Günlük: Tinto Talks #24: Denizcilik ve Gemiler
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un 24. bölümünde oyundaki Denizcilik ve Gemilere dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1698427/ :Bir başka Tinto Talks'a hoş geldiniz. Bugün denizcilik üzerine konuşacağız. Denizlerdeki Varlıktan Deniz Muharebelerine kadar derinlemesine ineceğiz.

Denizlerdeki Varlığın Önemi

Öncelikle, Project Caesar'da denizlerdeki varlıktan ve denizcilik kapasitesi üzerine konuşmalıyız. Ülkeniz boyunca gelişmiş yol ağlarına sahip olmamışken, denizlerdeki varlığınız sayesinde yakınlık yayılımınızı hızlandırırsınız. Deniz varlığınızın olmadığı ya da her hangi bir yol bağlantınız olmadığı bölgeleri katetmek 40 yakınlık maliyeti gerektirir. Bu da kontrolünüzü 3 bölgeden daha uzağa yayamayacağınız anlamına gelir. Elbette, topografi, bitki örtüsü, gelişim ve toplumsal değerler gibi yakınlık maliyetlerinizi etkileyen unsurlar da vardır.

proximity_map.png

İç bölgelerde biraz erişim olsa da, bizim için en önemli olan yerler sahil bölgeleri...

Bir kıyı bölgenizde %100 deniz varlığınız varsa taban maliyet her yerleşim yeri için 5'dir. Eğer %100'den az varlığınız varsa değer bu oran üzerinden artar. Örneğin %33 deniz varlığınız varsa ve başka bir etken söz konusu değilse, maliyet 0.335 + 0.6740, yani yaklaşık 28.45 olur.

Göller ve Büyük Nehirler, yakınlık hesaplamaları ve pazar erişimi hesaplamaları için her zaman %100 deniz varlığına sahip deniz bölgeleri olarak kabul edilir.

proximity_kalmar.png

Neden Stockholm'un dışındaki deniz bölgesine 'Trälhavet' deniyor?

Gördüğünüz üzere Kalmar'dan Kalmar Sund deniz bölgesine yakınlığını takip etmek biraz maliyetlidir. Çünkü karadan denize liman üzerinden geçişin taban maliyeti daha yüksektir. Bu maliyet o bölgede inşa ettiğiniz alt yapı ve geliştirmeler ile ayrıca bölgenin sahip olduğunu doğal özellikler neticesinde oldukça azalacaktır.

Doğal Limanlar

Bu daha önce yapmadığımız bir özellik. Haritanın bu kadar detaylı olması ve üzerine çalıştığımız ayrıntılı mekanikler ile daha derin bir simülasyon havası yaratmaya çalıştığımızdan, bazı bölgeleri farklı şekillerde ele aldık. Harita da bazı bölgelerin diğerlerine göre liman olması daha olasıdır. Bu durum tarih neden bazı şehirlerin diğerlerinden daha önemli olduğunu açıklıyor.

map_of_harbors.png

Bölgelerin doğal liman olma uygunluğunu arttırmak için altyapılar inşa edebilir ve bölgenin liman olma kapasitesini geliştirebilirsiniz.

Bir bölgenin Liman Uygunluğu, ticaret ve yakınlık hesaplamaların üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Ayrıca bu bölgeden gemi bindirilip indirilecek orduların hızlarını etkiler.


bristol_useful.png

Gemi İnşaası

Diğer oyunlarda denizci bir millet oynamanın daha büyük deniz sınırlarına sahip medeniyetler ile rekabet edememe gibi bir sorunu vardı. Bunun  nedenlerinden biri bir bölgede aynı anda tek bir gemi inşa edebilmenizde ve ayrıca aynı bölgede bir birlik oluşturmak istediğinizde gemi inşa ettiğiniz için asker yetiştirememenizdir.

Bu durum Project Caesar ile değişti. Öncelikle bir bölgede üç farklı inşa sırası bulunuyor. Birincisi binalar, RGO ve sivil yapılar için sivil inşaat, ikincisi askeriye için ayrılmış bölüm ve üçüncüsü deniz kuvvetleri için. Böyle bir bölgede aynı anda hep birlik yetiştirip hemde gemi inşa edebilirsiniz.

Ayrıca bir bölgede birden fazla gemi inşa etmenizin önünü açtık. Hatta oyun sonuna doğru belli geliştirmeler ile bir bölgede aynı anda neredeyse yirmi gemi inşa edebileceksiniz.

Ablukalar

Bir savaş sırasında yapacağınız en etkili ve güçlü hamlelerden biri savaştığınız ülkenin kıyı şeritlerini abluka altına almak olacaktır. Bu, yiyecek üretiminin azalması, maksimum kontrolün düşmesi ve ticaret maliyetlerinin artması gibi doğrudan etkilere sahiptir. Ayrıca şehirlerdeki refah önemli ölçüde azalır, denizcilik varlığı fazlasıyla düşer.

Tabi bir resim 1000 kelimeden daha etkili olacaktır. Bu sebep ile daha net anlaşılması için bir kaç ekran görüntüsü ekliyorum.

blockade_tt.png

Her zaman kötü değildir dimi?

