Dota 2 - Abaddon, the Lord of Avernus
#1
Abaddon Türkçe Bilgi:

7.02'ye uygundur.

Abaddon.png
40px-Strength_primary_attribute_symbol.p...cf3a3a720c: 23+2,7
40px-Agility_attribute_symbol.png?versio...1691851193: 17+1,5
40px-Intelligence_attribute_symbol.png?v...6ea3d191f0: 21+2
yNppq9.jpg
Hareket hızı                       310
Dönme oranı                     0,6
Görüş menzili                    1800/800
Saldırı menzili                    150 (Yakın)
Atkı hızı                                Anında
Saldırı animasyonu         0,56+0,41
Temel saldırı süresi         1,7
Büyü direnci                      %25
Çarpışma büyüklüğü      24

Hikâye:
Nesiller boyu, verdiği kehanet gücüyle, ilkel taşlardaki bir oyuk olan Avernus kaynağı, ailenin gücünün kaynağı olmuştu. Karanlık Avernus hanesine her yeni doğan, bu siyah siste yıkanır ve bu vaftiz işlemi sayesinde yerin mistik enerjileriyle bağlantısını sağlardı. Kendilerini, kendi çizgisel geleneklerinin ve de diyarın törelerinin koruyucusu olarak görerek büyürlerdi; ama asıl korudukları şey kaynağın kendisiydi ve bu kaynaktaki sisin amaçları belirsizdi. Bebek Abaddon bu kaynakta yıkandığında, bir şeyin ters gittiğini söylediler. Bebeğin gözlerindeki anlayışın ışıltısı, orada olan herkesi korkuttu ve rahiplerin kendi aralarında fısıldaşmalarına neden oldu. Ondan, belki bir gün ailesinin ordusunu atalarının topraklarının savunmasında yönetmesi gerekir diye Avernus hanesinin her askerinin izlediği yol olan savaş eğitimini alması beklendi; ama Abaddon her zaman diğerlerinden ayrıydı. Başkalarının kendilerini silah kullanımında geliştirmeye çalıştığı zamanlarda, o sisin varlığında kendisini meditasyona verdi. Kaynaktan çıkan buharları içerek, kendi ruhunu hanenin altında yatan güçle harmanladı. Siyah sisin bir yaratığı oldu. Avernus ailesi ona karşı bir tavır almıştı. Genci, yaşlısı ailedeki herkes onu sorumluluklarını yerine getirmemekle suçluyordu. Bütün bu suçlamalar Abaddon'un savaştaki halinin görülmesiyle son buldu ve herkes sisin ona verdiği gücün, yaşam ve ölüm üzerinde hanenin gelmiş geçmiş tüm lordlarını aşan egemenliğin, farkına vardı.

Yetenekler:

Mist Coil (Q/D):
Mist_Coil_icon.png?version=2022d91f83b41...b962c0f363
Yetenek: Birim hedefli
Etkileme: Düşman/dost birimler
Hasar türü: Büyüsel/Saf

Abaddon kendi sağlığının bir kısmı karşılığında düşman birime hasar veren ya da dost birimi iyileştiren bir ölüm halkası çıkarır.

Yetenek animasyonu: 0,25+0,67
Kullanma menzili: 800
Kendisine hasar: 75/100/125/150
Hedefe hasar/iyileştirme: 100/150/200/250

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 4,5 (16px-Talent_tree_symbol.png?version=b4db...17c22a8b0c 3,825)
Mana_symbol.png?version=a81185ac577f9b52...be91b6600c 50/60/70/80
20px-Spell_immunity_block_partial_symbol...bf6e32b59e Büyü bağışıklı dost birimlere atılabilir. Büyü bağışıklı düşman birimlere atılamaz. Kendisine hasar büyü bağışıklığından geçer.
20px-Spell_block_partial_symbol.png?vers...d942cb1f16 İsabette engellenir, Abaddon yine de hasar alır.
Avernus Kaynağı'ndan gelen gizemli bir sis, kim onu serbest bırakırsa, artık Abaddon'un nefesini dolduruyor.

