Günlük: Tinto Talks #20: Gelişmeler ve Teknoloji
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un 20. bölümünde oyundaki Gelişmelere dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1694744/ :Tinto Talks'un 20. bölümünü okumak için bir başka muhteşem çarşamba gününe hoş geldiniz, burada %100 süper gizli oyunumuz olan Project Caesar hakkında bolca gizli bilgi paylaşacağız.

Öncelikle dönütleriniz için teşekkür etmek istiyorum. Dönütleriniz oyunu daha iyi hâle getirmemize yardımcı oluyor.

Bugün EU4'te bulunan teknoloji seviyeleri ve Ulusal Fikirlerin yerine neler yaptığımızdan bahsedeceğim. Fikir sisteminin bazı yönleri Toplumsal Değerler veya bir ülkenin Yasaları tarafından kapsanırken, bu yeni sistemi geri kalan her şeyi kapsayacak.

advances.png
Belki de bu gelişmeler bizim için iyidir?

Teknoloji Seviyeleri ve Fikirlerden gelen farklı etkiler artık "Gelişmeler" olarak adlandırdığımız bir şeydir. Gelişmeler, yeni diplomatik eylemleri, yeni birimleri, birimler için yeni yetenekleri, yeni karakter eylemlerini, yeni vasal etkileşimlerini, yeni eyalet ayrıcalıklarını, yeni yasaları, yasalarda yeni politikaları, yeni miras sistemlerini, yeni savaş sebeplerini, yeni hükûmet reformlarını, yeni kabine eylemlerini, yeni binaları, binalar için ek seviyeleri ve yeni üretim yöntemlerini açabilir. Bir Gelişme ayrıca istikrar yatırımı yapmak, yol inşa etmek, vergi toplamak gibi mekanikleri de açabilir ve çok daha fazlasını yapabilir. Şimdilik son olarak ise, Gelişmeler soylularınız için daha fazla okur-yazarlık veya daha iyi askeri taktikler gibi önemli özellikler de sağlayabilir.

Her çağın başında, her ülke o ülkeye özgü olacak şekilde yeni bir Gelişmeler ağacı alacaktır. Her ağaç yaklaşık olarak 100 Gelişme içerir. Bunlardan bazıları geneldir, ancak bazı Gelişmeler oynadığınız ülkeye göre benzersizdir. Geleneksel Çağ dışındaki her ağaç biri genel olan ve her bir enstitüden gel dört farklı başlangıç noktasına sahiptir. Gelişmeler hangi enstitüden geliyorsa, ona bağlı Gelişmeler bulunmaktadır.

?hash=b8229536535913f09ea1cdfd2afcc048
Günün sonunda bütün gelişmeler için benzersiz görseller ekleyeceğiz, ancak şuan için orak iyi görünüyor.

Bir ağacın içerisinde bulunan Geliştirmeler'in %70'i her ülke için benzer olsa da kalanlar hangi ülkeyi oynadığınıza göre benzersizdir. Rönesans Çağı ve Keşif Çağı'ndaki bir ağacın gelişmelerinin üçte birinden fazlası herhangi bir enstitü gerektirmeden araştırılabilir.

meritocracy.png
Liyakat Enstitüsü tarafından açılan bir ağaçtır.

Ulusal Fikirleri'de elden geçirip Gelişmeler'e uyarladık. Bazıları mantıklı olmadığından kaldırdık, ancak genel olarak başlangıç bonusları, hâli hazırda Geleneksel Çağda araştırılmış iki geliştirme, kalanları diğer çağlarda bulunan ağaçlara yayılmış durumda. Ulusal Fikirleri tamamladığınızda elde ettiğiniz son bonus ise Devrimler Çağında elde edeceğiniz bir Gelişme olarak yerini aldı. Bir çok durumda Gelişmeler kazanılacağı zaman düzgün bir şekilde ayarlandı, bu sebeple benzersiz ve güçlü İsveç Geliştirmeleri, Mutlakıyet Çağı için yerini aldı. Bir ülkeyi benzersiz hale getirmeye çalışırken, ona özgü bir çok Geliştirme eklemeyi hedefliyoruz.

polish.png
Polonya'nın halihazırda on altı benzersiz gelişmesi bulunuyor.

Oynadığınız kültüre, dine, yerleşim yerlerine sahip olup olmamanıza ve sahip olduğunuz hükümet türüne göre birçok benzersiz gelişmemiz de var.

Fikir gruplarından bazı fikirler, belirli ülke yönetim şekillerine özgü benzersiz gelişmeler olarak doğrudan eklendi. Örneğin, Horda Hükümet tipine sahip olan ülkeler Step Horda'ları ve İlahi Fikirler Teokrasiler için benzersiz gelişmeler olarak eklendi.

Ancak Rönesans Çağı ile birlikte Fikirlerin (Ideas) çoğu her çağda en az on tane olmak üzere askeri, diplomatik ve ekonomik odak olmak üzere eklendi.

