18-12-2017, 01:20
Runeterra’nın gizli güçlerine doğuştan bağlı olan Ahri, büyüyü saf enerjiden oluşan kürelere dönüştürebilen bir vastaya. Avlarının yaşam özlerini çalmadan önce duygularıyla oynamaktan gerçekten keyif alıyor. Ancak avcı tabiatına karşın Ahri içine çektiği ruhlarla birlikte kurbanlarının bazı hatıralarına da sahip olduğundan, içinde bir çeşit empati taşıyor.
Kuzey Ionia’nın karlı ormanlarına terk edilen Ahri, öz ailesi hakkında ona bırakılan bir çift ikiz mücevher dışında hiçbir şey bilmiyordu. Gündüz avına çıkmış buz tilkisi sürüsüne katılarak kısa süre içerisinde onlardan biri olmuştu. Ona türünün büyülerini öğretecek kimsesi olmayan Ahri, içgüdüsel şekilde çevresindeki dünyayı kullanmayı öğrenerek yıkıcı küreler oluşturmaya ve avlarını yakalayabilmek için reflekslerini hızlandırmaya başladı. Yeterince yaklaşabildiği geyikleri tamamen huzurlu hâle bile getirebiliyor; öyle ki, bedenlerine dişlerini geçirdiğinde bile sükûnetlerini bozmuyorlardı.
Ahri insanlarla ilk defa bir bölük ordu ininin yakınlarında kamp kurduğunda karşılaştı. Davranışları ona fazlasıyla garip gelmişti ve Ahri insanlar hakkında daha fazla şey öğrenmek için uzaklardan merakla onları izledi. En çok ilgisini çeken kişiyse müsrif arkadaşlarına hiç benzemeyen ve öldürdüğü hayvanların bütün parçalarını kullanmasıyla ona tilki ailesini hatırlatan avcıydı.
Avcı bir ok ile yaralandığında Ahri hayatının kaybolup gidişini hissetmişti. İçgüdüsel olarak bedeninden ayrılan hayat özünü içine çekmesiyle adamın hatıralarından kısa anlar ele geçirmişti. Eşini savaşta kaybedişini, demir ve taştan yapılmış garip bir diyardaki çocuklarını görmüştü. Adamın duygularını, korku ve kederden neşeye çevirebildiğini fark etti ve ölürken onu güneşin aydınlattığı bir çayırın hayaliyle büyüledi.
Avcının yaşamını içine çekerken aldığı hazla çılgına dönen Ahri kendini hiç olmadığı kadar canlı hissetti ve daha fazla kurban bulma umuduyla Ionia’yı gezmeye başladı. Avlarıyla oynamaktan büyük keyif alıyor, hayat özlerini çalmadan önce duygularını allak bullak ediyordu. Onları güzel manzaralarla büyülüyor, derin özlem sanrılarıyla etkiliyor ve bazen zihinlerinde saf kederle harmanlanmış rüyalar oluşturuyordu.
Kendine ait olmayan hatıralar onu adeta sarhoş ediyor, başkalarının hayatlarında büyük keyif buluyordu. Ahri çaldığı hayallerde bir gölge tapınağına hayatını adamış insanlar, güneşin vücut bulmuş hâli olan tanrıya sunulmuş adaklar, yalnızca şarkıyla iletişim kuran, kuşları andıran vastayalar ve benzerlerini daha önce hiç görmediği dağlık manzaralar izledi. Bir belirip bir kaybolan ve daha fazlasını istemesine neden olan hayallerde kalp kırıklığı ve mutluluğu deneyimlerken, Noxus’lu istilacılar tarafından katledilen Ionia’lı köylüler için ağladı.
Hatıralar onu doğadışı bir tilki iblis hakkındaki hikâyeye götürdüğünde Ahri çok şaşırmıştı. Daha fazla hayat özünü içine çektikçe kurbanlarıyla daha fazla bağ kurmaya başladı ve aldığı bunca can yüzünden kendini suçlu hissetti. Hakkındaki efsanelerin doğru olduğundan korkmaya başlamıştı; o, zalim bir canavardan başkası değildi. Ancak uzun süre beslenmediği zamanlarda gücünün söndüğünü hissediyor ve bunu yeniden yapmak zorunda kalıyordu.
