Günlük: Tinto Talks #7: Gelirler ve Giderler
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un yedinci bölümünde Project Caesar'daki Gelir ve Gider sistemlerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...l.1662356/ :Tinto Talks'un yedinci bölümüne hoş geldiniz, burada "Project Caesar" kod adının arkasına gizlenmiş süper gizli şeyleri konuşuyoruz.

Bugün Project Caesar'da ekonomiyi oluşturan unsurlara bakacağız. Tabii ileriki Tinto Talks bölümlerinde bu unsurlara daha detaylı değineceğiz. Lakin şimdilik bir ülkenin gelir ve gider sebeplerini basitçe inceleyeceğiz.

Her ay dengede tutmanız gereken gelirleriniz ve giderleriniz bulunmaktadır ve bu denge pozitifse altınınız artar ve bu altını diğer şeylere yatırım yapmak için kullanabilirsiniz.

Gelirleri ve giderleri dengelerken tabii ki belli kaydırma butonları da bulunuyor. Vergiler ve harcamalar için Imperator'daki gibi bazı butonlarım olması derin ekonomik oynanışı olan bir büyük strateji oyunu için uygun değildi.

PPVyAPKRbkGNi9xIYE5C6NOVXDxOaKswGQxu3b9g...mGp4hQuBro

Gelirler

Gelir ile başlamak gerekirse, öncelikle ticarete bağlı gelirleriniz bulunuyor ki bu sisteme Mayıs ayının başlarında derinlemesine gireceğiz, aynı zamanda diplomatik gelirleriniz bulunuyor. Ayrıca illerden (konumlar değil) de altın kazanıyorsunuz, bu da illerin kendi pazarlarında saklayamadıkları artan besini satmasıyla gerçekleşiyor. Ama bunların ikisini de doğrudan bir kaydırma butonu ile etkileyemiyorsunuz.

Çoğu ülkenin gelirinin büyük kısmı vergilerden gelecek ve Project Caesar'daki vergi sistemi öncekilere kıyasla çok farklı. Her şeyden önce, her zümrenin kendince bir vergi geliri olacak, bu sisteme haftaya daha derinlemesine gireceğiz. Bu miktarı onlardan vergi olarak alabileceksiniz fakat her zümrenin onlardan alabileceğiniz azami bir vergi oranı olacak, bu da kanunlarınıza, ayrıcalıklarınıza ve zümrenin ülkeniz üzerindeki nüfuzuna bağlı olacak. Onlardan ne kadar çok vergi alırsanız memnuniyet dengeleri de o kadar düşecek. Vergiyi etkileyen unsurlara örnek olarak Katolik dinine mensupsanız Din İnsanlarından alabileceğiniz verginin bir limiti oluyor, ayrıca soylular için olan "Auxilium et Consilium" ayrıcalığı da ödedikleri vergi miktarını düşürüyor.

Son olarak, eski oyunlarda da olan bir şeye örnek olarak para basma bulunuyor. "Bu tam olarak ne?" diye sorabilirsiniz. Para basmak adından da anlaşılacağı üzere elinizdeki değerli metalleri kullanarak yeni altın elde etmeniz anlamına geliyor. Tek sıkıntısı ne kadar çok yaparsanız enflasyonun o kadar artması da muhtemel.

mcArWw0iiueMRbtuRVgr3tLJUkvlZI-4vzXpCOFR...Oq3NINFcDE

Buradan görüleceği üzere avam sınıfından biraz daha vergi alabiliriz...

Giderler

Hepimiz altın kazanmayı seviyoruz fakat maalesef harcamamız da gerekiyor lakin bazı harcamalardan kısabilsek de tamamen engellememiz mümkün değil.

Her şeyden önce Saray Masrafları bulunuyor. Bu doğrudan ülkenizin ekonomik temeliyle alakalı ve gerekenden az harcarsanız meşruiyetiniz ya da muadili olan hükûmet gücünüz zamanla azalıyor ve aynı şekilde ne kadar çok harcarsanız o kadar artıyor. Bununla alakalı ilerlemeler, kanunlar ve diğer şeyler ile ne kadar harcamanız gerektiği değişebiliyor.

Bundan sonra ise ordunuz ve donanmanızın harcamaları geliyor, burada ne kadar az harcama yaparsanız etkileri de o kadar azalıyor. Bu büyük strateji oyunlarımız için yeni bir şey değil, bu yüzden neden bahsetmem gerektiğini de bilmiyorum açıkçası.

