15-12-2023, 09:51
Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta 2023 Yılının özetinden ve 2024'te bizi nelerin beklediğinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...w.1616623/ :Merhaba!
Bilmeyenler için ben Rageair, Crusader Kings III'ün Oyun Direktörüyüm ve 2023'ün sonuna yaklaşırken bu yılı gözden geçirmenin ve gelecek yıla hızlı bir bakış atmanın zamanı geldi! Bu yıl yaptığımız içerikle ilgili düşüncelerimizi, öğrendiklerimizi ve görüşlerimizi paylaşacağım ve - bu günlük kendi başına bir yol haritası / zemin planı olmayacak olsa da - 2024 hakkında olabildiğince çok şey paylaşacağımdan emin olacağım.
2023 Özeti
Peki, 2023'te ne yaptık? Görünüşe göre pek çok şey!
Topluluk Tercihi Anketi
Yıla, gelecek Olay Paketinin teması için bir Topluluk Seçimi Anketi düzenleyerek başladık ve üç tema (Wards & Wardens, Love & Lust ve Villains & Vagabonds) arasından kazanan tema, 10.000'den fazla oyun %41,5'ini alan Wards & Wardens oldu.
Tüm bu katılımı görmek harika olsa da, bu yılın olay paketi için başka bir anket yapmayacağız - çünkü mevcut içeriği ve gelecek yıl tanıtacağımız içeriği geliştirecek ve genişletecek bir şey istiyoruz ve bunun için zaten mükemmel bir olay paketimiz var!
Bunun yerine tartışmalarınızı, düşüncelerinizi ve önerilerinizi okumaya devam edeceğiz ve genişletilmesini istediğiniz alanlar için içerik oluşturmaya odaklanacağız - bu daha dolaylı bir yol, ancak normalde yaptığınız gibi sadece temaları, fikirleri veya mekanikleri tartışarak yaptığımız şeyi etkilemek için hala birçok fırsatınız olduğunu unutmayın.
Bununla birlikte, gelecekte başka bir anket yapmamız imkansız değil, özellikle de talep olursa!
Tours & Tournaments
Yılın en önemli olayı kesinlikle ikinci Büyük Genişlememiz olan Tours & Tournaments oldu. Seyahat, aktiviteler ve çok daha fazlasıyla karakterleri haritaya bağlamak için adımlar attı - ve çabaların takdir edildiği açık! Genişleme ve güncellemesi, en önemli parçası olan Büyük Aktiviteler ile daha çok rol yapmaya yönelirken, aynı zamanda seyahat, kraliyetler, MaA İstasyonu vb. gibi oyunu genel olarak geliştiren birçok sistem içeriyordu. Bu kombinasyon, onu topluluktaki çoğunuza (hepinize olmasa da) hitap eden mükemmel bir CK3 genişlemesi haline getirdi ve gelecekte ne yapacağımıza bakarken doğru yaptığımız şeylerden kesinlikle çok şey öğreneceğiz. Sonuç olarak, T&T'nin büyük bir başarı olduğunu düşünüyoruz!
Geliştirdiğimiz tüm özellikler arasında seyahat, ortaya çıktığı kadar eğlenceli olmasını beklemediğimiz bir özellikti - iyi olacağını ve CK'nın ilk günlerinden beri var olan bir boşluğu dolduracağını biliyorduk, ancak geliştirmeye devam edeceğimiz ve aşamalı olarak elimizden geldiğince çok sayıda başka sisteme dahil edeceğimiz çok yönlü bir sisteme dönüştü. Seyahat ayrıca gelecekteki güncellemelerde ortaya çıkabilecek veya çıkmayacak her türlü özellik için harika ve çok yönlü bir temel sağlıyor...
