04-06-2020, 00:46
(Son Düzenleme: 10-12-2020, 22:56, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Victoria II - Ticaret Rehberi
Victoria II'de ticaret yapay zeka tarafından yürütülür ve "Yerel pazarlarda ve dünya pazarında alınıp satılan üretilmiş mallar miktarı" olarak tanımlanabilir. RGO'lar tarafından üretilen ve fabrikalar ve zanaatkarlar tarafından imal edilen mallar ilk önce milli pazarda tüketilir. Bu mallar onları daha yüksek değerli mallara çeviren fabrikalar ve parası yeten POP'lar tarafından kullanılır.
Eğer bir ülke büyük güç ise ya da başka bir büyük gücün etki alanında bulunan bir ülke ise, milli pazarda satılan mallardan kalanlar aynı etki alanındaki ülkelerin pazarlarında satılır. Son olarak, bu ortak pazarlarda satılmayan miktar dünya pazarında satışa çıkarılır.
Dünya pazarı sadece talep olan miktarda ürün satın alır. Eğer üretimin sadece %90'ı alınabiliyorsa %90'ı alınır. Geriye kalan %10 sistemde kaybolur ve tüm üreticiler alacaklarının sadece %90'ını alır.
Bir POP, fabrika ya da hükûmet bir ihtiyacı olduğunda onu önce ortak pazardan karşılamaya çalışır. Eğer talebi ortak pazardan karşılamanın yolu yoksa, dünya pazarından almaya çalışır. Dünya pazarına erişim ülkelerin genel sıralaması tarafından düzenlenir. Bu sebeple en yüksek seviyeli ülke önce satın alır, sonra ikinci en yüksek satın alır ve bu böyle devam eder. Eğer bir mala talep çoksa, sıraları geldiği zaman daha düşük sıralamalı devletlere alacak bir şey kalmaması muhtemeldir. (Bu oyunun erken aşamasında yelkenli konvoylar için yaygındır. Bu, örneğin medenileşmemiş bir devlet için donanma kurmayı ve desteklemeyi zorlaştırır.)
Eğer bir devlet başka bir devletin etki alanının parçası ise milli pazarı hakim devlet ve etki alanının diğer üyeleri ile birleşerek daha büyük ve çok yönlü bir ortak pazar oluşturur. Bu durumda, aynı etki alanındaki devletler arasındaki ticarete gümrük vergisi etki etmez. Bu sebeple, bir büyük güce ithalatının çoğunu sağlayan bir devleti etki alanına almak etki alanının genel ekonomisi için ters tepebilir. Mesela, Çin'i etki alanına almak etki alanında pazar doygunluğuna neden olabilir. Çünkü malları etki alanının pazarına girip yerel üreticilerle doğrudan rekabet eder. Diğer yandan, talebi çok olan malları üreten bir devleti etki alanına almak bu mallara doğrudan erişim verip onları dünya pazarından alma ihtiyacını ortadan kaldırabilir. Örneğin, Büyük Britanya çoğu boya RGO'suna etki alanından sahiptir ve kumaş fabrikaları boyayı dünya pazarına erişmeden doğrudan onlardan alır.
Ticaret ekranı 3 kısma ayrılabilir. Sol üstte oyunda bulunan tüm mallarla güncel fiyatları bulunur. Sağ üstte seçilen mal hakkında detaylı bilgi bulunur ve ekranın alt tarafında ticaret hakkında fazladan bilgi gösteren 4 farklı tablo vardır.
Sol Taraf
Sol üstte tüm malları dört kategoriye ayrılmış hâlde görebiliyoruz:
- Ham Maddeler: RGO'lar tarafından üretilen mallar.
- Sanayi Malları: Zanaatkarlar ve fabrikalar tarafından üretilen mallar.
- Tükteci Malları: Çoğunlukla POP'lar tarafından kullanılan mallar. Hem büyükbaş ve balık gibi RGO'lar tarafından üretilen mallar hem de likör ve kıyafet gibi zanaatkar/fabrika üretimi mallar bu gruba girer.
- Askeri Mallar: Çoğunlukla hükûmetler tarafından askeri birlikler ve kaleler için kullanılan mallar.
Her ticaret malının yanında onlar hakkında bazı bilgileri görebilirsiniz:
- Malın güncel fiyatı.