Ahri yalnızca küçük miktarlarda hayat özü çalarak kendini kontrol etmeyi denedi. İçine çektiği bir ya da iki hatıra, kurbanlarının da hayatta kalmasını sağlıyordu. Bir süreliğine bunu başarsa da bitmeyen açlığının verdiği acıya dayanamayarak yeniden kendini kaybetti ve bütün bir sahil kasabasının hatıralarıyla kendine ziyafet çekti.
Yaptığı hata nedeniyle büyük acı duyan Ahri kendini asla affedemedi ve hissettiği keder, varoluşunu sorgulamasına neden oldu. Ardından dizginleyemediği arzularını kontrol etme umuduyla orman mağaralarına çekilerek kendini dış dünyadan soyutladı. Yıllar sonra yeniden ortaya çıktığında hayatın her yönünü kendi gözlerinden deneyimlemeye kararlıydı. Her ne kadar ara sıra biraz hayat özüne ihtiyaç duysa da, içindeki öldürme dürtüsüne engel oldu. Elindeki ikiz mücevherler dışında kendisi hakkında hiçbir şey bilmeyen Ahri, kendisi gibi başka kişiler bulmak amacıyla yola koyuldu. Artık ödünç hatıralar ve bilinmedik rüyalara bel bağlamayacaktı.
YETENEKLERİ
Bir büyü rakibe her isabet ettiğinde bir Öz Hırsızı yükü verir (büyü başına azami 3 yük). 9 yüke ulaştığında, bir sonraki büyüsü rakibe isabet ettiğinde Ahri'nin iyileşmesini sağlar.
Kuzey Ionia’nın karlı ormanlarına terk edilen Ahri, öz ailesi hakkında ona bırakılan bir çift ikiz mücevher dışında hiçbir şey bilmiyordu. Gündüz avına çıkmış buz tilkisi sürüsüne katılarak kısa süre içerisinde onlardan biri olmuştu. Ona türünün büyülerini öğretecek kimsesi olmayan Ahri, içgüdüsel şekilde çevresindeki dünyayı kullanmayı öğrenerek yıkıcı küreler oluşturmaya ve avlarını yakalayabilmek için reflekslerini hızlandırmaya başladı. Yeterince yaklaşabildiği geyikleri tamamen huzurlu hâle bile getirebiliyor; öyle ki, bedenlerine dişlerini geçirdiğinde bile sükûnetlerini bozmuyorlardı.
Ahri insanlarla ilk defa bir bölük ordu ininin yakınlarında kamp kurduğunda karşılaştı. Davranışları ona fazlasıyla garip gelmişti ve Ahri insanlar hakkında daha fazla şey öğrenmek için uzaklardan merakla onları izledi. En çok ilgisini çeken kişiyse müsrif arkadaşlarına hiç benzemeyen ve öldürdüğü hayvanların bütün parçalarını kullanmasıyla ona tilki ailesini hatırlatan avcıydı.
Avcı bir ok ile yaralandığında Ahri hayatının kaybolup gidişini hissetmişti. İçgüdüsel olarak bedeninden ayrılan hayat özünü içine çekmesiyle adamın hatıralarından kısa anlar ele geçirmişti. Eşini savaşta kaybedişini, demir ve taştan yapılmış garip bir diyardaki çocuklarını görmüştü. Adamın duygularını, korku ve kederden neşeye çevirebildiğini fark etti ve ölürken onu güneşin aydınlattığı bir çayırın hayaliyle büyüledi.
Avcının yaşamını içine çekerken aldığı hazla çılgına dönen Ahri kendini hiç olmadığı kadar canlı hissetti ve daha fazla kurban bulma umuduyla Ionia’yı gezmeye başladı. Avlarıyla oynamaktan büyük keyif alıyor, hayat özlerini çalmadan önce duygularını allak bullak ediyordu. Onları güzel manzaralarla büyülüyor, derin özlem sanrılarıyla etkiliyor ve bazen zihinlerinde saf kederle harmanlanmış rüyalar oluşturuyordu.
