07-12-2022, 11:26
(Son Düzenleme: 07-12-2022, 11:29, Düzenleyen: Athule. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Bu rehber reddit kullanıcısı u/seakingsoyuz tarafından paylaşılmıştır. Tarafımca ufak düzeltmelerle Türkçeye çevrilmiştir. Orijinal İngilizce hâline buradan ulaşabilirsiniz.
Cepheler ve Ordular
Cephelerin nasıl oluştuğu ile ilgili iki kural vardır:
Aşağıdaki örnekte, Doğu Hindistan Topluluğu ile iki sınırım olmasına rağmen yalnızca bir cephem var. Bunun nedeni, topraklarının hepsinin birbirine bağlantılı olmasıdır.
İki Sınır, Bir Cephe
Her general sadece bir cepheye atanabilir. İlerler veya geri çekilirlerken ikinci bir cephe oluşursa, her iki taraftaki generaller de savaşmak için cephelerden birini seçecektir. Eğer o cephede düşmanın iki generali ve sizin sadece bir generaliniz varsa, düşmanın generallerinden biri karşısında kimse olmadan ilerleyebilecektir. O yüzden büyük savaşlarda fazladan generaliniz olması daha iyidir, eğer yeni cepheler ortaya çıkarsa her zaman yeniden atayabileceğiniz birileri olur.
Birlikler şu anda pocket atarak yok edilemiyor; bir pocket içindeki birlikler yok edilirse, o pocket'ı savunan generaller kalan en yakın cepheye ilerleyecektir. Bu mekanik, bir AI ordusunu kurtardığında can sıkıcı olabilir, ancak ordunuzu kendi generallerinizden birinin yaptığı aptalca bir hatadan kurtardığında oldukça faydalıdır.
Savaşlar Nasıl İşler
Cephenin herhangi bir tarafında en az bir general "Cepheyi İlerlet" emrine atanmışsa ve cephede mevcut bir savaş yoksa, o taraf yeni bir savaşa başlama yolunda ilerleme kaydedecektir. Bu ilerleme hemen hemen her zaman günde +10 olarak işler, eğer savunan tarafın generali "Cepheyi Savun" emrine atanmışsa %50 azalır.
Cephe ilerleme toplamı +10'dur ve saldıran generaller arasında bölüştürülür, aynı zamanda savunan generaller tarafından %50 kısıtlanmış durumdadır
Sayaç %100'e ulaştığında savaş başlar. Varsayılan olarak, cephenin savunan tarafındaki her bölgenin eşit olasılıkla savaşın yapılacağı alan olma ihtimali vardır. Bölgelerin seçilme olasılığını artıran değişkenler şunlardır:
Başkent (Capital) Bonusu 10'dur. Eğer bölge savaş hedefi durumundaysa Savaş Hedefi (Wargoal) Bonusu olarak 10 puan alır; eğer bölge savaş hedefi olan bölgeye sınırdaşsa 6, savaş hedefi olan bölgeye sınırdaş olan bölgenin komşularından biriyse 3 puan bonus alır. Bu, savaşta düşman başkentini almaya çalışıyorsanız, başkentteki bölgelerin aynı arazi ve altyapıya sahip diğer bölgelere göre bir sonraki savaş alanı olma ihtimalinin 100 kat daha fazla olacağı anlamına gelir.
Genel olarak konuşursak, savaşın daha iyi araziye sahip yüksek altyapılı bölgelerde gerçekleşmesi daha olasıdır, savaş hedefinin bir parçası olan veya savaş hedefine yakın olan bir bölgede gerçekleşmesi ise çok daha olasıdır.
Her iki tarafın da "Cepheyi İlerlet" emrine atanmış generali yoksa, o zaman iki taraf da sadece birbirine bakacak ve birbirlerinin ordusunu yıpratacaktır. Birimleriniz tamamen tedarik edilmiş ve bir cepheye atanmışsa, yıpranma nedeniyle haftada ortalama %2 zayiat verirler. Eğer "Beklemede" iseler yıpranmazlar.