- Fiyatın yanında küçük bir ok (Bu, fiyatın ertesi günden beri nasıl değiştiğini gösterir).
- Üzerinde "AI" kelimesi yazılı yeşil bir daire (Bu, malın ticaretinin otomatik yapıldığını gösterir).
- Yanında mavi bir "küçüktür" işareti olan bir yığın bozuk para (Bu, malın halihazırda deponuza alındığını gösterir).
Farenizi haklarında daha fazla bilgi almak için ticaret mallarının üzerine getirebilirsiniz. Bu, mevcut 3 açılır menüyü gösterir:
- Mal simgesi üzerine gelirseniz, dünyada bu malı en çok üreten 5 üreticiyi ve ürettikleri miktarı görebilirsiniz.
- Fiyatın üzerine gelirseniz, küresel arzı, talebi ve o maldan satın alınan miktarı görebilirsiniz. Bir malı her isteyen karşılamak zorunda olmadığı için satın alınan miktar talepten farklı olabilir.
- Okun üzerine gelirseniz, fiyatın ertesi günden beri ne kadar değiştiğini görebilirsiniz.
Sağ Taraf
Bir ticaret malına tıkladığınızda onu seçmiş olursunuz ve ticaret ekranının sağında mal hakkında daha detaylı bilgiye erişebilirsiniz. Burada görebilecekleriniz:
- Malın gerçek fiyatı ve son 36 ay içerisinde nasıl değiştiği.
- Otomatikleştirme kutucuğu. Kutu işaretliyse bilgisayar bu malın alım-satımını halledecektir. İşareti kaldırmak demek malın alım-satımının sizin kontrolünüzde olduğu anlamına gelir. Tüm mallar oyun başlangıcında otomatik alım-satıma ayarlıdır.
- Detaylar butonu. Bu, mal hakkında daha fazla bilgi gösteren bir sekme açacaktır.
- İç talep. Bu üçe ayrılır: "hükûmet ihtiyaçları", "üretici ihtiyaçları" ve "POP ihtiyaçları". "Üretici ihtiyaçları" zanaatkarların taleplerini içermez.
- "Ülkemiz için mevcut". Bu, doğrudan erişime sahip olduğunuz mal miktarını gösterir. Başka bir deyişle, ülkenizin üretimi + etki alanı üyelerinin üretimi + deponuzdur. Bu fabrikaların/POP'ların "ülkeniz için mevcut" olandan daha fazlasını alabilmesi anlamına gelir çünkü bu değer küresel pazardaki malları kapsamaz.
- Al/Sat kaydırgaçı (Slider). Eğer otomatikleştirme kutucuğunun işaretini kaldrırsanız, bu kaydırgacı bu maldan deponuzda ne kadar istediğinize karar vermek için kullanabilirsiniz. Kaydırgacın yanındaki butona satın alımı ya da satımı göstermesi için tıklayın, sonra miktarı kaydırgaçta ayarlayın ve "Confirm Trade" (Ticareti Onayla) deyin. Yapay zeka deponuz istenen miktara erişene kadar malı alıp satmaya devam eder.
Burada 4 kısım mevcuttur: İhtiyaçlar, Pazar Aktivitesi, Depo ve Ortak Pazar.
İhtiyaç kısmı aşağıdakilerin sahip olduğu iç talebi gösterir:
- Hükûmet: Askeri birimler ve binalar için gereken mallar.
- Fabrikalar: Fabrikalarınızın düzgün çalışabilmesi için gereken mallar.
- Nüfus: Nüfusunuzun temel ihtiyaçları, günlük ihtiyaçları ve lüks ihtiyaçları.
Depo deponuzda her maldan ne kadara sahip olduğunuzu gösterir. "Artış" ertesi günden beri bu miktarın ne kadar değiştiğini gösterir.
Ortak Pazar her maldan ne kadarının ortak pazarınızda mevcut olduğunu gösterir. "Artış" ertesi günden beri bu miktarın ne kadar değiştiğini gösterir. "İhraç edilen" kısmı biraz yanlış yönlendiricidir çünkü satılan miktarı değil ihracata uygun olan miktarı gösterir. Ekran görüntüsüne bakarsanız, 208.0 büyükbaşın "ihraç edildiğini" görürsünüz. Ancak "Pazar Aktivitesi" altına sadece 196.5 büyükbaşın satıldığını görürsünüz.