İleti Sayısı: 3,104
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
27-04-2024, 13:33
(Son Düzenleme: 27-09-2024, 02:05, Düzenleyen: Justicar. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Öncelikle bu tarz oyunları oynamayı çok severim. Manor Lord'u ilk gördüğümde çok beğenmiştim. Hatta bir iki sene önce demosunu denemiştim bayağı ümit vaat eden oyundu. Zaman geçtikçe oyun inanılmaz bir popülarite kazandı. Bu niye oldu bilmiyorum. Agresif reklamcılık sonucu mu böyle oldu acaba? Neyse demodan sonra oyuna dair çıkan videolarda göze çarpan tek şey oyunun grafiklerinin çok iyi görünmesiydi.
Gel zaman git zaman Manor Lord çıkış yaptı. AAA oyunlarının bu kadar reklam sonrası fiyaskoya dönüştüğünü çok gördük ancak indie tarzda bir oyunda ilk defa karşılaşıyor olabilirim. Oyun tam bir fiyasko. Rakiplerinden önde olduğu tek nokta grafik. Şuan oynadığım oyun seneler önce demo da oynadığımdan pek farklı değil. Oyun mekaniksek anlamda hiç bir şey barındırmıyor. Bu tarzda diğer oyunlara baktığımızda ufak tefek farklılıkları var ancak bu farklılıkların hiç bir anlamı yok.
Farklıların dışında türünün diğer örneklerin aşırı geride olan bir oyun. En çok göze batan üretim bantları. Aşırı yetersiz ve ne ne kadar ya da üretimi ne etkiliyor belli değil. Gerçi üretimi her hangi bir şeyin etkilediğinden şüpheliyim. Bunun dışında kurduğunuz şehir ve yaşayan insanlar aşırı cansız. Bir kere oyunda doğal şekilde büyüme yok. İnsanlar çocuk yapmıyor. Nüfus kazanmanın tek yolu göç ki bu tarz oyunlarda doğallığı öldüren bir şey. İnsanların pek bir ihtiyacı yok. Bu da oyunu aşırı basitleştiriyor. Evet oyun çok basit bu tarz oyunlar oynuyorsanız Manor Lord sizin için çocuk oyuncağı kalacak. Her hangi bir zorlama yok. Bazen haritanın random yerlerinden ufak tefek akınlar geliyor o kadar. İnsan bir doğal afet bir şey ekler.
Şimdi bana gelip bu oyun erken erişim falan diye ağlamasın kimse. Yedi yıldır geliştirildiği iddia ediliyor. Şu oyunu ben şöyle çıkarsam yedi yıldır geliştiriyorum demeye utanırdım. Yapımcılar iyice bu erken erişim olayını suistimal etmeye başladı. Çıkış yapan oyun erken erişim değil demodur.
Manor Lord'un tek iyi yanı grafiklerdir. Ancak grafik karın doyurmaz. Oyunu sakın almayın. Çok isterseniz Game Pass'de var indirin deneyin. Bu arada gerçekten bu yazdıklarıma itirazı olan varsa karşı argümanlarını dinlemeyi çok isterim.
İleti Sayısı: 390
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Bazı ürünleri ihraç edemiyorum, ticaret yolu lazım diyor. Diplomasi ekranına çıkıyorum ama orada da yok. Çözümü bilen var mı (bu versiyona mı koymadılar acaba)?
•
İleti Sayısı: 2,021
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
27
(27-04-2024, 16:39)cennaro : Bazı ürünleri ihraç edemiyorum, ticaret yolu lazım diyor. Diplomasi ekranına çıkıyorum ama orada da yok. Çözümü bilen var mı (bu versiyona mı koymadılar acaba)?
Hemem sağ taraftaki butona tıklayınca ticaret yolu oluşturuyorsun.
Aşağıdaki 1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cennaro
İleti Sayısı: 1,522
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
27-04-2024, 19:33
(Son Düzenleme: 27-04-2024, 19:34, Düzenleyen: yafeshan.)
Önceki demolari oynama firsatim olmamisti. Erken erisim halinde de cok eksik var ama eldekiler şimdilik yeterli. Developer da demisti, oncelikli olarak şehir kurma oyunu bu diye. Bu tarafi da zaten daha düzgün. Sehir kurulumunda nufusun yerlestigi evleri ayrica artisan binası olarak duzenlenebilmesi guzel bir mekanik, oyunun orta çağ havasina iyi oturuyor. Ozellikle evlerin free-form olarak ayarlanabilmesi çok hoş. Yollarin da cok esnek inşa edilmesi sayesinde oldukca dogal gozuken köyler inşa edilebiliyor.
Bu turun bir cok orneginde olan grid sistemiyle yada verimlilik esasli sablon kasmak gerekmiyor. Zaten neyin verimli olup olmadigini gormenin bir yolu da yok simdilik.
Combat tarafi sorunlu denmişti zaten. Özellikle okcularin bir faydasi var mı yok mu anlayamadim. Ney nasil yapacagimiz da pek belli degil. Askerleri köyün urettigi silahlarla donatmak guzel ama.