Kendine ait olmayan hatıralar onu adeta sarhoş ediyor, başkalarının hayatlarında büyük keyif buluyordu. Ahri çaldığı hayallerde bir gölge tapınağına hayatını adamış insanlar, güneşin vücut bulmuş hâli olan tanrıya sunulmuş adaklar, yalnızca şarkıyla iletişim kuran, kuşları andıran vastayalar ve benzerlerini daha önce hiç görmediği dağlık manzaralar izledi. Bir belirip bir kaybolan ve daha fazlasını istemesine neden olan hayallerde kalp kırıklığı ve mutluluğu deneyimlerken, Noxus’lu istilacılar tarafından katledilen Ionia’lı köylüler için ağladı.
Hatıralar onu doğadışı bir tilki iblis hakkındaki hikâyeye götürdüğünde Ahri çok şaşırmıştı. Daha fazla hayat özünü içine çektikçe kurbanlarıyla daha fazla bağ kurmaya başladı ve aldığı bunca can yüzünden kendini suçlu hissetti. Hakkındaki efsanelerin doğru olduğundan korkmaya başlamıştı; o, zalim bir canavardan başkası değildi. Ancak uzun süre beslenmediği zamanlarda gücünün söndüğünü hissediyor ve bunu yeniden yapmak zorunda kalıyordu.
Ahri yalnızca küçük miktarlarda hayat özü çalarak kendini kontrol etmeyi denedi. İçine çektiği bir ya da iki hatıra, kurbanlarının da hayatta kalmasını sağlıyordu. Bir süreliğine bunu başarsa da bitmeyen açlığının verdiği acıya dayanamayarak yeniden kendini kaybetti ve bütün bir sahil kasabasının hatıralarıyla kendine ziyafet çekti.
Yaptığı hata nedeniyle büyük acı duyan Ahri kendini asla affedemedi ve hissettiği keder, varoluşunu sorgulamasına neden oldu. Ardından dizginleyemediği arzularını kontrol etme umuduyla orman mağaralarına çekilerek kendini dış dünyadan soyutladı. Yıllar sonra yeniden ortaya çıktığında hayatın her yönünü kendi gözlerinden deneyimlemeye kararlıydı. Her ne kadar ara sıra biraz hayat özüne ihtiyaç duysa da, içindeki öldürme dürtüsüne engel oldu. Elindeki ikiz mücevherler dışında kendisi hakkında hiçbir şey bilmeyen Ahri, kendisi gibi başka kişiler bulmak amacıyla yola koyuldu. Artık ödünç hatıralar ve bilinmedik rüyalara bel bağlamayacaktı.
YETENEKLERİ
Öz Hırsızı
Aldatan Küre
Bedel: 65/70/75/80/85 Mana
Menzil: 880
Ahri, küresini ileri fırlatıp geri çeker; küre giderken büyü hasarı, dönerken de Gerçek hasar verir. Küresi hareket halindeyken Ahri zamanla azalarak biten hareket hızı artışı kazanır.
Giderken 40/65/90/115/140 (+35% Yetenek Gücü) büyü hasarı, dönüşte 40/65/90/115/140 (+35% Yetenek Gücü) gerçek hasar verir.Küresi hareket halindeyken Ahri zamanla azalarak biten hareket hızı artışı kazanır.
Menzil: 880
Ahri, küresini ileri fırlatıp geri çeker; küre giderken büyü hasarı, dönerken de Gerçek hasar verir. Küresi hareket halindeyken Ahri zamanla azalarak biten hareket hızı artışı kazanır.
Giderken 40/65/90/115/140 (+35% Yetenek Gücü) büyü hasarı, dönüşte 40/65/90/115/140 (+35% Yetenek Gücü) gerçek hasar verir.Küresi hareket halindeyken Ahri zamanla azalarak biten hareket hızı artışı kazanır.
Tilki Ateşi
Bedel: 50 Mana
Menzil: 700
Ahri'nin fırlattığı üç tilki ateşi, kısa bir süre sonra yakındaki hedeflere kilitlenip saldırır.
Fırlatılan üç tilki ateşi. yakındaki rakiplere (öncelikli olarak şampiyonlara) kilitlenerek, 40/65/90/115/140 (+30% Yetenek Gücü) büyü hasarı verirler.Birden fazla tilki ateşiyle vurulan rakipler, her ilave tilki ateşinden %30 olmak üzere tek bir rakip için azami 0 hasar alır.
