Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki İdare Yaşam Tarzı tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1320994/ :Herkese merhabalar. Bir başka Yaşam Tarzından ve onla ilişkili Özelliklerden bahsedeceğimiz bir günlükle karşınızdayız.
Bu günlük özellikle aranızdaki girişimcilere ve yatırımcılara hitap eden tarzda olacak. Hayır, aynı şekilde 3 rakamıyla sona eren, uzun zamandır beklenen bir oyundan değil, sizlere İdare Yaşam Tarzından bahsediyor olacağız.
İdare Yaşam Tarzı altına, ülkeyi yönetmeye ve geliştirmeye odaklanıyor. Bu kapsamda seçebileceğiniz 3 odak seçeneği var:
Servet Odağı - Aylık Gelir: +%10
Mülk Odağı - İdare: +3
Vazife Odağı - İdare +1, Saray Mensubu ve Misafir Görüşü: +20
Tüm bu değerlerin nihai olmadığını ve gelecekte değişime uğrayabileceğini unutmayın.
Bu odaklarla bağlantılı özellik ağaçları, gelir, gelişim ve iç ilişki alanlarında oynanışınızı geliştirmeyi amaçlıyor.
Paragöz
Paragöz tahmin edeceğiniz üzere altın elde etmekle alakalı.
Altın Yükümlülük - Elinizdeki Kozlar karşılığında para talep edebilirsiniz.
Altın Yükümlülük, sahip olduğunuz koz karşılığında bir ödeme talep edebilmenizi sağlıyor. Bu ayrıcalık olmadığında kozları istediklerinizi gerçekleştirme maksadıyla kullanıyorsunuz. Hanedan Reisinin tüm Hanedan üyeleri üzerinde koz sahibi olduğunu hesaba katarsak, bu şekilde bir tür "Aile vergisi" üretmeniz mümkün.
Eğer elinizdeki kozlar o kadar da para etmiyorsa, her zaman bir adım ötesini deneyebilirsiniz.
Burası Benim Ülkem - Vasallardan Haraç Alma kararını açar.
Haraç Alma mekaniği vasallarınızdan, saray mensuplarınızdan vesaireden haraç toplamanızı mümkün kılıyor. Bu toplanan para kısa vadede işinizi görebilecek seviyede olsa da, çoğu zaman bu haracı tam olarak nasıl topladığınızla bağlantılı eksileri var.
Bu kararı kullandığınızda önünüze çeşitli seçenekler sunulacak, örneğin spesifik bir Önemli Vasalı hedef almayı seçebileceksiniz, ardından meseleye ne kadar sert giriş yapmak istediğinizi belirleyeceksiniz. Belki de çok küçük bir miktar ekstra altına ihtiyacınız vardır.
Son olarak eğer insanlardan zorla para toplamayı o kadar da iyi bir hamle olarak görmüyorsanız, yapabileceğiniz bir diğer şey unvan satmak.
Ne Pahasına Olursa Olsun - Unvan Satma kararını açar.
Unvan satma kararı oyundaki topraklarla ilişkili unvanları değil, basit şövalyelik veya onursal unvanları satıyor. Bunu yapmanın genellikle bir Prestij maliyeti var. Bu şekilde ne miktarda para kaldıracağınız vasallarınızın kandırılabilirliğiyle veya mevcut durumu lehlerine çevirmeye ne kadar istekli olduklarıyla alakalı.
Bu özellikler size anlık para kazandırmaya yönelik, şimdi gelelim pasif gelir etkenlerine.
Ordu Vergisi - Vasal Vergi Katkısı: +%5
Ayrıntılı Defterler - Cumhuriyet Hükümdar Görüşü: +20, Cumhuriyet Vergi Katkısı: +%10
Bu da nesi, hem savaşta olacaksınız hem de geliriniz mi artacak? Daha neler...
Savaş Vurguncusu - Savaştayken Aylık Gelir: +%25
Savaş demişken, belki parayla birçok şey satın alabilirsiniz ancak ordunuzun savaş iradesini elde etmenin yolu Korkudan geçiyor.