Abluka, deniz varlığına ciddi zararlar verir ve eğer kıyı şehirlerinizde kale veya savaş sonrası devriye gezecek donanmanız yoksa toparlanması aylar sürebilir.

maritime_change.png

Şehirleri abluka altına almak için her gemi ideal değildir. Genellikle ağır gemiler ve/veya hafif gemiler kullanmak istersiniz.

blockade_capacity.png

Bölgeler nüfus sayısı, alt yapı ve gelişmiş düzeyi açısından farklılık gösterdiğinden abluka için gerekli gemi sayısı da farklılık gösterecektir.

blockade_required.png

Burada 32.000 kişinin yaşadığı güzel bir kırsal yerleşimi görüyoruz

Gemi Onarımı

Bir filo, dost bir bölgeye kıyısı olmayan deniz bölgesinde konumlandığı her ay başına yıpranmaya ve kayıplar yaşamaya başlar. Yıpranma seviyesi filonuz deniz menzilinin dışında bulunuyorsa dramatik bir şekilde artacaktır. Genellik bir gemiyi denize kıyısı olan şehirlerinizde tamir edersiniz ancak bazı çağlarda deniz bölgelerinde de tamir edebilmenizi sağlayan geliştirmeler mevcuttur. Devrim çağında bir gemiyi kıyıya sokmadan %50 verimlilik ile onarabilirsiniz.

Deniz menzili sahip olduğunuz, size bağlı olan devletin veya başka devletler ile kullanmak üzere anlaştığınız limanlar üzerinden hesaplanır.

venice_naval_range.png

Venedik ile tüm Akdeniz'i kontrol edebilir misiniz?

Askerlerin Taşınması

Project Caesar'da her gemi birlik taşımak için bir kapasiteye sahiptir. Gemiler birlik sayısı yerine insan gücü şekilde taşıma yapar. Her gemi biraz asker taşısa da taşıma gemiler bu iş için idealdir. Ayrıca orduları dünya üzerinde taşıma kolaştırmak için EU4 benzeri otomatik taşımalar da mevcut.

Deniz Savaşları

Bir gemi savaşı kara savaşından ayrı olarak sahip olduğu topları ateşlemek için aşamaya ihtiyaç duymaz. Çünkü bütün gemiler top taşır. Bunun dışında sistem kara savaşlarıyla benzer işler. Gemilerinde bölümleri vardır ve birbirlerine ateş ederler.

Ancak gemi savaşı için algoritma biraz farklı işler. Gemi savaşlarında savaş gücü veya savaşan asker sayısı dikkate alınmaz. Bunun yerine gemilerin sahip olduğu top sayısı ve gövde büyüklüğü değerlendirilir. Toplar saldırı değerini, gövde büyüklüğü ise savunma değerini temsil eder.

Gemi Türleri

Dört farklı gemi kategorisi vardır: Ağır Gemiler, Hafif Gemiler, Kadırgalar ve Taşıma Gemileri. Her kategoride, araştırılabilecek en az bir gemi bulunur, ancak aynı zamanda inşa edilebilecek birçok benzersiz gemi de mevcuttur. Farklı gemilerin üstlenebileceği roller konusunda gerçek bir sınırlama yoktur, ancak bir Taşıma Gemisi ablukada en iyi performansı göstermeyebilir ve bir Hafif Gemi büyük miktarda asker taşımak için ideal olmayabilir.

Her gemi türü mürettebatı için ihtiyaç duyduğu deniz sayısı sahip olabileceği top sayı ve diğer bir çok farklı özellik bakımından farklılık gösterir.

Ayrıca, nüfusunuzun elinden zorla gemilerini alabilirsiniz. Ancak bu gemiler kısa mesafeler asker taşımak için uygundur.

ships_builder.png

Sıkı tutunun, gelecek hafta kolonizasyondan bahsedeceğiz.
[+] 2 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bu oyunda diğer hepsine kıyasla deniz kontrolü ve donanma daha önemli olacak gibi ama yine de ana mekaniklerden ziyade arkaplanda kalan bir yan mekanik olacağını düşünüyorum.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#3
Gıdanın oyundaki yerine göre gemiler bu sefer arka planda kalmayabilir. Ablukalar, gıda etkisiyle daha etkili olacak gibi. Kıyılarını korumak için bir filo yatırımı yapabilir oyuncular. Ama tabi burada İngiltere, Venedik gibi ülkelerinden kıyılarını nasıl koruyabilirsin meselesi oluyor. Ancak gemi ettiğinin artması bu ülkelerinde normalde olması gereken değere çıkartabilir. Çünkü EU4'te evet bu ülkeler denizci ülkeleri, donanmaları güçlü ancak bu güçlü donanma ile yapabileceğiniz maks olay kendi kıyınıza adam çıkartmamak olur (Venediğin başkentine çıkamamak gibi).
Ara
Cevapla
#4
Kağıt üzerinde güzel duruyorda umarım tüm bu gunluklerdeki olaylari oldugu gibi aktarirla3
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.