Günlük: Tinto Talks #14: Vaziyet
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un on üçüncü bölümünde Project Caesar'daki Vaziyetler hakkında bilgi veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1682450/ :Herkese merhaba, Ultra gizli oyunumuzun yeni günlüğüne hoş geldiniz. Bugün Tinto Talks da yepyeni bir özellikten konuşacağız.

Dipnot: Göstereceğim şeyler büyük oranda WIP'dir.

Sistem 2020'de tasarladığım ilk özelliklerden biriydi. Örnek olarak EU4'teki Incident mekaniği ya da Victoria II'deki Uluslar Arası Krizler verilebilir. Ancak özelinde hiç birine benzememektedir.

NEstiqKbud0wL7sM9ObfmWMQ22dYRdY50X5Xf1Jo...igZwiE6Y7Y

Bugün yeni mekaniğimiz olan Vaziyet Sistemini tanıtıyorum.

Peki nedir bu 'Vaziyet'? Kısaca belirli bir süre birden fazla ülkeyi ilgilendiren bir durum olarak açıklayabiliriz. Proje Caesar'da, bu özelliği tarihî bir anlatı oluşturmak için kullanıyoruz ve amacımız, oyuncu için sürükleyici ve çeşitli bir deneyim yaratmak.

Her bir Vaziyet, benzersiz eylemler, tetiklenen olaylar ve diğer türde benzersiz içeriklere sahip olabilir ve her biri kendine ait ara yüze ve harita moduna sahip olacaktır.

Bir Vaziyet, sizi etkilediğinde yepyeni hazırlanan mor renkte bir uyarı ile bilgilendirileceksiniz.

O zaman şimdi biraz da hali hazırda hazırlanmış Vaziyetlere göz atalım.

Kara Veba:

Bu oluşturduğumuz ilk Vaziyetti, ve dört yılda pek çok düzenlemeden geçti.

-XaxeJWLErGyZ1uIEMzMCTXOKKF4a313QiYby_JE...ZQjz8-cOno

Genellikle 1346'dan itibaren, Bubonik Veba Orta Asya'da bir yerde ortaya çıkacak ve eski dünyaya yayılarak etkilenen bölgelerdeki nüfusun %40-60'ını öldürecektir.

Komşu şehirlerden, hareket eden ordular veya ticaret yoluyla yayılır. Etkilerini hafifletmek için bazı yöntemler deneyebilirsiniz, ancak pek verimli değildir ve maliyeti yüksektir. Sarayınızı izole etmeyi, hastaları sınır dışı etmeyi, azınlıkları suçlamayı ve sorunu çözmek için diğer daha başka etkili yolları deneyebilirsiniz.


6iCwY8FdImU5oafjrWJnQ6LwAvDhPE4x0TCcyT-Y..._6-3qenujo
Salgın, merkezden yavaşça yayılmakta ancak tüccarlar hali hazırda İtalya'ya taşımış vaziyette.

İtalyan Savaşları:

Keşif çağı için Batı Avrupa'da bulunan ülkeler için en önemli Vaziyet İtalyan Savaşlarıdır muhtemelen. Bu Vaziyet İtalya üzerinde kontrol ile alakalıdır, Fransız, İberyalı bir büyük güç ya da bir İmparator tarafından bir İtalyan devletine savaş ilan edildiğinde başlar. 

İtalya'nın kontrolü için savaşacak altı farklı lig olacak. Bunlardan üçü Fransız, İberyalı ve İmparator ligi olacak. Diğer üçü ise İtalyan devletlerinden oluşacaktır. İlk iki lig dinamik bir şekilde liderlerini güç sıralamasına göre belirleyecektir. 

Liglerden biri bölgenin %60ını fetih yoluyla ya da diplomasi ile sahip olursa İtalyan hegemonyasını kazanacaktır. Ayrıca İtalyan devletlerine özel olarak geliştirdiğimiz bir barış anlaşması ile hegemonyayı ele geçirebilirler.

Ligler terk edilebilir ve İtalya da her hangi toprağı olan devlet liglerden birine katılabilir.

Bu vaziyet ile lig liderlerinin düşmanları veya rakipleri tarafından müdahale de bulunmasına ve hegemonyaya karşı mücadele eden İtalyanlara yardım etmesine olanak tanır. Dahası yeni ligler de oluşturulmasını sağlamak için benzersiz etkileşimler ekler. 

wM45LY6Ss0cjAShI3Oyo89Fr99sC5LYwTOmgTyBg...OZy9Kf8c-E
Eğer Vaziyet 1337 tetiklenirse harita bu şekilde görünecektir. 

