Dün, 09:31
Tinto Talks'un 30. bölümünde casus belli hakkında bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1705317/ :Süper gizli projemiz olan Project Caesar'ın bir başka günlüğüne hoşgeldiniz. Bu gün savaşarak toprak fetihleri ve bu toprakları nasıl entegre edeceğiz hakkında konuşacağız.
Casus Belli
Bir savaş başlatmak için genelde CB'ye ihtiyaç duyulduğu düşünülür. Ancak Agresif Genişleme karşılığında CB'ye ihtiyaç duyulmadan savaş açılabilir. Bu pek tercih edilen bir durum olmasa da EU4 gibi mana puanları üzerine kurulmuş bir oyun için işe yarar bir seçenek olabilir. Ancak Project Caesar'da CB elde etmenin birden fazla yolu vardır.
Project Caesar'da her hangi bir ülkeye sihirli bir şekilde CB oluşturan 'hak iddiası yarat' butonu bulunmuyor ve böyle bir sistem de yok. Ancak CB elde etmek için bir kaç yöntem bulunuyor.
İlk olarak oldukça eski bir yöntem olan eventler aracılığı ile CB elde edebilirsiniz. Bu yöntem herkese hitap etmeyebilir, çünkü rastgeledir.
İkinci olarak, Parlamentoyu toplayarak yakın bir ülkeye savaş açmak için sebep üretmelerini isteyebilirsiniz. bu yöntem oldukça etkilidir. Ancak yeterli Kraliyet Gücünüz yoksa Zümrelerin desteğini almak için pazarlık yapmanız gerekebilir. Ayrıca parlamento her ay toplanamaz, sonuç olarak demokrasi henüz icat edilmedi.
Son olarak zayıf veya güçlü meşru bir sebebiniz olması durumunda CB üretebilirsiniz. Bir ülkeye CB oluşturabilmek için o ülkede casus ağı oluşturmanız gereklidir. Bu EU4'tek, hak iddiası üretimine benzese de farklı olarak istediğiniz CB türünü oluşturmak için sebebe ihtiyaç duymanızdır. Örneğin Danimarka ile oynuyorsunuz ve İsveç'den Skane toprağını geri almak istiyorsunuz, çünkü burada hali hazırda corelarınız bulunuyor. Bu durumda İsveç'e karşı 'Core'ları Feth Et' CB'si oluşturabilirsiniz. Bunun dışında örneğin İsveç deniz bölgelerinde imtiyazlı korsanlar kullanıyorsa ve sizin de burada Denizcilik Varlığınız bulunuyorsa, buna bağlı CB oluşturabilirsiniz.
Oyun koşullarına bağlı olarak oluşturulabilecek 50'den fazla CB mevcut. Bunlara Nahuatl dinine mensup ülkeler için "Çiçek Savaşları", Uluslararası Örgütlerin vergi ödeyen ülkeleri için "Tatar Egemenliğini Kaldırmak", ya da "Rakipleri Aşağılamak" gibi CB’ler dahildir.
Bohemya için savaşan 31 müttefik ve vassal...
Savaş hedefleri
İster küçük bir sınır düzeltmesi, ister tam kapsamlı bir savaşa girmeye karar verin, hangi Savaş Hedef'ini takip edeceğinizi seçmeniz gerekmektedir. Farklı casus belliler, farklı savaş hedeflerini seçmenize olanak tanır ve seçtiğiniz hedefe bağlı olarak fetih maliyetleriniz belirlenir. Örneğin bir fetih CB'si toprak alma maliyeti, 'Aşağılama' CB'sine göre daha düşüktür.
Bir bölge için belirlenen Savaş Hedefi, o bölgenin tamamını işgal etmeyi gerektirir. Öte yandan bir Deniz Üstünlüğü Savaş Hedefi, düşmanı ablukaya almak ve yapılabiliyorsa düşman donanmasını yenmek size ekstra puan kazandıracaktır.