Menzil: 700
Ahri'nin fırlattığı üç tilki ateşi, kısa bir süre sonra yakındaki hedeflere kilitlenip saldırır.
Fırlatılan üç tilki ateşi. yakındaki rakiplere (öncelikli olarak şampiyonlara) kilitlenerek, 40/65/90/115/140 (+30% Yetenek Gücü) büyü hasarı verirler.Birden fazla tilki ateşiyle vurulan rakipler, her ilave tilki ateşinden %30 olmak üzere tek bir rakip için azami 0 hasar alır.
Ayartan Öpücük
Bedel: 85 Mana
Menzil: 975
Ahri'nin gönderdiği öpücük, isabet ettiği rakibe hasar verir ve onu ayartarak uslu uslu Ahri'ye doğru gelmesini sağlar.
Rakibin 60/95/130/165/200 (+60% Yetenek Gücü) büyü hasarı alarak ayartılmasına ve 1/1.25/1.5/1.75/2 saniye boyunca uslu uslu Ahri'ye doğru yürümesine neden olan bir öpücük fırlatır.
Menzil: 975
Ahri'nin gönderdiği öpücük, isabet ettiği rakibe hasar verir ve onu ayartarak uslu uslu Ahri'ye doğru gelmesini sağlar.
Rakibin 60/95/130/165/200 (+60% Yetenek Gücü) büyü hasarı alarak ayartılmasına ve 1/1.25/1.5/1.75/2 saniye boyunca uslu uslu Ahri'ye doğru yürümesine neden olan bir öpücük fırlatır.
Ruh Saldırısı
Bedel: 100 Mana
Menzil: 450
Ahri ileri atılarak, yakındaki 3 rakibe (şampiyonlara öncelik verir) hasar veren öz ışınları gönderir. Ruh Saldırısı, bekleme süresine girmeden önce üç defaya kadar kullanılabilir.
Çevik bir hareketle fırlayarak attığı 3 öz ışınıyla yakınındaki rakiplere (öncelikli olarak şampiyonlara) 70/110/150 (+25% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir. Bekleme süresine girmeden önce 10 saniye içinde üç defaya kadar kullanılabilir.
Menzil: 450
Ahri ileri atılarak, yakındaki 3 rakibe (şampiyonlara öncelik verir) hasar veren öz ışınları gönderir. Ruh Saldırısı, bekleme süresine girmeden önce üç defaya kadar kullanılabilir.
Çevik bir hareketle fırlayarak attığı 3 öz ışınıyla yakınındaki rakiplere (öncelikli olarak şampiyonlara) 70/110/150 (+25% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir. Bekleme süresine girmeden önce 10 saniye içinde üç defaya kadar kullanılabilir.
TARTIŞMA
Karakterin artıları ve eksileri nelerdir ?
Hangi şampiyonlara karşı zayıf hangilerine karşı güçlü ?
Hangi itemler tercih edilmeli ?
Sihirdar Büyüsü seçimi ve yetenek geliştirme sırası nasıl olmalı ?
Rün ve Kabiliyet seçiminiz nelerdir ?
Bildiğiniz komboları nelerdir ?
Early Game nasıl oynanmalı ?
Teamfight sırasında nasıl bir görev üstlenilmeli ?
Karakter hakkında genel düşünceleriniz nelerdir ?
Sizce karakter gereğinden güçlü mü yoksa dengeli mi ?
Karakterin artıları ve eksileri nelerdir ?
Hangi şampiyonlara karşı zayıf hangilerine karşı güçlü ?
Hangi itemler tercih edilmeli ?
Sihirdar Büyüsü seçimi ve yetenek geliştirme sırası nasıl olmalı ?
Rün ve Kabiliyet seçiminiz nelerdir ?
Bildiğiniz komboları nelerdir ?
Early Game nasıl oynanmalı ?
Teamfight sırasında nasıl bir görev üstlenilmeli ?
Karakter hakkında genel düşünceleriniz nelerdir ?
Sizce karakter gereğinden güçlü mü yoksa dengeli mi ?