AoE4 - İlk İzlenimleriniz
#1
aoe4.png

Age of Empires IV ile ilgili ilk izlenimlerinizi bu konuda paylaşabilirsiniz.
Ara
Cevapla
#2
Henüz oyunu oynama fırsatım olmadı fakat videolardan izlediğim kadarıyla Campaign'ler inanılmaz iyi olmuş. Hikaye anlatımı ve sinematografi mükemmel. Gerçek görüntülerin kullanılması bir yandan belgesel izliyormuş hissiyatı veriyor. Campaign oynamaktan keyif aldığım tek Age of oyunu AoM'du. Yakında bu değişecek gibi duruyor.
Ara
Cevapla
#3
iki mac yaptim. Bekledigim gibi oyun. yeni olan nerdeyse hic birsey yok. Cag atlama mekanigi biraz degismis, ulkelere ozel bi kac yenilik gelmis o kadar. Yoksa bu oyun 10-15 sene once yapilamayacak bir oyun olarak gozukmuyor. Yenilenmis gorunum bile simdiki zamanda beklenebilecek kadar guzel gozukmuyor.

Oyunun iyi tarafi ise, temiz olmasi. Bug falan rastlamadim. Asker yonetimi biraz uyuz olmus cunku kendi baslarina pek birsey yapmiyorlar. Hemen 5 metre uzagindaki dusman askeri umurunda bile olmuyor bazen. Ulkeler arasindaki farklar eskiye gore daha belirgin. Cok az ulke var ve sanirim ilerde dlc satmak icin boyle tuttular.
[+] 6 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Her kelimesine katıldığım bir yorum.
Ara
Cevapla
#5
Ben resmi formu sürekli takip ediyorum. Forumdaki age of 2 fanları yeni oyunu genellikle sevmiyorlar. Genel olarak dedikleri yeni oyun yeni mekanikler içermiyor ve grafik olarak birim kaplamaları falan iyi olmadığını, oyunun sıradan normal insanlar için yapıldığını söylüyorlar. Genel olarak yeni oyun rts bandında devrimsel içerikleri yok. Zaten geliştiriciler de age of 4 ün devrimsel yenilik içerdiğini söylemiyorlar. Burada geliştiricilerin amacı age of 2 ve 3 ün iyi taraflarını almak ve orta çağ oyunu yapmak. Oyun mevcut haliyle hard core fanları es geçmiş durumda. Rts de multi player i genellikle rekabetçi oyuncular oynuyor. Ancak günümüzde çoğu insan rekabetçi bir oyun istemiyor. İşten gelmişsin kafanı dinleyeceksin multi atıp olmadık bir biçimde yenilmek var ya da sefer açık ya da çarpışma açıp olduğu kadar eğlenmek var. Şahsen ben multiyi sevmiyorum. Karşındaki adamların hepsi sabah akşam bu oyunla yatıp kalkan insanlar. Bu insanların herhangi bir gayesi yok. Bir oyunda tamamen ustalaşmak amaçları. Ayrıca geliştiriciler oyunun çoğu bilgisayrda oynanabilir yapmak için grafikleri gerçek anlamda düşürmüşler. Yani gördüğünüz birim kaplamaları falan oyunun son raddesi değil. Gelecek yamalarla oyunun grafiksel olarak da iyi bir yere geleceğini düşünüyorum. Oyuna baktığınızda oyunun müzikleri on numara ve savaşlar da bana göre çok epik. Öyle olunca ben geliştiricilerin yeni oyunla amaçladıkları hedefe ulaştıklarını düşünüyorum.
[+] 3 üye dark prens nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Grafikler konusundaki eleştirilere nispeten katılıyorum. Bu biraz kişinin bir strateji oyunundan ne beklediğine bağlı fakat AoE2'deki stratejik derinliğin AoE4'de olmadığını söylemek haksızlık olur. En başta bu oyunda medeniyet çeşitliliği var. Sadece medeniyetler oyuna bambaşka bir stratejik derinlik katıyor zaten. AoE2'de tüm medeniyetlerin oynanışı hemen hemen aynıdır. Irklar arasındaki tek fark her birinin farklı bonusları olması. Bunun oyuna kattığı stratejik derinlik de ''deniz haritası oynayacağız, biriniz Vikings alsın da rıhtımların fiyatı ucuzlasın'' kadar oluyor. Bence AoE2 oyuncularının garipsediği bir diğer şey de AoE2'deki el çabukluğunun ve mikro yeteneğinin AoE4'de yerini makro stratejiye bırakıyor olması.
Ara
Cevapla
#7
(31-10-2021, 18:43)dark prens : Ben resmi formu sürekli takip ediyorum. Forumdaki age of 2 fanları yeni oyunu genellikle sevmiyorlar. Genel olarak dedikleri yeni oyun yeni mekanikler içermiyor ve grafik olarak birim kaplamaları falan iyi olmadığını, oyunun sıradan normal insanlar için yapıldığını söylüyorlar. Genel olarak yeni oyun rts bandında devrimsel içerikleri yok. Zaten geliştiriciler de age of 4 ün devrimsel yenilik içerdiğini söylemiyorlar. Burada geliştiricilerin amacı age of 2 ve 3 ün iyi taraflarını almak ve orta çağ oyunu yapmak. Oyun mevcut haliyle hard core fanları es geçmiş durumda. Rts de multi player i genellikle rekabetçi oyuncular oynuyor. Ancak günümüzde çoğu insan rekabetçi bir oyun istemiyor. İşten gelmişsin kafanı dinleyeceksin multi atıp olmadık bir biçimde yenilmek var ya da sefer açık ya da çarpışma açıp olduğu kadar eğlenmek var. Şahsen ben multiyi sevmiyorum. Karşındaki adamların hepsi sabah akşam bu oyunla yatıp kalkan insanlar. Bu insanların herhangi bir gayesi yok. Bir oyunda tamamen ustalaşmak amaçları. Ayrıca geliştiriciler oyunun çoğu bilgisayrda oynanabilir yapmak için grafikleri gerçek anlamda düşürmüşler. Yani gördüğünüz birim kaplamaları falan oyunun son raddesi değil. Gelecek yamalarla oyunun grafiksel olarak da iyi bir yere geleceğini düşünüyorum. Oyuna baktığınızda oyunun müzikleri on numara ve savaşlar da bana göre çok epik. Öyle olunca ben geliştiricilerin yeni oyunla amaçladıkları hedefe ulaştıklarını düşünüyorum.