Korkak Birlikler - Korku Başına Profesyonel Asker Maaşı: -%0.50
Parayla belki ordunuzun savaş iradesini satın alamazsınız, ancak direkt ordu satın alabilirsiniz. Paralı Askerlerden gelecekteki günlüklerden birinde bahsedeceğiz. Eğer tüm bunlara rağmen hala para sıkıntısı yaşıyorsanız Paragöz karakter özelliği size bir miktar İdare yeteneği ve aylık altın gelirinizde önemli bir artış sağlıyor.
Mimar
Belki de her şey para değildir. Belki asıl mesele dünyada bıraktığımız izlerdir. Peki nasıl böyle izler yaratabiliriz?
Tabii ki en büyük binaları inşa ederek. Gelin hep birlikte Mimar özellik ağacını inceleyelim.
İlk olarak tahmin edeceğiniz üzere bir şeyler inşa etmenizi kolaylaştıran özellikler var:
Kestirme Yol - Tüm Bina ve Yerleşim maliyetleri -%10
Profesyonel İş Gücü - Bina ve Yerleşim inşaat hızı -%30
Böylelikle ülkenizi hızlı ve nispeten ucuz bir biçimde kalkındırabilirsiniz.
Aynı zamanda başkentteki gelişmişlik seviyesiyle ilgili de bir özelliğimiz var:
Merkezileşme - Ülke Başkentinde Gelişmişlik Artışı: +0.2/aylık
Eğer iyi güzel binaları yaptım ancak Mülk Limiti yüzünden elimde istediğim kadar toprak tutamıyorum diyorsanız sizin için de bir çözümümüz var:
İlgi Bölümü - Mülk Limiti: +2
Çok sayıda yerleşimi direkt olarak yönetmeniz demek, ziyadesiyle fazla miktarda köylüyle muhatap olacağınız anlamına geliyor. Bu köylüler onlar için yaptığınız her şeye rağmen size karşı tavır alabilirler. Ancak merak etmeyin, popülarite bile satın alınabilir şeyler arasında.
Halk Adamı - Halk Görüşü: +%50
Eğer asıl tehdit içeriden değil, dışarıdan geliyorsa bunlarla da baş etmenizi sağlayacak bazı özelliklerimiz var. Asla emriniz altındaki köylüleri çalıştırarak tırnaklarınızla kazıyarak elde ettiğiniz kazanımları başkasının eline geçmesine müsaade etmeyin.
Savunma Önlemleri - Kale Seviyesi: +1, Garnizon Büyüklüğü: +%20
Yoklama Defteri - Milis Takviye Hızı: +%100
Bunların dışında elbette Vekilharcınızın daha etkili vergi toplamasını sağlayan bir özelliğimiz de var:
Vergi Memuru - Vergi Toplama verimliliği: +%25
Tüm bu özelliklerin ardından Mimar kişisel özelliğine sahip olabiliyorsunuz, bu özellik size İdare yeteneği sağlamanın yanı sıra, inşaat sürelerini kısaltıyor.
Yönetici
Eğer benim ne parayla ne de inşaatla işim olmaz ben ülkeyi yöneten adamım diyorsanız, tüm parayı ben toplayacaksam bu konseydeki Vekilharç ne iş yapıyor diyorsanız sizin için 3. bir özellik ağacına sahibiz.
Sempatik - Direkt Vasal Görüşü: +10, Süzeren Görüşü: +20
Güç Mevkisi - Konsey Üyeleri Görüşü: +20
Hizaya Getirme - Vasallarınız Bağımsızlıkçı Örgütleşmelere katılmaya daha az meyilli olur.
Ülkeyi bir arada tutmada bu pasif bonusların etkisi çok büyük. Eğer biraz daha aktif bonuslar peşindeyseniz, Şansölyenizin vasallarınızla iyi ilişkiler elde etmenizi sağlayan görevinin daha verimli olmasına yönelik bir özelliğimiz var:
Sadakat Zincirleri - İç İşler verimliliği: +%25
Kimi zaman sevilen biri olmak yetmeyebilir ve başkalarınca "adaletsiz", "haince" veya "gaddarca" gibi kelimelerle addedildiğinizi görebilirsiniz. Bunun için de bir çözümümüz var:
Hızlı Af - Aylık Tiranlık: -0.05
Peki bu vasallar size bir şey sağlamıyorsa, sadık olmalarının ne anlamı var? Aslında sadık vasallar sizin çok işinize yarıyor ancak her zaman daha fazlası makbuldur.
