Günlük: HoI4 - Bir Teknik Liderin Hayatı
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta sürüm ve performansdaki geliştirmelerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...e.1496472/ :Herkese merhaba, karşınızda en sevdiğiniz teknik lider, Paradox'lu Fransız.

Bu günlükte size teknolojimiz, programcının işi, geçen yıl neler yaptığımız (ve bazı değişiklikler) hakkında daha fazla bilgi vereceğim ayrıca size teknoloji hakkında olabilecek her türlü soruyu sorma şansı vereceğim.

Eski platformlara veda
İlk olarak, yaklaşan 1.11 yaması ile artık kendi geliştiricileri tarafından bakımı yapılmayan bazı eski Linux ve Mac platformlarını kullanımdan kaldıracağız.
Bu, bir sonraki güncellemeye başlamak için HoI'yi çalıştırmak için minimum işletim sistemi sürümünün Linux'ta Ubuntu 18.04 ve Mac'te macOS 10.11 (El Capitan) olacağı anlamına gelir.
Yine de endişelenecek fazla bir şey olmamalı, çünkü önceki sürümler bu noktada HoI'nin kendisinden daha eski ve telemetremiz neredeyse hepinizin uzun zaman önce yükseltme yaptığını gösteriyor.
Eskiyen Windows 7'lerine endişeyle bakan Windows kullanıcıları, sakin olun ve devam edin, bunun için desteği bırakma planımız yok (yine de arkadaş canlısı bir teknik eleman olarak yükseltmeyi düşünmenizi öneririm :wink: ).

Merak edeceğiniz konu ise bu kararları neden verdiğimiz. İki nedeni var: Birincisi eski teknolojiyi sürdürmek, kullanıcıların %99'u için oyunu geliştirmeye harcamayı tercih edeceğimiz bir maliyetle geliyor ve ikincisi bazen programcılarımızın işini daha kolay ve verimli hale getirecek yeni teknolojinin benimsenmesini engelliyor.
Detaylarına çok fazla girmeden genel kanımız şu ki, yalnızca tüm platformlarda desteklenen teknolojiyi kullanabiliriz, yani temelde yalnızca desteklediğimiz en eski şey kadar moderniz. Örneğin Linux örneğini alırsak, önceki Ubuntu sürümü 2016'dandı, yani HoI o zamandan beri piyasaya sürülen hiçbir şeyi kullanamadı (ve muhtemelen biraz önce, çünkü Ubuntu LTS sürümleri genellikle en son parlak ürünlerle birlikte gönderilmez). Bir süre bunun etrafından dolaşabiliriz, ama her zaman değil.
Yeni teknolojiden bahsetmişken...

Renderers.PNG

DirectX 11
Doğru, bir sonraki HoI4 sürümü, DirectX 11 desteği ekleyerek Stellaris ve diğer daha yeni PDX oyunlarına katılacak.
DirectX 9 şimdilik varsayılan olmaya devam edecek, ancak başlatıcı ayarlarında başka bir işleyici seçebileceksiniz.

DX9 ve DX11 (ve bu konuda OpenGL) arasında herhangi bir görsel fark olmamalıdır, deneyimin aynı olmasını sağlamak için çalışıyoruz.
Ancak, özellikle ekstra dokular ve modeller getiren çok sayıda mod kullanıyorsanız, oyun biraz daha hızlı yüklenmelidir.
Bir yıldan fazla bir süredir uzaktan çalışırken, uzak masaüstü ve benzerleriyle oynarken daha az sorun fark ettik; bu, çoğunuz için önemli olmayabilir ancak geliştirme sırasında geliştiricilerimiz için oldukça önemliydi.
Nihayetinde, yeni demiryolları ve tren grafiklerini değiştirmemize ve düzeltmemize yardımcı oldu (çünkü çoğu grafik hata ayıklama aracı DX9 desteğini düşürdü).

Performans
Performansın her zaman oyunlarımızla ilgili tüm tartışmanın merkezinde olduğunu biliyoruz ve bir Teknik Lider olarak bunu yakından takip ediyorum.
Şimdiye kadar, müstakbel sürümümüz performans açısından mevcut 1.10 yamasıyla kabaca eşit görünüyor.

Neden daha iyi olmasın, diye yazdığınızı şimdiden okuyabiliyorum. Bunun ana nedeni, 1.11'deki oyunun farklı bir canavar 1.10 olmasıdır (ki bu, orijinal 1.0 sürümünden oldukça farklıdır).
Yani, tedarik simülasyonu artık çok daha derin ve karmaşık bu da dünyadaki tüm bu demiryollarını ve artık müttefiklerin birbirine tedarik edebileceği gerçeğini hesaba katması gerekiyor.

Ben bu kelimeleri yazarken, uyumluluk laboratuvarımız bize daha sağlam bir görüntü vermek için oyunu çeşitli donanım konfigürasyonlarında çalıştırmakla ve belki de güncellenmiş bir önerilen yapılandırma için birkaç öneri yapmak için uğraşıyor, çünkü şu anda Steam'de görebileceğiniz yapılandırma orijinal sürümden geri dönüyor.

20211103_120703.jpg
11. nesil i9 ve RTX 3090 ile oynuyor. Uçacak mı?

Performans ölçümü konusunda Barbarossa güncellemesi, makinenizin nasıl performans gösterdiğini ölçmek için kullanabileceğiniz bir oyun içi profil oluşturucu içerecek.
Sihirli komut 'imgui show profiler'ı kullanarak konsoldan yapabilmelisiniz.