Bu yoruma ne kadar katılsam az ya. Gerçekten şurada 2 saat kafa dağıtmaya oyuna giriyoruz günde 18 saatini bu oyuna veren adamların arasında nasıl keyif alabiliriz. Campaıgn ve Skirmish paklıyor anca beni de.
[+] 1 üye GespensterPanzer nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Campaigme girmedim ama inceleme yapanlar cok iyi demis
Ara
Cevapla
#9
İzlediğim ve ekran görüntülerinden de gördüğüm kadarıyla pek bir değişiklik olmamış. Görseller de 2021 için baya vasat halde. Fifa'nın her sene aynı şeyi cilalayıp çıkarttığı gibi bir aoe çıkartmışlar. 1 ve 2 arasındaki fark bile 2 ve 4 arasındaki farktan fazladır sanıyorum. Değişen oyun sektörüne ayak uyduramamış kendini tekrarlayan vasat bir yapım gibi duruyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#10
Daha önceki serileri oynamamış birisi olarak kesinlikle oyunu beğendim. Kültürler arasında farklılıklar çeşitlilik sağlarken birimler arasında taş-kağıt-makas tarzı birbirlerine karşı güçlü olma olayı da güzel yansıtılmış. Kesinlikle daha fazla medeniyet eklenmesi gerekiyor. 8 medeniyet arasında zaten güç farklılıkları olduğundan 8 kişilik bir maça girdiğinizde hep aynı 2-3 medeniyetin seçildiğini görüyorsunuz.

Şuanlık deneyimlerime göre medeniyetler arasında güç sıralaması yapmam gerekirse;

Moğollar>Fransa>Rus>Abbasi>İngiliz>HRE>Çin>Delhi derim.

Moğollar kesinlikle şuanda en bozuk medeniyet. Atlı okçularıyla birlikte çok kolay erken baskı kurabildikleri gibi ticaretten elde ettikleri kaynak kazanımları ile gerçekten oyunu bozuyorlar. Birimleri oyun sonuna doğru en iyi birimler denilemez ama ovo etkisiyle x2 birim çıkartabildiklerinden oyun uzasa bile hızlı toparlanmalarıyla karşı tarafa üstün gelebiliyorlar.

Fransa hiç çaba sarf etmeden çok güçlü olabilen bir medeniyet olduğu için şuanda en çok şikayet edilen medeniyet. Denizde aldıkları erkenden hulk basabilme avantajı tamamen adaletsiz durumda. Deniz içeren haritalarda Fransa seçmemişseniz o denize hiç çıkmaya çalışmamanız sizin için daha iyi olur denebilir. Özel üniteleri royal knighs birimi erken aşamada gerçekten aşırı güçlü. Bu birimle rakibi istediğiniz gibi yıpratıp geri çekildikten sonra can yenilemelerini izleyebilirsiniz. Ekonomik olarakta aynı şekilde aldığı bonuslarla Fransa neredeyse hiç mikro gerektirmeden güçlü olabiliyor. Çünkü gelen bonusları kullanmanız için yapmanız gereken bir şey yok. Bonusların çoğu pasif etki ediyor ve oyunla daha fazla ilgilenebiliyorsunuz. Late game için ise kesinlikle düşünüldüğü kadar güçlü değil. En büyük zayıflığı yapacağı hareketlerin tamamen tahmin edilebilir olması. Fransa oyuncusu karşısında oynuyorsanız karşınıza nasıl bir orduyla çıkacağını çok kolay bir biçimde tahmin edebilirsiniz. Bu bakımdan oyun uzadığında yenilmesi oldukça kolay bir medeniyet.

