21-03-2024, 17:49
(Son Düzenleme: 17-04-2024, 19:16, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Tinto Talks'un dördüncü bölümünde Project Caesar'daki Hükûmet sistemine dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1636860/ :Tinto Talks'un dördüncü bölümüne hoş geldiniz!
Bugün oyunun Hükûmet sisteminin farklı mekaniklerine değineceğiz. İlerleyen zamanlarda bunların daha da detayına inen Geliştirici Günlükleri olacak.
Her şeyden önce oyunda 5 farklı hükûmet tipimiz var, bunlar oyunda erişiminiz olan mekanik türlerini belirleyen genel unsur. Örneğin, bir Cumhuriyet kraliyet evliliklerine erişemiyor ve bir Step Hordası diğer ülkelere kıyasla savaş, barış ve fetihe farklı bir yaklaşıma sahip.
- Monarşiler, Meşruiyet kullanıyor
- Cumhuriyetler, Cumhuriyet Geleneği kullanıyor
- Teokrasiler, Adanmışlık kullanıyor
- Step Hordaları, Horda Birliği kullanıyor
- Kabileler, Kabile Uyumu kullanıyor
Oyunumuzdan bir çizim
Ülke seviyesi, hükûmet reformları ve yerel isimlendirmelerle birlikte bunlar ülkelere "Aragon Tacı", "İsveç Krallığı", "Galler Prensliği" gibi isimler sağlıyor. Ama her ülke haritada topraklara sahip olarak varlığını sürdürmüyor tabii; buna ilerleyen geliştirici günlüklerinde daha fazla değineceğiz.
Ayrıca her ülkenin bir hükümdarı vardır ya da uygun yetişkin bir varis yoksa naiplikte de olabilirler.
Project Caesar'da bir ülkenin hükûmetindeki en önemli unsurlardan biri de Zümre mekaniği. Bu oyunun ana unsurlarından biri olarak geliştirildi, nüfus ve zümreler arasında tamamen bir bağlantı söz konusu. Zümreleri mutlu tutup güçlerini kısıtlamak oynanış döngüsünün önemli bir parçası. Aynı zamanda bu oyunda zümreler yeterli güce sahip olduklarında kendi eylemlerini gerçekleştirebilen canlı unsurlar olacaklar.
İki hükûmet reformu, biri kültüre özgü diğeri ise hükûmete özgü.
Zaman ilerledikçe farklı hükûmet reformları ve reform slotları açılacak. Bunlar ülkeye, kültüre ya da dine bağlı olabilir.
Ayrıca test ettiğim ülkede "Rica Dili" Kanunu için iki farklı seçenek vardı.
Reformlardan daha farklı olan bir şey ise Kanunlar. Kanunlar seçebileceğiniz farklı politikalara sahip olabilirler, ayrıca bazı kanunların ülkelere, dinlere, kültürlere, hükûmet tiplerine ya da farklı unsurlara bağlı özel politikaları olabilir.
Yeni reformlar ve politikalar eklemenin de bazı olumsuz yanları var, bunların tam anlamıyla yürürlüğe geçmesi ülkenizin idari verimliliğine göre birkaç yıl sürebiliyor. (Evet, bu başka bir oyunda başka bir mekanik için kullanılıyor fakat buraya uygun olduğundan onu kullandık).
Hükûmetiniz buna uygunsa sıkça Parlamentoyu toplayabilirsiniz. Bunu yeterli sıklıkta yapmazsanız zümreler öfkelenebilir fakat her parlamentonun da çözülmesi gereken sorunları vardır ve aynı şekilde zümrelerin de ilginizi bekleyen kendi emelleri olacaktır. Parlamentoda kendi isteğinizi gerçekleştirmek için hamlelerde bulunabilirsiniz, zümrelerin istekleri kabul etmeyi göze alabiliyorsanız tabii, bir kanunu değiştirmek gibi mesela.
Hükûmetin bir başka parçası ise kabine, bu da siz daha geliştikçe daha da büyüyor ve daha fazla şey yapabilmenizi sağlıyor. Bunu EU4'teki danışman sistemi ve CK2'deki konsey eylemleri karışımı gibi düşünebilirsiniz.
Bazılarınız EU2 ve EU3'teki ulusal politikaları hatırlayabilir. Project Caesar'da bunları Toplumsal Değerler olarak tekrar getiriyoruz. Mevzubahis oyunlardan yedi taneyi geri getirdik, bir tanesini ikiye ayırdık ve dört tane yeni ekledik, yani toplamda 13 Toplumsal Değer bulunuyor. Toplumsal Değerler genellikle yaptığınız eylemlere göre şekilleniyor, kanunlarda seçtiğiniz politikalar, seçtiğiniz reformlar gibi. Oyunumuzdaki pek çok diğer unsur gibi bu da anında gerçekleşen bir olay değil, zamana yayılan bir süreç.
Aaa bakın, EU3!
Haftaya Zümreler ve nasıl çalıştıklarına dair daha detaylı konuşacağız.