Notlar:
  • Atkı 2000 hızla hareket eder ve bu atkıdan düşman veya dostlar tarafından kaçınılabilir.
  • Kendisine saf hasar, düşmanlara büyüsel hasar uygular; yani kendisine yaptığı hasar Apothic Shield tarafından soğurulur, o hasar ile canı 400'ün altına düşüyorsa Borrowed Time'ı tetikleyebilir, Borrowed Time kendisine yaptığı hasarı da iyileştirmeye çevirir ve büyü hasarı artırmaları tarafından etkilenir. Diğer hasar değiştirme etkileri de bunu etkiler.
  • Kendisine hasar, yetenek kullanıldığı anda uygulanır.
  • Abaddon bu yetenekle, kendisine hasar ölümcül olduğundan kendisini reddedebilir.
  • Hedef dost birim atkı isabetinden önce dokunulmaz ya da gizlenmiş olsa dahi bununla iyileştirilebilir.
Aphotic Shield (W/T):
Aphotic_Shield_icon.png?version=0cec74e6...ec809b083b
Yetenek: Birim hedefli
Etkileme: Dost/düşman birimler
Hasar türü: Büyüsel

Dost birimin çevresine karanlık enerjileri çağırarak tükenmeden önce bir miktar hasarı soğuran bir kalkan yaratır. Kalkan yok edildiğinde patlar ve çevresindeki alanda soğurduğu miktarda hasar yaratır. Kullanıldığında belirli bazı zayıflatmaları ve sersemletmeleri kaldırır.

Yetenek animasyonu: 0,4+0,57
Kullanma menzili: 500
Hasar yarıçapı: 675
Kalkan kapasitesi/ alana hasarı: 110/140/170/200 (16px-Talent_tree_symbol.png?version=b4db...17c22a8b0c 310/340/370/400)
Süre: 15

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 12/10/8/6 (16px-Talent_tree_symbol.png?version=b4db...17c22a8b0c 10,2/8,5/6,8/5,1)
Mana_symbol.png?version=a81185ac577f9b52...be91b6600c 100/105/110/115
20px-Spell_immunity_block_symbol.png?ver...948c459858 Büyü bağışıklığından önce konmuş ise kalkan devam eder.

Eklentiler:
16px-Modifier_buff_symbol.png?version=97...a73d1a7573 Aphotic Shield: Herhangi bir arındırmayla arındırılabilir.
Siyah sisin ışığı emdiği gibi, siyah sisin gücü de saldırıları emerek yükseliyor.

Notlar:
  • Kullanıldığında hedefe güçlü arındırma uygular.
  • Hasarı tamamen engeller (Bütün hasar azaltmalardan sonra gerçekleştirdiği için hasara göre etki yapan bazı yetenekler tetiklenmez.).
  • Hasar engelleme yeteneklerinde Aphotic Shield ikinci en düşük önceliğe sahiptir. Yani Borrowed Time, Refraction gibi yeteneklerle birleştiğinde kalkan, diğer kaynaklar gidene kadar hiç hasar emmez. Living Armor'dan daha yüksek önceliğe sahiptir, yani bu ikisi birleştiğinde Aphotic Shield hasar engellerken Living Armor engellemez; mamafih, Living Armor hasar başına yine de birer şarj kaybeder.
  • Aphotic Shield güçlendirmesini kaybetmek, ne yolla kaybedilmiş olursa olsun kalkanın patlamasına ve alana hasar vermesine neden olur.
  • Alan hasarı emilen hasardan bağımsız olup her zaman 110/140/170/200 (16px-Talent_tree_symbol.png?version=b4db...17c22a8b0c 310/340/370/400) hasar vurur.
  • Üst üste aynı hedefe kullanılması istiflenmez. Üst üste kullanıldığında önceki kalkan yok olup alan hasarı vurur ve yeni kalkan konur.
  • Savaş sisi içindeki ya da görünmez olan birimlere hasar vermez.

Curse of Avernus (E/F):
Curse_of_Avernus_icon.png?version=a0c87e...eae2e19217
Yetenek: Pasif
Etkileme: Dost/düşman birimler

Abaddon düşmana her saldırıda dondurucu bir lanetle vurur, yavaşlatılan düşmana saldıran tüm birimlerin sınırlı bir süre için hareket ve saldırı hızı kazanmasını sağlar.