Bu general Cephede İlerliyor, bu yüzden yıpranma etkisinde. Lojistik sorunları olsaydı yıpranmadan daha da fazla etkilenirdi
Generaller Savaşa Kaç Asker Getireceğini Nasıl Seçer
Öncelikle, oyun her iki tarafa da hangi generalin komuta edeceğini seçer. Generallerin seçilme şansı, komuta ettikleri birlik sayısıyla orantılıdır ve eğer saldırı veya savunma emrine sahiplerse (emrin uygulanıyor olması gerekir) seçilme şansları artırılır.
Her iki taraf da bir "taban" asker sayısıyla başlar. Savaş normal bir cephede oluyorsa, ''taban'' cephenin bir tarafındaki toplam tabur sayısıdır. Eğer bir deniz istilası oluyorsa, saldıran general komutasındaki taburların sayısı ve savunan taburların sayısının toplamıdır.
Taban değeri, araziye ve savaş genişliğine göre sınırlandırılmıştır. Formül:
Terrain Combat Width, 0 ile 1 arasında bir değerdir; ovalarda 1, dağlarda ve şehirlerde 0,3 ve diğer arazi türleri için de 1 ila 0,3 arasında bir yerdedir. Dolayısıyla, savaş 10 Altyapılı bir bölgedeyse ve dağlık arazide oluyorsa, üst sınır (5 + (10 / 2)) * 0,3 = 3 taburdur. Bu düşük altyapılı dağ bölgesi, o cephede savaşların gerçekleşebileceği tek yerse, daha iyi araziye/altyapıya geçilene kadar taban değeri, o cephedeki savaşlar için her zaman 3 tabur olacaktır.
Bu hesaplamalardan sonra taban değerine başka değişkenler de uygulanır:
Örnek olarak, aşağıda Ovalarda gerçekleşen bir savaş var:
Bu savaş 113 altyapıya sahip Hebei eyaletinde gerçekleşiyor. Dolayısıyla, savaşın her iki taraf için arazi taban değeri şu şekildedir:
Kanadalı birliklerimin ortalama hücumu 143 ve savunan Çin birliklerinin ortalama savunması 43, bu nedenle taban değerlerini artırıyorlar:
Bu, Çin'in yaklaşık 61,5 * 1,998 = 122,9 tabur getirebileceği anlamına gelir.
Saldırganların daha iyi istatistikleri var, bu yüzden bir artış alamıyorlar.
Son olarak, saldırganlar için taban değer %33 ile %100 arasında ve savunucular %50 ile %100 arasında bir değere indirgeniyor. Yani Kanada 0,33 * 61,5 = 20,5 ve 61,5 arasında tabur getirebilirdi ve ekran görüntüsünde gösterildiği gibi 52 tane getirmişler ki generallerim için oldukça iyi bir sayıydı. Bu arada Çin, 122.9 (maksimum değeri aldılarsa) ile 30.75 (minimum değere sahiplerse) arasında birlik getirebildi.
Generaller taban değeri doldurmak için aynı cephedeki diğer ordulardan ödünç almadan önce her zaman kendisine atanan birliklerden alacaktır. Aksi durumda ise müttefiklerinden daha çok kendi ülkelerinden birlik alacaklar ve morali daha yüksek olan birlikleri ödünç almayı tercih edecekler.
Savaş Nasıl Kazanılır
Her savaş turunda her iki ordu da zayiat verir. Saldıran taburlar, Saldırıları savunanın Savunmasından daha yüksekse daha fazla zayiat verdirirken daha az zayiat alırlar ve bunun tersi de geçerlidir. Verilen hasar, saldıran taburun kalan insan gücüyle orantılıdır. Her tabur en fazla bir taburu hedef alabilir. Birden fazla taburun aynı hedefi seçip seçemeyeceğini ise henüz doğrulayamadım.
Bu örnekte, savaşın başlangıcında üç katı fazla askere sahip olmama rağmen orantısız kayıplar veriyorum; bu, düşmanın istatistiksel avantajlarından kaynaklanmaktadır.
