeviri :1. Türk oyuncu topluluğu hakkında ne düşünüyorsunuz?
2. EU4'e yeni denizcilik mekanikleri eklemeyi düşündünüz mü?
1. Baya büyük bir Türk oyuncu kitlemiz var. HoI4 için Türkiye focus tree si olmamasına rağmen en çok oynanan ülkelerden biri. Genel olarak takip edemesem de Türk forumlarını (burası dahil :P) release zamanları ve dev günlükleri zamanları takip etmeye çalışıyorum.
1. Our Turkish player base is quite large. For HoI4, Turkey is one of the most played countries despite lacking a focus tree. Generally I am not able to follow them, I check Turkish forums (including this one :p) when we release games or new dev diaries
|