Hareket hızı yavaşlatma: %8/%12/%16/%20
Saldırı hızı yavaşlatma: 8/12/16/20
Fazladan hareket hızı: %15
Fazladan saldırı hızı: 10/20/30/40
Yavaşlatma süresi: 2,5
Güçlendirme süresi: 4,5

20px-Illusion_partial_symbol.png?version...897166c7da İllüzyonlar bu zayıflatmayı düşman birimlerin üzerine yerleştiremez; fakat saldırıya başladıklarında güçlendirmeyi alırlar.
20px-Breakable_symbol.png?version=75c8c3...8ece243865 Bozma ile bozulur.
20px-Spell_immunity_block_no_symbol.png?...9951268177 Büyü bağışıklığından geçer.

Eklentiler:
16px-Modifier_buff_symbol.png?version=97...a73d1a7573 Frostmourne Buff: Herhangi bir arındırmayla arındırılabilir.
16px-Modifier_debuff_symbol.png?version=...5a4d0dc346 Frostmourne Debuff: Herhangi bir arındırmayla arındırılabilir.
Bu düşmanı yavaşlatan, dostuysa hızlandıran bir büyüdür.

Notlar:
  • Her başarılı saldırıda Abaddon hedefe, onu yavaşlatan bir zayıflatma koyar.
  • Bu zayıflatmanın olduğu birime saldırmaya başlayan her dost birim hız artışı güçlendirmesini alır.
  • Güçlendirmeyi almak Abaddon'un o sırada birime saldırıyor olup olmamasına bağlı değildir, birimde bu zayıflatma olduğu müddetçe müttefikler bu birime saldırdıklarında bu güçlendirmeyi  alırlar.
  • Zayıflatma, binalara konabilir ama gözlere ve dost birimlere konamaz.
  • Güçlendirme binalara, gözlere ve zayıflatmayı almış birimlerden birine saldıran düşman birimlere konamaz.
  • Abaddon, güçlendirmeyi zayıflatma koyup koymamasına bağlı olmadan, saldırı hedefi bina değilse, güçlendirmeyi her zaman alır. Mamafih, zayıflatma binalara konduğu zaman Abaddon güçlendirmeyi dost birimlerin saldırarak aldığı şekilde alır.
  • Art arda aynı hedefe saldırılarda istiflenmez, süreyi yeniler. Bu, hem güçlendirme hem de zayıflatma için geçerlidir.

Borrowed Time (R/B):
Borrowed_Time_icon.png?version=dd0e4c46b...e1e6c86e32
Yetenek: Hedefsiz (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 Aura)
Etkileme: Kendisi (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 Dost kahramanlar)

Aktifken verilen bütün hasarlar sana zarar vermek yerine seni iyileştirir. Ayrıca çoğu zayıflatma silinir. Eğer yetenek dolum süresinde değilse sağlık puanın 400 altına düştüğünde kendiliğinden aktif olur. Aghanim's Scepter ile geliştirilebilir.

Yetenek animasyonu: 0+0
Yetenek yarıçapı: 0 (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32900)
Sağlık eşiği: 400
Hasar yönlendirme: 0 (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 %50)
Süre: 4/5/6 (16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a325/6/7)

Cooldown_symbol.png?version=7429ed9baf0f...4bfdfad708 60/50/40 (16px-Talent_tree_symbol.png?version=b4db...17c22a8b0c 51/42,5/34)
20px-Illusion_no_symbol.png?version=3f8c...574d6b7223 İllüzyonlar kullanamaz.
20px-Breakable_partial_symbol.png?versio...907704e245 400 canın altına inince kendiliğinden aktif olması bozulur. Aghanim's Scepter ile sağlanan hasar yönlendirme aurası bozulmaz.
20px-Spell_immunity_block_no_symbol.png?...9951268177 Büyü bağışıklığından geçer.
16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 Süreyi artırır. Borrowed Time aktif iken 900 yarıçaptaki dost kahramanların aldığı bütün hasarın %50'si Abaddon'a yönlendirilir.