Kayıplar Ölü veya Yaralı olabilir. Varsayılan olarak %75'i Yaralıdır ve geri kalanı Ölüdür. Yaralılardan bazıları birliklerine yeniden katılacak, diğerleri ise ülkenizde herhangi bir yerdeki nüfusun Bağımlıları olacak. Birimleriniz için daha iyi Tıbbi Yardım üretim yöntemlerine sahip olmak Ölü sayısını azaltır, karşı ordunun Öldürme Oranı daha yüksekse (daha iyi topçu PM'leri, Makineli Tüfekler, Alev Silahları veya Kimyasal Silah Uzmanları) Ölü sayısı artar.
Aşağıdaki ekran görüntüsünde, kayıplarımın %85'i hayatta kalıyor ve Çinli kayıpların yalnızca %74'ü hayatta kalıyor. Bunun nedeni, ikimizin de ordularımıza atanmış tıbbi şubelerin olması ve İyileşme Oranını artırmasındandır ama buna rağmen Öldürme Oranımın çok daha yüksek olmasından dolayı Çinli kayıplarındaki Ölü oranı daha fazladır.
Bir tabur zayiat verdiğinde moral de kaybeder. Moral, birliklerin insan gücü için etkili bir değişkendir; birliğin %50 morali varsa, askerlerin yarısı savaşa katılmayacaktır.
Düşük lojistik değerlere sahip olmak da morali düşürür. Bu, bir ordunun moralini %0'a kadar indirebilir ve bu durumda savaş başlar başlamaz otomatik olarak kaybedilir. Böyle olduğunda bir cepheyi çok hızlı itebilirsiniz, bu nedenle bir cepheye giden ikmali kesmek için konvoy baskınları yapmak çok önemli olabilir.
Taburlar, sıfır morale veya sıfır insan gücüne düşürse savaş alanını terk eder. Savaş, yalnızca bir tarafın sahada taburu kalmadığında sona erer; bu noktadan önce geri çekilmek için herhangi bir mekanik yoktur.
Savaştan Sonra Ne Olur
Saldırgan kazanırsa, cephede belirli sayıda bölgeyi ilerletir.
Alınan bölgelerin sayısı şunlara bağlıdır:
Bazı kışla Üretim Yöntemlerinin de ele geçirilen bölge sayısına etkisi vardır:
Bu nedenle, düşmanlarınıza karşı savaşları kolayca kazanabileceğinizden eminseniz, Kimyasal Silah Uzmanlarını seçmek verimsizdir çünkü Casuslarla yine de kazanırsınız ve bölgeleri daha hızlı ele geçirirsiniz.
Deniz İstilaları
İpuçları
Cepheler ve Ordular
Cephelerin nasıl oluştuğu ile ilgili iki kural vardır:
- Cepheler, bitişik iki bölge bloğu arasında olmalıdır. Meksika ABD ile savaşırken; ABD ile Meksika arasında bir cephe ve Kızılderili Bölgesi ile Meksika arasında bir cephe oluşur. ABD-Meksika cephesi kesik kesik olacak çünkü Kızılderili Bölgesi-Meksika cephesi tam bunun ortasında oluşuyor. Ama yine de tek cephe olarak sayılacak ve generaller her iki tarafında da faaliyet gösterecek. İlerler ve bir düşman bölgesini çembere almayı başarırsanız, çemberin etrafında yeni bir cephe oluşur.
- Cepheler tam olarak iki ülke arasındadır. İki müttefik düşmanla savaşıyorsanız, her birine karşı birer cephe olmalı. Örneğin Kanada kolonileri Meksika'nın ABD ile savaşmasına yardım ederse, ABD'nin Kanada kolonilerinin her birine karşı bir cephesi olacaktır.
Aşağıdaki örnekte, Doğu Hindistan Topluluğu ile iki sınırım olmasına rağmen yalnızca bir cephem var. Bunun nedeni, topraklarının hepsinin birbirine bağlantılı olmasıdır.
