25-04-2024, 14:44
Tinto Talks'un dokuzuncu bölümünde Project Caesar'daki Binalar, Üretim Metotları ve diğer önemli unsurlardan bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1670510/ :Bir başka Tinto Talks bölümüne hoş geldiniz, kendisi Project Caesar kod adına sahip çok gizli oyunumuzdan konuştuğumuz sohbetlerin dokuzuncusu oluyor. Bugün oyunun ekonomisinden bahsedeceğimiz dört sohbetin üçüncüsü ile devam edeceğiz. Hadi başlayalım.
İnşaatlar
Önceki geliştirici günlüğünde, inşaatlardan ve madenleri genişletmek için keresteye ihtiyaç duymanızdan bahsetmiştik. Bu oyunda, neredeyse tüm inşaatlar için farklı materyaller gerekiyor ve bu materyallere yerel pazarlardan erişilemiyorsa materyale erişilebilene kadar inşaat duruyor. Buna yollar, gemiler, askerler, binalar ve R.G.O'lar da dahil.
Neden bir manastıra daha ihtiyacınız olduğundan emin değil misiniz?
Örneğin, Rönesans Çağı'nda bir hafif gemi inşa etmek, Deniz Malzemeleri, Kereste, Silah, Bakır, Kalay ve Metal Aletleri; başkentinizi taşımak ise Kağıt, Kitap, Taş, Kereste, Mermer ve altın gerektiriyor.
Binalar
Project Caesar'da binalar oldukça önemli. Yüzlerce farklı bina türü bulunuyor ve bazıları sadece kırsal bölgelerde inşa edilebilirken bazıları için de kasabalar ya da şehirler gerekiyor. Bazıları sadece kıyılarda inşa edilebilirken bazıları ise sadece başka ülkelerde inşa edilebiliyor. Bazılarını sadece o konumun hiçbir sahibi yoksa inşa edebiliyorsunuz. Pek çok bina kültürlere, bölgelere, dinlere ve hatta ülkelere özel olabiliyor.
Bazı binaların sadece 1 seviyesi, bazılarının belli bir limiti, bazılarının ise nüfus ya da gelişmişlik ile artan limitleri olabiliyor.
Binalar aynı zamanda üç farklı kategoriye ayrılıyor: mal üreten binalar, sadece etki sağlayan binalar ve sadece zümreler tarafından inşa edilebilen binalar. Zümreler tarafından inşa edilenlerin aynı zamanda genellikle bir zararı da bulunuyor ve onları o kadar kolay ortadan kaldıramıyorsunuz.
Bunu görmekten hevesli olduğumuz söylenemez, bazı malların arzını arttırıyor ama...
Üretim Binaları nasıl pekâlâ? Ekonominin gerçekten eğlenceli kısmı burada başlıyor. Project Caesar'ın bol miktarda çeşitli malı bulunuyor. Şu anda farklı gereksinimleri olan 70 farklı mal bulunuyor, bazıları ordu için, bazıları sadece nüfuslar için, bazıları ise sadece binalar için gerekiyor.
Kasabalar ve şehirlerdeki üretim binaları oyun başında loncalardan ve atölyelerden, imalâthanelere ve değirmenlere kadar değişebiliyor. Bunlara Kağıt Üretici Loncasından, Dökümhanelere kadar her şey dâhil. Üretim binaları bir ya da daha fazla mal birden üretiyor.
Son olarak ise sadece bir etki sağlayan binalarımız var. Bunlar ne kadar fazla gıda depolayabildiğinizi arttırabilen ambarlardan, okuryazarlığı arttıran kütüphanelere, farklı kale türlerine, insangücü eğiten binalara, gemi inşaatına yardım eden liman binalarına ve daha fazlasına ev sahipliği yapıyor.
Bazıları tahtadan surlar inşa edebileceğinizi söylüyor lakin biz sadece taşa güveniriz!
