Yama Notları: Civ6 - Mart 2021 Yaması
#1
jwgref.png

Bu yamayla, oyuna New Frontier Pass'in altıncı ve son eklenti paketinin içeriği olan Portekiz uygarlığı ile Zombie Defense oyun modu ekleniyor.


Portekiz Uygarlık Paketi

Zombie Defense Oyun Modu
Zombie Defense oyun modu, uygarlığınız için büyük bir tehdidi oyuna ekliyor: ölü kalmayan ölüler. Zombiler, savaşın küllerinden doğabiliyor ve her yeri yağmaladıkça ölümcül lanetini etrafa yayıyor. Topraklarınızı korumak için savunma yapıları inşa edin. Yeni şehir projeleriyle zombileri "yaşayan" rakiplerinize karşı kullanın.

Zombiler
Zombiler, haritada gezinen yakın dövüşçü birimlerdir. Geliştirmelerinizi yağmalayamazlar ama etrafta dolaşan her birimin hemen peşine takılırlar ve şehir merkezlerinizle savunma bölgelerinize saldırırlar. Zombi sürüleri acımasız olsa da tahmin edilebilirdir, zira her zaman en yakınlarındaki zombi olmayan birime saldırırlar. Fakat yeni savunmalar var, inşaatçı ve istihkâmcı birimleriniz tuzaklar ve duvarlar inşa edebiliyor. Yeni şehir projeleri ölüleri bir süreliğine kontrol etmenize imkân tanıyor.

Haritada bir birim öldüğünde, birkaç tur sonra bir zombi olarak geri dönme ihtimali vardır. Eğer bir birim bir zombi tarafından öldürüldüyse sıradaki tur zombi olarak ayağa kalkar. Bir zombi saldırısı şehir nüfusunu azaltırsa şehrin hemen yanında bir zombi birimi ortaya çıkar. Hortlak tehlikesi gitgide büyüyor, dünyanın herhangi bir yerinde öldürülen zombi için zombiler daha da güçleniyor.

Yeni Savunma Yapıları
İnşaatçılar, düşmanları defetmek için barikatlar veya tuzaklar inşa edebiliyor. İlerleyen çağlarda daha güçlü barikatlar ve tuzaklar yapılabiliyor. Bunlar yaşayan ölülere karşı kuvvetli savunmalar olsa da diğer uygarlıkların birimlerine karşı da etkili olabilirler çünkü tüm düşmanlara hasar verirler.

Tuzaklar
  • Trap: Üzerinden geçen düşman birimlerine ortalama hasar veren ve onların hareket puanını tüketen bir geliştirmedir. Construction teknolojisiyle açılır ve inşaatçının inşaat hakkı kullanılarak inşa edilir. Birimlerin, inşa edildiği altıgenden geçişini engellemez.
  • Modernized Trap: Üzerinden geçen düşman birimlerine ciddi hasar veren ve onların hareket puanını tüketen bir geliştirmedir. Ballistics teknolojisiyle açılır ve istihkâmcının inşaat hakkı kullanılarak inşa edilir. Birimlerin, inşa edildiği altıgenden geçişini engellemez.
Barikatlar
  • Barricade: Üzerinden veya yanından geçen düşman birimlerine az hasar veren ve üzerilerinde kontrol alanı kuran bir geliştirmedir. Military Engineering teknolojisiyle açılır ve inşaatçının inşaat hakkı kullanılarak inşa edilir. Birimlerin, inşa edildiği altıgenden geçişini engellemez.
  • Reinforced Barricade: Üzerinden veya yanından geçen düşman birimlerine ortalama hasar veren ve üzerilerinde kontrol alanı kuran bir geliştirmedir. Rifling teknolojisiyle açılır ve istihkâmcının inşaat hakkı kullanılarak inşa edilir. Birimlerin, inşa edildiği altıgenden geçişini engellemez.
  • Var olan Civilization VI altyapıları da Zombie Defense için ilave seçenekler sunmaları için değiştirildi: Fort, Roman Fort, Great Wall, [Etiyopya Uygarlık Paketi] Vampire Castle, [Gathering Storm] the Maori’s Pa, [Vikingler Senaryo Paketi] Alcazar.
Yeni Şehir Projeleri
Holy Site'taki Turn Undead projesini veya Campus'taki Dark Signal projesini kullanarak şehir sınırlarınız içerisindeki zombileri kısa süreliğine kontrol edebiliyorsunuz. Kontrolünüzün süresi tükendiğinde veya isteyerek sona erdirdiğinizde sizden uzak olduklarından emin olun yeter. Aynı zamanda casuslar da Zombie Outbreak eylemiyle ölümcül laneti diğer uygarlıklara yayabiliyor.
  • Holy Site - Turn Undead: Tamamlandığında, hâlihazırda şehrin sınırları içerisinde bulunan zombileri kontrolünüz altına alırsınız. Kontrol 15 tur sürer.
  • Campus - Dark Signal: Tamamlandığında, hâlihazırda şehrin sınırları içerisinde bulunan zombileri kontrolünüz altına alırsınız. Kontrol 30 tur sürer.
  • Casus eylemi - Zombie Outbreak: Tamamlandığında, her işlenmiş altıgen başına birer zombi çıkarma ihtimalı vardır.
Yeni Dünya Harikaları
  • Torre de Belém: +5 altın. Bu şehirden çıkan dış ticaret yolları, varış şehrindeki her lüks kaynak için +2 altın verir. Torre de Belém inşa edildiğinde, ana kıtanızda olmayan şehirler, o anda inşa edebilecekleri en ucuz binayı ücretsiz alır. Her tur +1 Büyük Amiral puanı. Harbor bölgesinin bitişiğinde bir kıyı altıgenine inşa edilmelidir.
  • Etemenanki: +2 bilim. İmparatorluğunuzdaki her bataklık altıgeni için +2 bilim ve +1 üretim. Şehirdeki her sel yatağı için +1 üretim ve +1 bilim. Sel yatağı veya bataklıkta inşa edilmelidir.
Yeni Harita
  • Sulak Alanlar: Nehirler ve bataklıklarla dolup taşan bir kıtalar haritası. Fazla miktarda orman, sel yatağı ve yağmur ormanı da mevcut.
Ücretsiz Oyun Güncellemesi