Oyunun basindan itibaren hemen her bina açık, sadece gerekli inşa malzemelerinin olup olmaması onemli. Bunjn istisnasi ise teknoloji agaci benzeri bir mekanik. Şehir seviye atladiginda yeni bina yada kaynak opsiyonu acilabiliyor. Duruma gore köyü ozellestirebiliyoruz. Mesela gida üretimi odaklanip cevre koyleri besleyebiliriz yada Demir sanayisini gelistirebiliriz. Sanırım bu özelleştirme sistemi birden fazla köy kuruldugunda bir fark yaratabilir.
Harita küçük, miktarlari farklı olmak uzere baslangic bolgesiyle birebir ayni kaynaklara sahip komsu bolgeler var. Bu bolgeleri de yavaş yavas yapay zeka Baron ele geciriyor. Arada bir iki tanesini kurtarabilirsek iyi. Eninde sonunda savaş kapiya dayaniyor. Kisitli kaynaklari degerlendirip savaşa hazirlanmak gerek.
Cogu buyuk firma yuzlerce çalışanı ile bu kadar dogal gozuken oyun zar zor cikarabiliyor. Tek kişi icin oldukca guzel oyun. Yillar icinde geliştikçe daha iyi olur.
İyi oyunlar.
İleti Sayısı: 5,343
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
27-04-2024, 20:01
(Son Düzenleme: 27-04-2024, 20:06, Düzenleyen: cemal. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
Oyuna birçok şey birden eklenmiş Köy kurma, lordluk sistemi, birden fazla köy yönetme, ticaret, ordu yönetme,... ama bunlar arasındaki bağ tam olarak olmamış içerik eksikliğinden olsun dengeleme olsun uyum tam olarak yakalanamamış.
can sıkan birkaç nitpick
-Şimdi ikinci köyü kurduk ama istediğim gibi mal gönderip getiremiyorum illa ki takas olsun diyo eyw tamam da lord değil miyiz hazinedeki parayla olsun bi şekilde olsun kısıtlı miktarda da olsa mal gönderebilmemiz lazım.
-Okçular çok kolay basılıyor diye nerflemeye çalışmışlar işe yaramaz hale gelmiş.
-Yay üretiyorum evde tamam ne güzel ordu için lazım ama köydeki kaynakları deli gibi sömürüyor. Kiliseye kereste lazım yay yaptıkları için depoda 1 sn kalmıyor. İlla ki gel binayı yık diyor şu an. Üretimi durdurma tuşu lazım kesinlikle. Fazlalık yayları pazarda satıyorum diye ellemiyordum çok sattım diye pazar fiyatı çöktü birden. Sadece 1 evin tüm pazarı çökertebilmesi 10 tile'lık oyunda çok saçma. Bu kadar az üretimin etki etmemesi lazım. Ticaretle kaynak üretimi arasında yine denge yok. Ama köye çok fena refah getirdi diyebilirim.
-Yemeklerin bozulmaması da can sıkıcı olmuş
-Haydut saldırıları/hırsızlıkları yıllarca oynadım sadece 1 saldırı yedim haydut kampları temizlendiği için mi yoksa hata mı anlamadım. Asker bastıktan sonra hırsızlıkların durması felan iyi olurdu stability %100 zaten
- O kadar topladığımız vergi sadece paralı asker tutmaya ve yeni yerleşim kurmaya yarıyor lordun hazinesi şu an işlevsiz gibi bir şey. O parayı da haydut kampı temizleyerek kolayca kasıyorsun zaten vergi yerine. Haydutluk-Lordluk-Köy yönetmedeki vergi sistemleri arasında bir uyum denge şu an hiçbir şekilde yok.
Yeni içerikler gelirken bu sistemler arasındaki dengeyi de yakalaybilirse şahane bir oyun olur bakalım olacak mı
Yine de dawn of men, frostpunk,... gibi bir tık uğraştırıcı köy kurma oyunları seviyorsanız kaçırmayın derim. Ama factorio/dyson sphere tarzı oyun arıyorsanız + Total war tarzı savaş dolu bir oyun arıyorsanız pek sizlik bir oyun olduğunu düşünmüyorum. O zaman ancak gamepassten denemenizi tavsiye edebilirim.
俺たち 自由 に なれる の か ?
Aşağıdaki 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• yafeshan
İleti Sayısı: 1,168
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
Bana Kalırsa boş bir hype oldu oyun çok vasat durumda beğenenleri de anlamıyorum oyun oynanabilecek durumda değil kıyaslamak gibi olmasın ama cyberpunk buglu diye dünyanın yaygarasını çıkaranlar içinde hiç birşey olmayan bug dolu bir oyunu sevmeleri bana biraz tuaf geliyor
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
•
İleti Sayısı: 3,336
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
Yeni çıkan early access bir oyun için gayet güzel olmuş. İnsan sakin sakin oynayabiliyor, bakması da güzel. Oyunu oynarken betada olduğu için şu yok bu yok demesi biraz can sıkıcı ama çok da takılmadım. İyi bir hızla gelişim olursa iki üç yıla sağlam bir base kurma oyunu olabilir.
