Yama Notları: AoE4 - 10257 Yaması
#1

https://www.ageofempires.com/news/aoe-iv-patch-10257/ :Yarından itibaren 2022'nin ilk Age of Empires IV yamasını indirebileceksiniz ve ondan önce yama listesine hızlıca bir göz atacağınızı düşündük!

10257 Yaması, herkesin karşılaştığı en kritik sorunlardan bazılarını ele almak amacıyla çeşitli uygarlıklarda denge değişikliklerine ve hata düzeltmelerine odaklanır. Aşağıdaki yama notlarının tam listesinde görüldüğü gibi, Moğol uygarlığı ve Fire Lancer biriminin aşırı güçlü olmasıyla ilgili oyuncu geri bildirimlerini dikkate alıyor ve Delhi Sultanlığı uygarlığın farklı mekaniklerinin öne çıkmasını sağlamak için birkaç hatasını çözüyoruz.

NOT: Bu yamayı kurduğunuzda, önceki yamaların oyun tekrarlarını artık kullanamayacaksınız. Sefer kayıtlarınızın bu güncellemeden etkilenmemesini sağlamak için ek adımlar atmamıza rağmen, kayıtlar da etkilenecektir. Bir önceki yamadaki Skirmish kayıtları etkilenir ve güncellemeden sonra artık erişilemeyecektir.

Ocak Yaması – Notlar
Genel
  • Sizinle eşleşmesi için uygun yetenekli oyunculardan oluşan kabul edilebilir havuzu genişletme oranımız %67 oranında artırıldı. Bunun, eşleşme kalitesinden ödün vermeden daha hızlı eşleşmeleri sağlamasını bekliyoruz.
Geliştirici Notu :Hızlı Karşılaşma'da bir oyun bulmanın ne kadar sürdüğünü ve ELO yelpazesindeki eşleşmelerin kalitesini yakından takip ediyoruz. Bulgularımızdan biri, maç bulma sistemimizin biraz fazla seçici olabileceği ve sizi benzer becerilere sahip başka bir oyuncuyla eşleştirmeye karar vermeden önce genellikle birkaç dakikanızı alacağı oldu. Bu değişiklik, başka bir oyuncuyla kabul edilebilir bir ELO yelpazesine sahip bir oyuncuyla daha erken eşleşebilmeniz için benzer becerilere sahip (ELO tarafından belirlenir) oyuncu havuzunu genişletme oranımızı artırıyor.
  • Gözcüler artık bir hayvan taşırken %35 daha yavaş hareket ediyor
Geliştirici Notu :Gözcüler hızlıdır ve çok sayıda can puanına sahiptir, bu nedenle Feodal Çağda durdurulmaları zordur. Gözcüleri ceset taşırken kovalanıp öldürülebilmeleri için yavaşlatarak, Profesyonel İzciler araştırmasına kıyasla mevcut karşı oyun seçeneklerini artırıyoruz.
  • Horseman II-IV menzilli zırh 1'den 2'ye yükseltildi
Geliştirici Notu :Age IV, karma ordu kompozisyonlarını teşvik etmek için hard birim counter'larına odaklandı. Menzilli odak ateşi, atlılar boşluğu kapatarak ve hasar vermeden önce onları yakaladığı için, okçu karşıtı atlılara araştırma geçişinin çok zor olduğunu gördük.

Kutsal Roma
  • Mızrakçılar artık mızrak duvarını doğru şekilde uyguluyor.
  • Keşiş inspiring iken takılıp kalması ve artık diğer birimlereinspiring etmeme sorunu düzeltildi.
Rus
  • Atlı Okçular artık daha yavaş saldırıyor, atış hızı değiştirildi (2,0'dan 2,5'e)
  • Genel olarak saldırı hızlarıyla ilgili daha büyük bir sorun fark ettik ve gelecekte bu sorunu çözmek için daha sağlam bir düzeltme yapacağız.
  • Atlı Okçular artık Incendiary Arrows araştırmasinden ek saldırı hızı ve ek hasar almıyor
  • Savaşçı Keşişler artık bir Kadim Eser taşırken %25 daha yavaş hareket ediyor.
Geliştirici Notu :Gözcü hızının düşürülmesiyle uyumlu olarak, bu değişikliği Savaşçı Keşişler'in haritada kadim eserleri hızla ele geçirmesine karşı daha fazla karşı oynama seçeneğine izin vermek için yapıyoruz.

Moğollar
  • Başlangıç odunu 50 azaldı
Geliştirici Notu :Moğol uygarlığı, Ovoo'dan evlere ve artırılmış taş gelirine ihtiyaç duymadan hızlı bir başlangıç yapıyor. Bu değişiklik, açılışı yavaşlatmayı ve düşmanlara savunma toplamak için daha fazla zaman vermeyi hedefliyor.
  • Karakol maliyeti 70 odundan 100 oduna yükseltildi
Geliştirici Notu :Karakol rush stratejisinin Moğollar için ne kadar güçlü ve karşı koymanın zor olduğu düşünüldüğünde iyi bir yatırım olduğunu gördük. Moğol ileri karakolları, Yam ağı hareket hızı bonusu sağladıkları için hala özeldir.
  • Aynı anda birden fazla Ovoo'ya sahip olmanın mümkün olduğu bir exploit düzeltildi
  • Moğol Kağanlık Sarayı artık doğru şekilde taşınabilir.
Geliştirici Notu :Tüm Moğol binalarının paketlenmesi için boş bir kuyruğa sahip olmaları gerekliliğini kaldırdık. Bunun, birden fazla binayı aynı anda veya hızlı bir şekilde paketlemeye ve taşımaya çalışırken oyuncu deneyimini iyileştireceğini düşünüyoruz.

