Günlük: Tinto Talks #16: Kabine
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un on altıncı bölümünde Project Caesar'daki Kabine hakkında bilgi veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1687571/ :Bir başka Tinto Talks günlüğünden herkese merhaba. Bugün görece benzersiz bir mekanikten bahsedeceğiz.

Kabine diğer oyunlardan farklı olarak bu oyunun temel fonksiyonlarından biridir. Önceki oyunlarda kabine daha çok mana puanlarıyla ilişkilendiriliyordu. Ancak Project Caesar'da oyunun birçok alanını etkileyen ana mekaniklerden biridir.

Geçen hafta karakterlerden bahsettiğimiz günlükte general, amiral, vali ve naip gibi bazı rollere göz kırpmıştık. Ayrıca bahsetmeye henüz hazır olmadığımız iki rolden de söz etmiştik. Bir kabine de bulunmak, bir karakter kullanımı olsa da, bu rollerden BAĞIMSIZDIR. Bu sebeple karakter üzerine anlatacağımız hala daha bazı şeyler mevcut.

AD_4nXd1fjTo6Ih6H-nbzK0zYglwPkW4CZ_WVHr6...Yq-VGvwisg
Sana güvenebilir miyim, Sir Thomas?

Kabine boyutu, birkaç faktöre bağlı olarak değişlik gösterebilir ancak en önemli faktör ülkenizin gelişmişlik düzeyidir. Oyunun başında çoğu ülkenin kabine boyutu iki olacaktır, ancak her çağ geçişinde en az bir sandalye eklenecektir. Bazı hükümet reformları ve yasalar, belli dezavantajlar ile kabine boyutunu arttırabilirsiniz.

Kabineye atadığınız karakterler önem teşkil eder. Öncelikli olarak kabine de bulunan karakter bağlı olduğu zümreye %10 güç kazandırır. Ayrıca karakter ne kadar iyi olursa olsun farklı kültüre veya dine mensup bir karakteri kabineye atamak iyi bir fikir olmayabilir. Örnek olarak Katolik bir hükümdar olarak kafir birini kabineye atmanız durumunda Papa bundan rahatsız olacaktır.

Şuan kabinede bulunan kişilerin yapabileceği 45 farklı eylem mevcut ve daha fazlası eklenecektir. Bu eylemlerin bazıları her zaman mevcuttur, bazıları ilerlemeyle açılacaktır, bazıları ise sadece sınırlı ülkelerin erişebileceği benzersiz eylemlerdir. Her eylem hangi niteliğin kullanılacağını belirten üç alt özelliğe ayrılmıştır, askeri, diplomatik ve bürokratik.

Bazı eylemler tüm ülkeyi etkilerken bazıları sadece bir bölgeyi etkiler.

AD_4nXfptTfFOCX2s17pC-nL1J4ZZk0sjCrWIIx-...Yq-VGvwisg
Tek bir ilde kontrolün arttırılması iyi olabilir ama tek bir ilde…

Peki, bir kabine eylemi ne kadar verimlidir? Hükümdarın ve kabine üyesinin ilgili niteliğinin değeri büyük bir etkiye sahiptir, ancak toplumsal değerleriniz, yasalarınız, reformlarınız ve hatta bazı zümre ayrıcalıkları da bunu etkileyebilir. Taç gücünü de unutmamak gerekir.

AD_4nXf1IJIhAmD9yIrYBnFBt417RMf4LWb2p6eL...Yq-VGvwisg
Eğer insanların Stockholm'ü terk etmesini istiyorsanız, kış yeterli olmayacaktır

Göçten bahsetmişken, gelecek hafta göç, büyüme, nasıl değiştikleri ve neye ihtiyaç duydukları yani nüfusun nasıl işlediği hakkında daha ayrıntılı konuşacağız.
Ara
Cevapla
#2
Günlük bayağı boş günlük olmuş. Ancak birkaç detayı içinden çıkarabiliriz gibi.

Mesela oyunda büyük bir çağ mekaniği olacak gibi duruyor. EU4'te de bir çağ mekaniği var ancak pek bir olayı olduğunu söyleyemeyiz. Burada bayağı her şeyi etkileyen bir mekanik gibi görünüyor. Bir çağ gecişin de mesela kabine boyutu değişmesi önemli, neden derseniz zaman ilerledikçe bürokrasinin krallıklarda arttığını görüyoruz. Tabi ben günlükte çağ geçişi olarak çevirdim, bu geçişin nasıl olacağı şuan kafamda canlanmıyor.

Bunun dışında diğer günlüklerde de bahsettikleri reform ve kanunlar. Bu kısım istenildiğinde gerçekten derin bir şekilde yapılabilir. Birde günlükte yapılacak reform ve kanun değişiklikleri ile kabine boyutunun arttırabileceğini ancak yanında bazı dezavantajlarda getireceğini belirtilmiş. Bunun güzel olduğunu düşünüyorum çünkü eu4'te mesela yaptığınız eylemlerin pek bir negatif etkisi yok. Bir eventte yeşili gördün mü tıkla üzerinden işliyor.
Ara
Cevapla
#3
Ya bu adamlar herhalde bütün oyunları tek oyunda toplamak istiyor, ya da oyunlar arası geçişi sağlayabilecek bir platform yaratmaya çalışıyorlar. Ilginç gidiyor gerçekten.
Ara
Cevapla
#4
(12-06-2024, 19:38)GespensterPanzer : Ya bu adamlar herhalde bütün oyunları tek oyunda toplamak istiyor, ya da oyunlar arası geçişi sağlayabilecek bir platform yaratmaya çalışıyorlar. Ilginç gidiyor gerçekten.
Kesinlikle  çok ilginç  ya çok süper uber bir oyun olacak yada balon gibi patlayacak
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Imperator'da karşılaştıkları "oyun boş çıktı, tipik Paradox, dlclerle oyunu dolduracak" yorumlarının önünü almak adına objektif anlamda "dolu" bir oyun çıkartma gayretindeler fakat bu tanıtılan içerikler bana oyunu Europa Universalis serisindeki bir oyundan ziyade Grey Eminence'i anımsatıyor. Grey Eminence bir süre sonra paraları yetmediği için geliştirmeyi durdurmuştu, Johan'ın parası muhtemelen bunları yapmaya yetecek fakat ben işin sonunda Grey Eminence'in de kötü bir oyun olacağını düşünüyordum, bu oyun için de aynısını düşünüyorum.

Paradox "öğrenmesi kolay, ustalaşması zor" strateji oyunları yerine "öğrenmesi zor, ustalaşması kolay" oyunlara kendini adıyor gibi, bu yaklaşım günümüzün oyunların satabilmesi için erişilebilir olması gerektiği gerçeğiyle birleştiğinde mekaniklerini aslında "öğrenmeye gerek olmayan, ustalaşması kolay" gibi noktaya getiriyor. Yani muhtemelen uğruna günlük yazdıkları şu arayüzü hiç açmadan oyunu yüzlerce yıl oynamak mümkün olacak, bu da baştan savma bir tasarım hissi uyandırıyor.
Cevapla
#6
(12-06-2024, 19:38)GespensterPanzer : Ya bu adamlar herhalde bütün oyunları tek oyunda toplamak istiyor, ya da oyunlar arası geçişi sağlayabilecek bir platform yaratmaya çalışıyorlar. Ilginç gidiyor gerçekten.
Banada öyle geldi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.