Yeni Başlayanlar İçin TEKKEN 7
TEKKEN serisinin son oyunu ve şu anda 4. sezonunda olan TEKKEN 7 dövüş oyunlarına yabancı insanlar tarafından oynandığında kafa karıştırıcı gelebilmekte, temel bazı şeyleri çözmesi saatler alabilmektedir. Bu nedenle yeni oyuncuların oyuna hızlı adapte olmasını sağlamak, tecrübeli oyuncularında bilgilerini tazelemek için bu rehberi yazıyorum. Kendim sadece birkaç karakter ile oynadığımdan dolayı rehberde karakterlere özel hareket veya kombolar üzerinde durmayı pek düşünmüyorum ancak aklınıza takılan herhangi bir soru olursa yorum kısmında belirtmekten çekinmeyin, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.
Oyuna yeni başlayanların en zorlandığı kısım genelde kontroller oluyor bunun başlıca sebebi oyunun kontrolleri Arcade şemasına göre olması. Bu nedenle yeni oyuncular internet üzerinde "X karakter kombo" diye arattıklarında "df 3+4" gibi onlar için hiçbir anlam ifade etmeyen terimler ile karşılaşabiliyorlar.
Öncelikle bu durumu açıklamakla başlayalım;
Tekkende sayı olarak isimlendirilen 4 ayrı tuş karakterin el ve ayaklarını temsil eder,
1 numara: sol el
2 numara: sağ el
3numara: sol ayak
4 numara sağ ayak
Kontroller haricinde her oyuncunun bilmesi gereken bazı temel bilgiler var. Bunlardan en önemlileri;
1- Karakterlerin 170 canı var.
2- Karakterin canı %20 veya altına ulaştığında Rage modu açılıyor.
Önemli Terimler:
Juggling: Rakibin engelleyemeyeceği anda hamleler yapmaktır. Genellikle rakip karakteri havaya fırlatıp yapılır.
Poking: Savunmada olan rakibe genellikle düşük kare sayılı hareketler yapıp defansını delmeye çalışmaktır.
Punishment: Rakibin saldırısını blokladıktan sonra doğru zamanlamayla doğru hamleyi yapıp rakibe engellemeyeceği bir saldırı yapmaktır.
Throw Breaking: Rakip grablediğinde 1+2 basarak bozmaya denir.
Bloklama
Tekken 7'ye yeni başlamış bir oyuncunun oyundaki blok sistemine alışması zaman alabiliyor. Bunun başlıca sebebi blok yapmak için genelde tek yapmanın bir şey yapmamak olmasıdır. Rakibin saldırısını bloklamak için oyunda yapabileceğimiz yegane üç şey sabit durmak, eğilmek ve nadiren de olsa zıplamaktır. Şimdi Sabit durma ve Eğilme durumlarına bakalım.
Sabit durma
High saldırılar engellenir.
Middle saldırılar engellenir
Low saldırılar vurur
Eğilme
High saldırılar boşa çıkar (karşı atak yapma fırsatı)
Middle saldırılar vurur
Low saldırılar engellenir
Parry, Reversal, Chicken ve Sidestep
Parry: Gelen saldırıyı savuşturmak.
Reversal: Gelen saldırıyı savuşturup hasar vermek. Her karakterin reversal hamlesi yoktur.
Chicken: Reversal'ı counterlamaktır. rakip Revelsal yaparken b+1+4 basıyorsa f+1+4, b+2+3 basıyorsa f+2+3 basılır.
Low Parry
Rakip low saldırırken df basılır, 0-19 kare arasındaki hareketleri engeller.
Düşmanın devam eden saldırıları sırasında df basılı tutulursa otobloktan sonraki low atağı savuşturulur.
d, df basmak (eğilirken low parry atmak) genellikle savuşturmak ile beraber bazen hasar yemeye sebep olabilir.
Eğer basılı tutmak yerine bas çek yapılacaksa 1 frame önceden basılmalıdır.
Sidestep
Sidestep iki defa u yada d (yukarı veya aşağı) basarak yan tarafa kaçınmamıza verilen addır. Sidestep doğru zamanda kullanıldığında oldukça işlevsel olmakla beraber biraz ustalık isteyen bir harekettir. Rakibin saldırısı sırasında counterlamak için kullanılabileceği gibi Jin'in lazeri, Alisa'nın füzesi Akuma'nın alev topu gibi menzilli saldırılardan kaçınmak içinde kullanılabilir. Hangi karaktere karşı hangi yönde sitestep'in daha kullanılması iyi olacağına bu linkten ulaşabilirsiniz.
Saldırılar ve Frame Sistemi
Frame sistemi
Oyunda yaptığımız her hamlenin önceden belirlenmiş bir kare sayısı vardır, en düşük Frame sayısı 10'dur. Dövüş esnasında yapılan hareketlerin Frame sayısı kıyaslanır ve daha az olan hareketi tamamlar. Örneğin; Lucky Chole ile yapılan 14F bir hareket Law tarafından yapılabilecek olan 10,12 ve 13 Frame saldırılar ile counterlanabilir. Bunun haricinde Frame Trap denen bir durumda var. Bu karekterinin olduğu pozisyonda rakibinden daha düşük frame sayılı hareketler yapamayacağından dolayı punishment yapılamayan duruma verilen bir addır.
Power Crush
Bu hareketler rakibin high ve mid saldırılarından etkilenmeden gerçekleşen saldırılardır.
Rage
Rage modu karakterin canının %20 altına indiğinde açılan bir moddur. Karakter bu durumdayken öncesine göre biraz daha fazla vurur ve Rage Art/Rage Drive hareketlerini kullanabilir.
Rage Art
Karakterin öncesinden ufak bir animasyon özel bir hareket yapıp rakibe önemli hasar vurduğu saldırıdır. Ayarlardaki Controller Setuptan istenen bir tuşa atanabilir, yada her karaktere özel bir tuş kombinasyonu ile yapılabilir.
Rage Drive
Rage Art gibidir ancak bu harekette önceden bir animasyon girmez ve o kadar damage vurmaz. Karakterin etrafında mavi bir alev belirir ve çok hızlı bir şekilde bir kombo yapar. Rage Art'ın aksine önceden bir animasyon yoktur bu yüzden bloklanması biraz daha zor olabilir. Her karaktere özel olan tuş kombinasyonu ile yapılır.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bugünkü TEKKEN 7 ligine yetiştirmek istediğim için bazı az önemli kısımları atlayıp kısa geçmiş olabilirim. Sorularınız var ise elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım. İlerleyen zamanlarda konuyu daha ayrıntılı bir şekilde güncellemeyi planlıyorum. Karakterlerin Sezon 4 için hazırlanmış ayrıntılı hareketlerine bu linkteki dosyadan ulaşabilirsiniz.