İki Sınır, Bir Cephe
Her general sadece bir cepheye atanabilir. İlerler veya geri çekilirlerken ikinci bir cephe oluşursa, her iki taraftaki generaller de savaşmak için cephelerden birini seçecektir. Eğer o cephede düşmanın iki generali ve sizin sadece bir generaliniz varsa, düşmanın generallerinden biri karşısında kimse olmadan ilerleyebilecektir. O yüzden büyük savaşlarda fazladan generaliniz olması daha iyidir, eğer yeni cepheler ortaya çıkarsa her zaman yeniden atayabileceğiniz birileri olur.
Birlikler şu anda pocket atarak yok edilemiyor; bir pocket içindeki birlikler yok edilirse, o pocket'ı savunan generaller kalan en yakın cepheye ilerleyecektir. Bu mekanik, bir AI ordusunu kurtardığında can sıkıcı olabilir, ancak ordunuzu kendi generallerinizden birinin yaptığı aptalca bir hatadan kurtardığında oldukça faydalıdır.
Savaşlar Nasıl İşler
Cephenin herhangi bir tarafında en az bir general "Cepheyi İlerlet" emrine atanmışsa ve cephede mevcut bir savaş yoksa, o taraf yeni bir savaşa başlama yolunda ilerleme kaydedecektir. Bu ilerleme hemen hemen her zaman günde +10 olarak işler, eğer savunan tarafın generali "Cepheyi Savun" emrine atanmışsa %50 azalır.
Cephe ilerleme toplamı +10'dur ve saldıran generaller arasında bölüştürülür, aynı zamanda savunan generaller tarafından %50 kısıtlanmış durumdadır
Sayaç %100'e ulaştığında savaş başlar. Varsayılan olarak, cephenin savunan tarafındaki her bölgenin eşit olasılıkla savaşın yapılacağı alan olma ihtimali vardır. Bölgelerin seçilme olasılığını artıran değişkenler şunlardır:
Başkent (Capital) Bonusu 10'dur. Eğer bölge savaş hedefi durumundaysa Savaş Hedefi (Wargoal) Bonusu olarak 10 puan alır; eğer bölge savaş hedefi olan bölgeye sınırdaşsa 6, savaş hedefi olan bölgeye sınırdaş olan bölgenin komşularından biriyse 3 puan bonus alır. Bu, savaşta düşman başkentini almaya çalışıyorsanız, başkentteki bölgelerin aynı arazi ve altyapıya sahip diğer bölgelere göre bir sonraki savaş alanı olma ihtimalinin 100 kat daha fazla olacağı anlamına gelir.
Genel olarak konuşursak, savaşın daha iyi araziye sahip yüksek altyapılı bölgelerde gerçekleşmesi daha olasıdır, savaş hedefinin bir parçası olan veya savaş hedefine yakın olan bir bölgede gerçekleşmesi ise çok daha olasıdır.
Her iki tarafın da "Cepheyi İlerlet" emrine atanmış generali yoksa, o zaman iki taraf da sadece birbirine bakacak ve birbirlerinin ordusunu yıpratacaktır. Birimleriniz tamamen tedarik edilmiş ve bir cepheye atanmışsa, yıpranma nedeniyle haftada ortalama %2 zayiat verirler. Eğer "Beklemede" iseler yıpranmazlar.
Bu general Cephede İlerliyor, bu yüzden yıpranma etkisinde. Lojistik sorunları olsaydı yıpranmadan daha da fazla etkilenirdi
Generaller Savaşa Kaç Asker Getireceğini Nasıl Seçer
Öncelikle, oyun her iki tarafa da hangi generalin komuta edeceğini seçer. Generallerin seçilme şansı, komuta ettikleri birlik sayısıyla orantılıdır ve eğer saldırı veya savunma emrine sahiplerse (emrin uygulanıyor olması gerekir) seçilme şansları artırılır.
Her iki taraf da bir "taban" asker sayısıyla başlar. Savaş normal bir cephede oluyorsa, ''taban'' cephenin bir tarafındaki toplam tabur sayısıdır. Eğer bir deniz istilası oluyorsa, saldıran general komutasındaki taburların sayısı ve savunan taburların sayısının toplamıdır.