Delhi Sultanlığı
  • Mızrakçılar artık mızrak duvarını doğru şekilde uyguluyor.
  • Bir caminin etkisindeyken kale araştırma süresi artık artırmıyor
  • Dindarlık temel araştırma süresi 600 saniyeden 135 saniyeye düşürüldü
  • Patlayıcıların temel araştırma süresi 300 saniyeden 900 saniyeye yükseltildi
Geliştirici Notu :Bu, artık Imparatorluk Çağında ortalama maliyet araştırmaları, diğer araştırma süreleriyle doğru bir şekilde eşleşiyor. Delhi Sultanlığı için araştırma süreleri, güç seviyelerine ve teknolojinin mevcut olduğu çağa dayanmaktadır.
  • Chaser Cannons temel araştırma süresi 450 saniyeden 1350 saniyeye yükseltildi
  • Bu, artık İmparatorluk çağındaki oldukça pahalı araştırmalarının diğer araştırma süreleriyle doğru bir şekilde eşleşiyor.
  • Hardened Spearman temel araştırma süresi 210 saniyeden 105 saniyeye düşürüldü
  • Sanctity temel araştırma süresi 300 saniyeden 210 saniyeye düşürüldü
  • Herbal Medicine temel araştırma süresi 300 saniyeden 180 saniyeye düşürüldü
  • Honed Blades temel araştırma süresi 1350 saniyeden 300 saniyeye düşürüldü
Çinliler
Fire Lancer
  • Maliyet 80Y/20O/20A'dan 120Y/20O/20A'ya yükseltildi
  • Menzilli birime karşı bonus türü kaldırıldı
Geliştirici Notu :Bu birimi binalara, kuşatmacılara ve köylülere karşı etkili olan vur-kaç akıncı olarak düşünüyoruz. Buna ek olarak, mevcut Etki Alan hasarı o kadar güçlü ki çoğu birimi hızla bombalayıp öldürebilir! Bu değişiklikleri, Fire Lancer'i düşman birlikleriyle savaşırken genel olarak daha az maliyetli hale getirmeyi hedefledik.
Fire Lancer III
  • Canı 135'ten 155'e yükseltildi
  • Charge silahı etki alanı hasarı artık çevredeki düşman birimlerine %50 hasar verecek (%100 yerine)
  • Torch hasarı 51'den 36'ya düşürüldü
Fire Lancer IV
  • Canı 160'tan 180'e yükseltildi
  • Silah hasarı 15'ten 13'e düşürüldü
  • Charge silah hasarı 25'ten 23'e düşürüldü
  • Charge silahı Etki Alanı hasarı, çevredeki düşman birimlerine %50 hasar verir
  • Torch hasarı 55'ten 40'a düşürüldü
Sırada Ne Var
10257 Yamasının yetenek seviyelerinde adil ve eğlenceli oyun hedefimize doğru çalıştığına ve daha fazla uygarlığımızla yüksek düzeyde oynama için daha fazla fırsat sağladığına inanıyoruz. İnce ayar yapmaya devam ederken yorumlarınızı takip edeceğiz! Bu arada, forumlarda ve diğer sosyal kanallarda gördüklerimize ve oyun içi deneyimlerimize dayanarak bir Şubat yaması hazırlamaya başladık bile. Şu anda Abbasi Hanedanlığı'nı güçlendirmeyi, kuşatma silahlarına karşı karşı oyunu iyileştirmeyi, imha gemilerini ayarlamayı, fillerin ve atlı süvari birimlerinin animasyonları iptal edildiğinde artık daha hızlı saldırmamasını sağlamayı ve çeşitli başka değişiklikleri arıyoruz.
omnia fui et nihil expedit
[+] 2 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyuncuların canını sıkan çoğu şey düzeltilmiş. Moğollar hala güçlü olacak muhtemelen ama tower rush stratejisi çok adaletsizdi nerf yemesi çok güzel olmuş. Fire lancerlar yüzünden takım oyunu oynanan lobilerde çin seçildiğinde lobiden çıkıyordum onun nerf yemesi yine süper olmuş. Aynı şekilde profesyonel avcılar çok dengesiz durumdaydı. Kullanılmayacak bir hale getirmişler ama olması gereken buydu.
youjo-senki-the-saga-of-tanya-the-evil.gif
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Kırık Moğollara neredeyse hiç dokunulmamışken Ruslara çok ağır nerf gelmiş. Horse Archer'ın ağır bir nerf yemesi gerekiyordu ancak bu kadar nerfin aynı anda gelmemesi gerekiyordu. Bana göre ya Ruslar'a da taş duvar örme özelliği gelmeli ya da taş duvarlara iyi bir nerf atılması gerekiyor.

Çin'in Fire Lancer dışında çok fazla sıkıntılı özelliği vardı onların da hiç birine dokunulmamış. En büyük sorunun siege reworkü ile düzleceğini umuyorum.
[+] 1 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.