Savaş Hedefinin yerine getirildiği durumda maksimum 25 savaş skorunuz artar. Bu oyunda savaşlardan elde edilen skor 50'ye kadar çıkmaktadır. Öte yandan işgaller ve ablukalar için bir sınır mevcut değil ve yapılabiliyorsa 100'ün üzerinde savaş skoru sağlayabilir.
Bu nedenle, Project Caesar’da her savaş, önceki oyunlarımızda olduğu gibi tam kapsamlı bir savaş olmak zorunda değildir.
Eğer Savaş Hedefi yerine getirilmezse, galip taraf kaybeden tarafın tüm bölgelerini kontrol altında tutarken, kaybeden tarafın hiçbir kasaba veya şehri kontrol etmediği durumlarda 100% savaş skoru elde etmek mümkün olur.
Bu, Savaş Hedefinizle ilgilenip, bazı önemli savaşları kazanıp bir miktar toprak işgal ettiğinizde, karşınızdaki tarafa makul bir barış anlaşmasını kabul ettirebileceğiniz anlamına gelir.
Bana biraz özgürlük ve ya da işgal?
Entegrasyon
Peki barış anlaşması ile ülkenize toprak kattınız, ne yapmanız lazım?
Öncelikle bir yerin core olup olmaması kadar basit bir sistem bulunmuyor. Project Caesar'da Entegrasyon için dört farklı yöntem bulunuyor. İlk olarak feth edilen bölgelerde yüksek ayrılıkçılık ve düşük kontrol bulunur ve bölge halkının din değiştirmesi ve ya asimile olması pek mümkün değildir. Bu durum corenuz olamayan feth edilmiş tüm topraklar için geçerlidir.
Bir bölge Entegre edildiğiniz, Ayrılıkçılık beşte birine düşer ve kontrol maksimuma yükselir. Bir bölge core olduğunda, minimum kontrol seviyesi artar, ana kültürünüz ve kabul edilen kültürler daha fazla büyürken, azınlıklar durgunlaşır. Ayrıca kolonize edilmiş durum vardır. Kolonize ettiğiniz ancak henüz core statüsüne ulaşmamış bölgeler için geçerlidir. Kolonize edilmiş bölgelerde maksimum kontrol seviyesi daha düşüktür.
Ayrılıkçılık nedir? Ayrılıkçılık, ana kültüre ait olmayan nüfus gruplarının memnuniyet seviyesinin azalmasıdır. Bölgelerin uzun bir süre boyunca oldukça verimsiz hale gelmesine neden olabilir.
Bir bölge, entegre edilmiş veya kolonize edilmişse ve nüfusun en az %50’si ülkenizin ana kültürüne veya kabul edilen kültürlerinden birine aitse otomatik olarak core statüsüne geçer.
Bölgelerinizin core statüsüne ulaşmasını sağlamak faydalıdır.
Peki, bir bölgeyi nasıl Entegre edersiniz? İşte bu, Project Caesar’daki asıl zorluklardan biridir, çünkü bu işlem için herhangi bir sihirli kâğıt manası harcayamazsınız. Bunun yerine, kabinenizdeki bir üyeyi bu görevi gerçekleştirmek için kullanmanız gerekir. Oyunun başında, bir kabine üyesi bir eyaleti bir kerede Entegre edebilir. Ancak Mutlakiyet Çağı’nda elde edilebilecek bir ilerleme sayesinde bir bölgenin tamamını aynı anda entegre etmek mümkün hale gelir.
Bu entegrasyon anında gerçekleşmez; etkilenen bölgelerdeki durum ve nüfus gibi birçok faktöre bağlıdır. Ancak, ortalama olarak bir eyaleti entegre etmek 25 ila 50 yıl arasında sürebilir.
Takipte kalın, gelecek hafta barış anlaşmaları üzerine konuşacağız.