Örneğin, evimde bir RTX 2080 SUPER ile i7-10700'deki müstakbel sürümümüz:

hoi4_1936_RC.PNG
1936'da yeni bir başlangıç, Hız 5, Direct 11, vsync kapalı

hoi4_1943_RC.PNG
1943 test kaydı, Hız 5, Direct 11, vsync kapalı

Gördüğünüz gibi, bu, en üstteki Koleksiyonu Etkinleştir/Devre Dışı Bırak düğmesini değiştirerek toplanabilecek birkaç ölçüm sunuyor.
Orda görebileceğiniz birkaç şey:
  • Render süresi: Saniyede bir kareyi oluşturmak için ortalama süre
  • Mevcut hariç Render süresi: Öncekiyle aynıdır ancak GPU'nun çerçeveyi ekranda gerçekten sunmasını beklemek için harcanan süreyi içermez. Fark genellikle vsync'den kaynaklanır.
  • Saniyedeki kare sayısı: FPS, bunu biliyorsunuzdur zaten
  • Saniyedeki tik sayısı: Bir saniye boyunca oyun içi kaç saat simüle edildiği
  • Son tik: Bir saati veya yeni günü/haftayı/ayı simüle etmek için geçen süre
  • Son 24 tik ortalaması: öncekiyle aynı ancak son 24'ün ortalaması (veya veri toplamak için ne kadar zaman harcandığına bağlı olarak daha az)
Ardından, o zamanın nerede (hangi sistemde) harcandığına dair güzel bir temsili grafiğimiz var. Bunu, özellikle harici programlayıcı araçları bulunmadığında (örneğin, geliştirici olmayan bir makinede gerçekleştiğinde) bir performans raporunu hızlı bir şekilde gözden geçirmek için kullanırız.

Son ipucu: Profiler sihirli konsol komutuyla görünmezse, 'imgui off' ile imgui'yi kapatıp ardından 'imgui on' ile imgui'yi açarak tekrar deneyin.

Evcil Hayvan Kızgınlığı
PDX'daki programcılar nadiren böyledir. Çoğumuz tasarım, denge veya içerik hakkında bilgiler sunarak oyun geliştirmeye dahil oluyoruz ve ben de bir istisna değilim.
O halde şimdi Fransız Komünizmi hakkında konuşma zamanı.

La Résistance'daki Fransız odak ağacını hatırlarsanız, komünist olursanız şu adamı görürsünüz:
Momo.PNG

Maurice Thorez tarihsel olarak  Parti Communiste Français'in (PCF) lideriydi.
Fransa'daki bazı şehirlerden geçerseniz, bugün hala adını taşıyan sokakları bile görebilirsiniz.
Ancak bir özelliği vardı: 1964'teki ölümüne kadar Moskova çizgisini takip eden inatçı bir Stalinistti. SSCB'de bir şehri ve kendi adını taşıyan bir enstitüsü vardı.
Molotof-Ribbentrop Paktı'nın imzalandığı gün, Alpler'de tatildedir ve PCF, Moskova'nın talimatlarını kendisine sormadan bir gecede Almanya ve Polonya'daki tutumunu değiştirir. Geri döndüğünde, sadece omuz silkiyordu.

Bunu akılda tutarak, "Loyalty To Moscow" alt odak ağacına gitmezseniz onu lider olarak tutmanızın garip olduğunu hissettim.
Fransız kaynaklarında biraz araştırma yaptım ve onun yerine daha iyi bir aday buldum. Bakınız:
1635946239203.png

René Nicod, 1939'da PCF'nin bir üyesiydi, ancak parti, Pakt'ın ardından kendini yeniden düzenlemeye karar verdiğinde, o ve diğer birkaç milletvekili partiden ayrıldı ve Union Populaire Française (UPF) veya İngilizce'de Fransız Halk Birliği'ni kurdu. Paktı kınadılar ve hükümetin Polonya'nın yanında yer alma kararını desteklediler.
Barbarossa'da, La Résistance'a sahipseniz ve Anti-Fascist Coalition'a veya Loyalty'e giderseniz, yeni bir parti ve lidere sahip olacaksınız:
Tree.PNG
Tree2.PNG

Her odak ağacı dalı, Dünya Savaşı sırasında yayınladığı fikir yazılarından esinlenerek farklı bir Nicod tadı verecek (hem Fransız Ordusu'nda destek verdi hem de siperlerde elini kaybetti ama aynı zamanda savaşı ideolojik gerekçelerle kınadı ve Fransız ve Alman işçilerinin ortak bir amaçta birleşmesini umdu.)

Nihayetinde sanatçılarımız için iyi bir portre bulmak biraz zor oldu. Fransız Ulusal Meclisi çevrimiçi veritabanındaki ilk araştırmam yalnızca düşük çözünürlüklü bulanık bir resim verdi.
Ama neyse ki küçük bir Fransız dükkanı eski fotoğraf stokunu eBay'de satmaya karar verdi ve belediye başkanının portresi makalelerden biriydi.
Orada durabilir ve reklamın önizleme resmini kaynak olarak kullanabilirdik, ancak elbette satın alıp İsveç'e göndermemiz gerekiyordu.

İşte burada, Stockholm ofisimizin HOI köşesine bakıyor!
IMG_20211102_203447.jpg
IMG_20211102_203534.jpg
omnia fui et nihil expedit
[+] 9 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Çok kral iş yapmış herif.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.