Genişlemenin geliştirilmesi çok zaman ve çaba gerektirdi, çeşitli disiplinlerin 10.000 günden fazla çalışması gerekti. Proje sırasında ve özellikle de projenin sonlarına doğru, yayınlama tempomuzu artırmak için paralel geliştirme yapmaya başladık ve bunu 2024'e başarıyla taşıyoruz. Bu konsepte aşina olmayanlar için bu, aynı anda daha küçük ekiplerle birkaç farklı genişletme ve güncelleme üzerinde çalıştığımız anlamına geliyor. 2023 boyunca aynı anda kabaca üç farklı şey üzerinde çalıştık ve bazı noktalarda bu sayı beşe kadar çıktı! T&T'den öğrendiklerimizle, dört gözle bekleyeceğiniz istikrarlı bir içerik akışına sahip olmanızı istediğimiz için ivmeyi koruyoruz - ve her zaman yılda bir Büyük Genişleme yapabildiğimizden emin olmak istiyoruz!
Legacy of Persia
İran, Avrupa dışında genişlettiğimiz ilk bölge, bu da ilginç ve çok eğlenceli bir meydan okumaydı! Projenin başlangıcında, Paradox'ta İran tarihi konusunda bilgili olan herkesi aradık (oldukça az sayıda kişi olduğu ortaya çıktı!) ve hangi içeriği oluşturmaya odaklanacağımıza dair planlar oluşturmaya başladık. Amacımız içeriği ayakları yere basan ve tarihi bir hale getirirken, Zerdüştlüğü yeniden canlandırmak gibi güçlü oyuncu fantezilerine de olanak sağlamaktı. İçeriklerin bağlanacağı merkezi bir temel sistem istediğimizi biliyorduk; İran Rönesansı mücadelesi de bu şekilde ortaya çıktı. İberya mücadelesinin aksine, bu mücadelenin çok daha geniş bir yelpazede akla yatkın alt-tarih yollarına sahip olmasını istedik, çünkü bölgenin tarihi çok farklı şekillerde ilerleyebilirdi - ve bu, oynarken deneyimlediğinizden emin olduğumuz bir şey. Kimin güçlü bir aktör olacağını, hangi inancın hakim olacağını vs. asla bilemezsiniz.
Tarihi son İmtiyaz zamanlamalı son olsa da, mücadeleyi sonlandırabileceğiniz diğer yollardan çok memnunuz - Pers kültürel kimliğinin ve ideallerinin hakim olduğu (Zerdüşt olarak veya değil!) topluluğun favorisi İran Dirilişi'nden, Pers bağımsızlığı düşüncesini esasen kırmaya ve Yenilenmiş Halifelik sonu ile Halife'yi başka bir Dar-al-İslam yaratmak için güçlendirmeye kadar. Rönesans, oyunun geri kalanının bölge ve ötesi üzerinde büyük ve kapsamlı etkilerle nasıl oynanacağına dair sahneyi gerçekten belirliyor. Bu daha hızlı mücadele tarzı, topluluktaki sizlerin hoşuna gittiğini fark ettiğimiz bir şey, bu yüzden kesinlikle aklımızda tutacağımız bir şey!
Genel İyileştirmeler
Bazılarınızın hatırlayabileceği gibi, zaman içinde daha iyi hale getirmek için oyunun bölümlerini sürekli olarak güncelleme ve değiştirme tutkumuz var - ve 2023'te çok şey yapmayı başardık. Bir takma ad sistemi eklemek, alan sınırlarını yeniden dengelemek, bina yuvalarının nasıl kazanıldığını değiştirmek, vassal duruşları eklemek, vb. gibi mutlak bir ton şey yaparken, kat planında özetlediğimiz bazı genel alanlara da ulaştık, bu yüzden bunlara ekstra bir göz atalım!
Aşiretler
Legacy of Persia'da Aşiretleri benzersiz hale getirdik; daha önce CK2'deki Feodal hükümetin işleyişiyle neredeyse aynı şekilde çalışıyorlardı - büyük ölçüde görüşe dayalı, kızgın vasallar size hiçbir şey ödemiyor ve mutlu olanlar size çok şey veriyor. Şimdi ise aşiretlerin ekonomisi büyük ölçüde İkta sisteminden esinleniyor ve Vergi Tahsildarları Vergi Yetki Alanlarına atanarak çeşitli Vergi Kararnamelerine göre onları vergilendiriyor. Bir Aşiret bölgesini iyi yönetmek size çok net avantajlar sağlar ve Ev Birliğinin eklenmesiyle eski moda kayırmacılıktan da önemli faydalar elde edebilirsiniz!
