21-08-2024, 11:27
(Son Düzenleme: 21-08-2024, 11:35, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Civilization VII tarafından paylaşılan bu yazıda çağ mekaniğine dair bilgiler veriliyor.
https://civilization.2k.com/civ-vii/game...planation/ :Sid Meier's Civilization VII'daki birçok değişiklikten birisi oyuna eklenen Çağ mekaniği. Civilization VII'da toplamda 3 çağ bulunuyor: Antik Çağ, Keşif Çağı ve Modern Çağ. Bu çağların her biri kendine has uygarlıklara ve o çağa özel çeşitli oynanış mekaniklerine sahip.
Çağlar Civilization'ın "tarih katmanlarla inşa edilmiştir" fikrinin bir uzantısı. Uygarlıkların büyümesini, değişimini ve zaman içerisindeki dönüşümlerini bu fikir üzerinden kurguluyoruz. Her çağın kendine has bir serüveni söz konusu ve bu serüven üzerinden derin, tarihsel bir strateji tecrübesi ortaya çıkartmayı hedefliyoruz.
Her çağ kendi içerisinde bilimsel, kültürel, askeri ve ekonomik hedefler içerecek ve bu hedefleri yerine getirerek bir sonraki çağda oyunun kaderini etkileyebilecek bonuslar elde edebileceksiniz. Oyununuzu istediğiniz çağda başlatabilecek, ilk çağları kapatarak daha kısa bir oyun deneyimi edinebileceksiniz.
Çağlar ve Uygarlıklar
Oyunda 3 çağ bulunuyor. Antik Çağda tarım uygarlıkları şehirler kurmaya başlıyor ve medeniyetin temelini inşa ediyorlar. Keşif Çağında imparatorluklar uzak topraklardaki zenginlikler uğruna okyanusları aşıyor. Modern Çağ ise teknolojik gelişmenin ve küresel çatışmaların başladığı, buhar makinesinden atomun parçalanmasına kadar insanlığın serüvenini konu alıyor.
Her çağda spesifik bir uygarlıkla oynamaktansa, çağlar arası geçişlerde yeni bir uygarlık seçerek uygarlığınızı özgünleştirebileceksiniz.
Her çağ kendine has bazı özelliklere sahip, hangi uygarlıkları seçebileceğiniz dahi mevzubahis çağa göre değişim gösterecek. Her uygarlık bağlı olduğu çağa göre dengelenecek ve bu sayede bonusları, birimleri ve binaları her zaman fark yaratabilecek.
Çağlara Göre Değişen Özellikler
- Uygarlıklar: Seçebileceğiniz uygarlıklar bulunduğunuz çağa göre değişiklik gösterecek, her uygarlığın kendine has yetenekleri, birimi, binaları ve geliştirmeleri bulunacak.
- Kaynaklar: Her çağ kendine has harita üzerinde görüntülenebilir kaynaklara sahip. Bazı kaynaklar birden fazla çağda harita üzerinde yer alırken, bazıları spesifik bir çağda görünüp sonra kaybolacaklar.
- Sivil ve Bilimsel İlerlemeler: Hangi ilerlemelerin araştırılabileceği çağa göre değişiklik gösterecek.
- Binalar ve Birimler: Mevcut birimler, binalar ve harikalar çağa göre değişiklik gösterecek.
- Bağımsız Güçler: Bağımsız güçler harita üzerinde etkileşim kurabildiğiniz küçük ülkeleri temsil ediyor.
- Oyun Mekanikleri: Çeşitli oyun mekanikleri spesifik çağlarda erişilebilir olacak, böylelikle her çağ özel ve heyecan verici hissettirecek.
- Oynanabilir Alan: Çağlar oynanabilir haritanın büyüklüğünü belirleyecek, oyuncular ileri çağlara geçtikçe erişebildikleri harita büyüyecek.
Çağ Geçişleri
Oyun süresince Çağ İlerlemesi takip edilebilecek, tur geçerek, rakip uygarlıkları ortadan kaldırarak veya diğer farklı hamlelerle ilerleme katedebileceksiniz. Çağ İlerlemesi tamamen dolduğunda çağ sona erecek ve tüm oyuncular bir sonraki çağa geçecekler.
Çağ geçişleri oldukça heyecan verici bir deneyim olmak üzere tasarlandı. Bu noktada imparatorluğunuzu yansıtan yeni bir uygarlık seçmeniz gerekecek, uygarlığınızın tarihinden hangi özellikleri geleceğe taşımak istediğinizi belirleyeceksiniz, haritanın genişlemesiyle birlikte dost olabileceğiniz yeni bağımsız güçler belirecek, yeni kaynaklara erişebilecek, yeni keşiflerde bulunabileceksiniz.
Çağ geçişi esnasında hangi uygarlıkla devam etmek isteyeceğinizi belirleyen çeşitli faktörler olacak. Bunlar arasında eski uygarlığınızla tarihsel bağlar, lider tercihiniz, bir önceki çağda yaptığınız çeşitli hamleler yer alabilecek. Oyun boyunca birbiriyle tarihsel bağlara sahip uygarlıkları seçebileceğiniz gibi, stratejik ihtiyaçlarınız doğrultusunda farklı uygarlıkları da tercih edebileceksiniz.
Çağ geçişi esnasında Miras seçerek bir sonraki çağa nasıl yaklaşacağınızı da belirleyebileceksiniz. Mirasların tam olarak nasıl işlediğinden gelecekteki bir yazıda bilgi veriyor olacağız.