[Denge/Cila]

Genel Güncellemeler
  • Lizbon şehir devleti Mogadişu şehir devletiyle değiştirildi.
  • Work Ethic dinî inancına sahip olunduğu zaman, ele geçirilen şehirlerdeki Holy Site'lara üretimin eklenmediği bir sorun giderildi.
  • Makedonya'nın yeteneği Hellenistic Fusion artık yalnızca şehir fethedilir fethedilmez tetikleniyor (eskiden şehir işgal edildikten sonra inşa edilen bölgeler için tetikleniyordu).
  • Bazı araç ipuçlarında Cliffs of Dover'ın kaynak çıktısı metninin yanlış gösterilmesi düzeltildi.
Babil Uygarlık Paketi
  • Tüm Heroic Relic'lerden gelen turizm 6'ya düşürüldü (eskiden 10'du).
  • Oyuncu çağ geçtikten sonra Questing Knight'ın savaş gücünün yükseldiği bir sorun giderildi.
  • Bir özgür şehir geri alındıktan sonra bir Kahramanın inançla yeniden çağrılamadığı bir sorun giderildi.
  • Mulan adlı kahramanın denizdeyken kara birimlerine saldırabildiği bir sorun giderildi.
Vietnam ve Kubilay Han Uygarlık Paketi
  • Sanayi bonusları artık anlaşma menüsünde takas yapılırken ürün araç ipuçlarında gösteriliyor.
  • Tekelleştirilmiş kaynaklardan, istenenden daha fazla turizm ödülünün geldiği bir sorun giderildi.
  • Yağmalanan şirketlerden ürün oluşturulabilen bir sorun giderildi.
  • Yapay zekâyla anlaşma yaparken şirket isminin gösterilmediği bir sorun giderildi.
  • Preserve bölgesi konumlandırılırken barınma yerinin gösterilmediği bir sorun giderildi.
  • Şirketlerin ürün sahipliğinin doğru atanmadığı bir sorun giderildi. Şirket için özel bir isim kullanılmıyorsa, genel bir isim kullanılır.
Barbarian Clans
  • Sümerlerin özel yeteneği olan Epic Quest, Barbarian Clans için değiştirildi: Bir barbar kampı yerle bir ettiğinizde, tecrübe puanının yanında kabile köyü alın. Normal maliyetin yarısını şehir devleti birimlerini kontrol etmek için ödeyin.
  • Klan dönüşüm bilgisi artık klan ile etkileşime geçme arayüzünde görünüyor.
  • Denizci klanlar ufak kara kütlelerinde donanma birimi üretmeye daha çok öncelik veriyor.
  • Hâlihazırda kışkırtmanın hedefi olarak seçilen uygarlık artık kışkırtma arayüzünde görünmüyor.
  • Klan sancağına ve klanla etkileşime geçme arayüzüne şehir devletine dönüşümün durduğunu gösteren araç ipucu bilgisi eklendi.
  • Rüşvetin süresi dolduktan sonra rüşvet verildiğinin göstergelerinin birim bayraklarında gösterildiği bir sorun giderildi.
  • Rüşvet için olan bildirim simgesinde doğru simgenin gösterilmediği bir sorun giderildi.
  • ESC tuşunun klan ile etkileşime geçme arayüzünü kapatmadığı bir sorun giderildi.
  • Birden fazla sayıda olan uygarlıkların kışkırtma arayüzünde ayırt edilmediği bir sorun giderildi.
  • Kiralanan birimlerin barbar karakolunda ortaya çıktığı bir sorun giderildi.
  • Savunan birimin, barbar oyuncunun turu sırasında talan edildikten sonra barbar karakolunda belirmediği bir sorun giderildi.
  • Oyuncuların yeterli altına sahip olmamasına rağmen fidye fonksiyonunu kullanabildiği bir sorun giderildi.