Aşağıdaki 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 2,021
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
27
Harika grafiklere sahip ve hiç kasma olmuyor stronghold crusader 2 seviyesinde kale yapma mekanikleri gelirse çok güzel olur eksikler var umarım tamamlanır bedavaya oynuyoruz nasıl olsa beklentimiz yok.
İleti Sayısı: 2,840
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
İleti Sayısı: 5,343
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
29-04-2024, 14:59
(Son Düzenleme: 29-04-2024, 15:00, Düzenleyen: cemal. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Başkentimiz Nusslohe'un nüfusu 300ü geçmişti ama savaşlarda biraz azaldı.
Üretim İhraç mallarımız:
- Yay, kılıç, mızrak ile küçük ve büyük kalkanlar
- Demir külçe ve alet
- Ayakkabı
- Sebze
- Pamuk Kıyafet
İkinci büyük yerleşim birimimiz Zweiau da
Üretim ve İhraç mallarımız:
- Boya(dye)
- Deri
- Et
- Rooftiles( clay kiremit)
- Elma
- Ayakkabı
- Pelerin
- Yün ve iplik
- Balmumu
Askerlerime sadece silah vermeyip ağır zırhlarda takmaya çalışıyorum. Her iki köyde de ithal edecek kadar para var zaten. Retinue'ler zırh upgradeleri almış vaziyette. Toplamda iyi donatılmış 192 askerim var. Hazine paralı asker tutacak kadar dolu ama eşkiya ve okçu hariç düşman lord tutacak asker bırakmıyor.
Oyunun şu an ki harita durumu ve başkentimiz Nusslohe manzaraları. Şu an tek yapmam gereken biraz nüfus kasıp kalan 3 bölgeyi de almak ve oyun bitecek. Aldığım yeni bölgelere küçük köyler kurdum ama öylesine şimdilik.
İlk savaşımızı Waldbrand için yaptık. Zwei'ya hem baron claim atmıştı hem haydut saldırmıştı
Zwei'a saldıran haydutlar
Ordular toplanırken
Waldbrand'ın oyun sonu durumu
Immenrauth savaşı
Sefere giden askerler
Ormanlık alanda gerçekleşen savaşta düşmanı kıskaca alıp yok ettik
Eichenhau savaşı
Toplanan ordular
Karşı karşıya gelirken
Düşman retinue'si baya sıkıntı çıkarsa da yok etmeyi başardık
俺たち 自由 に なれる の か ?
İleti Sayısı: 982
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
Oyunu aldım, sıkıldım ve iade ettim.
üzgünüm.
•
İleti Sayısı: 244
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
5
Oyun halen çok eksik ama görsel anlamda güzel duruyor. İzlemesi çok eğlenceli. Ahalinin bahar gelince sabanlar beller ve çapalarla hurraa diye tarlaya girişip ekim yapması ve sonra tarla büyüyünce hasadı izlemesi bir hayli rahatlatıyor. Lakin oyun halen çok ama çok sığ yaklaşık 5 6 saat sonra sıkmaya başlıyor.
Onen i-estel elyë, ú-chebin estel anim.
•
İleti Sayısı: 2,479
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Bu oyunun tek artısı bana anno 1800 gibi şaheser bir oyuna tekrar başlatması oldu, annoda çok angarya vardı ama şablon stamp olayı geldiğinden beri angarya azalmış, yeni dünyaya gelen dlc ve hacıendayla beraber tek adada birçok üretim de yapılabilmesi cabası
Aşağıdaki 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Elefsar
İleti Sayısı: 3,666
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
Stresli günlerden geçerken böyle sakin iyi görünen bir oyun oynamak hoşuma gitti.
Oyuna en başından köy kurayım diye girdiğim için pek beklentim yok. Sonradan açılan mekanikler nasıl çıkacak ilerleyince görürüz.
Aşağıdaki 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• yafeshan
İleti Sayısı: 3,666
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
Oyunu 6 7 saat oynadım. Köy yapma kısmı eğlenceli olsa da teknoloji savaş gibi mekanikleri biraz boş geldi bana. Ama birkaç yıla yeni birlikler, mekanikler, teknolojiler eklerlerse kült bir oyun olacağına şüphe yok.
•
İleti Sayısı: 5,343
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
Update gelmiş öne çıkan yenilikler:
- Oyun Unreal Engine 5'e geçirilmiş
- Balık ve et üretimi gelmiş ( keçi 1 et 1 deri domuz 2 et üretiyormuş
- Binalardaki üretimi sınırlandırma
- Crossbow birlikleri
- Yiyecekler artık çürüyebiliyor ve bunu yavaşlatmak için tuz madeni ile sosis yapmak
俺たち 自由 に なれる の か ?
•
|