Kale bakım masrafı da oyunlarımızdan aşina olduğunuz bir başka gider unsuru, burada da bulunuyor. Ödeme yapmazsanız garnizonlar da pek savunmakla ilgilenmiyor.

Sırada ise kültür var, bu tamamen yeni bir konsept ve Rönesans Çağı'ndan itibaren erişilebilir olacak, burada [İLERİDE BAHSEDİLECEK] elde etmek için yatırım yapabiliyorsunuz, aynı zamanda prestijinizi de etkiliyor.

Aynı zamanda kolonilerinize ne kadar harcama yapacağınızı da belirleyebiliyorsunuz, bu da yeni bir sistem ve yılın ilerleyen zamanlarında bahsedeceğiz.

Etkileyebileceğiniz son şey ise istikrar için olan harcamanız. Ne kadar yatırım yapmanız gerektiğiyle alakalı miktar ülkenizin boyutuna göre değişiklik gösteriyor fakat farklı kanunlar ve toplumsal değerler bu miktarı etkileyebiliyor. İstikrarın kendisi +100 ila -100 arasında oynayabiliyor ve kendi kendine 0'a doğru sürekli ilerliyor. İstikrar kazancınızı etkileyebileceğiniz burada bahsedilen para harcamanın dışında iki farklı yol daha bulunuyor. Bunlardan biri kabine sistemiyle alakalı fakat diğeri ise ülkenizin nasıl yapılandığıyla alakalı daha uzun süreli bir etken, çünkü bunun etkeni ülkenizin dinine kıyasla ne kadar çok din insanı nüfusuna sahip olduğunuz ve bunun toplam nüfusunuza olan oranıyla alakalı.

Aşağıda görebileceğiniz üzere başka giderler de bulunuyor fakat bahsetmemiz gereken bir diğer önemli şey ise besin kıtlığı çeken iller onları yerel marketlerden almaya çalışacak.

2yQQjfeKu7xLnxbIQDUCpaLaDWxRaVY8r0ZloXbK...6ybQI4mmYE

Belki donanmamızı biraz küçültmeliyiz ve belki de TÜM bu kalelere ihtiyacımız yoktur. 200 cesur piyademiz bize yeter de artar bile!

Haftaya vergi, besin ve bunlarla ilgili diğer sistemlerin nasıl çalıştığından bahsedeceğiz.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Ülke büyüdükçe giderler umarım önemsizleşmez. Onun dışında Eu4´ten daha iyi duruyor.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Şu kültür gideri olayı korkutucu görünüyor. Biraz eu4teki enstitü olayına benzettim ki bilen bilir eu4 ün en kötü ve en oynanılmaz kılan mekaniktir.
Ara
Cevapla
#4
Bence kültür gideri Cok iyi düşünülmüş, prestijin dışında, eserler ya da icatlar kazanacağız gibi geliyor.
Ara
Cevapla
#5
Burada ne kadar şişirme değerler var tartışılır tabii de, oranları normal oyun bazında değerlendirirsek donanmaya ve kalelere harcanan paraya kıyasla orduya harcanan para aşırı az kalıyor, burada donanmanın gerçekten maliyetli bir unsur olacağına mı vurgu yapmak istemişler yoksa öylesine 300 gemi basıp geçmişler mi anlamadım. Onun dışında kültür mevzusu enstitüden ziyade Civ 6'daki teknoloji ağacına alternatif olarak çıkan kültür ağacı benzeri bir mekanik için kullanılabilir gibi geldi. Ülkeyi sadece teknolojik açıdan değil kültürel açıdan ilerleterek farklı buluşlara yol açılabilir ya da direkt "medeniyet seviyesi" tarzı biraz uç bir mekanik yapıp ilginç yerlere çekebilirler zira insanların yarısı benim milletime ırkçılık yapıldı çekeceğinden pek çok açıdan geri adım atmaları mümkün olacaktır böylelikle.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
"Ticaret giderleri", belki sonunda artık top yapmak için bakır gerekmesi vs. eklenmiştir.
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Başlığı görünce Johan şirketin gelir giderlerinden bahsedecek, sonra mazlumu oynayıp oyunculardan para dinlenecek falan sandım.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.