  • [Multiplayer] Barbar karakolu sancağının, başka bir kullanıcı onları bir hotseat oyununda keşfettikten sonra savaş sisinde göründüğü bir sorun giderildi.
  • [Multiplayer] Dönüşmüş şehir devletlerinin, süzerenlerinin savaşta olduğu uygarlıklara savaş açamadığı bir sorun giderildi.
[Yapay Zekâ]
  • Yapay zekâ kült üyelerini daha iyi kullanıyor.
  • Yapay zekânın teknolojilere değer verip vermemesi, üretebileceği birim sayısıyla sınırlı.
[Arayüz]
  • Lider seçim havuzuna, havuzların ayırt edilebilmesi için yeni ikonlar eklendi.
  • [Ana oyun] Oyuncunun anlaşma menüsünde şaheser veya kalıntı takas edemediği bir sorun giderildi.
  • "Filmi Yeniden Oynat" butonunun, oyuncu tarih çizelgesini görüntüleyip zafer/yenilgi ekranına geri döndükten sonra çalışmadığı bir sorun giderilid.
  • Civilopedia'daki lider sözlerinin Civilopedia kapatıldıktan sonra gösterilmeye devam ettiği bir sorun giderildi.
  • Çeşitli metin düzeltmeleri.
[Multiplayer]
  • [Etiyopya Uygarlık Paketi] Menelik'in ana oyundaki multiplayer senaryolarda mevcut olmadığı bir sorun giderildi.
  • Bir singleplayer kaydını yükledikten sonra Pirates multiplayer'ında arayüzün bozulduğu bir sorun giderildi.
[Çökmeler]
  • Casusların geç ölmesinden dolayı oyunun çökmesi düzeltildi.
  • Barbar klanları şehir devletlerine dönüştüğünde oyunun bazen çökmesi düzeltildi.
  • Çeşitli çökme düzeltmeleri.
[Tümü]
  • Doğal harika seçim menüsünde metnin doğru hizalanmadığı bir sorun giderildi.
  • Metnin üzerine taştığı bazı yerler düzeltildi.
  • HUD kurdelesinin, eğer bir oyuncu HUD kurdelesi seçenklerinde kaynakları göstermeyi seçerse düzgün açılmadığı bir sorun giderildi.
  • Metnin ve ikonların ufak göründüğü bir sorun giderildi.
[PlayStation 4 ve Xbox One]
  • Lehçede "American Empire: Teddy Roosevelt (Rough Rider)" başlığının, kaydırma çubuğunun üzerine geldiği bir sorun giderildi.
  • "The Mask of Bahophet" ve "Voice of Aiwass" başarımlarının isimleri düzeltildi.
  • Arka planın, şaheserler menüsünün üst köşesine kadar uzandığı bir sorun giderildi.
[Switch]
  • "CREW" yazısının, Pirates senaryosundaki birim panelindeki sol başparmak çubuğu butonu ikonuna taştığı bir sorun giderildi.
[Xbox One]
  • İstemcinin , multiplayer lobisindeyken hazırlanma geri sayımı esnasında aldığı daveti kabul ettiğinde sunucuya katılamadığı bir sorun giderildi.
  • İngilizce harici yerelleştirmelerde, Xbox'taki oyunu ve eklentileri yönetme menüsünde "DLC" teriminin belli başlı indirilebilir içeriklerin başında mevcut olduğu bir sorun giderildi.
  • Oyuncu kartlarına, şehir ayrıntıları menüsünde oyuncu etiketlerini ararken ulaşılamayan bir sorun giderildi.
  • Oyun esnasında veya oyun kurulurken oyunun çökmesi düzeltildi.
[PlayStation 4]
  • Oyundan çıkarken oyunun çökmesi düzeltildi.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.