Temelde Aşiretlerin bir parçası olan Hane Birliği, aşiretlerin istikrarına kaotik ve karakter odaklı bir unsur getirir. Aileniz Uyumluysa bir barış ve istikrar döneminin tadını çıkarırken, Düşman bir aile genişlemeye ve rekabet etmeye yönlendirilir. Bu sayede Aşiretlerin gücü inişli çıkışlı bir seyir izliyor, hızla yükselme ve aynı hızla düşme potansiyeline sahip oluyorlar - oyunda Aşiretlerin hakim olduğu birçok bölgenin tarihsel olarak nasıl davrandığını simüle ediyorlar.
Bu değişikliklerle Aşiretlerin Feodal benzerlerinden gerçekten farklı olduğunu ve onları oynamanın tamamen farklı bir mücadele türü olduğunu düşünüyoruz. Feodal diyarlar genellikle daha istikrarlıyken, Aşiret diyarlarının maksimum potansiyeli çok daha yüksektir.
Etki Biriktirme
Bina yuvalarının elden geçirilmesinin ardından gelen Silah Üstündeki Adamlar İstasyonu, binaların MaA tiplerine global bonuslar vermesi nedeniyle daha önce hakim olan mono-birim tipi orduları engellemeyi amaçlıyordu. Bu, oyuncu binalarını birazcık bile optimize etmeye başladığı sürece savaşların tamamen önemsizleşmesine neden oldu - ve bu kesinlikle eğlenceli değil. Yapay zekayı zaman ve çaba harcayarak yenebilmek istersiniz, öylece yuvarlanıp gitmelerini istemezsiniz. Bu değişikliklerle birlikte YZ artık inanılmaz derecede güçlü birimlere sahip olabiliyor ve genel olarak eskisinden çok daha fazla MaA satın alma eğiliminde olacaklar - özellikle de Savaş Savaşçısı iseler.
Gelecek yıl için oyunu sürekli olarak geliştirmeyi hedefleyeceğiz. Aslında, oyunun dengeleme veya yeniden işleme ihtiyacı olan alanlarını detaylandırdığımız büyük bir sayfa oluşturduk. Tam olarak neyi ele alacağımız hala belirsiz, ancak oyunu sürekli olarak geliştirmeyi hedeflediğimizi bilin!
2024'te neler olacak?
Ve şimdi de Geliştirici Günlüğü'nün belki de en ilginç kısmına geldik - 2024 için neler hazırlıyoruz? Görünüşe göre oldukça fazla şey!
Yeni Bir Deney
Önümüzdeki yılın başında küçük bir deney daha yapacağız. Ne olduğu hakkında ayrıntıya giremesem de, doğrudan oyunla ilgili bir şey olduğunu ve daha önce hiç yapmadığımız bir şeyi içerdiğini söyleyebilirim. Bu konuda çok heyecanlıyız ve sizin de öyle olacağınızı umuyoruz - bu fikir aslında Crusader Kings III ekibinin bazılarınızla etkileşime girdiği PDXCon sırasında doğrudan topluluğun kendisinden geldi!
Bu deneyi önümüzdeki yılın başlarında, yeni bölümün yayınlanmasından önce elinize alabileceksiniz! Lafı açılmışken:
Bölüm III
Önümüzdeki yıl gerçekten de yeni bir bölüm açacağız! Bu yıl olduğu gibi bu bölüm de biri Büyük Genişleme olmak üzere dört öğe içerecek. Bölüm II'den bir farkı, İçerik Paketini Temel Genişleme olarak adlandırdığımız daha büyük bir genişleme türü lehine değiştirmiş olmamızdır - bunun ne anlama geldiğini birazdan açıklayacağım! Bunun dışında, Bölüm III'e başlamak için bir anlık kilit açma ve paketi kapatmak için bir olay paketi olacak.
Peki Büyük Genişleme ile Temel Genişleme arasındaki fark nedir? Yeni Temel Genişleme formatı temel oyun döngüsüne atıfta bulunur: doğası gereği kesinlikle bölgesel olan İçerik Paketlerinin aksine, çoğu yönetici ve/veya oyun dünyasının büyük bölümünü etkileyen yüksek etkili sistemler için geçerli olan mekanikleri eklemeye, değiştirmeye veya güncellemeye odaklanır. Büyük Genişlemeler 'daha geniştir' ve ya dünyaya kapsamlı güncellemeler uygular ya da oyunu oynamanın yeni yollarını (yeni oyun tarzları gibi) veya her ikisini birden sunar!