Kızıl Türban İsyanı:

Genellik Yuan İmparatorluğu düşük istikrara sahip olduğunda gerçekleşen bir Vaziyettir.

Gerçekleştiğinde Kırmızı Türbanlılar isminde uluslar arası bir organizasyon oluşacak ve bir çok isyancı ülkesi bu isyana dahil olacak.

Vaziyet, 1350'den sonra Yuan imparatorluğunun istikrarı %25in altına düştüğünde ve bir veya daha fazla zümrenin memnuniyetsiz olması durumunda gerçekleşebilir. Gereksinimler zorlu olsa da Keşif Çağına geldiğinizde bu vaziyeti atlatmış olursunuz.  

Bunun yanında vaziyet her oyun büyük oranda tetiklenecektir. Kırmızı Türban İsyancıları, Çin imparatoru Huángdì'ye doğrudan karşı olan uluslararası bir organizasyon olarak ortaya çıkacak. Vaziyet sırasında, Yuan'ın tarihi Çin ülkelerini tarihsel sırayla (önce Sòng, sonra Wú, sonra Tiānwán vb.) serbest bırakmak zorunda kaldığı olaylar gerçekleşecek ve bu ülkeler IO'ya katılarak hemen Yuan'a bağımsızlık savaşı ilan edecekler.

Her isyancı ulus ortaya çıktığında oynanabilir ve birbirleriyle savaşabilir durumda olacak.

Vaziyet sırasında ortaya çıkan ülkelerin mevcut Yuan hükümdarlığına karşı -100 ve +100 aralığında değişen özel bir sadakat değeri vardır ve imparatorluk hakkındaki görüşlerine bağlı olarak artıp azalabilir. Çoğu isyancı ulus Yuan'a karşı savaşmak için ortaya çıktığı için -100 değeriyle savaşır ancak ortaya çıkan bazı uluslar Yuan için savaşacaktır. Bunlar çoğunlukla özerklik alan Moğol generallerini temsil etmektedir. Bu uluslar ise +50 değer ile başlayacaklardır. -100 ile başlamış her hangi bir ulus 0 değerine ulaştığında otomatik olarak Kırmızı Türban İsyanı Uluslar Arası Organizasyonundan ayrılacaktır. 

Yuan olarak vaziyeti sona erdirmek için iç istikrarı yeniden sağlamanız ve vaziyetin başlamasından 20 yıl sonra Kırmızı Türban İsyancılarının her hangi bir üyesi kalmaması gerekmektedir. Aynı şekilde Vaziyet esnasında ortaya çıkan ve 50 sadakat puanına sahip ulus ise Vaziyet sonunda otomatik olarak Yuan tarafından ilhak edileceklerdir. 

Öte yandan isyancı ülkelerden herhangi biri Çinin %70ini ele geçirmesi durumunda tahtı ele geçirecek ve Çin ülkesine dönüşecektir.

Vaziyet, hem Yuan hem de isyancı ülkeler için özel diplomatik seçenekler açar. Yuan, serbest kalan ancak herhangi bir savaşta yer almayan ulusları yanına çekmek için yüksek bedeller sunabilir. Aynı zamanda +50 sadakate sahip ülkeleri isyancılara karşı savaşmak için çağırabilir. Ayrıca yerel isyanlarla müzakere ederek onların daha geç ortaya çıkmasını sağlayabilir. İsyancı devletler ise Yuan'ın veya diğer isyancı devletlerin yönettiği toprakları ele geçirmek için çok düşük savaş bonusu gerektiren etkilere sahip olacaktır. Ayrıca feth edilen bölgelerin entegrasyonu daha kolay olacaktır. 


GPiIOcEL1DBRL7wzcIRz9vQN9nN86TqDSM08mGXX...-4b_PFNMho
Yeşiller size bağlı uluslar, turuncular isyancılar, kırmızılar ise güçlü isyancılar.

Diğer vaziyetler arasında Batı Schizması, Yüz Yıl Savaşları ve Sengoku Jidai gibi olaylar bulunmaktadır. Bu konular hakkında gelecekteki Tinto Talks'ta daha fazla konuşacağız.

Eğer sizde kafanızda bulunan büyük bir tarihi olayın oyuna Vaziyet olarak eklenmesini istiyorsanız, paylaşmaktan çekinmeyin.