Eklentiler:
16px-Modifier_buff_symbol.png?version=97...a73d1a7573 Borrowed Time: Arındırılamaz.
16px-Modifier_buff_symbol.png?version=97...a73d1a7573 Borrowed Time Redirect: Arındırılamaz.
Ölümlülere karşı gelen, Font of Avernus'un tüm armağanlarının en alışılagelmedik olanı. Aslında zarar vermesi gereken yerine iyileştirir; öldürmesi gereken ise yeniden güç verir.

Notlar:
  • Abaddon'un yönlendirmeli büyülerini durdurur. Pasif olarak açıldığında yönlendirmeli büyüleri durdurmaz.
  • Aktif ya da pasif olarak açılmasına bakılmaksızın Abaddon'u atkılardan kaçırtır ve Abaddon'a güçlü arındırma uygular.
  • Elle; sersemlemiş, havada asılı, uykuda, sataşılmış, gizlenmiş ya da zorla hareket edilme sırasında dahi olsa açılabilir.
  • Elle; susturulmuş, hayvana çevrilmiş ya da eylem yapamaz iken açılamaz; pasif olarak açılabilir. Ayrıca Shift'le eylem kuyruğuna sokulamaz.
  • Sağlık silme olarak geçmeyen bir hasar Abaddon'un canını 400'ün altına indirdiğinde veya Abaddon'un canı 400'ün altındayken ona isabet ettiğinde otomatik olarak açılır.
  • Canı 400'ün altına indiren hasar geri iyileştirilmez. Bu yüzden Abaddon'un canı o hasardan düşük ise Abaddon Borrowed Time aktifleştirilmeden ölür. Ayrıca bu, Abaddon'u Culling Blade veya Ice Blast gibi anında öldürme etkilerine sahip olan yeteneklerden kurtaramaz.
  • Hasarı tamamen engeller (Bütün hasar azaltmalardan sonra gerçekleştirdiği için hasara göre etki yapan bazı yetenekler tetiklenmez.).
  • Hasar engelleme yeteneklerinde Borrowed Time en yüksek önceliğe sahiptir. Yani Aphotic Shield, False Promise gibi yeteneklerle birleştiğinde Borrowed Time hasar engellerken diğer yetenekler engellemez. False Promise için bu, önce Borrowed Time tarafından hasarın iyileştirmeye çevrildiği ve bunun False Promise tarafından hasar değil iyileştirme olarak görüldüğü anlamına gelir.
  • Diğer hasar değiştirme yetenekleri gibi Borrowed Time da sadece 3 hasar türünden hasar engelleyip iyileştirir. Sağlık silme türünden yeteneklerin hasarını iyileştirmez. Bunun istisnaları Heartstopper Aura ve False Promise'tir, bunlardan gelen hasarları iyileştirir. Ancak bunlardan dolayı pasif olarak açılmaz.
  • 16px-Aghanim%27s_Scepter_symbol.png?vers...f762776a32 Aghanim's Scepter ile verilen hasar yönlendirme aura tabanlıdır; mamafih etkisi uzamaz ve göstergede herhangi bir güçlendirme gözükmez. Dostlarına olan hasar azaltma diğer hasar azaltma yetenekleriyle çarpımsal olarak istiflenir. Hasar azaltma herhangi bir hasar engelleme yeteneği üzerinde olan dostlarının üzerindeki hasarı azaltmaz.

Hünerler:
  • Seviye 10: +25 hasar YA DA +%20 deneyim puanı kazanımı
  • Seviye 15: +5 zırh YA DA +200 mana
  • Seviye 20: +25 hareket hızı YA DA dolum süresinde %15 azalma
  • Seviye 25: +25 güç YA DA +200 Aphotic Shield canı
Hüner notları:
  • Zırh ve saldırı hasarı fazladan zırh ve saldırı hasarı olarak eklendiği için illüzyonlar bunlardan yararlanamaz.
  • Mana hünerini almak maksimum mana kapasitesini artırır ve o anki mana yüzdesini aynı tutar.
  • Dolum süresinde azalma yetenekleri ve eşyaları etkiler. Octarine Core ile çarpımsal ve Büyü Rünü ile toplamsal olarak istiflenir.
  • Aphotic Shield'e verilen fazladan kapasite, bu yeteneğin alan hasarını da artırır.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.