Neden üç kategori? Her çağın başında bir odak seçersiniz ve o çağ için seçtiğiniz odağa göre o geliştirmeleri ağacınıza ekler. Şimdi şunu düşünebilirsiniz, neden biri askeri odak yerine başka bir şey seçsin? İlk olarak her birinin farklı güçlü etkileri vardır ve bunlar arasında zor bir tercih yapmanız gerekecektir. Örnek olarak Rönesans Çağında gelen bir Geliştirmeye bakalım:
  • İdari: Daha iyi İdari Verimlilik, Daha Düşük Faiz Oranları, Daha İyi Yakınlık Yayılımı, Daha Ucuz Paralı Askerler ve daha fazlası.
  • Diplomatik: Daha İyi Tüccarlar, Daha Fazla Diplomatik İtibar, Vasallar, Daha Ucuz Savaş Skoru Maliyetleri ve daha fazlası.
  • Askeri: Savaşlardan Daha Fazla Prestij, Aylık Gelenek Kazançları ve daha fazlası.

selection.png
Seçim yapmak zor mu kolay mı?

Bir çağın başında ülkenizin o an ki durumuna göre gelişmeler ile doldurulur, bu sayede yalnızca o çağ ile ilgili gelişmeleri seçebilirsiniz. Yeni bir ülke kurarsanız, din veya yönetim şeklini değiştirirseniz gelecek yeni gelişmeler bir diğer çağda görünecektir.

Gelenek Çağı'nın Gelişmeler Ağacı biraz benzersizdir, çünkü bir çok ülke, özellikle Yeni Dünya ülkeleri, burada bulunan bir çok gelişmeye sahip olarak başlamaz. Metalurji, Tarım, Yazılı Alfabe, Gemi İnşası ve Liyakat hepsine ait ağaçların olduğu farklı başlangıç noktalarıdır. Tarın ağacında bulunan Feodalizm, enstitü benimsenmeden araştırılamaz ve öncelikle at biniciliğinin araştırılması gerekir. Legalism, Yazılı Alfabe ağacının bir parçasıdır ve Alt Ağacı'nı açmak için Kodlanmış Yasalar ve enstitünün yayılmasını gereklidir. Bunların çoğunun araştırılması pahalıdır.

Bu olay, ilk üç çağ için bir çok benzersiz gelişmeyle birlikte, Avrasya Çekirdeği dışında kalan Yeni Dünya ülkeri veya benzer bir ülke için ilginç bir ilerleme sağlayacaktır.

Her gelişmenin neredeyse hepsi için aynı değerde olan bir araştırma maliyeti vardır. Ancak "Yazılı Alfabe" gibi bazı kilit gelişmeler çok daha pahalıdır. Her ülke her ay "araştırma" üretir ve bu, o anda araştırdığınız gelişmeye doğrudan "ödenir". Pek gerçekçi olmasa da, yaşam kalitesi açısından, araştırma yapmadığınız bir yıl araştırma puanı depolayabilirsiniz. Ayrıca bir önceki çağdan kalan gelişmeler hali hazırda bulunduğunuz çağdaki gelişmelerden daha ucuzdur.

Yaptığınız araştırmanın miktarı, ülkenizin türüne, yerleşik bir ülke mi yoksa hâlâ göçebe bir grup mu olduğuna ve liturjik dilinizin gücüne bağlıdır.
Dini zümrenin memnuniyet ve ülkenizin ortalama okuryazarlığı araştırma hızını etkileyen faktörlerdendir.

research_speed.png
Nüfusunuzun okuryazarlığını artırdıkça, araştırma kapasiteniz de artacaktır.

Ayrıca araştırmaya tamamen otomatikleştirerek, yapay zekanın sizin için araştırma yapmasını sağlayabilirsiniz ve tabii ki arka arkaya araştırma yapmak istemeniz durumunda bir araştırma kuyruğumuzda bulunmakta.

Takipte kalın, gelecek hafta keşiflerin eğlencesi ve neşesisine dalacağız.
[+] 4 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bu günlükte anlatılan teknoloji mekaniğini beğenmedim açıkçası. EU5 olduğu oyunun kesinleşti gibi. Açıkçası bu mekaniğin Avrupa dışında kalan ülkeler ile teknoloji farkının açılabileceğini sanmıyorum.

Ayrıca artık herhangi bir ağaç mekaniği görmek antipati yarattı bende.
[+] 2 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Ülkelerin kendine özgü ağaçlarının olması iyi lakin bu tarz ağaçların olmasının en büyük sıkıntısı "doğru" ve "yanlış" oynama şekillerine yol açması. Bakalım diğer mekaniklerle nasıl etkileşime gireceği de oldukça önemli, kendi başına yorumlamak o kadar doğru olmayabilir.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#4
teknoloji hilesi filan olacak mı umarım olur
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(19-07-2024, 09:03)baywatch06 : teknoloji hilesi filan olacak mı umarım olur

evet olur vic3 gibi daha yeni olanlardada var sonuçta, ama olmassa onun için modlar ve trainerlar olur
[+] 1 üye KaramelLatte nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.