Kalabalık Milisler - Vasal Milis Katkısı: +%10
En çok saygı ve hürmet görenler, aynı zamanda en çok katkı sağlayanlar olmalı değil mi?
Hizmete Hazır - Mutlu Önemli Vasal Vergi ve Milis Katkısı: +%25
Mutlu Önemli Vasaldan kasıt, konseyde koltuk sahibi olan Önemli Vasallar. Öbür türlü onları mutlu etmeniz oldukça zor.
Peki ya bir ton vasalınız yoksa, ancak bir ton vasala sahip olması gereken biriyseniz?
Meritokrasi - Süzereninize karşı Tahtta Hak İddiasında bulunabilirsiniz.
"Tahtta Hak İddiası" ismindeki Planımız, tahmin edeceğiniz üzere oldukça tehlikeli bir plan. Süzereninize karşı bu planı kurarak ülkede hak iddiası kazanabiliyorsunuz. Kategorisel olarak bu Plan Düşmancıl Planlar dahilinde, dolayısıyla karakterinizin Öğrenim ve Entrika değerleri önem taşıyor ve Ajanlardan yararlanabiliyorsunuz. Şüphesiz ki kendi tarafınıza çekerek kullanabileceğiniz en ideal Ajanlar Süzerenin Konsey Üyeleri. Ülkenin genelinin tahtın size ait olması gerektiği konusunda ikna olması gerekiyor.
Son olarak, bu özellik ağacının da sonunda Yönetici karakter özelliği elde ediyorsunuz. Bu karakter özelliği vasalların size olan görüşünü arttırıp, bina inşaat maliyetini düşürüyor.
Bu haftalık bizden bu kadar, gördüğünüz üzere daha fazla altına, daha yüksek istikrara ve daha geniş bir refaha sahip olmanın yolları İdare Yaşam Tarzından geçiyor.
Modlanabilirlik Hakkında
Son olarak bu sistemin modlanabilirliğinden bahsetmek isterim. Geçtiğimiz haftanın günlüğünde bu konuda önemli miktarda soru geldi.
Özellik ağacının yapısı modlanabilir durumda, bu demek oluyor ki kolaylıkla yeni şeyler ekleyebilir, mevcut öğelerde değişiklikler yapabilir, özelliklerin açılma şartlarını değiştirebilirsiniz. Dilerseniz bir Yaşam Tarzındaki tüm özellik ağaçlarını birleştirip tek bir ağaca dahi dönüştürebilirsiniz veya tek bir ağaçta birden fazla başlangıç noktasına sahip olabilirsiniz.
Tekil olarak özelliklerin ne derece modlanabilirliği konusunda ise.. neredeyse her şey. Karakter etkileri verebilir, belli başlı özel etkenleri aktifleştirebilir, başka şeyler için tetikleyici bir rol oynayabilir. Eğer "şöyle bir şey olsa" diye aklınıza getirebiliyorsanız, büyük ihtimalle onu modlamanın bir yolu vardır. Dilemeniz takdirde tamamen yeni Yaşam Tarzı yaratabilirsiniz.
Bu sistemin modlanabilirliği oldukça üst seviyede, dolayısıyla hızlı bir biçimde bizim aklımıza dahi gelmeyen şeyleri modlarla oyuna eklerlerse şaşırmam. Siz nasıl oyunu oynamak için sabırsızlanıyorsanız, bir bakıma ben de modcuların neler yapacağını görmek için sabırsızlanıyorum.
Önümüzdeki hafta Öğrenim Yaşam Tarzından bahsedeceğiz. Henüz tam olarak işin Din kısmına girmeyeceğiz, ancak bu Yaşam Tarzının oldukça enteresan yönleri var.
Takipte kalın.