Taban değeri, araziye ve savaş genişliğine göre sınırlandırılmıştır. Formül:
Terrain Combat Width, 0 ile 1 arasında bir değerdir; ovalarda 1, dağlarda ve şehirlerde 0,3 ve diğer arazi türleri için de 1 ila 0,3 arasında bir yerdedir. Dolayısıyla, savaş 10 Altyapılı bir bölgedeyse ve dağlık arazide oluyorsa, üst sınır (5 + (10 / 2)) * 0,3 = 3 taburdur. Bu düşük altyapılı dağ bölgesi, o cephede savaşların gerçekleşebileceği tek yerse, daha iyi araziye/altyapıya geçilene kadar taban değeri, o cephedeki savaşlar için her zaman 3 tabur olacaktır.
Bu hesaplamalardan sonra taban değerine başka değişkenler de uygulanır:
- Saldıran birliklerin ortalama hücumu, savunanların ortalama savunmasından daha yüksekse, savunanlar taban değerlerini 1 ile 3 arasında rastgele bir değerle çarparlar:
- Saldıran birliklerin ortalama hücumu, savunanların ortalama savunmasından daha düşükse, saldırganlar taban değerlerini benzer şekilde yükseltir, ancak 3 yerine en fazla 2 ile çarpılır:
- Bu çarpanlar, birlik sayısını cephede mevcut olan sayının üzerine çıkaramaz. Saldıran tarafta bu değer, "Cepheyi Savun" olarak ayarlanmış generallerin emri altındaki birlikleri etkilemez.
- Son olarak, saldırganın asker sayısı önceden hesaplanan miktarın %33'ü ile %100'ü arasında rastgele bir değere düşürülür ve savunanınki de önceden hesaplanan miktarın %50'si ile %100'ü arasındaki rastgele bir değere düşürülür.
Örnek olarak, aşağıda Ovalarda gerçekleşen bir savaş var:
Bu savaş 113 altyapıya sahip Hebei eyaletinde gerçekleşiyor. Dolayısıyla, savaşın her iki taraf için arazi taban değeri şu şekildedir:
Kanadalı birliklerimin ortalama hücumu 143 ve savunan Çin birliklerinin ortalama savunması 43, bu nedenle taban değerlerini artırıyorlar:
Bu, Çin'in yaklaşık 61,5 * 1,998 = 122,9 tabur getirebileceği anlamına gelir.
Saldırganların daha iyi istatistikleri var, bu yüzden bir artış alamıyorlar.
Son olarak, saldırganlar için taban değer %33 ile %100 arasında ve savunucular %50 ile %100 arasında bir değere indirgeniyor. Yani Kanada 0,33 * 61,5 = 20,5 ve 61,5 arasında tabur getirebilirdi ve ekran görüntüsünde gösterildiği gibi 52 tane getirmişler ki generallerim için oldukça iyi bir sayıydı. Bu arada Çin, 122.9 (maksimum değeri aldılarsa) ile 30.75 (minimum değere sahiplerse) arasında birlik getirebildi.
Generaller taban değeri doldurmak için aynı cephedeki diğer ordulardan ödünç almadan önce her zaman kendisine atanan birliklerden alacaktır. Aksi durumda ise müttefiklerinden daha çok kendi ülkelerinden birlik alacaklar ve morali daha yüksek olan birlikleri ödünç almayı tercih edecekler.
Savaş Nasıl Kazanılır
Her savaş turunda her iki ordu da zayiat verir. Saldıran taburlar, Saldırıları savunanın Savunmasından daha yüksekse daha fazla zayiat verdirirken daha az zayiat alırlar ve bunun tersi de geçerlidir. Verilen hasar, saldıran taburun kalan insan gücüyle orantılıdır. Her tabur en fazla bir taburu hedef alabilir. Birden fazla taburun aynı hedefi seçip seçemeyeceğini ise henüz doğrulayamadım.
Bu örnekte, savaşın başlangıcında üç katı fazla askere sahip olmama rağmen orantısız kayıplar veriyorum; bu, düşmanın istatistiksel avantajlarından kaynaklanmaktadır.
