[MP] ANNO 1800 - Multiplayer: Haziran 2021
#41
Zafer koşulları olmayacak gibi gözüküyor. Oyuncu yayılmasını kısıtlayacak birkaç kurala ihtiyacımız var. Bunun yanı sıra başlangıç ada ayarlarında değişiklikler olabilir.
Cevapla
#42
(18-06-2021, 16:04)Duman : Zafer koşulları olmayacak gibi gözüküyor. Oyuncu yayılmasını kısıtlayacak birkaç kurala ihtiyacımız var. Bunun yanı sıra başlangıç ada ayarlarında değişiklikler olabilir.

Takımlar her haritada toplam ada sayısı bölü 4 kadar adaya sahip olabilsinler. Bu sayede fazla ada kapmak yerine, kendilerince kıymetli adalara demir atmaya çalışırlar.

Veya; oyuncular haritadaki tüm oyuncularla aynı sayıda adaya sahip olmadan başka adaya çıkamasınlar. Misal başta herkes iki adası var, herkes üçüncü adalara çıktı ama bi takım çıkmadı diyelim. Bu şartta herhangi bir başka takım dördüncü bir adaya çıkamayacak. Tabi bu kuralın art niyetli kullanılmaması için bir süre belirlenebilir. Son adaya çıkmasından (örnekteki 3. ada) itibaren bu şarta bağlı kalmaksızın 3 saat sonra çıkabilir gibi.
Ara
Cevapla
#43
Kucuk harita, kucuk adalarda hayat

mainis.PNG?width=822&height=484
bu ana ada, sansim varki nehir yada ortada kayalik yok


minnikis.PNG?width=718&height=484
bu da haritadakidiger adalin yaklasik buyuklugu

Tamam onceki oyunda devasa adalarla oynayip suyunu cikardik ama bu boyutta da oldukca kisitli olacak hersey. Ana adada birakin kaynak toplamayi, artisan sanayisini kurcak yer kalmadi.
En azindan medium buyuklugunun ada ayarinin degerlendirilmesini rica ediyorum

Kucuk ayarin secilmesinin sebebinin ticarete yogunlasmak oldugunun farkindayim, ama bu haldeyken ticaret edilecek urunu kendine bile yetirmeyecek oyuncu ki baskasina satsin. Kaynak kitligi zaten, "sparse resource/fertility" ayari ile saglaniyor, yani birilerinin bazi kaynaklara erisemeyecegi kesin.
Ara
Cevapla
#44
Bence o tip kurallari takip etmesi zor olur mesela harita kapaliysa adalari sayip dorde bolmek zor olcaktir ayrıca adalar sayisal olarak degil bulundurdugu kaynak ve büyüklüğüne gore degerlendirmek daha uygu. Bunlari kısıtlıcak kaynak influence ek ada almak giderek artan sayida influence isticeginden bu kaynagin kazanilimini dusuk tutarsak cok asiri ada kapmaca olmaz ayrica parayi da cok yuksek tutmayalim derim onda da paranin kiymeti ekonominin onemi kalmiyor
[+] 1 üye SoulForged nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#45
Kaynak azligindan dolayi ozellikle muhendis ve artisan seviyesinde istenen bazi kaynaklar kisitli olacak. Bu adalar savas sebebi yada ticari avantaj olarak kullanilabilir. ada sayisini sinirlamanin pek onemi olmuyor bu durumda. Onemli olan hangi kaynaklara erisim oldugu.
Ara
Cevapla
#46
ada sınırlanmasında kural önerisinde, söyle bir sıkıntı olabilir. bir oyuncu 2. seviyeden 3. seviyeye geçtiğinde 1(enaz) ada fazlaya ihtiyacı oluyor. onun yerine ada sayısını fazla yapmak veya harita büyüklüğünü arttırmak oyun ayarlarından daha mantıklı olur. zaten her takımda görünürde 4 kişi olacak, öyle bir durumda yapacak pek bir şey bulamayabilirler.
Ara
Cevapla
#47
Ada kuralında öncelikli fikir tüm oyuncular X sayıda adaya sahip olmadan X+1'e çıkamamak şeklinde. Harita ayarlarında Corners veya Snowflake öne çıkıyor. Ada büyüklüğü Small kalabilir ancak Fertility'i 1 tık yükseltebiliriz Sparse yerine.

Oyunda hem Arctic hem Enbesa açık olacak, bu sebeple "harita büyüklüğünü arttırmak, ada sayısını fazla yapmak" gibi durumlar oyunu oynanamaz hale getirebilir.
Cevapla
#48
(19-06-2021, 14:52)Duman : Ada kuralında öncelikli fikir tüm oyuncular X sayıda adaya sahip olmadan X+1'e çıkamamak şeklinde. Harita ayarlarında Corners veya Snowflake öne çıkıyor. Ada büyüklüğü Small kalabilir ancak Fertility'i 1 tık yükseltebiliriz Sparse yerine.

Oyunda hem Arctic hem Enbesa açık olacak, bu sebeple "harita büyüklüğünü arttırmak, ada sayısını fazla yapmak" gibi durumlar oyunu oynanamaz hale getirebilir.

Ada kurali yeni dunya ve sonraki haritalar icin gecerli mi? Once giden tum baslangic adalarini kapabilir

savas kosullarinda haliyle ada sahipligi degisecek, bu durumda ada dagitim kurali, bir bolgedeki tum adalar sahiplenilene kadar mi gecerli?
Ara
Cevapla
#49
Arkadaslar influence dusuk yapin kimse oyle gidip tum adalari alamaz ada alda savunma kuramaz gemi yapamaz trade center vb kuramaz influence gain dusuk olsun kurala gerek yok
Ara
Cevapla
#50
Ada kuralı tüm haritalar için geçerli, savaş yoluyla ele geçirilen adalar için geçerli değil.

Saat 21:00'da başlıyoruz.
Cevapla
#51
Oda kuruldu.
Cevapla
#52
Etkinliğin yayını için Strategyturk Twitch: https://www.twitch.tv/strategyturk
Cevapla
#53

Şelale manzaralı şehrimiz.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#54
Görsel


Eski Dünya
Cevapla
#55
anadd.PNG?width=960&height=459
adana.PNG?width=890&height=484
yozgat.PNG?width=733&height=484

Nufusumuz tek adada yogunlasti. Kisitli alamizi verimli kullanmaya calistik. Sorunsuz bir oyun gunu oldu muhendisler icin.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#56
yer var ise katılabilirim. annoya bende 1.66 gb patch gelmiş.
Ara
Cevapla
#57
Evet yeni gelmis okudum icerik olarak pek birsey yok performans iyilestirmesi gibi. Yarınki etkinlige katılacaklar etkinlik saatinden once guncellemeyi yaparsa magduriyet yaşamazlar.
Ara
Cevapla
#58
(26-06-2021, 14:43)diediebydie : yer var ise katılabilirim.  annoya bende 1.66 gb patch gelmiş.

Benim yerime sarı takıma katılabilirsin.
Ara
Cevapla
#59
Oda kuruldu.
Ara
Cevapla
#60
Gece devam mi multiye
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 8 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.