Rus medeniyeti açık ara geç oyunda en güçlü medeniyet. Ordu kompozisyonunu kurmuş bir Rus oyuncusuna karşı yapabileceğiniz hiç birşey yok. Gerçekten hiç birşey yapamazsınız. Springald birimlerinin aldığı ekstra menzil ile karşı ordunun siege kabiliyetini tamamen kırabiliyor. Streltsy zaten karşısına çıkan her türlü birimi peynir gibi eritirken yapması gereken sadece ön hatlarda duracak elit atlılar oluyor. Pikeman ile bu atlıları karşılayabilirim diye düşünüyorsanız o konuda bile çok ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Atlı monk üniteleri bu birimlerin arasından size kadim eser ile koşuyorsa tüm birimlerinizi kaybetmeniz oldukça olası. Erken ve orta oyunda oldukça sıradan bir performans sergileyen Rus geç oyunda gerçekten canavar oluyor.

Abbasi medeniyeti erkenden kurabildiği kuşatma silahlarıyla tam olarak erkenden rush atmalık medeniyet. Bunun dışında deve birimleri karşı süvari birimlere debuff verme dışında oldukça etkisiz birimler. Ekonomik açıdan gittikçe güçlenen bir medeniyet olsa bile oyun uzarsa birimleri kalitesiz kaldığından geri düşüyor denebilir. Binaları yanyana dizerek bonus almanız güzel ama ben daha çok uzaklara yayılıp oralarda kendime üs kurmayı sevdiğimden bu bonusu almak için aynı noktaya kurulmak bana dezavantaj gibi geldi.

İngilizler en defansif medeniyet denilebilir. Erkenden longbow spamladığınızda size baskın deneyen rakibi gerçekten üzebiliyorsunuz. Ekonomi bonusları gayet güzel ve dengeli. Landmark olarak Town Center alıyor olmanız bir anda patlama yapmanıza olanak sağlayabiliyor. Trebuşelerin alan etkili vurabiliyor olması tüfekçi spamlayan karşı oyuncuları üzebiliyor. Gerçekten ne alacağınızı bilemediğinizde güvenli seçim olarak alınabilecek bir medeniyet olmuş denilebilir.

HRE piyade birimlere odaklandığı için şuanda güçlü olan medeniyetlere karşı baya eziliyor. Rakibiniz atlı okçu veya elit atlı spamlarken man at arms yapmanız çok mantıklı olmuyor. Defans bonusları ise bence tamamen gereksiz. Karşı taraf üstünlüğü aldığında kuşatma yaparak zaten sizi kendisine rahatlıkla çekebiliyor. Delhi ve Çinden yukarı koyma sebebim ekonomik ve teknolojik açıdan bu medeniyetlerden daha ilerde olması.

Çin medeniyeti ise rus gibi geç oyuna odaklanan bir medeniyet ancak rus medeniyetinin erken oyunda çarpışma olanağı var. Çin ise hem ekonomik açıdan hem askeri açıdan erken oyunda işkence çeken bir medeniyet. Surları güçlü ve çoğunlukla kendisini savunabiliyor ama kabuğuna çekildiğinde haritada diğer kaynakları tamamen rakibine terk etmiş oluyor. Tabi oyun uzarsa çin gerçekten çok güçlü bir medeniyet. Kendisine özgü kuşatma birimi gerçekten iç içe duran birimlerin canını yakıyor.

Delhinin teknoloji içeriği bence tamamen boş bir mekanik. Teknolojileri bedava ama yavaş açabiliyor olması bonus gibi gözüküyor ama çok güzel bir yanı yok. Teknoloji hızını eşitlemek için 9 adet alim basmanız gerekli ama bu alimlere ayıracağınız kaynak erken oyunda belinizi bükebilir. Elde ettiğiniz şey ise diğer medeniyetler ile aynı araştırma hızına sahip olmak. Teknolojiler bedava ama sıkıntı olan nokta hepsini aynı anda araştıramıyorsunuz ve araştırdığınız teknolojiler ileri çağ teknolojileri değil. Uygun mikro ile tabi bu özelliği kullanarak rakibinizin önüne geçebilirsiniz ama düşünüldüğü gibi çokta mükemmel bir bonus değil. Özellikle diğer medeniyetlerin aldığı bonuslara bakıldığında. Diğer yandan fil üniteleri kesinlikle ödediğiniz paraya değmiyor. Çok fazla tanklar ama saldırı hızları çok düşük. Şahsen karşımda fil ünitesi kestiğimde rakibin altınlarını çalmışım gibi hissediyorum. 600 food - 400 gold isteyen bir birim olduğu göz önüne alındığında gerçekten çok yetersiz kalıyor.

Tabi tüm bunlar benim kendi fikirlerim. Daha önceki oyunlardan tecrübem yok ve Aoe4 için yeni bir oyuncu sayılırım. Daha iyi bilenler burda yazdıklarımdan tonla yanlış çıkartabilirler ama yine de paylaşmak istedim.
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.