Kayıplar Ölü veya Yaralı olabilir. Varsayılan olarak %75'i Yaralıdır ve geri kalanı Ölüdür. Yaralılardan bazıları birliklerine yeniden katılacak, diğerleri ise ülkenizde herhangi bir yerdeki nüfusun Bağımlıları olacak. Birimleriniz için daha iyi Tıbbi Yardım üretim yöntemlerine sahip olmak Ölü sayısını azaltır, karşı ordunun Öldürme Oranı daha yüksekse (daha iyi topçu PM'leri, Makineli Tüfekler, Alev Silahları veya Kimyasal Silah Uzmanları) Ölü sayısı artar.
Aşağıdaki ekran görüntüsünde, kayıplarımın %85'i hayatta kalıyor ve Çinli kayıpların yalnızca %74'ü hayatta kalıyor. Bunun nedeni, ikimizin de ordularımıza atanmış tıbbi şubelerin olması ve İyileşme Oranını artırmasındandır ama buna rağmen Öldürme Oranımın çok daha yüksek olmasından dolayı Çinli kayıplarındaki Ölü oranı daha fazladır.
Bir tabur zayiat verdiğinde moral de kaybeder. Moral, birliklerin insan gücü için etkili bir değişkendir; birliğin %50 morali varsa, askerlerin yarısı savaşa katılmayacaktır.
Düşük lojistik değerlere sahip olmak da morali düşürür. Bu, bir ordunun moralini %0'a kadar indirebilir ve bu durumda savaş başlar başlamaz otomatik olarak kaybedilir. Böyle olduğunda bir cepheyi çok hızlı itebilirsiniz, bu nedenle bir cepheye giden ikmali kesmek için konvoy baskınları yapmak çok önemli olabilir.
Taburlar, sıfır morale veya sıfır insan gücüne düşürse savaş alanını terk eder. Savaş, yalnızca bir tarafın sahada taburu kalmadığında sona erer; bu noktadan önce geri çekilmek için herhangi bir mekanik yoktur.
Savaştan Sonra Ne Olur
Saldırgan kazanırsa, cephede belirli sayıda bölgeyi ilerletir.
Alınan bölgelerin sayısı şunlara bağlıdır:
- Cephenin genişliği (cephe ne kadar genişse saldıran o kadar fazla ilerler)
- Saldırganın savaşın sonunda elinde kalan tabur sayısı (daha büyük savaşlar, daha fazla bölge kazanılması anlamına gelir)
- Cephenin yoğunluğu (tabur sayısının bölgelere oranı ne kadar yüksekse, o kadar az bölge alınır)
Bazı kışla Üretim Yöntemlerinin de ele geçirilen bölge sayısına etkisi vardır:
- Hendek Piyadeleri ve Kimyasal Silah Uzmanları, ordular tarafından ele geçirilen bölgelerin sayısını azaltır
- Mekanize Piyade, Mobil Topçu, tüm Keşif PM'leri ve Casuslar, ordular tarafından ele geçirilen eyaletlerin sayısını artırır
- Hendek Piyadesi, Manga Piyadesi ve Makineli Tüfekçiler, bir yenilgide kaybedilen bölge sayısını azaltır
Bu nedenle, düşmanlarınıza karşı savaşları kolayca kazanabileceğinizden eminseniz, Kimyasal Silah Uzmanlarını seçmek verimsizdir çünkü Casuslarla yine de kazanırsınız ve bölgeleri daha hızlı ele geçirirsiniz.
Deniz İstilaları
- Savaş çıkana kadar bir Deniz İstilası planlamaya başlayamazsınız.
- İstilayı yapan filo tam olarak bir ordu taşıyabilir ve bu ordunun, filonun üssüyle aynı bölgedeki bir karargahtan gelen general tarafından komuta edilmesi gerekir.
- Filonun hazırlanması biraz zaman alır (bildiğim kadarıyla her zaman 50 gündür) ve ardından işgal başlar.