Ama neredeyse tüm binaların bir üretim metodu bulunuyor ve bu nasıl çalıştığını etkiliyor.
Üretim Metotları
Tüm binaların en az bir üretim metodu haznesi ve bir üretim metodu bulunuyor fakat pek çoğunun her hazne için çeşitli metotları bulunuyor ve çoğu binanın birden fazla üretim metodu haznesi bulunuyor.
Üretim metodu da neyin nesi dediğinizi duyar gibiyim.
Bir üretim metodu, binanın çalışması için gereken malların bir listesidir. Üretim metotları iki kategoriye ayrılıyor, bir şey üretenler ve üretmeyenler.
Örneğin, bir Kale herhangi bir mal üretmez ama çalışmak için Taş, Metal Aletleri, Silah ve Katran gerektirir ve bu malları elde edemezse, Kale düzgün çalışmaz. Bir binanın ne kadar etkili olduğu sahip olduğu malların en düşük oranına göre belirlenir ve sadece gerekli olan oranda mal satın alıp kullanır. Pazar yeterli miktarda kaynak sağlayamıyorsa, çalışmaz.
Üretim binalarının çıktı miktarı da bu yukarıdaki orana göre belirleniyor.
Burada birkaç farklı seçenek bulunuyor fakat bulunduğumuz bölgede sadece odun hamuru seçeneği kârlı olacaktır, muhtemelen pazardaki büyük kereste tedarikinden ötürü...
Ve tabii ki üretim metodu seçimini otomatikleştirebiliyorsunuz, bu da kendini aylık bir şekilde mevcut olan kaynaklara ve kârlı olacak seçeneğe göre ayarlıyor. Arayüz üretim metodu açısından büyük ölçekli kararlar verebilmenizi de sağlıyor.
Diğer Önemli Unsurlar
Tüm binaların düzgün işlev göstermek için çalışan poplara ihtiyacı var ve tüccarlar, din insanları ve soylular gibi "üst sınıf" nüfus isteyenler bulundukları konumda onların potansiyelini de arttırıyor, yani nüfuslar yavaşça yükseliyor. Bu biraz sıkıntı olabilir çünkü güçlü soylular ya da din insanları daha fazla bina inşa edip kendi sayılarını daha da arttırıp daha da güçlü olabiliyorlar.
Kârlı olmayan üretim binaları kapanıyor ve buradaki nüfuslar diğer binalarda çalışmaya başlıyor lakin ürettiği mallara ya da diğer faydalara ihtiyacınız olduğunda bu binalara her zaman ödenek yardımlarında bulunabiliyorsunuz.
Kâr demişken. Bir binanın kârı, konumun Vergi Tabanına ekleniyor ve konumdaki nüfusun gücüne göre bölünüyor.
fiyatları manipüle etmek için, nüfusunuzun daha farklı yerlerde çalışması için ya da binayı kalıcı olarak yok etmemek için binaları istediğiniz zaman kapatıp açabiliyorsunuz.
Geçtiğimiz hafta, hammaddeleri elde etmek için çeşitli yöntemlerden bahsetmiştik, ticaret dışında bunları elde etmenin bir yolu ise belirli kırsal binalar. Bunlar herhangi bir odun ya da orman bölgesinde inşa edebildiğiniz Kereste İmalathanelerini, koyun çiftliklerini, taşocaklarını ve daha fazlasını içeriyor.
Evet, bunun için bolca malzeme lazım... Değse iyi olur.
Malların stokları bulunuyor fakat bunlar pazarlarda. Bu miktarları arttıran binalar inşa edebiliyorsunuz, bina, birim ya da inşaat gibi bunlar için de gerekli mallara sahip değilseniz çalışmayı durduruyorlar.
Pazarlardan bahsetmişken, bunun hakkında önümüzdeki hafta ticaret sisteminin derinliklerine inerken daha fazla konuşacağız.