Günlük: Stellaris - Grafikler ve Portreler
#1
os0rih.png

Bu haftaki geliştirici günlüğünde oyuna yeni eklenen grafik efektlerine ve portrelere dair bilgi veriliyor.

Martin Anward :
Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte Heinlein yaması ve yanındaki Leviathans Hikaye Paketi ile birlikte grafik ve portrelerde yaptığımız değişiklikleri anlatacağız.

Geliştirilmiş Parlama Efekti (Bedava)
Oyunun ana sürümünde olmasını isteyip yetiştiremediğimiz öğelerden bir tanesi de geliştirilmiş parlama efektiydi. Parlama günümüzde oyun sektöründe kötü bilinen bir kelime, çünkü önceki jenerasyon bu efekti haddinden fazla kullanıyordu. Ancak doğru kullanıldığında parlama efekti çok güzel görüntüler ortaya çıkmasını sağlayabiliyor. Stellaris'te özellikle birçok şeyin, gemilerin, motorların, yıldızların (duh) ve lazer silahlarının parladığını düşünürseniz, parlama efektinin Stellaris'e uyum sağladığını görebilirsiniz. Bu kodun önemli bir kısmını çıkış öncesi zaten hazırlamıştık ancak oyunda neyin parlamasının gerektiği, neyin parlamamasının gerektiğini ayarlamamız gerekiyordu ve buna ancak Heinlein yamasını hazırlarken zaman bulabildik.




Aynı zamanda gezegenlerin şehir desenleri üzerinde de çalışmada bulunduk.
Görsel


Yeni Portreler
Hem çıkış öncesi hem de çıkış sonrası oyunculardan yeni portreler eklememiz için çok sayıda talep aldık. Oyuncular genel olarak daha 'uzaylı' uzaylılar görmek istiyorlardı. Bunu oyun öncesi değerlendirip bol miktarda insansı olmayan uzaylılar ekledik, bir diğer talep ise daha çok tatlı, şirin, insansı uzaylılar olmasıydı ancak bu konuda bana kalırsa yeterince iyi bir iş çıkaramamıştık. Evet ana insan portremiz mevcut, evet çok tatlı uzay tilkilerimiz var ancak istatistiklere baktığımızda birçok oyuncunun sadece insanlarla veya sadece tilkilerle oynadıgını farkettik ve bu insanlara daha çok seçenek sunmamız gerekiyordu. 

İnsansı Portreler (Bedava)
İnsansı uzaylıları Stellaris'e çıkış esnasında eklemekten kaçınmıştık, böyle yapmamızın sebebi galaksinin farklı yaşam türlerini eşit derecede barındıran büyük bir yer olduğu hissiyatını oyuncuya sunabilmekti. Ancak birçok oyuncunun yengeçlere oranla insanlarla oynamayı, insanlarla oynamadığı oyunlarda ise insanlarla karşılaşmayı beklediğini farkettiğimizde oyuna belki de daha çok insansı portre ekleyebiliriz diye düşündük. Bu sebeple oyuna yeni bir tür ekledik, insansılar.

İnsansılar memelilerden bir tık daha çok insanlara benziyorlar, bu kategoride Heinlein yamasıyla birlikte herkese 4 yeni portre veriliyor. Humanoidler memeli olduğundan kendilerine has bir şehir planlamasına veya gemi tasarımlarına sahip değiller. İleriki çalışmalarımızda daha çok uzaylı uzaylılara odaklanmaya devam edeceğiz.

Humanoidler:
lEGQYk.png
VEnQpV.png


nE6bPg.png
PQW7jO.png



vZ2azR.png
1NWpPD.png

oEWdJ9.png
lEGQAr.png

Tatlı Portreler (Paralı)
Daha tatlı görünen uzaylı ırklarına sahip olmak (içerisinde benim de dahil olduğum) büyük bir kitle tarafından talep ediliyordu. Dolayısıyla biz de bu konuya odaklandık. 

Reptilian Gecko
nE6b4M.png

Arthtoropid Butterfly
vZ2a34.png

Molluscoid Starfish
LQzvjZ.png

Mosculloud Snailien
rEk0G3.png

Fungoid Prettyshroom
7AnBjN.png

Bu haftalık bu kadar, haftaya Heinlein ve Leviathans çıkacak. Haftaya sizlere 16 sayfalık yamanotlarını paylaşacağız.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.