- Düşmanın işgalin hedeflendiği bölgenin kıyılarını savunacak bir filosu varsa, o zaman filonuz önce onların filosuyla savaşmalıdır.
- Sizin filonuz kazanırsa, taşınan ordu kara savaşını başlatır. Ordunuz, hedef bölgeyle aynı stratejik bölgede ''Beklemede'' olan veya garnizondaki tüm ordularla karşı karşıya kalacak.
- ''Çıkarma Gemisi''ni (Askeriye, Seviye IV) araştırmadıysanız, ordunuz savaş sırasında büyük bir saldırı değeri cezası alır.
- Ordunuz, çıkarmayı destekleyen filonun taşıyabileceğinden daha fazla tabura sahipse, fazladan kaç tabur olduğuna göre değişen bir saldırı cezası alır.
- Ordunuz kazanırsa, bir miktar toprak ele geçirirsiniz ve yeni bir cephe açılır. Daha sonra bu cepheye ek ordular atayabilirsiniz.
İpuçları
- Tüm birliklerinizin tek bir generalin altında olması veya onları birkaç generalin altında olacak şekilde bölmek, savaşa katılanların sayısını etkilemez. Askerleri bir generalin altında toplamak istemenizin tek nedeni, gerçekten iyi özelliklere sahip olmasıdır, çünkü bir general başka bir generalden ödünç aldığı birliklere herhangi bir avantaj veremez.
- Cepheye atanmış birden fazla general olması, beklenmedik cephe bölünmelerini daha kolay halledebileceğiniz anlamına gelir. Generalleriniz birbirine eşit yeteneğe sahipse bu çok daha iyi bir fikirdir.
- Çok az sayıda askerle savaşmaya devam ediyorsanız, bunun nedeni muhtemelen kötü arazide ve/veya kötü altyapıda savaşıyor olmanızdır. Bunu daha fazla birlik ekleyerek düzeltemezsiniz, yalnızca ön cepheyi kötü araziden/altyapıdan kaçırarak düzeltebilirsiniz. Başka bir cepheye odaklanmayı veya yeni bir cephe açmak için deniz istilası başlatmayı düşünün. Savaş lideriyseniz, sizinle ve düşman savaş lideriyle sınırdaş olan bir ülkeden geçiş talebinde bulunabilir ve reddederlerse onları işgal etmek için ''Egemenliği İhlal Et''i de kullanabilirsiniz; her iki sonuç da yeni bir cephe yaratacaktır.
- Tüm cephenin kötü araziye ve düşük altyapıya sahip olduğunu biliyorsanız, oraya yüzlerce tabur göndermeyin; birlikleriniz yıpranmadan ölmek üzere orada öylece oturuyor olacaklar.
- Rakibinizden daha fazla birliğe sahip olmak, savaşta onlardan sayıca üstün olmanın ötesinde ikinci bir avantaj da sağlar: morali kaybolan taburların, sonuncusu sona erdikten sonra bir aydan daha kısa bir sürede sürekli olarak başka bir savaş için seçilmek yerine, savaşlar arasında moralini geri kazanma şansına sahip olacağı anlamına gelir.
- Alev Püskürtücülere veya Casuslara kıyasla sağladıkları ekstra saldırı ve moral hasarına ihtiyacınız olmadıkça kesinlikle Kimyasal Savaş Uzmanlarını kullanmayın. İlerlemenizi önemli ölçüde yavaşlatırlar.
- Başarılı deniz istilaları yapmak için, büyük filolara sahip olduğunuzdan emin olun ve filonun bulunduğu karargahın filonun taşıyabileceği kadar bir orduya sahip olduğundan emin olun. Ordu çok daha büyükse, kötü hücum yapacaktır. Ordu çok küçükse, hücum esnasında çok zayıf kalacaktır.
- Saldırı cezası oldukça ağır olduğundan, ''Çıkarma Gemisi''ni araştırana kadar deniz istilalarında çok fazla sorun yaşamaya hazırlıklı olmalısınız. Yine de, savunan kişinin hedef bölgede çok fazla birliği olmadığından eminseniz, daha az sorun teşkil eder.