Bu, Temel Genişlemelerin İçerik Paketleri ile Büyük Genişlemeler arasında yer aldığı anlamına gelir. İçerik Paketlerinden daha büyük ve daha etkilidirler, ancak Büyük Genişlemelerden daha az kapsamlı değişikliklerle daha küçüktürler. Topluluğun çoğunluğuna hitap eden daha yüksek etkili içeriklere yönelmek istediğimizden, hızımızı artırmaya ve gelecek yıl İçerik paketi yerine bir Ana Genişleme paketi yapmaya karar verdik.
Bununla birlikte, gelecek yıl için ne kadar heyecanlı olduğumuzu vurgulamak istiyorum ve size ne üzerinde çalıştığımızı söylemeyi gerçekten istesem de, şimdilik kendimi belirsiz ipuçları ve son derece açıklayıcı olmayan resimlerle sınırlamak zorundayım...
Anında Kilit Açma
Anlık kilit açma, Bölüm II için yaptığımız Elegance of the Empire'a benzer olacak. Bu kez de kraliyetin özünü somutlaştıran kıyafetler yapmayı hedefliyoruz. Fransız modasından esinlenen bu kıyafetler yaldızlı ve gösterişli olacak - ve yaptığımız tüm varlıklarda olduğu gibi - gerçek, iyi araştırılmış ve tarihi olacaklar! İşte bir taca küçük bir bakış:
Yaldızlı melek şahsi favorim.
Temel Genişleme
Temel Genişleme, diğer özelliklerin yanı sıra, toplulukta sizler tarafından sıkça talep edilen bir şeyi tanıtacak. Çok fazla şey söylemeden, oyunu kesinlikle daha zorlu hale getirecek - ve mümkün olduğunca dinamik ve sürükleyici olmasını sağlamak için çok zaman harcadık ve aynı zamanda size strateji oluşturmanın yeni yollarını sunduk. Ayrıca Ortaçağ havası taşıyan bir özelliği, zeki oyuncuların dünyaya gerçekten damgalarını vurmak için kullanabilecekleri bir sistemi de tanıtacağız. Sonuç olarak, bu genişleme oyunun sistemik tarafına daha fazla eğilecek.
Büyük Genişleme
Temel Genişlemede olduğu gibi, Büyük Genişleme de siz topluluk tarafından yıllardır talep edilen birkaç şeye odaklanacak - yapmayı seçtiğimiz şeylerin bazıları Crusader Kings'in bir oyun serisi olarak ilk günlerinden beri talep ediliyor. Genişleme paketlerinde ne görmek istediğinizi tartıştığınızı gördüğümüzde özellik setlerinden biri çok sık gündeme geliyor - ve bir diğeri de güçlü bir oyuncu fantezisi olarak ara sıra gündeme geliyor. Ne olursa olsun, bu genişlemenin birçok yeni ve taze bakış açısı sağlayacağına ve sistemik veya rol yapma odaklı hangi genişleme tarzını tercih ederseniz edin sizi memnun edeceğine söz veriyoruz. Bunu elinize almanız için sabırsızlanıyoruz ve şahsen, CK2 üzerinde çalıştığım ilk günlerden beri yapmak istediğim genişletmelerden biri olduğunu söyleyebilirim - zamanı yakında gelecek!
Olay Paketi
Yukarıda da belirtildiği gibi, bu kez tema hakkında bir anket yapılmayacak. Bunun yerine, aylardır çok sevilen belirli bir özellik hakkında çok sayıda tartışma görüyoruz. Bu özelliği yapılacak ve deneyimlenecek daha fazla şeyle genişletmeyi seçtik ve bu kez oldukça görünür içeriğe odaklanacağız!
Bu yıl için bu kadar! 2024'ün başlarında daha fazla güncellemeyle geri döneceğiz, ancak o zamana kadar hepinize harika bir kış tatili ve God Jul diliyoruz!