Önümüzdeki hafta herkesin istediği bir konuyu konuşacağız.
[+] 3 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Şu hastalıklardan gına geldi artık. CK 3'te olan epidemics ve struggle mekaniğini buraya geçişmişler gibi görünüyor. Vaziyetler kelimesini ilk okuduğumda ülkelerin build-up'ını etkileyecek bir nevi "stance" olarak ifade edilebilen bir mekanik hayal etmiştim. İşte diplomatik, ekonomik, askeri vb. başlılar altında toplanan çeşitli aktif ve pasif etkiler. Fazla iyi niyetli düşünmüşüm..
[+] 3 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
İlk bakışta yanıltabilir fakat CK3'teki hastalıklarla alakası yok. Bu daha çok EU4'teki büyük eventlerin modernize edilmiş hali gibi. Salgın hastalık olarak sadece belli başlı bilinen hastalıklar olur. Black Death ve Amerika'nın keşfindeki salgın dışında aklıma gelmiyor.

Son yıllarda çıkan diğer Paradox oyunlarıyla paralel beklentilere girmeyin bence. Evet o zamanlar da günlükleri okuyup beklentiye girenler oluyordu fakat açıkçası yıllardır Paradox günlüklerini takip eden biri olarak oyunlar günlüklerinde de ne anlama geldiği belirsiz ucu açık sözler dışında pek bişeye benzemiyordu.

Şuana kadar gösterilen günlükler için konuşacak olursam bu oyunun kötü çıkması çok düşük ihtimal. Boş çıkar 4-5 yıla anca EU4'ün içerik dolgunluğuna ulaşıp adam olurluk bir durum da yok. Çoğu kişinin göz ardı ettiği bir mesele var. EU4'te aslında 10 yıllık içerik yok. İlk 2-3 yılı dışında eklenenler çok ufak tefek şeyler, aynı şeylerin tekrar tekrar reworklenip değiştirilmesi veya 5 kere yenilenip yeni DLC ile satılan görev ağaçlarını saymıyorum bile. EU4 10 yıldır güncellenmesine rağmen öyle içerik olarak dolu dolu bir oyun değil, EU5 muhtemelen çıkışında bile daha dolu bir oyun olacak.
[+] 6 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(30-05-2024, 17:30)Voidian : İlk bakışta yanıltabilir fakat CK3'teki hastalıklarla alakası yok. Bu daha çok EU4'teki büyük eventlerin modernize edilmiş hali gibi. Salgın hastalık olarak sadece belli başlı bilinen hastalıklar olur. Black Death ve Amerika'nın keşfindeki salgın dışında aklıma gelmiyor.

Son yıllarda çıkan diğer Paradox oyunlarıyla paralel beklentilere girmeyin bence. Evet o zamanlar da günlükleri okuyup beklentiye girenler oluyordu fakat açıkçası yıllardır Paradox günlüklerini takip eden biri olarak oyunlar günlüklerinde de ne anlama geldiği belirsiz ucu açık sözler dışında pek bişeye benzemiyordu.

Şuana kadar gösterilen günlükler için konuşacak olursam bu oyunun kötü çıkması çok düşük ihtimal. Boş çıkar 4-5 yıla anca EU4'ün içerik dolgunluğuna ulaşıp adam olurluk bir durum da yok. Çoğu kişinin göz ardı ettiği bir mesele var. EU4'te aslında 10 yıllık içerik yok. İlk 2-3 yılı dışında eklenenler çok ufak tefek şeyler, aynı şeylerin tekrar tekrar reworklenip değiştirilmesi veya 5 kere yenilenip yeni DLC ile satılan görev ağaçlarını saymıyorum bile. EU4 10 yıldır güncellenmesine rağmen öyle içerik olarak dolu dolu bir oyun değil, EU5 muhtemelen çıkışında bile daha dolu bir oyun olacak.


Bu dediğin mantıklı olsa da CK2 CK3 örneği var orta da. CK3'te bu dediğin yapılmadı. 

Ancak günlükler konusuna katılıyorum. Bence de şaşırtıcak bir iş geliyor gibi. En azından uzun süredir çalıştıklarından bahsediyolar.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Oyunculuk hayatımda grafiklere hiç takmadım hele pdx oyunlarında ama bu oyunun haritaları kötü görünüyor. Eu çakması bir iki oyun var onlara benziyor adeta. Mod çıkar filan demeyin lütfen, pdx'lara mod yüklemeyi sevmiyorum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 6 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.